کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد کاهش قیمت CNG به 250 تومان


کد خبر : ۲۶۱۱۷یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۵۲۷۵۹ بازدید

یک مقام مسئول با اشاره به ارائه پیشنهاد کاهش قیمت CNG به دولت، از عرضه گران قیمت‌ترین CNG جهان در ایران خبر داد و ...

یک مقام مسئول با اشاره به ارائه پیشنهاد کاهش قیمت CNG به دولت، از عرضه گران قیمت‌ترین CNG جهان در ایران خبر داد و گفت: قیمت CNG باید از 400 تومان به 250 تومان کاهش یابد.

اردشیر دادرس امروز در گفتگو با مهر با اشاره به کاهش قیمت جهانی گاز طبیعی در بازارهای مختلف جهان در طول دو سال گذشته تاکنون، گفت: هم اکنون گاز در بازارهای آسیایی و اروپایی به کف قیمت رسیده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سی. ان. جی کشور با اعلام اینکه با وجود کاهش قیمت جهانی گاز و حتی CNG در بازارهای منطقه‌ای و حتی کشورهای همسایه، اما در ایران گران قیمت ترین CNG جهان عرضه می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون بهای هر مترمکعب CNG در جایگاه ها ۴۰۰ تومان بوده که این تقریبا معادل قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون قیمت واقعی یک مترمکعب CNG حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان است، اظهار داشت: بالا بودن قیمت CNG و عدم تناسب قیمتی منطقی بین بهای بنزین و CNG منجر به کاهش سرانه مصرف CNG در کشور شده است.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته تاکنون متوسط مصرف روزانه CNG در محدوده ۱۹ تا ۲۰ میلیون متر مکعب در روز ثابت مانده است، تاکید کرد: این درحالی است که یکی از سیاست‌های دولت یازدهم افزایش عرضه CNG به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

دادرس با بیان اینکه در طول یک سال گذشته تاکنون مکاتباتی جدید با دولت و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور کاهش قیمت CNG انجام گرفته است، بیان کرد: هم اکنون متوسط قیمت فروش گاز به مشترکان خانگی ۱۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب و بهای فروش گاز به صنایع، نیروگاه‌ها و سایر مصرف کنندگان حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ تومان است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت سی. ان. جی کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت فروش CNG در جایگاه‌ها در مقایسه با سایر مشترکان ۳۰۰ درصد بالاتر است، گفت: باید با اصلاح قیمت CNG شرایط برای توسعه و افزایش مصرف این حامل انرژی پاک به جای بنزین در سبد سوخت خودروها فراهم شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی ایران به ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد مترمکعب تا سال اینده، خاطرنشان کرد: قرار است این افزایش تولید گاز کجا مصرف شود؟ آیا توسعه صنعت سی. ان. جی و کاهش قیمت این حامل انرژی نمی‌تواند منجر به کاهش واردات بنزین و صرفه‌جویی قابل توجه ارزی شود؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها