کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آموزش و پرورش مجاز به واریز 4 درصد شهریه به حساب خزانه‌ شد


کد خبر : ۲۶۲۴۲چهارشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۵۸۹۸۹ بازدید

نمایندگان مجلس به وزارت‌‌ آموزش و پرورش اجازه دادند 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزش و پرورشی غیردولتی را به حساب ...

نمایندگان مجلس به وزارت‌‌ آموزش و پرورش اجازه دادند 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزش و پرورشی غیردولتی را به حساب درآمدهای خزانه‌داری واریز کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 20 مرداد) پارلمان در جریان بررسی بخشهایی از لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و در راستای تامین نظر شورای نگهبان با اکثریت آرا مواد 20، 21، 25 و 32 این ماده را اصلاح کردند.

بر اساس ماده 20 این لایحه به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود سالانه معادل 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی ملی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. معادل وجوه واریزی از این محل در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی قرار می‌گیرد تا برای نظارت در مراکز یاد شده و کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی غیردولتی مناطق محروم و کم برخوردار هزینه شود.

همچنین در تبصره 3 این ماده آمده است: علاوه بر 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز معادل 10 درصد از درآمد مراکز آموزشی غیردولتی پردرآمد به تشخیص شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به حساب درآمد اختصاصی ملی واریز و به منظور کمک به توسعه آموزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار هزینه می‌شود. مبلغ دریافتی به عنوان علی‌الحساب مالیاتی مراکز مذکور در مفاصاحساب آنها منظور می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها