کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

زیباروی فرانسوی با نام تلیسمان به جنگ رقبا در ایران می‌آید

کدخبر:۲۵۹۳۹سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۷۱۵۲۹۲ بازدید

اولین تست رسمی تَلیسمان در فرانسه برگزار شد. وقتی حضور رنو در بازار ایران قوت گرفت، کسی فکرش را نمی کرد که این برند فرانسوی بتواند برای ...

اولین تست رسمی تَلیسمان در فرانسه برگزار شد. وقتی حضور رنو در بازار ایران قوت گرفت، کسی فکرش را نمی کرد که این برند فرانسوی بتواند برای شرقی های بازار تهدید به حساب شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از روزنامه دنیای‌خودرو، واقعیت آن است که شاید تا امسال هم آنچنان خطر خاصی را برای ژاپنی و کره ای ها ایجاد نکرده باشد. ذهنیتی وجود داشت که رنو محصولات ارزان قیمت دارد و نمی تواند در بازار خودروهای وارداتی موفق ظاهر شود. این ذهنیت بارها باعث شده که تعداد فروش خودروهای رنو نسبت به هم کلاس های خود کمتر باشد.

به عنوان مثال رنو لتیتود روزگاری با هیوندای آزرا رقابت می کرد که به مراتب فروش آن کره ای بهتر بود و حال سفران 2.5 لیتری رقیب خودروهایی چون تویوتا کمری و کیا اپتیما JF است. یکی از مسائلی که باعث شد تا مشتری اولین قدم را برای خرید برخی مدل های رنو برندارد، بحث طراحی بود که باید قبول کرد که ظاهر خودروهای رنو سبک خاص خود را دارد و با شرقی ها متفاوت است. می شود گفت که طراحی رنو فضایی نیست و تا حد زیادی، معمولی به چشم می آید و گاهی قدیمی قلمداد می شود. اما امروز رنو محصول لوکسی را به بازار معرفی کرده است که توانسته نظر بسیاری از فرانسوی ها را به سمت خود بکشاند. طراحی قوی این خودرو باعث شده تا مشتریان اولین قدم انتخاب خودرو را محکم به سمت این خودرو بر دارند. رنو ((تَلیسمان))، خودرویی است سدان که به عنوان لوکس ترین سواری رنو شناخته می شود. در سفر چند روزه ما به فرانسه که به دعوت رنو پارس و کمپانی رنو صورت گرفته بود، شرایطی فراهم شد تا پنج شنبه هفته گذشته به تست تَلیسمان بپردازیم.

رنو تالیسمان

1- تَلیسمان نه تالیسمان

این روزها در خیابان های پاریس، تعداد قابل توجهی رنو تلیسمان دیده می شود. خودرویی که سدان است و در عین حال در بین مردم به نسبت قیمتش لوکس شناخته می شود. اما جالب بود که در دفعات متعددی نام این خودرو را تَلیسمان شنیدیم و نه تالیسمان. وقتی با کارشناسان رنو صحبت می کردیم، آن ها هم تلفظ تَلیسمان را درست می دانستند و اعلام کردند که گفتن نام تالیسمان کاملا اشتباه است. لذا اولین نکته که به یادمان رسید تا بازگو کنیم، نام صحیح این خودرو فرانسوی است که باید از این به بعد با تلفظ جهانی صدایش بزنیم.


2 - خطوط طراحی جدید رنو دیده می شود

رنو، تلیسمان را یک محصول جدید می داند و آن را به نسلی قبل مرتبط نمی کند. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه به عنوان یک سدان سگمنت D شناخته می شود. وقتی به بدنه تلیسمان نگاه می کنید، برخی نکات جالب است که شما را در گیر این خودرو می کند. از کنار اصول طراحی دقیقی استفاده شده است و یک سوم اتاق به طراحی فوقانی خودرو اختصاص داده شده است که شیشه ها و دید بیرون از آن میسر می شود. اکثر خطوط طراحی بدنه به ناگاه رها نشده اند و مسیر ثابتی را روی فلز دنبال کرده اند و یا آرام آرام محو شده اند. چراغ های جلو سبک جدید رنو را دارد و با دی لایت C شکل امضای رنو را به ما نشان می دهد. البته که لوگو بزرگ با پس زمینه مشکی، نماد جدید طراحی این برند را روی تلیسمان کامل می کند. در بخش عقب تقریبا درب صندوق ابعاد مناسبی دارد. چراغ های عقب دو تیکه طراحی شده اند و با طرحی برجسته روی این سدان فرانسوی نصب شده اند. می توان بهترین خودرو متناسب با طراحی جدید رنو را تلیسمان معرفی کرد. زیرا ابعاد و اندازه بسیار مناسب و دقیقی در آن استفاده شده است و هر محصولی که بعد آن با این طراحی معرفی می شود، یاد خود می اندازد. رینگ های طرای شده ۱۸ اینچی که با رنگ های ترکیبی تزیین شده اند، زیبایی خاصی به این سدان به نسبت بزرگ می دهند. از آنجایی که فاصله محوری تلیسمان، ۲۸۱۰ میلی متر اعلام می شود، بدیهی است که این سدان را باید کمی بزرگتر از رقبا معرفی کرد.

نمای رنو تلیسمان

3- مشخصات فنی دوست داشتنی

در حومه پاریس نسخه هایی از تلیسمان برای تست ما آمده شد که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور داشت. ولی این در حالی بود که موتور خودرو تنها ۱۶۱۸ سی سی حجم داشت و به وسیله فناوری توربو، این قدرت را ایجاد می کرد. جالب بود که حداکثر گشتاور موتور TCE200 که روی این خودرو نصب بود، در دور موتور ۲۵۰۰rpm به راننده تحویل داده می شد. در این نسخه از تلیسمان، گیربکس هفت دنده EDC یا همان دوکلاچه نصب است که باعث شده تا مصرف سوخت و شتاب خودرو بهبود پیدا کنند. طبق اعلام رسمی کمپانی رنو، تلیسمان با این مشخصه فنی بین ۵٫۸ الی ۶٫۲ لیتر بنزین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند. در برخی تست های شتابگیری جاده ای نیز، توانستیم ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را بین ۷٫۸ الی ۸ ثانیه ثبت کنیم. حال سوال اینجاست که این موتور با فناوری بالا، چگونه می خواهد با بنزین ایران هماهنگ باشد؟! این سوال را از یک کارشناس رنو پرسیدیم و در پاسخ گفت: طبق بررسی های ما بنزین ایران طی دو سال گذشته بهبود کیفیت داشته است. از طرفی فناوری موتور TCE200 نیز بر مبنا یورو۵ و یورو۶ است. برای همین برای جلوگیری از هرگونه مشکل و بد کارکردن موتور، فیلترهایی مخصوص برای بازار ایران طراحی شده است که ابعاد بزرگتری دارد و مشکلات جزئی بنزین با این فناوری را بر طرف می کند.

موتور رنو تالیسمان

نسخه تست شده توسط خبرنگاران ایرانی در جاده های فرانسه، به سیستم ۴Control نیز مجهز بودند. این سیستم در برخی محصولات رنو از جمله تلیسمان به صورت آپشن نصب می شود. ۴Control به این سبک عمل می کند که با توجه به دستور راننده به فرمان برقی، چرخ های عقب در سرعت کمتر از ۵۰ کیلومتر، تا ۳٫۱ درجه در جهت مخالف می چرخند و وقتی سرعت خودرو بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد، ۱٫۷ درجه پیچش دارند. این فناوری باعث می شود که هندلینگ یک خودرو دیفرانسیل جلو تا حد زیادی بهبود پیدا کند و شعاع گردش را برای راننده تا حد زیادی مناسب و کم نگه دارد. طبق گفتگوهای انجام شده در فرانسه، رنو تلیسمان بازار ایران به سیستم ۴Control مجهز نیست. زیرا تامین بازار ایران از خط تولید کره جنوبی انجام می شود که هنوز در آنجا این فناوری اجرایی نشده است. لازم به ذکر است که تلیسمان با موتور ۱٫۶ لیتری، نسخه ۱۴۰ اسب بخار و ۱۹۳ نیوتون متر نیز دارد.


4- امکانات رفاهی و ایمنی در حد لوکس

تلیسمان در بازار جهانی در تیپ های مختلف عرضه می شود که معروف ترین مدل آن INITIALE است. این مدل در بخش طراحی داخلی کمی لوکس تر ظاهر شده است و به پشت سری های لوکس مجهز است. این پشت سری ها نیز حس صندلی های فرست کلاس در هواپیما را به سرنشین منتقل می کنند. به غیر از این آپشن و طراحی، برخی امکانات سفارشی نیز بیشتر در این مدل ها دیده می شود. مانند سقف پانارومیک و چراغشور که به صورت سفارشی روی تلیسمان نصب می شود.
 

کابین رنو تلیسمان


ولی باز هم در نسخه های عادی این خودرو امکانات به نسبت لوکسی وجود دارد. صندلی های جلو برقی، گرمکن صندلی های جلو و فرمان، سردکن صندلی های جلو، هدآپ، صفحه نمایشگر RLINK 8.7 اینچی، سیستم صوتی BOSE، ۱۳ بلندگو، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال TFT، ماساژور صندلی های جلو، آینه حساس به نور، چراغ های جلوی LED، روشن شدن اتوماتیک مه شکن با توجه به چرخش در پیچ، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم جلوگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، کروزکنترل و لیمتر سرعت، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، آینه تاشو برقی، شیشه های اتوماتیک، ستون فرمان با قابلیت تنظیم در چهار جهت، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، روشن و خاموش شدن خودرو به صورت اتوماتیک، روشن شدن خودرو از روی سوییچ، سنسور نور و باران، پنج حالت پیش فرض رانندگی و قابلیت تنظیم پارامترهای متغییر خودرو به صورت دلخواه، نروپردازی داخلی با رنگ های متفاوت، تودوزی چرم و طح چوب، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب با قابلیت پیش بینی شرایط خودرو از کنار، موس وسط، سیستم کمکی پارک نیمه خودکار، دوربین دید عقب، پورت USB شارژ برای سرنشیان جلو و عقب و… از جمله امکانات این خودرو محسوب می شوند.
 

ریموت سوئیچ رنو تالیسمان

با نگاهی کلی می توان متوجه شد که رنو با نگرشی جدید امکانات کاربردی و مناسب را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. در سوالی از کارشناسان رنو پرسیدیم که چرا سیستم های مثل تنظیم دما برای سرنشین عقب یا یونیزه کابین در تلیسمان حذف شده است؟ او جواب داد: با توجه به نیاز بازار و بازخوردهایی که از قبل گرفتیم، در رویکرد جدید رنو نیازی نمی بینیم تا امکانات و آپشن های پر هزینه و کم استفاده را برای مشتریان نصب کنیم و بیشتر به سمت امکاناتی حرکت کرده ایم که بتوانیم مشتری را راضی نگه داریم.

t3n4tjb7o2xwfgptu9.jpg

کابین رنو تالیسمان

5- ایمنی، مشخصه بارز تلیسمان

رنو تلیسمان در تست تصادف سال ۲۰۱۵، توانست پنج ستاره ایمنی را از موسسه EuroNcap دریافت کند. ۸۶% سلامت برای سرنشینان بزرگسال، ۸۴% سلامت برای سرنشینان کودک، ۶۸% سلامت برای عابر پیاده و ۷۶% صحت عملکرد امکانات ایمنی خودرو باعث شده است تا این روزها تلیسمان به عنوان یک خودرو ایمن شش ایربگه در بازار اروپا شناخته شود. با توجه به وزن ۱۴۴۴ کیلوگرمی تلیسمان، نقشه های مهندسی خودرو نشان می دهد که از ورق های به نسبت مستحکم برای ساخت شاسی آن استفاده شده است.

6- آغاز رانندگی در جاده های فرانسه

صبح پنج شنبه بود که با سه دستگاه رنو تلیسمان سفر خود را در جاده های حوالی پاریس آغاز کردیم. رانندگی در جاده هایی که سرشار از سکوت و آرامش بود و ما را به یاد تیزرهای تبلیغاتی می انداخت. یک دستگاه تلیسمان مشکی INITIALE نیز بین خودروها بود که در بخشی از امکانات رفاهی با دو خودرو دیگر متفاوت بود. کامپیوترهای تلیسمان را reset کردیم تا از اطلاعات به نسبت دقیق آن در طول سفر استفاده کنیم.

اولین نکته جالب برایمان کار کردن با بخش صفحه نمایشگر RLINK خودرو بود. پنج پیش فرض برای رانندگی وجود داشت که می شد خودرو را در شرایط مختلف قرار داد تا نرمی، راحتی، مصرف سوخت، گازدهی، سفتی فرمان و… تغییر کند. به غیر از این پیش فرض که کامفورت، اسپرت و… نام داشتند، در بخش تنظیمات دستی از سفتی صندلی تا میزان حساسیت سیستم تعلیق و گازدهی خودرو قابل تنظیم به صورت متناوت بود. با توجه به اینکه موتور ۱٫۶ لیتری توربو تلیسمان صدای خاصی ندارد و عایق بندی قوی در اتاق خودرو استفاده شده است، شما به عنوان راننده می توانستیم میزان صدای موتور را که به صورت طبیعی و مصنوعی نشیده می شود، تنظیم کنید. این جزئیات به حدی بود که می توانستید نمودار گشتاور و اسب بخار را روی صفحه کیلومتر خودرو داشته باشید. بارها از این تنظیمات استفاده کردیم. جالب است بدانید وقتی در حالت اسپرت بودیم و روی سنگ فرش خیابان حرکت می کردیم، تا حدی خشکی صندلی و تعلیق احساس می شد.


کابین رنو تالیسمان

ولی با قراردادن در حالت کامفورت، خشکی صندلی ها از بین می رفت و صدای تعلیق خودرو کمتر از نصف به داخل اتاق می آمد. به غیر از آن بارها سیستم صوتی BOSE خودرو را هم مورد آزمایش قرار دادیم. جالب بود که در بیشترین سطح صدا هم، عملکرد بلندگوها مختل نمی شد. وقتی در فضای شهری بودیم، حداکثر سرعت بین ۵۰ الی ۷۰ کیلومتر بر ساعت بود. لذا ما هم به همین حداکثر سرعت برای تست های پایداری خود اکتفا کردیم و گاهی با سرعت به پیچ های تند حمله می کردیم. توصیف عملکرد سیستم ۴CONTROL کار به نسبت سختی است. زیرا این سیستم به قدری جالب فعالیت خود را انجام می داد که حدود نیم ساعت ما را متعجب کرده بود. این سامانه باعث می شد که انتهای خودرو بسیار قابل کنترل باشد و هندلینگ به مراتب بهتری در تلیسمان احساس شود. امیدواریم که نسخه های قابل عرضه به بازار ایران نیز، به این آپشن مجهز شوند. جالب بود که خودرو دکمه ای برای قطع کردن سیستم کنترل پایداری الکتریکی نداشت و از روی همان نمایشگر RLINK باید سطح پایداری و عملکرد سامانه های الکتریکی تنظیم می شد.

pzxqj28u8rhr88wmfthj.jpg

گیربکس هفت دنده دو کلاچه تلیسمان را باید به عنوان یکی از روان‌ترین گیربکس های دوکلاچه معرفی کرد. معمولا گیربکس های دو کلاچه تاخیر اولیه برای حرکت دارند و عملکرد دلچسبی در سربالایی ها ندارند. ولی باور این مسئله سخت بود که بتوان با تجربه گیربکس های دوکلاچه سابق، پشت فرمان تلیسمان نشست. کمپانی روی گیربکس های EDC خود بسیار کار کرده است و آن را به عنوان یکی از افتخارات صنعت خودروسازی خود به مشتریان معرفی می کند. تعویض دنده ها بسیار نرم و سریع در این خودرو انجام می شد و نمی گذاشت تا قدرت موتور توربو در کسری از ثانیه هدر برود. زیرا در صورتی که هدر رفت قدرت یا به اصطلاح گاز خلاصی در خودرو توربو و گیربکس دو کلاچه داشته باشیم، امر مفید توربو و کلاچ های خودرو به طور محسوسی کاهش پیدا می کند. لذا هماهنگ کردن این قطعه پیچیده با هم، کار سختی است و برخی صنایع خودروسازی نو پا مانند چینی ها، دقت لازم را برای این کار ندارند. هماهنگی خوب گیربکس و موتور باعث شده بود که شتاب اولیه کمتر از ۸ ثانیه را در جاده های فرانسه با رنو تلیسمان، تجربه کنیم و شتاب ثانویه به مراتب بهتری از رقبای احتمالی در بازار ایران را در آن شاهد باشیم.

o13tqtlncmwv6ygmih0i.jpg

در حین رانندگی متوجه شدیم که سیستم جلوگیری از تصادف این خودرو، به شکل دقیقی عمل می کند. ابتدا فاصله طولی مطمئن را با خودرو جلویی با توجه به رنگ ها به راننده اعلام می کند. اگر راننده بیش از حد مجاز به خودرو جلویی نزدیک شود، عددی نشان داده می شود که راننده چقدر وقت برای کنترل خودرو دارد (در صورتی که خودروی جلویی ترمز ناگهانی بزند). جالب بود که مشخصات کروزکنترل هوشمند و رادار فاصله نیز روی هدآپ راننده نوشته می شد.

talisman renault

موتور توربو این خودرو چیدمان پیچیده ای دارد. ولی جالب است که سیستم توربو را پشت موتور نصب کرده اند و حرفه ای با این مسئله برخورد کرده اند. کمپانی های مطرح برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در تصادفات به توربو و عملکرد یک دست آن، سامانه توربو را پشت موتور نصب می کنند. کمپانی رنو اعلام کرده است که نسخه ۱۹۰ اسب بخاری تلیسمان به سرعت بیش از ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت می رسد و مدل مدل ۱۴۰ اسب بخار هم تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت را تجربه می کند. در تست های ما از نسخه ۱۹۰ اسب بخار، متوجه شدیم که رسیدن به این عدد اصلا دور از ذهن نیست. زیرا گشتاور آنی که به چرخ های جلو وارد می شود، به راحتی می توانست در چند ثانیه ما را به سرعت بالای ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند (در مناطق مشخص شده). با اینکه رانندگی ما با تلیسمان تا حدی پر فشار بود، ولی جالب بود که در حالت های فشار، مصرف سوخت بالای ۷٫۸ لیتر را تجربه نکردیم و وقتی در انتهای مسیر مجددا کامپیوتر سفر را reset کردیم و در حالت اکونومی راندیم، به مصرف سوخت کمتر از ۶٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رسیدیم.

رینگ تایر رنو تالیسمان

برخی شاید این متن را بخوانند و بگویند که چرا انقدر از تلیسمان تعریف کردیم؟! واقعیت این است که با نشستن پشت فرمان تلیسمان ۱۹۰ اسب بخاری، نظر خیلی ها در مورد رنو تغییر می کند. خودرویی که از موتور ۱٫۶ لیتری قدرت فوق العاده را می گیرد و در عین حال مصرف سوخت پایینی دارد. کمپانی که طراحی خود را در داخل و بیرون متحول کرده است و این روزها امکانات خوبی را روی محصولاتش قرار می دهد. با اینکه سطح کیفی رنو به نسبت برخی کره ای ها بالاتر بوده است، اما امروز رنو دوباره ارتقا کیفیت داده است تا بازار ژاپنی ها را هم تحت الشعاع خود قرار دهد. رنو تلیسمان در بازار اروپا تا ۴۰ هزار یورو قیمت گذاری می شود (با توجه به نوع موتور و سطح امکانات). باید دید که شرکت واردکننده چگونه قیمت این خودرو را تعیین می کند و با چه شرایطی آن را برای رقابت با خودروهایی چون تویوتا کمری، هیوندای سوناتا LF، کیا اپتیما JF و… آماده می کند.

نمای پشت تَلیسمان

گفتنی است که احتمالا رنو تلیسمان در اواخر تابستان 95 به بازار ایران معرفی رسمی می شود و احتمالا با مدل 2017 پا به جاده‌های کشور می گذارد و رقیبی مستقیم برای تویوتا کمری و هوندا آکورد خواهد بود.

مشخصات فنی رنو تلیسمان
حجم موتور (لیتر) ۱٫۶
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۹۰ (۱۴۰ برای نسخه معمولی)
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۲۶۰ ( ۱۹۳ برای نسخه معمولی)
حداکثر دور موتور مجاز (RPM) ۶۰۰۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100Km) ۶٫۲
گیربکس هفت دنده دو کلاچه (CVT برای نسخه معمولی)
محور انتقال قدرت جلو
فاصله محوری (میلی متر) ۲۸۱۰
نوع فرمان EPS متغیر
اندازه رینگ ۱۸
حجم باک (لیتر) ۵۱
فرمان برقی
سیستم ۴Control نسخه های ایرانی احتمالا ندارند
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷٫۸ ثانیه
حداکثر سرعت ( کیلومتر بر ساعت) ۲۳۷


talisman رنو

مشخصات ایمنی رنو تلیسمان
تعداد کیسه هوا ۶
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
ABS دارد
EBD دارد
BA دارد
سامانه الکتریکی کنترل کشش و پایداری دارد
دوربین عقب دارد
سنسور پارک عقب دارد
سنسور پارک جلو دارد
سنسور باد لاستیک دارد
تنظیم باد لاستیک دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار خطی دارد
تشخیص موانع کناری دارد
سیستم کمکی پارک دارد
سیستم جلوگیری از تصادف دارد
سیستم تشخیص تابلوهای سرعت دارد
اعلام زمان عکس العمل راننده دارد


تالیسمان renault
 

امکانات رفاهی رنو تلیسمان
سیستم تهویه دوگانه دارد
سقف پانارومیک سفارشی
استارت دکمه ای دارد با قابلیت روشن کردن خودرو از بیرون
کروزکنترل و لیمیتر سرعت دارد
کروزکنترل هوشمند دارد
مانیتورR LINK ۸٫۷ اینچی
تعداد بلندگو ۱۳
تودوزی چرم دارد
کامپیوتر سفر دارد
چراغ روشنایی روز دارد
جا لیوانی و زیر آرنجی عقب دارد
آینه حساس به نور دارد
سنسور نور و باران دارد
مه شکن جلو و عقب دارد
بلوتوث، AUX، آپپاد دارد
موس وسط دارد
تنظیم حالت رانندگی ۵ حالت پیش فرض با قابلیت تنظیم اجزای مختلف خودرو به دلخواه
روشن و خاموش شدن خودرو به صورت اتوماتیک دارد
چراغ های LED جلو دارد
چراغشور دارد
تشخیص جهت چرخش خودرو و روشنایی نور در جهت پیچ دارد
ماساژور صندلی های جلو دارد
گرمکن و سردکن صندلی های جلو دارد
گرمکن عقب سفارشی
گرمکن فرمان دارد
درب صندوق برقی با سنسور حساس سفارشی
صندلی های INITIALE سفارشی
تنوع رنگ ۸ رنگ


talisman renault


h8jaezvtnm7cf3avlob.jpg نکات مثبت:

۱- کیفیت ساخت مناسب
۲- طراحی بیرونی عامه پسند
۳- طراحی داخلی خلوت و بروز
۴- امکانات سطح بالا
۵- ایمنی خوب و مورد تایید نهادهای رسمی ایمنی
۶- فضای کابین و صندوق بزرگ
۷- موتور کم مصرف و پرقدرت
۸- گیربکس دو کلاچه بدون تاخیر
۹- نرمی مناسب اتاق و صندلی ها
۱۰- موتور تطبیق داده شده با شرایط بنزین ایران

ndd7j1nugamcxojfsok4.jpg نکات منفی:

۱- فناوری توربو به نسبت پیچیده که شاید بازار ایران کشش آن را نداشته باشد
۲- در صورت قیمت گذاری بالای ۲۰۰ میلیون تومان، کار برای تلیسمان سخت می شود
۳- خدمات پس از فروش مبهم
۴- سابقه نه چندان خوب نگین خودرو در عدم تحویل به موعد خودرو
۵- دشواری قبول کردن لوکس بودن این خودرو از جانب مشتریان
۶- دشواری کار کردن با سیستم RLINK در ابتدای استفاده
۷- نبود سیستم ۴Control در نسخه های بازار ایران

- حسین دلاور

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد از اصفهان: 1395/5/1212:54:30،
289
45
حالا تا بیاد ایران هزارتا اپشن ازش حذف میشه بجای قیمتش میشه 3برابر.
اخه اینها فکر کردند که ما گوشهایمان دراز است!!!
علی: 1395/5/1213:36:23،
95
31
راسته میگن هر چیزی به اصلش بر میگرده ؛ زمانی در ایران قیمت خونه و ماشین برابری میکرد ، حالا باید یک رنو !! رو به قیمت خونه بخریم !!! میدونید یک تویوتا که برند متوسط است و نه لوکس الان چنده ؟!!! از خیلی ازخونه های این مملکت گرون تره !!!!
سوشا : 1395/5/1213:38:34،
92
36
فک نمیکنن،مطمئنن که درازه، اگه نبود اینقد ماشین نمیخریدیم با قیمت 3 برابر جهانی، یا این اشغالایه داخلی و چینی
تجربه: 1395/5/1215:06:10،
60
30
این ماشین فقط در صورتی در بازار ایران موفق میشه که قیمتش در حد رقبای کره ای تعیین بشه بدون اینکه ازش دزدی بشه و کیفیتش افت کنه در غیر اینصورت به سرنوشت بقیه ماشین های اروپایی که تا حالا اومدن دچار میشه
شاهین: 1395/5/1215:09:11،
47
29
ماشین فقط سرعت و شتاب که نیست قیمت لوازم مصرفی و تعمیرگاه و خدمات پس از فروشش رو باید در نظر گرفت برای همینه که فقط خودروهای کره ای و ژاپنی در ایران موفق میشن.
حسن: 1395/5/1215:29:23،
56
71
کسی میدونه چرا فقط آشغالای فرانسوی اینجا تبلیغ میشه ؟ کدوم آقازاده یا خانم زاده پشتشه ؟
ظط: 1395/5/1215:47:02،
44
56
واقعا موتورش کوچک برا این حجم و برای این هیکل یه موتور 1600 تویین توربو که قطعا عمر موتور بسیار پایین
صدای ملت: 1395/5/1216:50:14،
31
32
بالابراش چقدر شبيه اس ال ايکسه!!!!
ما چند سال پيش اين طراحی رو داشتيم!!!
اينا تازه جديدا کپی برداری کردن
امین: 1395/5/1222:04:18،
34
18
ای جانم کیفیت ساخت
ashkan: 1395/5/1304:47:59،
28
30
یه بار رنو نیسان و از ورشکستگی نجات داد
الان هم نیسان داره رنو رو نجات میده
ماشین خوبیه فقط بی خودی تو ایران گرونه
AAA: 1395/5/1212:58:09،
79
97
زیبا روی....
من داغونه این عنوان بی مسماتون شدم.....
siya: 1395/5/1214:36:36،
55
29
راس میگه زیباروی کندی چارمز بود
کاظم: 1395/5/1214:53:22،
50
26
سابقه نه چندان خوب نگین خودرو در عدم تحویل به موعد خودرو

این جمله از لحاظ دستوری غلط است صحیح اش این است

سابقه نه چندان خوب نگین خودرو در تحویل به موعد خودرو
آرشیا: 1395/5/1218:33:56،
39
36
من مگان نسل قبل دارم واقعا راضیم این که استاده اونه
مردم ايران: 1395/5/1213:00:17،
123
49
قيمتش بالاي 200 ميليونه...بدرد مملكت ما نميخوره

برا اتوبانهاي اروپا و...مناسبه

برا تهران پرايد بهترين گزينه هست
کرمانشاه: 1395/5/1213:01:38،
86
47
منکه از محصولات فرانسوی بیزارم ولی این ظاهرا قشنگه
جلوش شبیه اپتیماست
علی: 1395/5/1213:05:07،
67
137
نه قیافه کره ای رو داره نه دوام ژاپنی ؛ شکست خوردس
امیر: 1395/5/1213:05:58،
41
62
شبیه مار پیتونه!!!
tomi: 1395/5/1213:06:33،
40
105
از جلو شبیه اپتیمایی هست که تا کاپوت زیر کامیون رفته و صفحه نمایش وسط کنسول کل زیبایی داشبوردُ از بین برده و ماشالله به ایران که تونست مثل همیشه از بین انتخابهایی همچون موتور 2000 و 3000 ،موتور1600 سی سی این خودرو رو وارد کشور بکنه
فرزاد: 1395/5/1214:08:16،
51
24
عمو جون همشون موتور1600دارن فقط تیپ 200اسب بخاری سیستمش دابل توربو هستش موتور 3000رو از کجا اوردی
بهنام: 1395/5/1213:07:31،
61
36
اگر بنا باشه تلفظ صحیح به کار ببریم تلیزمن درستشه نه تلیسمان
تلیزمن یکجور سنگه که باور بر اینه قدرت زیادی داره و خوش شانسی میاره
banker: 1395/5/1215:27:39،
28
26
نه جناب،هر دوی تليسمن و تليزمن درسته،
باور ندارین دیکشنری وبستر رو یه نیگا بزنين متوجه ميشين.در واقع اول تليسمن رو زده نه تليزمن
حسن: 1395/5/1213:08:17،
50
71
به نسبت سمند و ۴۰۵ و چینی های آشغال زیبا رو است !!! قبوله ولی بلاخره فرانسویه وخیلی مالی نیست
شپول: 1395/5/1213:08:54،
54
23
ما که تو پرایدش موندیم
007: 1395/5/1213:12:30،
56
35
همه چیزش عالی هست
فقط توربو بودن ماشین با بنزین بی کیفیت ایران سازگاری نداره
برای همین 90% ماشین های توربو داخل کشور به دلیل بنزین آشغال چراغ چکشون روشن هست و قدرت واقعی رو نمیدن
می شاد: 1395/5/1213:17:22،
52
38
اینا میبایستی جیمز می ،جرمی ،ریچارد هاموند میاوردن نظر بدن نه شماها که مثل ...اونجا آبروی ما ایرانیا را هم بردین
erfan대한민국: 1395/5/1214:15:43،
44
45
دقیقا جرمی کلارکسون و جیمز می تو یه برنامه ابروی پژو و کل ماشینای قرانسوی اشغال رو بردن
ماشین نیستن که فرغونن
خودتون ماشینای امریکایی 50 سال پیشو با رنو های قدیمی تو خیابون مقایسه کنید دیگه
ليلا: 1395/5/1213:20:51،
68
34
لعنت به باعث و باني قيمت خودرو در ايران..
کرمانشاه: 1395/5/1213:23:40،
43
86
خخخخخخ
مانیتورش چرا اینطوره؟
خخ این دیگه چیه
رنو همیشه باید تو محصولات یه سوتی بده
راز: 1395/5/1214:26:39،
72
44
گل کاشته رنو زیباست و عالی
فرزاد: 1395/5/1215:33:55،
53
23
سیستم صوتیش Bose هست شما برو به پرایدت برس
کرمانشاه: 1395/5/1217:47:56،
24
48
من اسپورتیج 2014دارم عمویی
فرزاد: 1395/5/1308:30:45،
36
32
حالا وقتی همه کره ای ها یاد گرفتن مثل ماشین اروپایی مانیتور بزرگ بذارن یاد این حرفات میوفتی عمو جون،مثل استارت دکمه ای که برای قشر پایین با مگان وارد ایران شد انوقتا مگان 29تومن بود
ممد: 1395/5/1213:23:49،
41
30
وای عجب چیزیه تبلت هم داره خخخخ
چقد آپشن ولی میدونم که مال از ما بهترونه ما باید با همین عکساش ارضا بشیم
اشكان: 1395/5/1213:24:18،
43
34
موتور تطبيق داده شده با شرايط بنزين ايران!!!يعني واسه ايران ساختنش!مثل ماشين تويوتا جي تي 86نباشه بعد يه مدت موتورش به دليل ناسازگاري با بنزين تخيلي ايران راندمان وكشش موتور بياد پايين خرج بندازه رو دست آدم يا بي ام و ها.حيف اين ماشينا كه آدم بنزين ايران ميخاد توش بريزه....
Xx: 1395/5/1213:28:49،
41
26
بازار خودرو تقریبا به حالت اشباع رسیده .و با این قیمت بعیده ازش استقبال کنن
وحيد: 1395/5/1213:29:15،
35
39
با توجه به اينكه اين خودرو با وجود توربو بودن مزيت خاصي جز دردسر بيشتر و استهلاك بيشتر نسبت به كمري و سوناتا (كه موتور تنفس معمولي دارند)ندارد خريد اين ماشين توجيه عقلاني نداره ولي بعضي افراد ممكنة به خاطر ظاهر متفاوتش اين ماشين رو بخرند
ژان رنو: 1395/5/1213:39:44،
53
36
ماشين خيلي خوبيه اگر پولشو داريد بخريد ، اگر هم پولشو نداريد نخريد. و من الله توفيق

بخون: 1395/5/1213:42:06،
51
48
اگر و اگر و اگر ١٨٠ برسونن دست ملت هيوندايي و كيا بايد برن غاز بچرونن علنا،ولي ولي ولي شك نكن كه ٢٢٠ قيمت ميخوره كه تو اين قيمت ادم لكسوس ميخره پادشاهي ميكنه برادر تازه bmw328 يادت نره كه طوفان هست با توربو دوقولو
نامور: 1395/5/1214:11:12،
37
26
اینم توئین توربو هست عزیزجان
اغلام: 1395/5/1214:02:48،
45
29
ما را با زیبارویان فرانسوی کاری نیست
توبه کنید و به راه راست بازگردید
erfan대한민국: 1395/5/1214:12:40،
38
58
جالبه سال 2009 ازرا 12 تا کیسه هوا
سال 2010 مزدا 6 تا کیسه هوا
الان سال 2016 رنو 6 تا کیسه هوا
کل این ماشین یه چراغ کوریس یا اکوس یا جنسیس نمیشه
فرزاد: 1395/5/1215:29:48،
40
33
پسرم ازرا با 12ایربگ تونسته 5ستاره ایمنی بگیره و این ماشین با 6ایربگ 5ستاره گرفته و مزدا هم همینطور پس ماشین اروپایی و ژاپنی رو با کره ای مقایسه نکن
آرش: 1395/5/1218:20:04،
37
25
عزیزم تست سال 2009 با الان قابل مقایسه نیست الان تست خیلی سخت تر شده تست هر 2 سال سخت تر میشه....مهم تعداد ستارست نه تعداد ایربگ که تالیسمن 5 تارو گرفته
امیر: 1395/5/1214:17:10،
43
31
من این خودرو را در سویس دیدم و با سوالاتی که کردم متوجه شدم خودرو بسیار قابلی است، خودم آزرا دارم در صورت ورود یکی از گزینه هام است.
کامی: 1395/5/1214:27:37،
49
31
من النترا داشتم و بعدش مگان خریدم هم قیمتش کمتره و هم واقعا سرتره. تو مسیر طولانی باید امتحان کرد.راضیترم
مهدی_ ارومیه: 1395/5/1214:55:44،
41
28
طبق اطلاعات موثق بدست آمده از نگین خودرو، قیمت پایه آن 170 میل خواهد بود. نگران نباشید، این بار، رنو خوب بلدخواهد بود که چطور دست کیا و هیوندای را از پشت ببندد!! در مورد تلیسمان، دیگر رنو با کسی شوخی ندارد. در ضمن فلوئنس یا مگان 2017 با قیمت 135 میل نیز با شکل و شمایل تلیسمان، سراتو و الانترا و کورولا را در بازار ایران، بیچاره خواهد کرد. روز همگی خوش باد!!
ali: 1395/5/1215:10:13،
25
34
پلاک این خودروها فرانسوی نیست!
مهدی_ ارومیه: 1395/5/1215:17:50،
28
22
در پاسخ به آن دوستمان که گفته تلفظ صحیح نام این خودرو، تلیزمان است باید بگویم که خیر، تلفظ صحیح کلمه TALISMAN همان تلیسمان است، چون بعد از حرف S حرف E نیامده است. یعنی تلفظ کلمهTALISEMAN، تلیزمان خواهد بود، اگر چنین کلمه ای وجود داشته باشد!!
سید : 1395/5/1215:27:25،
40
56
اینم یک اشغال دیگه از فرانسه
منتقد ادبی: 1395/5/1216:25:53،
29
24
چرا تالیسمان یا تلیسمان؟ ترجمه فارسیش بگیم که میشه: طلسم
تیترش بذاریم: رنو طلسم میفروشد / از رنو طلسم بخرید بختتون وا شه :))
رامتین: 1395/5/1216:32:32،
33
35
احتمالا با قیمت 200 تومن میاد. اما من ترجیح میدم نسل جدید تویوتا کمری که سال 2017 عرضه میشه و به ایران هم با قیمت 200 تومن میاد و توربو هم شده را بگیرم. حال بنظر دوستان کدوم بهترند:
رنو تالیسمان موتور1600با توان 190 اسبی یا کمری با موتور 2000 و توان 240اسب (که دقیقا روی لکسوس nx هم هست)
بنظرم خیلی ساده جواب تویوتا خواهد بود.
مهدی: 1395/5/1217:33:29،
25
30
جالبه که ماشینهایی با سطح خیلی بالاتر هنوز از سوییچ واسه استارت زدن استفاده میکنن ولی چینی و کره ای و جدیدا فرانسوی از شستی!
حاج رضا: 1395/5/1218:35:02،
27
44
خیلی داخلش زشته. مخصوصا اون صفحه نمایشگرش




خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مهران: 1395/5/1219:09:34،
24
30
قیمت بالا واسه موتور 1600؟
احمد: 1395/5/1222:21:26،
34
26
انچه معلوم است سهم مردم ایران در قرن بیست و یکم
خودروهای تولید داخل با تکنولوژی سی سال پیش دنیا
و کیفیت فاجعه است!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار