کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تسهیل پرداخت اقساط برای وام‌گیرندگان در صندوق‌ قرض‌الحسنه


کد خبر : ۲۶۰۷۷شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۴۷۱۶۶۹ بازدید

مدیرعامل یک صندوق قرض‌الحسنه با اشاره به اینکه صندوق‌ها از ابزار نوین بانکداری الکترونیک محروم هستند و این موضوع مشکلاتی ...

مدیرعامل یک صندوق قرض‌الحسنه با اشاره به اینکه صندوق‌ها از ابزار نوین بانکداری الکترونیک محروم هستند و این موضوع مشکلاتی را برای وام گیرندگان به وجود آورده است، عنوان کرد که نیاز به ابزارهایی داریم که این خلا را جبران و امور را برای وام گیرندگان تسهیل کند.

افضل نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک و فناوری‌های نوین طی این سال‌ها، خاطرنشان کرد:به رغم پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه، به دلیل نبود قوانین و همچنین مجوزهای مربوطه، صندوق های قرض الحسنه همگام با پیشرفت بانکداری الکترونیک نتوانستند از ابزارهای نوین استفاده کنند.

به گفته او صندوق‌های قرض الحسنه از ابزارهایی مانند شبکه شتاب، اینترنت بانک یا موبایل بانک برخوردار نیستند و در نتیجه پرداخت اقساط  نیاز به مراجعه حضوری به صندوق و یا شعب بانکی که با ما همکاری می‌کنند، دارد.

افضل نژاد در ادامه به ضرورت وجود ابزاری برای تسهیل شدن پرداخت اقساط برای وام گیرنده اشاره و خاطرنشان کرد:محاسبات نشان می‌دهد که ارزش وقت گذاری و هزینه رفت و آمد برای پرداخت اقساط به طور میانگین بیش از ۴ درصد وام پرداختی است که این اصلا مناسب نیست.

او با اشاره به اینکه به تازگی صندوق با مجموعه‌ای قرارداد منعقد کرده که امکان پرداخت اقساط از طریق اینترنت، موبایل و تلفن بانک را فراهم می‌کند، اضافه کرد:با استفاده  از این سرویس علاوه بر اینکه رفاه وام گیرنده افزایش می یابد، جمع آوری اقساط نیز سریعتر صورت خواهد گرفت؛ چرا که پرداخت اقساط از هر جایی ممکن است و در نتیجه هر چه اقساط بیشتری دریافت کنیم، بیشتر می توانیم تسهیلات بدهیم.

مدیرعامل صندوق با بیان اینکه ارائه چنین خدمتی برای ما اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرد:با استفاده از سیناپس اقدام به صدور این قبوض برای وام گیرندگان می‌کنیم تا اقساطشان را از این طریق پرداخت کنند، به علاوه مشخص خواهد بود که قسط توسط چه کسی پرداخت شده است.

افضل نژاد در ادامه با گلایه از بانک مرکزی، گفت: درست است که موسسات مالی و اعتباری مشکلاتی را برای خودشان و سپرده‌گذارانشان ایجاد کردند، اما بانک مرکزی نباید به همه این موسسات مالی به یک چشم نگاه کند و در فعالیت‌های صندوق های قرض الحسنه که زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی کار می کنند، خلل ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه اخیرا بانک مرکزی دستور داده که دستگاه‌های پوز موسسات مالی و اعتباری قطع شود، تاکید کرد: درست است که برخی از این موسسات فعالیتشان درست نیست، اما موسسات قرض الحسنه ای که کارمزد تعیین شده از سوی بانک مرکزی را دریافت نمی‌کنند، نباید با چنین مشکلاتی روبه رو شوند آن هم در شرایطی که دارای مجوز بانک مرکزی هستند.

افضل نژاد در پایان تاکید کرد:درخواست داریم بانک مرکزی رویکردش را تغییر دهد تا مشکلات ایجاد شده برطرف شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها