کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

چرا خودروسازی تویوتا به ایران نمی‌آید؟

کدخبر:۲۶۰۴۲جمعه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶:۰۵۹۴۴۰ بازدید

شاید تاکنون از خود پرسیده باشید که چرا به‌رغم وجود بازار وسیع 80 میلیونی در کشور و نیز خیل انبوهی از مشتاقان علاقه‌مند به تویوتا ...

پدال- شاید تاکنون از خود پرسیده باشید که چرا به‌رغم وجود بازار وسیع 80 میلیونی در کشور و نیز خیل انبوهی از مشتاقان علاقه‌مند به تویوتا، این سازنده ژاپنی گامی در جهت تولید و یا حتی مونتاژ محصولات خود در ایران برنداشته و تو گویی این دیار را از یاد برده است؟!
 

خط تولید کرولا

همان‌گونه که خود بهتر آگاهید، امروزه تویوتا در اقصی نقاط دنیا، از آمریکا و اروپا گرفته تا چین، هند و روسیه و… به ساخت و ارائه انواع و اقسام خودرو مشغول است، پس به چه سبب این سازنده شهیر ژاپنی به بازار کشورمان کم اعتناست و آن‌چنان که بایدوشاید شوق و رغبتی نسبت به ورود و نیز سرمایه‌گذاری درازمدت در آن ندارد؟ در چرایی این امر می‌توان فرضیات زیادی را عنوان نمود، اما شاید چند مورد از بقیه‌شان محتمل‌تر باشند که در ذیل خدمتتان عرض می‌شود.
 

خط تولید کمری

الف – وابستگی زیاد به بازار آمریکا: شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین مانع ورود تویوتا به کشورمان وابستگی شدید آن به بازار آمریکا باشد. طبق واپسین آمار، شرکت تویوتا توانسته در سال 2015 میلادی، تعداد 2,098,545 دستگاه خودرو را در بازار آمریکا به فروش رساند که این رقم، حدود 20 درصد از کل حجم فروش آن در دنیا را شامل می‌شود، یعنی از هر 5 دستگاه خودرویی که امروزه تویوتا تولید می‌کند یک دستگاه آن در بازار آمریکا به فروش می‌رسد. این در حالی است که رقم مذکور برای بازار چین معادل 1,010,178 دستگاه و در کل قاره اروپا برابر با 556,480 دستگاه بوده است.

وجود همین آمار به‌تنهایی، اهمیت بازار آمریکا را برای این سازنده گواهی می‌دهد. از طرفی، این را نیز می‌دانیم که وضعیت روابط بین ایران و آمریکا در حالت عادی خود نیست و هر آن ممکن است به بهانه‌های واهی، تحریم‌های سنگینی از طرف دولت آن کشور علیه میهنمان وضع شود، پس با وجود چنین شرایطی، تویوتا با آن پیشینه سخت محافظه‌کارانه و به قولی عوامانه ترسوی خود، سعی می‌کند که از ورود به بازار کشورمان پرهیز نماید تا بلکه از هر ریسکی دوری جسته و خشم مقامات ضد ایرانی آمریکا را متوجه خود نسازد. در عین حال، با توجه به بالا بودن نسبی بهای خودروهای تویوتا در کشورمان، در بهترین حالت هم تولید و فروش خودروهای این شرکت در ایران به آن حدی نمی‌رسد که زیان از دست دادن بازار مهمی چون آمریکا را برایش جبران نماید، مگر آنکه خودروهای تویوتا در ارقام میلیونی و با بهایی متعادل و معقولی، مثلاً بین 30 الی 60 میلیون تومان در ایران تولید و عرضه شوند که البته با توجه به ظرفیت محدود واحدهای تولیدی در کشورمان، بسیار بعید است که در عمل چنین اتفاقی رخ دهد و یا دیگر خودروسازان به آن رضایت دهند. در طی سال‌های اخیر، هیچ‌گاه میزان واردات رسمی خودروهای تویوتا به کشورمان به مرز 20 هزار دستگاه هم نزدیک نشده است (بدون احتساب خودروهای واردشده به مناطق آزاد).
 

خط تولید تویوتا

ب – وسواس به کیفیت و حفظ اعتبار: تویوتا اصولاً یکی از راهبران اصلی بحث کیفیت در دنیای امروز است و همواره بر روی کیفیت محصولات خود حساسیت ویژه‌ای داشته است، همین مسئله موجب شده که به‌رغم سعی و خطاهای فراوان، این شرکت رویه کمابیش یکسانی را در میان محصولات خود در اقصی نقاط دنیا اعمال کند و کمتر اعتبار خود را فدای سوددهی آنی نماید، این نکته هم در جای خود می‌تواند تا حدی اسباب عدم توافق و سازش را بین مدیران تویوتا و متصدیان خودروساز کشورمان فراهم آورد، زیرا که به‌خوبی می‌دانیم که خودروسازان ما نسبت به تویوتا، حساسیت کمتری نسبت به مقوله کیفیت دارند. خلاصه کلام، تویوتا نه زیباترین خودروهای جهان را می‌سازد و نه پر آپشن ترین و نه حتی هیجان‌انگیزترینشان، آنچه از سال‌ها پیش تا به امروز، نام این شرکت را زبانزد خاص و عام نموده استهلاک بسیار کم، دوام بسیار خوب و هزینه نگهداری پایین محصولات آن است و تویوتا به‌عنوان یک سازنده پیشرو به‌هیچ‌وجه حاضر نیست که این ویژگی‌ها را در ساخته‌های خود از دست بدهد.
 

کرولای جدید

ج – اعمال مدیریت مستقیم: اگر نگاهی گذرا به نحوه حضور تویوتا در شعبات و اقمار تولیدی آن در سرتاسر دنیا داشته باشیم، می‌بینیم که در اکثر موارد، تویوتا سهامدار اصلی یک شرکت بوده و یا خود مالک، سازنده و سرمایه‌گذار مستقیم آن است و البته این وضع در شعبات واقع در آمریکای شمالی، نمود بارزتری دارد. وجود همین مسئله، از علاقه وافر متصدیان این شرکت به اعمال مدیریت مستقیم و یا داشتن دستی بالاتر در مدیریت و سیاست‌گذاری واحدهای تولیدی حکایت می‌کند، البته این موضوع بیشتر از دغدغه‌های کیفی، مالی و تخصصی این سازنده و حفظ اعتبار و جایگاهش در بازارهای جهانی ناشی می‌شود تا صرف مسئله هدایت و کنترل. از آنجایی که تمامی مجموعه‌های خودروسازی در کشورمان، به‌نوعی مستقیم و یا غیرمستقیم تحت نظر دولت به فعالیت مشغولند و حتی قیمت‌گذاری محصولاتشان نیز توسط این نهاد صورت می‌پذیرد، لذا ممکن است وجود همین امر موجبات دلسردی تویوتا را در ورود به بازار کشورمان فراهم آورد.
 

آرم تویوتا

د- موقعیت بسیار خوب مالی: شرکت تویوتا با فروش بیش از ده میلیون دستگاه خودرو در سال، در کنار فولکس‌واگن و جنرال‌موتورز یکی از سه خودروساز برتر در دنیای امروز است. در حال حاضر، این خودروساز در بیش از بیست و پنج کشور دنیا شعبه تولیدی دارد و تا سال 2014 میلادی، تعداد واحدهای تولیدی آن در خارج از مرزهای ژاپن معادل 36 و کارخانه‌های قطعه‌سازی آن معادل 22 عدد بوده است و در هر 3.1 ثانیه هم یک دستگاه خودرو از واحدهای زیر نظر آن خارج می‌شود. مضاف بر آن، تویوتا یکی از پرسودترین خودروسازان در دنیاست و از هر دستگاه خودروی تولیدی خود بیش از 2 هزار دلار سود کسب می‌کند، در حالی که برای برخی از رقبا این رقم به زیر هزار دلار می‌رسد.

در بازار آسیا نیز، این خودروساز شعب تولیدی متعددی در تایوان، تایلند، اندونزی، ویتنام، هند، ترکیه و پاکستان دارد و حتی امروزه برخی از ساخته‌های خود را از خاک ترکیه به بازارهای اروپایی صادر می‌کند و برخی دیگر از محصولات آن نیز از کارخانه‌های تایوانی و تایلندی راهی بازار خاورمیانه می‌شوند. پس این کمپانی با چنین وضع مالی مساعدی نیاز چندان مبرم و اضطراری جهت ورود به هر بازار جدیدی در خود حس نمی‌کند و همچون برخی از سازندگان ضعیف‌تر دنیا تن به هر شرایطی برای عقد همکاری نمی‌دهد تا بلکه با تکیه بر آن، چند دستگاهی بیشتر از یک خودروی کم اقبال را به فروش رساند. امروزه خودروهای این شرکت در بیش از 170 کشور دنیا به راحتی و سهولت هر چه تمام‌تر به انبوه خریداران فروخته می‌شوند و مدیران تویوتا از بابت فروش محصولات خود، نسبت به مابقی همتایانشان، کمتر تشویش و دغدغه‌ای به دل خود راه می‌دهند.
 

تویوتا در ایران

در خاتمه متن باید بگویم که آنچه در سطور بالا ذکر شد تنها و تنها فرضیات و حدسیاتی بود که به ذهن بنده خطور نمود و ممکن است که در واقعیت امر وضع به‌گونه‌ای دیگر باشد و یا مسائل دیگری در میان باشند که ما از آن بی‌اطلاع باشیم. پیش از این و در دهه هفتاد شمسی نیز، شرکت تویوتا اقدامات نه چندان پر رنگی را برای ورود به بازار ایران انجام داد و حتی در برخی از نشریات آن دوره صحبت از خرید زمین در مناطقی از تهران و احداث کارخانه در میان بود که البته پس از مدتی دیگر خبری از آن نشد و تویوتا توجه خود را به بازارهای دیگری در منطقه از جمله هند، ترکیه و پاکستان معطوف و در آن نواحی اقدام به احداث کارخانه نمود. با همه اینها، نباید ورود تویوتا به ایران را کاملاً منتفی دانست و با توجه وجود زیر بنای نسبتاً خوب تولیدی در کشور، ممکن است روزی این معادلات کاملاً تغییر یابد و در عین حال، تویوتا هم شجاعت و استقلال بیشتری در برابر مقامات آمریکایی از خود بروز داده و سرزمین ما را نیز در ملاحظات تجاری خود در نظر گیرد. به امید آنکه شاهد ورود برترین برندهای خودرویی به میهنمان و تولید محصولات متنوعشان در این مرزوبوم باشیم.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ارا: 1395/5/1517:49:32،
533
16
چون وضعیت افتضاح كشورمونو از خودمون بهتر میدونن
نیما: 1395/5/1521:24:53،
95
7
چون داخل کشور عده ای هستند که نمیذارن
وگرنه خیلی سالهای قبل قرار بود بیاد، حتی کارخونشم توسط حداد زاده قرار بود تاسیسی بشه
محسن : 1395/5/1522:17:14،
97
18
اگه اجازه بدن تویوتا 3 محصول بین 30 تا 60 بیاره
همه تویوتا میخرند شاید سالی300 هزار دستگاه بفروش بره..
حسین: 1395/5/1522:20:29،
147
11
تویوتا بر کیفیت محصولاتش در تمام دنیا بسیار نظارت دقیق دارد و حساسیت و تعصب بسیار زیاد دارد ، وریسک آلوده شدن و همکاری با شرکت های کلاهبردار وکم فروش و دروغ گو وکلاش را به جان نمیخرد
حسین: 1395/5/1522:24:21،
82
14
تمام دارایی تویوتا اعتبار و‌کیفیت و دوام ماشین هایش است وگرنه ظاهر خیلی خودروها دربقیه دنیا از تویوتا بهتراست ، تویوتا هیچوقت این دارایی را به این شرکت های رو سیاه نمی سپارد ....
علی: 1395/5/1522:27:05،
18
114
چه ربطی داره؟ مگه هیوندا داره ضرر میده تو ایران؟
دیگه عادت شده هر چیزی رو به وضعیت بد اقتصادی ربط میدیم. یکم منطق داشته باشیم.
امیرحسین: 1395/5/1522:55:57،
97
10
دنیا در اقتصاد و سیاست تحریممون کرده
خدا از نزول برکات و نعمتهاش تحریممون کرده
دولت هم که کلا مملکت ارث پدرشون بوده نه بیخیال میشن دست از سر مردم بردارن نه حاضرن کمی به مردم کمک کنن و مردم هیزم تر فروختن پدر کشتگی داره تا 200 درصد سود نگیره اجازه نمیده حتی مدیراش بیان برای مذاکره

مایی که خودمون با هم مهربان نیستیم تویوتا باید با ما مهربان باشه ؟
خیر اونا شاید دین نداشته باشن اما انسان هستن
به حق الناس اعتقاد دارن ، هر روزم با فرهنگ تر و پیشرفته تر میشن ما هم نذری میدیم گناهامون پاک شه !!!
کک: 1395/5/1600:16:41،
61
17
اگه بیاد ایران مجبوره با کارخانجات بزرگ لگن سازی و یا با فرغون سازی که دو خودرو ساز بزرگ وطن هستن قرارداد ببنده...آنوقت آنها هم شروع به ساحت وانت کرولا و وانت کمری بدون ترمز و ایربگ و دنده عقب میکنن که خود بخود اتیش میگیره...و انموقع تویوتا که سهل است جناب امپراتور ژاپن هم نمیتواند این گند کاری را جمع کند....
جحخهه: 1395/5/1600:26:26،
18
81
تا وقتی که پورشه ،مازراتی،i8،و... در تهران وجود داره دیگه نیازی به تویوتا نیست
miro: 1395/5/1600:46:28،
58
6
خودرو ساز های ایران بهتره به همون رنو سیتروئن بچسبن و شایدم به یعجوج معجوج های چینی
اونا رو چکار به تویوتا . . .
عدالت: 1395/5/1603:24:33،
79
17
انتظار دارید زمانی که هر روز مرگ بر امریکا می گوید به سفارتها حمله می کنید و کشورهای دیگر را به محو از روی کره زمین با موشک تهدید می کنید و حتی واردات خودروهای امریکایی را با یک حرف ممنوع می کنید بدون توجه به اعتبار و ابرو کشور و با ان همه فساد اقتصادی در کشور.......کشوری در ایران حاضر است کارخانه بزند و یا سرمایه گذاری کند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
حمید: 1395/5/1606:26:15،
65
9
وقتی مردم ایران به خودروساز داخلی اعتماد ندارند چگونه تویوتا به آن اعتماد کند از طرفی هدف تویوتا ارائه محصول با کیفیت و قیمت مناسب است ، هدفی که برای خودروسازان ما بی معنی میباشد.!!!!!!
reza: 1395/5/1607:55:08،
44
12
اونا ماشین از صفر تولید میکنن 2000 تا سودشونه
ایران از هر تویوتایی که وارد میشه دست کم 22000دلار عوارض میگیره22 هزار
10 برابر سود بیشتر از تولید کننده
اصلا اجازه ورود بش نمیدن که بیاد و این سود رو از دس بدن
نادر: 1395/5/1608:32:18،
36
12
ژاپن یها مثل فرانسویها نیستن
اعتبارشان را فدای باند بازی و پول نمیکنن
هادی: 1395/5/1612:15:07،
23
13
دلیلش سادس
ساده ساده
چون برای برند خودش ( ببخشین از کلمه برند استفاده کردم !! شرمنده )
احترام قائله
بیاد ایران
ته این مدل رو میکونن توی 405
جلوی اون یکی رو میکنن توی رانا
بغل اون دیگری رو میکنن توی سمند
شروع به ایجاد موجودات عجیب الخلقه میکنن
برای خودش ارزش و شخصیت قائله
شخصیت
از بیرجند: 1395/5/2015:40:26،
13
15
به نظر بنده مسئولین کشور نمیزارن بیاد چون سودی براشون نداره وگرنه چرا هیوندا و کیا دارن فعالیت میکنن
بهادری: 1395/5/1517:53:15،
284
16
عزیزم ایران برای خارجی ها با کره شمالی و گینه فرقی نمیکنه چرا تویوتا باید خودشو درگیر مسائلی کنه که لزومی براش نمیبینه
kamyar: 1395/5/1517:57:20،
227
12
تا زمانى كه دو خودرو ساز وطنى دولتئ سر كار باشن هيچ خودرو ساز با كيفيتى خر نشده بياد تو كشور ايران سرمايه گزارى كنه.
A.A: 1395/5/1601:49:36،
45
16
شايد خيلى ها از اين ماجرا خبر ندارند كه در دوران خاتمى مذاكراتى بر قرار شد مبنى بر اين كه تويوتا حاضر شد به جاى پيكان به ايران تويوتا دهد و فقط اختلاف سوخت مصرفى سالانه دو خودرو را از ايران نفت بگيرد!!!!!؟ ولى مافياى دست اندر كار مانع رسيدن به توافق گرديد (به دليل دلواپسى هاى احتمالى) !!!!!!!! در نهايت توليد پيكان متوقف گرديد .
محمد از اصفهان: 1395/5/1518:09:55،
137
20
برای اینکه به سرنوشت "کیا" دچار میشه.

مهدی: 1395/5/1522:27:49،
24
18
میشه وضعیت کیا رو شرح بدین؟
پاسخخ،پاسخ به حسین: 1395/5/1610:13:43،
20
21
اون زمان قراربراین بودکه وقتی قراردادایران باتالبوت تموم بشه باپژو همکاری بکنن وحتی ایران سرمایه مالی اون روهم به فرانسه داد(این اتفاق قراربودسال 59بیفته وتالبوت ازایران میرفت وموتورهای پژویی که فرانسه دراوایل دهه هفتادبه ایران به همراه گیربکس وبقیه متعلقات دادوروی پیکانها نصب شد بابت همون بدهی بود)وشاه تفکرش این بودکه راحتی وپرستیژوکیفیت فقط درخودروهای اروپایی وامریکایی هست وخودروژاپنی جایگاه یه ماشین کاری روداشت وبرای همین فقط وانتهاش درایران تولیدشدن وگرنه ژاپن اونموقع ازخداش بودکه باایرن همکاری خودرویی داشته باشه.ضمنافاکتورگذشت زمان وپیشرفت ژاپن روهم فراموش نکنید.
حسین: 1395/5/1518:12:09،
212
20
به دلیل وجدان وشرافت و عدم هماهنگی با کلاهبرادارن و مفسدان ... بر عکس چین و کره و فرانسه که کاملا با کلاهبرادارن هماهنک هستند در فساد و سرکیسه کردن مردم کشور های ضیعف دنیا !!!
در پاسخ به حسین: 1395/5/1602:22:23،
20
23
1- ... در کنار "فولکس واگن" و جنرال موتورز خودرو سازان برتر جهان هستند. (آنانکه فولکس را برتر میدانند) 2-پیش از انقلاب نیز حاضر به همکاری با ایران نشد! آن موقع که بحث لگن فرانسوی یا اشغال چینی یا دزدی ایران ناسیونال نبود!
اشی: 1395/5/1518:20:19،
205
10
خوب معلومه چون تو قطعات دزدی میکنن
اعتبار تویوتارو به گند میکشن
ehsan: 1395/5/1518:21:20،
57
49
ایشالا به زودی خط تولید خودروهای سطح 1 دنیا راه بیفته...
علی: 1395/5/1615:18:23،
19
13
فکر نکنم ...
ب: 1395/5/1518:26:59،
154
16
تا زمانیکه هر ایرانی خود را لایق تویوتا و امکانات خوب دنیا نبیند مدیران نالایق و تازه به دوران رسیده ای همچون مدیران خودرو (لگن) سازی ایران در سرزمینمان سلطنت میکنند و هر سال تعداد زیادی از هموطنانمان را در جاده های کشور راهی بهشت وعده داده شده حاکم اسلامیمان میکنند.
عزیز: 1395/5/1518:28:55،
92
15
مورد ه هم وجود داره:
عدم فساد در این خودرو ساز چراکه تنها خودروسازانی که با لگن سازای ما دستشون تو یه کاسه هستش پژو، سیتروئن، رنو و و چینی ها می باشند. این خودرو سازها کاری به کیفیت و تعیین قیمت در ایران ندارند و باج خود را می ستانند.
حتما ماجرای بگم بگم مدیرعامل پژو فرانسه علیه ایران خودرو را در سال گذشته یادتون هست. با دو تا شتیل چرب از سوی سایپا و ایران خودرو (تولید محصولات از رده تولید خارج شده با کیفیت و قیمت دلخواه) دهنش بسته شد.

امان هی امان
شرمنده: 1395/5/1521:48:50،
21
13
شرمنده اشتباه دستم رو منفی رفت
....: 1395/5/1518:32:22،
106
8
تویوتا دلش میخاد طرف از خریدن ماشین راضی باشه و لذت ببره تا دفعه بعدهم بیاد بخره به 100 سال بعدش هم فکر میکنه ولی تو ایران میگن حالا اینو بندازیم بعدا دوباره زورشون میکنیم بخرن
رضا: 1395/5/1518:44:32،
96
12
تویوتا میگه من خودم میام ایران مونتاژ میکنم با کارگر خودم با قیمت خودم.... باج به آقایون نمیدند
جواد: 1395/5/1518:50:43،
101
13
پس نتیجه میگیریم:

الف؛ براش فرق نمیکنه ما تویوتا میخریم یا نمیخریم


ب؛کیفیت براش مهم هست که ما میگیم مال خورشتش هست

ج ؛ مدیرانش مدیر تشریف دارند ، گماشته و از اقوام نیستند

د؛ هر ماشین براشون 2000 دلار سود داره که اصلا برای ما این سود ها سود حساب نمیشه!!! چون آریسان میفروشیم 25 میلیون ،کیا سراتو 92 میلیون آخر سال هم سهام شرکت ها زیانده هستند و بدهی انباشته و ...

در خاتمه بیایید دست در دست هم دهیم وبیابیم دزد خیار شور راااااااااااآ
حسینقلیخان: 1395/5/1523:54:51،
16
11
جواد جون چرا تو سر مال میزنی اریسان شده 27500000 تومان مثل اینکه زاپنیها ریختند تو بازار دارن جمع میکنند ببرند کشورشون . امان از دست این مردم اشغال خر .
جواد: 1395/5/1614:43:46،
17
10
حسینقلیخان ، جان
ضمن تشکر از شما
نرخ مصوب مرداد ماه برای وانت شگفت انگیز آریسان با موعد تحویل 30 روزه همچنان 252361000ریال میباشد
امیر: 1395/5/1518:53:46،
73
10
چرایی اینکه تویوتا به ایران نمی اید نیاز به فکر ندارد!خودروسازی
که سال گذشته بیش از ده میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته است برای تیراژ کم تولید در ایران ابروی صد ساله اش
را به باد نخواهد داد.انها جایی سرمایه گذاری می کنند که تولید
و اقتصاد محور سیاستهای اقتصادی ان کشور باشد نه اینکه محیط رانتی و بسته ایران!!
آرمان : 1395/5/1518:55:09،
52
17
در يك كلام " كبوتر با كبوتر، باز با باز"
شركتايي امثال فرانسوي ها ميتونن با شركت هاي خودرو سر هم كناي ايراني مشاركت كنن چون اونا هم مثل ما كلاه بردارن، ژاپن نميتونه مشاركت كنه چون كلاه بردار نيست...
ناشناس: 1395/5/1518:55:19،
76
19
تویوتا در سایت رسمی خود داشتن هر گونه ارتباط با ایرتویا را تکذیب کرده است تو گویی ایرانی جذام دارد که از آن دوری میکنند
پول نفت: 1395/5/1518:56:28،
58
6
در هر 3.1 ثانیه هم یک دستگاه خودرو از واحدهای زیر نظر آن خارج می‌شود

جنس خوب رو رو هوا میبرن
T you Ta: 1395/5/1519:00:29،
22
89
کاش نویسنده مقاله در مورد سهامداران تویوتا می نوشت و در مورد وابستگی بدون چون و چرا و مطلق کشورهای شرق آسیا مانند ژاپن و کره از نظر سیاسی به آمریکا تفسیر بیشتری میکرد و بقول سیاستمدار آمریکایی که گفته بود ژاپنی ها بدون اجازه آمریکا حتی آب هم نمی خورند.بنابراین با این شرایط کنونی و تضادهاو تقابل های همیشگی آمریکا حضور غولهای صنعتی ژاپنی و حتی کره ای در ایران جهت تولید هر نوع کالا توهمی بیش نیست.
حمید: 1395/5/1606:32:54،
30
4
حالا ما که بدون اجازه آمریکا آب میخوریم چه گلی به سر جامعه جهانی زده ایم ، ظلمی که به ما میشود را در کجای جهان سراغ داری.!!!!
میدونید: 1395/5/1519:01:40،
55
8
بیشترازامریکا وتحریمهایش این فرغون سازهای داخلی هستن که ملت ایران رو از داشتن نعمت خودرو خوب محروم وتحریم خودساخته کردن وازنام تویوتا وحشت دارن .
فرد: 1395/5/1519:03:15،
22
16
اونا اگر می خواستن با شما کار کنن دیگه ژاپن نبودند.عمو ناا منی که تو مملکت داریم خیلی بدتر از بمبای داعشه.چون نا امنیه در خفا است..پنهانه .فساد ی که در اقتصاد و دستگا های دولتی ایران هست هر مجموعه سالمی رو فراری میده.و بدتر اینکه اصلا هم نمیشه باهاش برخورد کرد چون کل سیستم رو زیر سوال میبره.
Amin Abad: 1395/5/1519:03:41،
64
21
"هر آن ممکن است به بهانه‌های واهی، تحریم‌های سنگینی از طرف دولت آن کشور علیه میهنمان وضع شود"
اینو خوب اومدی.
کلا همه دنیا مرض دارن ما خوبیم.
خخخخ
مملی: 1395/5/1607:38:22،
18
17
تحریمهاشون خیلی هم واهی نیست .... دلایل منطقی داره ...وقتی شما هر روز یه کشوری که تقریبا" سهامدار بزرگترین کمپانیهای دنیاست رو تهدید به نابودی میکنین نتیجش همینه....البته ملت خیلی وقته فهمیدن که این آقایایون اصلا به فکر ملت نیستن و اولویت چیزای دیگست ..فقط مجبورن تحملشون کنن چون اسلحه و قدرت دست اوناست
007: 1395/5/1519:11:05،
66
7
اصلی ترین گزینه همون گزینه ب هست
چون نمیخوان کیفیت و اسم و رسم خودشون رو فدای سود آوری یه عده سودجو توی ایران کنن
حسین: 1395/5/1522:07:21،
23
15
آفرین خلاصه ولی مفید ....
محمد: 1395/5/1519:11:08،
55
12
تويوتا بيشترين سود را در خودروسازان دارد وبراي هر دستگاه خودرو ٢٠٠٠دلار سود ميبرد!!!!
تو ايران پرايد بيشتر از اين براي سايپا سود داره!!!!؟؟
امیر: 1395/5/1519:12:48،
57
6
شایدهم تویوتاواردکشوری نمی شود که خودروسازهایش بزرگترین خیانت رابه مردمش می کند.
محمد: 1395/5/1519:25:51،
56
9
مهمترین دلیلش نمیخاند توی دزدی اختلاص بدنامی مسولان کشورمون سهیم باشه
عباس: 1395/5/1519:43:50،
50
25
ژاپنیها ذاتا محافظه کار هستن و تو مملکتی که ممکنه فردا دوباره تحریم بشه سرمایه گذاری نمیکنن.
خسرو: 1395/5/1519:46:07،
56
12
دلیلش سادس
ساده ساده
چون برای برند خودش ( ببخشین از کلمه برند استفاده کردم !! شرمنده )
احترام قائله
بیاد ایران
ته این مدل رو میکونن توی 405
جلوی اون یکی رو میکنن توی رانا
بغل اون دیگری رو میکنن توی سمند
شروع به ایجاد موجودات عجیب الخلقه میکنن
برای خودش ارزش و شخصیت قائله
شخصیت
علی: 1395/5/1519:48:11،
45
22
کبوتر با کبوتر باز با باز کلاغ با کلاغ کند پرواز .
بهتره بگید چرا خودروهای چینی به ایران میان و در اینده ای نزدیک روسیه
ایلیا: 1395/5/1519:58:14،
44
12
خب عزیز دل من کرولا مثلا تو یاسوج خط تولید بزنه،بعد ملت غیور به جای داشبورد کرولا مال پارس بذارند روش و از اون طرف برادران لگن ساز فیس لیفتش بکنن...
کل آبروی این شرکت یه ساله به فنا میره.چرا فرانسویها میان ایران.چون تو اروپا اصلا اعتباری ندارند.
جنوب: 1395/5/1601:10:48،
16
12
میخوای بگم تو شهر تو بزنه ببینم چ مدلی هستی
البته بسیار دیدیم تا الان..
احمد: 1395/5/1519:59:25،
55
11
برای اینکه خودروسازان ایرانی شریک دزدورفیق غافله هستن.ولی تویوتا آبرو وعزت دارد.
حسن: 1395/5/1520:02:06،
41
11
كيفت رو بيان از پرايد ياد بگيرن ،اخه مغز خر خوردن پاشن بيان ايران ...
جکی : 1395/5/1520:03:14،
63
16
جون ژاپنی ها انسانهای درستی هستند و اهل زدو بند و رشوه و تقلب نیستند ونمی توانند با مدیران دولتی ما کار کنن
Saeed: 1395/5/1520:21:52،
47
11
مدیران تویوتا باید بیان از خودروسازان ما یاد بگیرن زیر 4000 دلار سود افته براشون
جعفر: 1395/5/1520:25:51،
21
78
چون زاپن اولین کشوری بود در تحریم به ما پشت کرد وتعدات خود را انجام نداد
علی: 1395/5/1522:05:40،
32
16
واقعا چه بلایی سر مردم آورده صدا وسیما !!!! متاسفم....
محمود: 1395/5/1520:28:47،
75
14
واقعیت امروز دنیا این است که هر کس با آمریکا در افتاد در نهایت بر افتاد مثل کوبا و کامبوج و....
بزرگترین کشور اقتصادی
بزرگترین کشور سیاسی
بزرگترین کشور کشاورزی
بزرگترین کشور صعنتی
انصافا هم شریک سیاسی و اقتصادی بدی نیست
بزرگترین دشمنان آمریکا کشورهای هستند که حکومت های توتالیتر دارند مثل کره شمالی و ....
دشمن دشمن: 1395/5/1600:02:01،
17
15
و اينكه سر كاريم ...
پژو: 1395/5/1520:32:58،
80
10
چون شرکت تویوتا دزدنیست ومشتری مداره
محمود: 1395/5/1520:47:43،
22
6
هر کشوری با آمریکا دوست بود و حکومت دموکراتیک داشت
به رشد و شکوفایی و رفاه رسید
مثل کره جنوبی و ژاپن و تمامی اروپاو.....
آمریکا در ژاپن بمب اتمی انداخت ولی ژاپنی ها بهترین روابط را با آمریکا داره آنوقت ما بی دلیل با آمریکا دشمن هسنیم و متعاقب این دشمنی کرور کرور منافع ملی را فدای این دشمنی می کنیم
حسین: 1395/5/1521:27:40،
23
14
همه سودش 2000 دلاره واسه هر ماشین...کمپانی به این عظمت......اینها چقدر انسانند.........تو این سر زمین دلالان واردات تویوتا برای مدل بالاهاش به 50000 دلار سود هم راضی نمیشن ...فقط افسوس.................
تویوتا: 1395/5/1600:13:31،
22
8
نخیر دلیل اصلیش اینه که اهل زد وبند و دلال بازی نیستن تو ایرانم نمیشه اینجوری نباشن
مهیار: 1395/5/1600:23:30،
25
7
مسئولین نظام طوری رفتار کردن که هیچ سرمایه گذار خارجی جرات نکنه بیاد تو ایران نه امنیت مالی دارن نه امنیت جانی مثلا بخواد کارخانه تو ایران بزنه باید به صد نفر زیر میزی بده بعدش هر روز به بهانه های الکی بهش گیر میدن که تیغ بزننش بعد شورای رقابت و نهاد های دیگه میان وسط آخرش هم میان شرکت رو به نفع دولت ضبط میکنن مدیرانش رو هم بهشون انگ سیاسی و جاسوسی برای دشمنان نظام میزنن و دستگیرشون میکنن
قلی: 1395/5/1600:53:09،
19
13
ما ایرتویا داریم .تویوتا میخوایم چکار؟
تویوتا بیاد ایرتویا کجا بره
حسین: 1395/5/1609:19:43،
23
4
آخه چرا فکر میکنید ایرتویا مقصره !!! مگه قیمت بنز و بی ام رو هم ایرتویا ۳ برابر تعیین میکنه !!! این بد بخت ها هم باید هزار جور باج قانونی و غیر قانونی بدن تو‌مملکت گل و بلبل !!! خانه از پایه ویران است ... وگرنه همین نمایندگی نیم بند هم جمع بشه فقط باید تویوتا رو تو‌مجله ها ببینین و همین چندتا روهم نمی تونینین از نزدیک ببیبنین!!!!
هموطن ژاپني: 1395/5/1603:42:11،
25
12
من تو ژاپن زندگي مي كنم. دو تا تويوتا دارم. يك رو از ٥ سالگيش گرفتم به عنوان ماشين زير پا. امسال سال ١١ بود با ٨٩ هزار كيلومتر. هر دو سال ماشين رو بايد معاينه فني بكنيم. حتي به لِنت ترمز هم دس نزدن. فقط روغن موتور عوض شد. هزينه معاينه فني هر دو سال براي ١٥٠٠ سي سي حداقل ٧٠ هزار ين حدود ٢ ميليون
يه دونه هم اف رود دارم. ٣٠٠٠ سي سي ، از صفرش گرفتم، ٦ سال، تا حالا فقط بنزين و روغن، ١٣٠ هزار كار كرده، هزينه معاينه فني هر دو سال مينيمم ١٢٠ هزار ين حدود ٤ ميليون.
ايران يه دنا دارم كه سالي فقط ١٠ روز دو يار وقتي مي ام استفاده مي كنم. ماشين فقط خوابه. هر ٦ ماه يه ميليوني خرج مي كنم!!!
کشتار: 1395/5/1608:29:39،
19
13
تعداد آدمایی که سایپا و ایران خودرو هرروز در جاده های ایران میکشند خیلی بیشتر از کل کسایی هست که اسرائیل و امریکا و ایادی اونا در کل دنیا میکشند.
فروغون سوار: 1395/5/1608:51:32،
19
5
تویوتا سر هر فروش تقریبا 2000 دلار سود میکنه ...
سایپا هم سر هر پراید N میلیون تومن سود میکنه.
اسكندر: 1395/5/1609:22:19،
18
12
چقدر ساده ايد تويوتا ميخواد بياد.آخه كي از پول بدش مياد .نميزارن كه بياد
حسین: 1395/5/1610:40:29،
21
11
آدم های درستکار هر پولی رو نمی خورن حتی اگر بودایی باشند ....
نام: 1395/5/1610:08:17،
14
18
اقا شما بگو تویوتا و بنز و بی ام و بیاد ایران کارخونه بزنه محصولاتشم از دم بده 30 میلیون ! سالی 500 هزار دستگاه هم بفروشن!! خب وقتی هیچ برنامه درستی برای اسقاط خودروهای از رده خارج وجود نداره این موضوع کمک که نمیکنه هیچ مشکلساز هم میشه!عمر مفید یه خودرو توی کشوری مثل امریکا که مثالشو میزنه 7 تا 10 سال هست! بعد از اون کمتر از کسی ماشینو نگه میداره! خب طبیعتا ظرفیت ورود خودروی جدید به خیابون وجود داره و از طرف دیگه فرد طی این چند سال توان پس انداز و خرید یک خودروی نو رو داره!
اما ایران...! خودرو باید تا وقتی که راه میره کار کنه(کاری به میزان الایندگیشو بحثهای ترافیکیش ندارن)،کمتر کسی هم هست که با حقوقش بتونه پس اندازی کنه که بعد از این چند سال ماشینشو تبدیل به احسنت کنه!
ختم کلام:نتیجه میشه تولید روزافزون،ترافیک روزافزون،الودگی روزافزون
پوریا: 1395/5/1610:35:26،
15
9
همین خودروسازان چینی با هزار سلام و صلوات توی این کشور
اومدند انوقت خودروسازان درجه یک می ایند با مدیران نابلد
و دانش قدیمی ایرانی کار کنند!!؟
بهمن: 1395/5/1613:46:26،
16
5
مرد حساب تویوتا بیاد اینجا پراید کجا بره ؟؟
رضا: 1395/5/1818:45:32،
12
13
چون میدونن ایرانیها متخصص به گندکشیدن اعتباربرندهای خودروهستند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما