کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا تا اواخر مرداد ثابت باقی خواهد ماند


کد خبر : ۲۶۲۳۷چهارشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۴۷۸۷۴ بازدید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به فروکش کردن هیجانات بازار طلا و افت شوکهای قیمتی اونس جهانی طلا پیش بینی کرد که قیمت طلا ...

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به فروکش کردن هیجانات بازار طلا و افت شوکهای قیمتی اونس جهانی طلا پیش بینی کرد که قیمت طلا تا اواخر مردادماه با ثبات نسبی همراه خواهد بود.

محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا در مورد آرامش موجود در بازار طلا گفت: بعد از شوکهای قیمتی این بازار و رشد هیجانی بهای جهانی طلا که به سبب خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کودتای نافرجام در ترکیه و حوادث خاورمیانه رخ داده بود، تبعات آن رو به آرامش گذاشت و التهاب بازارهای جهانی کاسته شد که بهای طلا با کاهش مواجه شد.

وی با بیان تأثیر اعلام نرخ بهره بانکهای مرکزی آمریکا و انگلیس در اواخر هفته گذشته بر این بازار افزود: عدم تغییر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته قبل از ایجاد بازار هیجانی و رشد قیمتها جلوگیری کرد و معامله گران و سرمایه گذاران را از خرید طلا منصرف کرد، و طبیعتاً وقتی عرضه و تقاضا متعادل باشد قیمتها هم ثبات خواهد داشت.

کشتی آرای نوسان قیمت جهانی طلا از اول هفته را تنها در محدوده چند دلار اعلام کرد و ادامه داد: نوسان حداقلی بازار طلا نشان می دهد که این هفته قیمت طلا میل به ثبات بیشتری داشته و همین ثبات جهانی بها باعث شده تا قیمت طلا و سکه رو به ثبات گام بردارد و سکه نیز دراین مدت نوسان چند هزار تومانی بیشتر نداشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به سایت طلا در مورد روند قیمتی طلا در روزهای آتی اعلام کرد: با توجه به ثبات بازار جهانی طلا به نظر می رسد قیمت این فلز زرد تا اواخر هفته و یا حتی تا پایان مرداد در همین قیمتهای فعلی باقی بماند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد تأثیر تک نرخی شدن ارز بر بازار طلا نیز خاطرنشان کرد: طی هفته های اخیر با دستوالعمل بانک مرکزی مبنی بر خرید و فروش ارز توسط بانکها خیلی از معامله گران در انتظار نوسان بازار ارز بودند که این اتفاق نیافتاد ولی بحث تک نرخی کردن ارز توسط بانک مرکزی بیشتر معامله گران را به فکر انداخت.

وی هدف بانک مرکزی از تک نرخی شدن ارز را ثبات قیمتها در بازار و رونق تولید و تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: باید منتظر ماند و دید که تک نرخی شدن ارز با چه سیاستی و چه ارزی انجام خواهد شد، بنابراین پیش بینی اینکه چه زمانی اینکار را انجام خواهد داد و چه تأثیری روی قیمتها در این بازار خواهد داشت هنوز خیلی زود است و باید منتظر بمانیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها