کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محکومیت شرکت اسرائیلی به پرداخت 468 هزار دلار به ایران


کد خبر : ۲۶۱۵۵دوشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۷۲۷۲۲ بازدید

دیوان عالی سوئیس با رد تقاضای فرجام خواهی شرکت اسرائیلی ترنس آسیاتیک این شرکت را ملزم کرد 468 هزار دلار بابت بدهی خود و ...

دیوان عالی سوئیس با رد تقاضای فرجام خواهی شرکت اسرائیلی ترنس آسیاتیک این شرکت را ملزم کرد 468 هزار دلار بابت بدهی خود و هزینه های دادرسی به شرکت ملی نفت ایران بپردازد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: تقاضای فرجام خواهی شرکت نفتی ترنس آسیاتیک، که مالکیت آن متعلق به رژیم صهیونیستی است، در یک قضیه داوری رد شده و این شرکت ملزم به بازپرداخت بدهی اش به شرکت ملی نفت ایران شده است. دیوان عالی سوئیس در لوزان روز 27 ژوئن  حکم داد که شرکت ترنس آسیاتیک باید 250 هزار فرانک سوئیس (260 هزار دلار) از پول هایی را که در نزد دادگاه سپرده شده به ایران و همچنین 200 هزار فرانک(208 هزار دلار) دیگر را بابت هزینه های دادگاه پرداخت نماید.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران از تحریم های غرب حذف شده و بنابراین هیچ مانع حقوقی ای برای پرداخت این پول ها وجود ندارد.

این حکم جدیدترین اتفاق در جریان پرونده اختلاف 37 ساله ایران و رژیم صهیونیستی بر سر شراکت حمل و نقل و بازاریابی نفت است که دو طرف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منعقد کرده بودند. این شراکت متشکل از 2 شرکت  بود: خط لوله ایلات-عسقلان برای انتقال نفت ایران از دریای سرخ به مدیترانه و شرکت نفتی ترانس آسیاتیک (تائو) که در پاناما به ثبت رسیده بود و در تل آویو فعالیت داشت. این شراکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملغی شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها