کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای زرشوران، از بورس تهران تا بورس لندن


کد خبر : ۲۵۸۱۸یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳:۰۵۷۳۴ بازدید

نزدیک شدن به استانداردهای عرضه طلا به بورس لندن، افزایش ظرفیت تولید تا دو برابر، کسب پذیرش و عرضه 142 کیلو طلا در چهار ...

نزدیک شدن به استانداردهای عرضه طلا به بورس لندن، افزایش ظرفیت تولید تا دو برابر، کسب پذیرش و عرضه 142 کیلو طلا در چهار ماه نخست امسال از جمله اخباری بود که مدیر شرکت مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران در بازدید خبرنگاران از این مجتمع عنوان کرد.

محمدرضا احمدی در جمع خبرنگاران بازدید کننده از معدن زرشوران با بیان اهمیت جذب سرمایه خارجی و انتقال تکنولوژی برای ارتقای سیستم‌های این مجتمع گفت: ارتباط با کشورهای خارجی در حوزه معدن برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که نیاز داریم با حفظ ارتباط میان صاحبان فناوری توانمندی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ طلای زرشوران و مناقصات مربوط به آنها افزود: طرح توسعه طلای زرشوران برای ارتقای سطح تولید با ورودی خوراک ۶۰۰ هزار تن سهم ورودی، با ۹۵ میلیارد تومان و ۴.۵ میلیون یورو در دستور کار است که یک بار آگهی آن نیز به صورت EPC منتشر شد و به احتمال زیاد در هفته آینده نیز مجدد در روزنامه‌های کثیر الانتشار به چاپ خواهد رسید.

احمدی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه توسعه‌ای زرشوران عنوان کرد: در حالی که تا امروز ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته است، دیگر طرح اکتشافی مربوط به این پهنه نیز مربوط به ۳۰ هزار متر اکتشاف دیگر می‌شود که بر اساس برآورد های ما تا ۸.۵ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و به زودی مناقصه مربوط به آن برگزار و پروژه به انجام خواهد رسید.

این مدیر معدنی با تاکید بر اجبارهایی که در استفاده از پیمانکاران قوی خارجی برای انجام طرح‌های توسعه وجود دارد تصریح کرد: گرچه در مناقصاتی که برگزار خواهند شد شرکت های خارجی هم تمایل خود را برای حضور در آنها اعلام کرده‌اند، اما در راستای اهمیت انتقال تکنولوژی از پیمانکاران داخلی و شرکت کنندگان در مناقصات هم خواسته شده است که برای حضور در این مناقصات حتماًباید به همراه یک مشاور خارجی قوی از شرکت های معتبر شرکت کنند تا سطح کیفی لازم برای این پروژه را داشته باشند.

مدیر شرکت مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران با اشاره به وضعیت صادرات این سنگ گرانبها گفت: بیشتر مصرف ما در بازار داخلی است، اما در صورتی که نیاز توان صادرات این محصول نیز وجود دارد. در حالی که امروز عیار طلایی که از انگوران استخراج می‌شود، طلای ۲۴ عیار ۹۹۸ است که البته برای افزایش عیار و رساندن آن به طلای ۲۴ عیار ۹۹۹ در حال رایزنی با طرف قرقیزشستانی هستیم تا با انتقال تکنولوژی بتوانیم تا پایان امسال به این عیار برسیم که در این صورت، استاندارد لازم برای عرضه در بورس لندن نیز فراهم خواهد شد.

رسیدن به تولید ۲۰ تن طلا شدنی است

وی در ادامه در پاسخ به ایسنا درباره صحبت‌های کرباسیان، مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور مبنی بر امکان رسیدن تولید طلا تا ۲۰ تن اظهار کرد: صحبت‌هایی که آقای کرباسیان در این باره انجام داده‌اند قطعاً با توجه به اطلاعاتی بود که کارشناسان این سازمان در اختیارشان گذاشته‌اند که البته می‌توان با در نظر گرفتن اینکه شرکت‌ گرجستانی‌ای که به ما در حوزه اکتشاف کمک می‌کند نگاه امیدبخشی به مناطق موجود در کشور برای استخراج طلا دارد و این که اکنون پهنه‌های اکتشافی زرشوران ـ انگوران و زرشوران ـ شاهین‌دژ در دست اکتشاف است و منطقه‌ آذربایجان نیز از منابع غنی‌ای برخوردار است که در مجموع میتوان گفت رسیدن به هدف تولید ۲۰ تن در سال چندان دور از دسترس نیست.

احمدی افزود: حتی معدن زرشوران نیز در ادامه حتماً با توجه به مطالعاتی که انجام شده است، افزایش ظرفیت خواهد داشت، اما نمی‌توان رقم مشخص‌شده‌ آن را در حضور رسانه‌ها گفت چرا که تبدیل به تعهد می‌شود.
 

31ol641pqwp2uap2fopv.jpg

طلا می‌تواند در جایگاه نفت قرار بگیرد

وی همچنین در ادامه این نشست با اشاره به برخی بیانات مبنی بر اینکه آیا طلا می‌تواند در مقام درآمدزایی جای نفت را بگیرد عنوان کرد: اطلاعات نشان می‌دهد که در ۵ سال گذشته سیر قیمت جهانی طلا نزولی بوده است، اما در شش ماه اخیر این روند شیب صعودی به خود گرفته است و بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توان گفت که سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ این افزایش ادامه خواهد داشت و از طرفی دیگر نیز همین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که نفت به قیمت ثابت خواهد رسید و به علت شرایط اقتصادی تورم در بازار اروپا بالا می‌رود که متعاقباً دلار از ارزشش کاسته خواهد شد و مجموع این‌ها می‌تواند پیش‌بینی این که طلا می‌تواند در جایگاه نفت برای ایران قرار بگیرد را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

طلای ایران در جایگاه ۵۴ ام  جهان

مدیر شرکت مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران با بیان اینکه جایگاه طلای ایران در دنیا ۵۴ ام و در خاورمیانه چهارم است عنوان کرد: ایران در مجموع، سه تن طلا در سال تولید می‌کند که این میزان استخراج کشور را در جایگاه چهارم خاورمیانه بعد از ترکیه با ۴۰ تن، مصر با ۱۲ تن و عربستان با ۵ تولید طلا قرار می‌دهد که البته با توسعه این معدن و افزایش ظرفیتی که صورت می‌گیرد این میزان تولید طلا در ایران دو برابر خواهد شد.

وی همچنین با تشریح وضعیت توسعه معدن طلای زرشوران گفت: در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ مجموعه طلای زرشوران در حال ارتقای سیستم و توسعه خط بود که در همین وضعیت نیز توانست تا ۱۷۰ کیلو طلا و ۱۱۰ کیلو نقره نیز تولید کند. همچنین در خصوص حضور در بازار نیز در این مدت مجوز پذیرش در بورس با موفقیت دریافت شد که عرضه محصول به این بازار نیز به شکل همزمان اتفاق افتاد و ۱۹.۷ میلیارد تومان نیز فروش داشته است.

تولید 600 کیلو طلا در سال 95

احمدی همچنین در خصوص برنامه‌ریزی این شرکت در سال جاری برای تولید طلا افزود: برنامه ریزی انجام شده برای تولید امسال ۶۰۰ کیلو طلا است که تا به امروز نیز ۸۰ درصد آن محقق شده به طوری که در چهارماهه‌ اول امسال حداقل ۱۳۷ تا ۱۳۸ کیلو طلا از این معدن استخراج شده و نسبت به چهار ماهه‌ اول سال ۱۳۹۴ تا ۴ برابر رشد را تجربه کرده، در عین حال استخراج ماده معدنی نیز نسبت به چهار ماه اول سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش داشته است.

مجتمع معدنی زرشوران یک هفتم بیکاری منطقه را رفع می‌کند

مدیر شرکت مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران با اشاره به تأثیراتی که در حوزه نیروی انسانی و جذب سرمایه در منطقه با احداث معدن زرشوران ایجاد شده است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی اولیه‌ که برای این پروژه صورت گرفت، تا به امروز باعث اشتغال ۶۷۵ نفر به طور مستقیم شده است که ۵۱ درصد از این نیروی انسانی از تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ تأمین می‌شود و ۴۰ درصد نیز افرادی هستند که از روستاهای اطراف در این طرح شاغل شده‌اند که حدود سه چهارم از این تعداد افراد بومی روستای زرشوران هستند.

وی همچنین با بیان اینکه محروم بودن این منطقه باعث شده تا حوزه اشتغال در اولویت قرار گیرد عنوان کرد: با افزایش توسعه‌ پروژه‌ی زرشوران میزان اشتغال در این طرح به ۱۰۰۰ نفر خواهد رسید که این به معنای برطرف کردن یک هفتم از کل بیکاری این شهرستان است که به اذعان مسئولین به ۷ هزار نفر می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها