کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اردوغان خواهان تغییرات در قانون اساسی ترکیه شد


کد خبر : ۲۵۸۲۰یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳:۱۰۲۶۶ بازدید

رئیس جمهور ترکیه گفت خواستار ایجاد تغییرات در قانون اساسی است تا پس از کودتای نافرجام در این کشور، دستگاه اطلاعاتی و رئیس ستاد کل ...

رئیس جمهور ترکیه  گفت خواستار ایجاد تغییرات در قانون اساسی است تا پس از کودتای نافرجام در این کشور، دستگاه اطلاعاتی و رئیس ستاد کل ارتش به طور مستقیم تحت کنترل وی باشند.

g3n1zy0ceh3yl3r7ox9.jpg

اردوغان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « خبر ترک » افزود :«‌ ما قصد داریم بسته ای کوچک از تغییرات در قانون اساسی را در  اختیار پارلمان قرار دهیم که در صورت تصویب، سازمان اطلاعات ملی و رئیس ستاد کل ارتش زیر نظر ریاست جمهوری خواهند بود.

دولت ترکیه برای تصویب این تغییرات در قانون اساسی نیازمند حمایت احزاب مخالف است زیرا رای مثبت دو سوم نمایندگان پارلمان برای تصویب این تغییرات نیاز است.
اردوغان تصریح کرد پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه  مدارس نظامی تعطیل خواهند شد و یک دانشگاه نظامی ملی تاسیس خواهد شد که بخشی از تغییرات اساسی و گسترده در ارتش به شمار می رود.

وی گفت از این پس فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی می بایست به طور مستقیم به فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه پاسخگو باشند و به او گزارش بدهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نظر می رسد هدف از این پیشنهاد تغییرات در قانون اساسی که دو هفته پس از کودتای نافرجام ترکیه مطرح شد، سیطره بیشتر اردوغان بر نیروهای مسلح و دستگاه اطلاعاتی باشد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد وضع فوق العاده سه ماهه که پس از کودتای نافرجام در این کشور اعمال شد می تواند تمدید شود.

وی افزود :« اگر اوضاع در ترکیه به حال عادی درنیاید، ما می توانیم آن را تمدید کنیم.»

اردوغان گفت تا به امروز ۱۸ هزار و ۶۹۹ نفر در چارچوب اقدامات قانونی پس از کودتای نافرجام ترکیه دستگیر شده اند که هم اکنون ۱۰ هزار و ۱۳۷ نفر از آنها در بازداشت هستند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها