کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

خودروسازان جزئیات قراردادهای خارجی را به استاندارد ندادند

کدخبر:۲۶۰۶۹شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۴۷۷۸۵ بازدید

معاون سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه خودروسازان باید قراردادهای خارجی خود را باسازمان ملی استاندارد چک کنند، گفت: در این رابطه رئیس ...

معاون سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه خودروسازان باید قراردادهای خارجی خودرا باسازمان ملی استاندارد چک کنند، گفت: در این رابطه رئیس سازمان عدم همراهی خودروسازان را به وزیر صنعت اعلام کرد.

وحید مرندی مقدم در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قراردادهای خارجی خودروسازان برای تولید خودروهای جدید آیا با سازمان ملی استاندارد چک می شود؟ گفت: تا به امروز خودروسازان قراردادهای خارجی خود و سطح تکنولوژی فنی خودروهای تولیدی را به سازمان ملی استاندارد اعلام نکرده اند و رئیس سازمان در این رابطه به وزیر صنعت نیز عدم همراهی خودروسازان را اعلام کرده است.

معاون سازمان ملی استاندارد افزود: درخواست سازمان ملی استاندارد بر این اساس بوده که خودروسازان بعد از تولید دچار مشکل نشوند و قبل از تولید مشترک خودروهای جدید، مغایرت با استانداردها وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود که خودروسازان در قراردادها سطح کیفی خودروهایی را که قرار است تولید کنند به ما اعلام نمایند اما تا به امروز این کار به سرانجام نرسیده و امیدواریم بتوانیم در جریان قراردادهای جدید با همکاری خودروسازان قرار گیریم.

جزئیات گزارش جدید کیفیت بنزین

مرندی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت کیفیت بنزین گفت: سازمان ملی استاندارد از سال ۹۳ در پایش کیفیت بنزین به صورت جدی وارد شده و به زودی گزارش تحلیلی کیفیت بنزین را در سال ۹۴ منتشر خواهد کرد.

وی افزود: از سال ۸۳ استاندارد بنزین اجباری شده بود ولی به دلیل عدم در دست داشتن امکانات لازم از سوی سازمان ملی استاندارد، مسئولیت کنترل به وزارت نفت سپرده شد ولی از انتهای سال ۹۲ این سازمان به صورت جدی در موضوع بنزین ورود کرد و اولین نمونه برداری از ۸ کلان شهر در سال ۹۳ اتفاق افتاد.

به گفته معاون سازمان ملی استاندارد در سال ۹۴ اولین آزمایشگاه بنزین در بندرعباس راه اندازی شد که بر این اساس از ۸ کلانشهر نمونه برداری لازم صورت گرفته و گزارش تحلیلی آن ظرف روزهای آینده منتشر خواهد شد.

مرندی مقدم گفت: گزارش تحلیلی کیفیت بنزین در سال ۹۴ نشانگر این است که کیفیت ۷ درصد نسبت به سال ۹۳ ارتقاء داشته و بهترین وضعیت بنزین در کلانشهرهای تهران و شیراز بوده است و بدترین کیفیت را اصفهان و اراک داشته است که نتایج تحلیلی را برای پالایشگاه ها نیز ارسال خواهیم کرد.

وی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص استاندارد گازوئیل نیز گفت: گازوئیل مشمول استاندارد اجباری نیست اما در ماه آتی نمونه برداری های لازم از آن انجام خواهد شد تا کیفیت و سطح آلایندگی آن نیز مورد پایش قرار گیرد.

معاون سازمان ملی استاندارد ادامه داد: نمونه برداری بنزین برای پایش کیفی در سال ۹۵ هنوز انجام نشده است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

حسین: 1395/5/1615:13:39،
64
17
استانداردی که پراید روتایید کرده و به سمند ۳ ستاره و به ال لگن و رانای مسخره ۴ ستاره میده !!! احتمالا بنز و بی ام و و تویوتا توش مردود میشن !!!
فاروق: 1395/5/1617:57:22،
34
19
اگر اداره استاندارد قدرت دارد برود جلوی تولید لگنهای چینی و پراید و وانت آریسان را بگیرد که تکنولوژی 30 سال پیش را دارد
اینجا هم حتما حق حساب پرداخت نشده که صدای اداره استاندارد درآمده
فرد: 1395/5/1709:37:37،
21
12
معادل فارسی استاندارد چی میشه؟؟؟

اصلا کالای ایرونی مگه نیاز به استاندارد داره؟؟؟ما چیمون استاندارده؟؟ورش دارید به جاش یه بنیاد بزنید.بنیاد زور گویان....بنیاد روستاییان وزیر و مدیر شده....بنیاد خانوادگی دولت....بنیاد ورزشکاران تاجرو پسران....بنیاد روحانیون تاجر و پسران....بنیاد نظامیان تاجر و پسران
اینا که با واقعیت بیشتر جور در میاد.
دارا: 1395/5/1615:24:23،
33
15
یعنی گردن کلفتی بالاتر از قانون
غارت شدگان: 1395/5/1615:53:32،
35
14
میزان نارضایتی وبی عدالتی وفسادی که هم اکنون در جامعه دیده میشه در طول تاریخ هفت هزار ساله ایران بی سابقه است در بعد اقتصادی ارزش برابری پوند در برابر ریال فعلی حدود 200هزار برابر دوران قاجار شده است که خود بیانگر عمق فاجعه است...
رسول: 1395/5/1616:14:39،
20
15
اگر کسی از گمرکات شکر وارد نماید باید از سازمان های خاصی مجوز سلامت انرا اخذ نماید. و این امر برای کالاهای دیگر نیز الزام اور است بنا بر این شما نیز میتوانید خفت اقایان را در مراحل مختلفی مثل شماره گذاری منوط به اخذ مجوز سلامت از ان سازمان باشد و ضمنا در مبادی ورود قطعات حساس و ... نیز ترخیص را منوط به ازمایش و نتایج مورد قبول ان سازمان نمایید. ضمنا این ازمایشها را میتوانید با بالا ترین استاندارها در نظر بگیرید. با توجه به قیمت های نجومی که وسایل نقلیه از احاد مردم اخذ می نمایند هزینه های ازمایش هم که با سرشکن شدن در تعداد میگردد تاثیری در قیمت نخواهد داشت و فقط در بهینه شدن ماشین ها اثرگذار خواهد بود
kj: 1395/5/1618:44:53،
20
16
زور مردم فقط به این خودروسازان میرسه با اتحاد البته خودروسازان و سرمایه داران تا کسی به اسم روحانی رو دارند کم ندارند.حمایتی که روحانی از خودروسازی کرد اگر از هوافضا و تکنولوژی های دیگه میکرد الان آپولو هوا می کردیم
بهادری: 1395/5/1701:27:56،
26
13
شعر نگو دلواپس
خودروسازها دستشون به بالاتر دولت بنده
وگرنه با تغییر این همه دولت با همون فرمون نمیرفتن
am: 1395/5/1708:34:53،
22
13
استاندارد ایران فقط به اسم وجود داره، در عمل بی خاصیت ترین سازمانه، چونکه داریم میبینیم.
البته برای استاندارد یه کشور جهان سوم خوبه، حداقل اعلام وجود میکنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما