کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

آشنایی با نسل جدید هیوندای جنسیس

کدخبر:۲۶۱۵جمعه، ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹:۰۸۸۶۵۷ بازدید

هیوندای با پروژه جاه‌طلبانه جنِسیس سدان، بزرگانی همچون ب‌ام‌و سری 5، مرسدس E کلاس و لکسس LS را هدف قرار داده بود اما در نهایت، همنشین کرایسلر 300 شد!
آشنایی با نسل جدید هیوندای جنسیس

 البته باز ماندن از این هدف بزرگ نمی‌تواند به منزله شکست جنِسیس باشد چراکه این سدانِ به واقع لوکس و مجهزِ هیوندای، تنها شاسیِ بی‌نقص رقبای کهنه‌کارش را کم داشت. جنِسیس سدان با قیمت پایه‌ای نزدیک به 40 هزار دلار ثابت کرد که هیوندای برای بزرگان هم می‌تواند شاخ و شانه بکشد و همین که شرمساری به بار نیاورده، گواهی است بر اینکه هیوندای می‌تواند با تجدیدنظر در فرمول اصلی آن، نسل دوم جنِسیس سدان را بهتر از آنچه بود، فرم دهد.

 جنِسیس 2015 که هفته گذشته به‌صورت رسمی در سئول کره جنوبی رونمایی شد و به زودی راهی مراکز فروش هیوندای در این کشور خواهد شد، تناسبات جذاب یک سدان اسپرت واقعی را دارد. ژست کوپه‌مانندش شبیه به آئودی A7 است، درست! جلوپنجره‌اش فرم جلوپنجره جدید مزدا را دارد، باز هم درست! در اینکه داشبوردش فرم داشبورد سری 7 را در ذهن تداعی می‌کند هم حرفی نیست. نشان جدیدش هم که مشخصا کپی نشان استون مارتین است. اما آنچه طراحان هیوندای در قالب نسل جدید جنِسیس سدان ارائه کرده‌اند، در یک کلام، تحسین‌برانگیز است. پیکره خوش‌تراش جنسیس 2015 بدون اغراق و با پرهیز از بازی بی‌مورد با خطوط و حجم‌های گیج‌کننده طراحی شده و با برداشتی کاملا متفاوت از فلسفه طراحی پیکره سیال هیوندای، ارائه‌دهنده تصویری ساده‌تر و در عین حال، شیک‌تر از هیوندای است.


شتاب 5.4 ثانیه‌ای

همین جلوه لوکس‌تر جنِسیس 2015 برای جلب نظر بسیاری از خریداران کافی به نظر می‌آید، اما مهندسان هیوندای هر آنچه در توان داشته‌اند را گذاشته‌اند تا سواری و هندلینگ این سدان لوکس را در حد و اندازه‌های رقبای به‌ظاهر دست‌نیافتنی‌اش، ارتقا دهند. در گام اول، درصد فولاد استحکام یافته ساختار بدنه از 13.8 به 51.5 درصد افزایش یافته که استحکام به مراتب بیشتر بدنه در برابر نیروهای پیچشی و خمشی را به همراه داشته. اقداماتی که در جهت تقویت محفظه موتور انجام شده، تاثیر بسزایی در پاسخگویی بهینه فرمان خواهد داشت. در مورد سیستم تعلیق نیز باید گفت که تنظیمات سیستم تعلیق پنج‌اتصالی محور جلو کاملا مورد بازبینی قرار گرفته است.

جنِسیس سدان 2015 بسته به بازار هدف با 4پیشرانه عرضه خواهد شد که تنها به گیربکس 8 سرعته خودکار اتصال می‌یابند. ضعیف‌ترینِ این پیشرانه‌ها، واحد V6 3.0لیتری 257 اسب بخاری است که با حداکثر گشتاور 303 نیوتن متری‌اش، جنِسیس 2015 را در ثانیه 8.6 به تندی 001کیلومتر در ساعت می‌رساند. دو موتور V6 دیگر نیز با حجم‌های 3.3 و 3.6 لیتر برای نسل جدید جنِسیس سدان درنظر گرفته شده که به ترتیب با 282 و 315 اسب بخار قدرت، شتاب 7.2 و 6.5 ثانیه‌ای به این سدان لوکس هیوندای می‌دهند. قدرتمندترین و سریع‌ترین جنِسیس 2015 نیز با 519 نیوتن‌متر گشتاوری که از نیروگاه V8 5‌لیتری 425 اسب بخاری هیوندای می‌گیرد، صفر تا 100 را در ثانیه 5.4 تخته می‌کند و می‌تواند تا 240 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر

هیوندای در نسل جدید فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته‌تری را به لیست امکانات ایمنی و رفاهی جنِسیس سدان اضافه کرده که از جمله آنها می‌توان به سنسور کنترل CO2 کابین، ترمزگیری خودکار در مواقع اضطراری (AEB)، نمایش اطلاعات ضروری روی شیشه جلو، کیسه هوای زانوی راننده، سامانه تشخیص نقاط کور راننده و کروزکنترل هوشمند رادار‌محور اشاره کرد. درضمن، نسل دوم جنِسیس با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ هیوندای (HTRAC) نیز قابل سفارش خواهد بود. در این سیستم، گشتاور در حالت استاندارد به نسبت 40به60 بین محور‌های جلو و عقب توزیع می‌شود، که البته تا 90 به 10 (جلو / عقب) در مسیرهای لغزنده و یا بالعکس، 10 به 90 (جلو / عقب) در حالت اسپرت و سواری تهاجمی نیز قابل تغییر است. برای این سیستم، حالت 100 به 0 (جلو / عقب) نیز تعریف شده که کاراکتری اقتصادی به سواری جنِسیس می‌دهد.

یک قدم نزدیک‌تر به سری 5

جنِسیس 2015 حاصل سرمایه‌گذاری 471.5 میلیون دلاری هیوندای است و با تلاش 4 ساله طراحان و مهندسان این کمپانی به ثمر نشسته. هیوندای در اولین روز ثبت سفارش، 3500 دستگاه از مدل‌های سفارش کره جنوبی را پیش‌فروش کرده و امیدوار است تا پایان سال، فروش 62 هزار دستگاه را تجربه کند. هیوندای شاید هنوز به حدی نرسیده باشد که تهدیدی جدی برای ب‌ام‌و سری5 به حساب بیاید، اما جنِسیس جدید تمرینی است که کره‌ای‌ها را یک قدم به این هدف بزرگ نزدیک‌تر می‌کند.


6qsl0js5a1qlx8663oap.jpg

hjkju31hah7pw9h0pnzg.jpg

2rp134t9tkf3qte8r.jpg

2ce5hg8fw31ret8vws9.jpg

tp05h0w8uwmwdopvdq4.jpg

sljir4djj0e0129mebm.jpg

g26b11wxprzpj65rspsm.jpg

wrazlb63ph0ipyrqr0b.jpg

d19vp5cjcigr815fmc3.jpg

e7b9ks37xw2k1giy1egj.jpg

gjnu5ach7pkqd0vblv4.jpg

 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

S.MehD: 1392/9/2916:02:30،
104
19
ما هم اگه پرایدمونو روکشه سفید کنیم تهدید جدی برای بی ام وه سری 5 میشیم!!!!!!!!! اما تونلند تمرینی است که ایران ها را به این هدف بزرگ نزدیکتر میکند!!!!!!!!
هه هه: 1392/9/2922:14:10،
19
13
هه (تونلند) محصول شرکت فوتون چین با موتور کامینز المان البته نوع دیزلش تازه با قیمت 40تا 45 میلیون ثبت نام کردن حالا زدن زیرش میگن 90م بعد فکر میکنن همه تو صفن پر قیمت این خودرو تو این بازار 50تا 55 میلیونه
یانیس: 1392/9/2922:20:04،
25
19
همین کره که داره این ماشینارو میسازه 40 سال پیش به ایران التماس میکرد تا خط تولید پیکانو تو کره راه بندازه..ببینید به کجا رسیدیم؟...
طالب: 1392/9/3008:19:25،
27
17
كره ايها كار كردن به اينجا رسيدن ما هم كار نكرديم به جايي نرسيديم
سعید ارومی: 1392/9/2916:21:37،
63
22
عزیزان غصه نخورید کشور ما هو ماشین های با کلاسی داره از جمله 1-سایپا 154 تمام اپشن یک تا 100 در 5ثانیه 2-سایپا تیبا با کلاس با قدرت عالی و کشتار در حد المپیک
یک ایرانی: 1392/9/2916:26:41،
91
22
واقعا احسنت به تلاش و همت کره ای ها که هر روز ایده جدیدی رو اجرا میکنند و تاسف به صنعت خودروسازی کشور که هر روز عقب گرد دارند !!!!
اصلا فکر نمیکردم زمانی کره اینقدر توی خودروسازی قوی بشه....
yaser: 1392/9/2917:02:46،
132
16
آدم وقتی این ماشینا رو که میبینه افسردگی میگیره...

انشالله ایران خودرو و سایپا نابود بشن

بگین آمین
امنه: 1392/9/2920:08:12،
39
22
امین
مصطفی: 1392/9/2920:24:06،
47
18
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه.وقتی مردم ما اینقدر غیور و همیشه در صحنه اند و به محض اعلام پیش فروش آشغالهای وطنی صف می کشند نباید انتظار نابودی داشت.نابودی و ویرانی یک خودرو همت می خواد که متاسفانه مانداریم.تازه وقتی ببینند مردم نمی خرند یک استفتا از آقایون می گیرند و خرشون رو از پل می گذرونند.
مصطفی: 1392/9/2920:25:23،
32
14
اگر واقعا دوست داریم نابود بشند انشاا... خودروسازها باید واقعا همه دست به دست بدند و کسی خودرو نخره و الا تا همیشه همین آشه و همین کاسه
امید: 1392/9/2921:25:35،
43
31
خدا نکنه
جدی جدی: 1392/9/2917:07:02،
40
29
ببین اینا چقدر به مشتری توجه دارن؟؟ تازه مشتری هاشونم ناز میکنن.البته صندوق عقب روا رو مثل پژو جی ال جا زدن هم تو کشور ما نشان از احترام به سلیقه مشتری های بدبخت میدونیم.خدا قوت.فقط کم کم مارک روا رو هم بردارین همون پژو بزارین کسی فکر بدی نمیکنه .
پیمان: 1392/9/2917:18:23،
26
17
اگه گروه های مونتاژ کار ایران اینطوری پیش برن و کره های اینطوری پیشرفت کنن فکر کنم 100 سال دیگه شاید بتونیم ماشینی در حد سوناتا و سراتو مونتاژ کنیم.
ممد: 1392/9/2921:09:41،
20
12
من که چشم آب نمیخوره تا 100 سال دیگه هم بتونن مثل سوناتا یا اینجور ماشینا بزنن
alireza: 1392/9/2917:20:17،
38
16
خوب یکی نیست بگه بجای نوشتن این مطالب باند بازی و کنار بذارین و با هیوندا مذاکره کنین نه باز با فرانسه با این پژو اشغالش که هزارران بار تحریممون کرده.
ایرانی: 1392/9/2919:07:09،
12
15
گل گفتی بابا ما ماشین فرانسوی نخریم نمیمیریم از اینا عوضی تر خودشونن یه ماشین کره ای رو خط تولیدشو را بندازن مردمم میخرن و دعاشون میکنن
مصطفی : 1392/9/2919:19:12،
19
29
ببین ما کجاییم و اونا کجا.ببین کره شمالی کجاست و کره جنوبی کجا.البته دلیلشم خودتون خوب میدونید.
R.j: 1392/9/2919:27:11،
14
13
ان شاهانه تر بود
مسعود: 1392/9/2919:57:44،
18
15
خشکله
داود: 1392/9/2920:35:42،
21
18
ایران خودرو و سایپا و بقیه خودرو سازان اگر از خجالت به زمین بروند سزاوار است و اگر بماند شاید مثل هیتلر رویشان خیلی زیاد است
سهند: 1392/9/2921:04:02،
47
20

داخل این خودرو کپی بی ام ، و خارج این خودرو کپی آئودی هست ...
واقعا که کره ای ها استاد کپی بردارین .
50: 1392/9/2922:00:41،
9
20
تکراریه این پستو قبلا گذاشتی
هيچكس: 1392/9/2922:35:21،
16
16
كى به شما گفته اى كيو ما ايرانيها از شرقى ها و اروپاييها بيشتره؟ منبع دارين؟
هميشه به ما گفتن ما توئ همه چيز از همه دنيا بهتريم و هنوزم روى همه تريبون ها و مدارس اين قضيه تبليغ ميشه ولى اگه ساده لوحانه باور نكنيد و تحقيق كنيد ميدونيد كه اى كيوى ما ايرانيها متوسط به پايينه و بالاترين اى كيو مربوط به مردم شرق آسيا و اسكانديناويه
lvjqd: 1392/9/3000:14:14،
12
15
این چیه دیگههههههه ؟
محشرههههههههه
lpp: 1392/9/3000:35:52،
13
9
ایران خودرو وسایپا هم استاد فرغون سازی هستن
اقایون جوش نزنید درست شدنی نیست
علي: 1392/9/3004:11:41،
11
23
دولت بايد از ادم هاي پولداري كه از اين ماشين ها وارد ميكنند تعرفه 200 درصدي بگيره
خالو كريم: 1392/9/3005:55:00،
18
16
ميگن ما با كره باهم صنعت خودرومونو شروع كرديم ما اومديم پيكان ساختيم وبعد وانت پيكان ،پرايد و بعدش هم وانت پرايد هيچ تغييري تو موتور و ظاهرش نداديم تازه صادر هم كرديم به كشورهاي بدبختر از خودمون اونا هم مارو شرمنده كردن وپسش فرستادن ولي كره ايها كجا هستند!!!!
ناشناس: 1392/9/3008:14:55،
18
17
از قديم گفتن از ماست كه برماست وقتي خودمون ماشينهاي آشغال ايران خودرو و سايپا را ميخريم همين ميشه ديگه
بايد ماشينهاي ايراني تحريم بشن
سلدوزلو: 1392/9/3012:59:46،
12
20
واقعا محشره،بابا اين ديگه چه هيولايه خوش به حال اقايان گرامي ها كه واردشون ميكنن سوار ميشن و ما هم ميمانيم نگاه نگاه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل