کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بریتانیا از ترس رکود نرخ بهره بانکی را کاهش داد


کد خبر : ۲۶۰۶۴شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۳۳۸۰۲ بازدید

رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور را زیر فشار زیادی قرار داده است. بانک مرکزی بریتانیا تلاش می‌کند با کاهش نرخ بهره ...
بریتانیا از ترس رکود نرخ بهره بانکی را کاهش دادبریتانیا از ترس رکود نرخ بهره بانکی را کاهش داد

رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور را زیر فشار زیادی قرار داده است. بانک مرکزی بریتانیا تلاش می‌کند با کاهش نرخ بهره پایه، مانع از رکود اقتصادی شود. نتایج این سیاست پولی هنوز روشن نیست.

بنا بر تصمیم بانک مرکزی بریتانیا، نرخ بهره پایه از 0.50 درصد به نصف یعنی 0.25 درصد (بیست و پنج صدم درصد) کاهش داد. چنین کاهشی در نرخ بهره بانکی تا به حال در بریتانیا سابقه نداشته است. پس از سال 2009 این اولین باری است که بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره بانکی را پایین می‌آورد.

مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی بریتانیا

بانک مرکزی این کشور نگران این است که اقتصاد بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا درهم شکند. مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی بریتانیا گفته است که در قدم بعدی ممکن است نرخ بهره بانکی به صفر برسد. بریتانیا اکنون در آستانه شدیدترین رکود اقتصادی ظرف هفت سال اخیر قرار دارد.

انستیتوی تحقیقاتی مارکیت در لندن می‌گوید که نتیجه نظرسنجی این موسسه از مدیران خرید شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سومین ربع سال به میزان 0.4 درصد کاهش یابد.در کنار این اقدام، بانک مرکزی قصد دارد گام‌های دیگری نیز برای مقابله با خطر رکود بردارد. از جمله این اقدامات خرید اوراق قرضه دولتی در ابعادی قابل توجه است. بر اساس این سیاست حجم خرید اوراق قرضه دولت از 375 میلیارد پوند به 435 میلیارد پوند افزایش می‌‌یابد که رقمی معادل 60 میلیارد پوند است.

از آن گذشته بانک بریتانیا در آینده مستقیما اقدام به خرید اوراق قرضه شرکت‌ها خواهد کرد. قرار است ظرف مدت 18 ماه اوراقی به ارزش 10 میلیارد پوند خریداری شود. با وجود این بانک مرکزی این کشور پیش‌بینی نمی‌کند که اقتصاد بریتانیا پس از برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به ورطه رکود سقوط کند و تخمین می‌زند که در نیمه دوم سال کمی رشد خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها