کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجوز پرواز هواپیماهای آمریکایی به ایران صادر شد + سند


کد خبر : ۲۵۸۱۱شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲:۵۵۳۷۴۱ بازدید

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: به خطوط هوایی خارجی اجازه داده می‌شود با هواپیماهای ساخت امریکا به ایران پرواز کنند.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: به خطوط هوایی خارجی اجازه داده می‌شود با هواپیماهای ساخت امریکا به ایران پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این اجازه به معنای دادن تضمین بیشتر به شرکت‌های هواپیمایی در مورد ایران، همزمان با تلاش این کشور برای برقراری مجدد ارتباط تجاری با دیگر کشورها به دنبال لغو تحریم‌ها است.

آن‌گونه که ایرنا گزارش داده است، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه با صدور مجوزی به هواپیماهای ساخت امریکا اجازه «سوجرن» (توقف موقت) در ایران را داد که معنا و مفهوم آن این است که شرکت‌هایی چون لوفتهانزا، ترکیش ایرلاینز یا دیگر شرکت‌هایی که غالبا به ایران پرواز دارند، می‌توانند برای این پرواز از هواپیماهای ساخت آمریکا یا هواپیماهای دارای قطعات یدکی ساخت آمریکا استفاده کنند.

mfdlwjqrnd563pzuzbzu.jpg


ایران و قدرت‌های جهان سال گذشته به یک توافق هسته‌ای رسیدند که اجازه لغو تحریم‌ها علیه این کشور را می‌دهد؛ هر‌چند که بسیاری از تحریم‌های اولیه آمریکا به قوت خود باقی است، تحریم فروش هواپیماهای مسافربری که جزو تحریم‌های اولیه بوده، لغو شده است.

توافق هسته‌ای به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد برای فروش هواپیماهای غیر‌نظامی به ایران مجوز دریافت کنند ولی یک معامله پیشنهادی بین شرکت بویینگ و ایران خشم اعضای کنگره امریکا را برانگیخته و آنها قصد جلوگیری از این معامله را دارند. مجوز صادر شده در روز جمعه هیچ تاثیری بر معامله پیشنهادی با بویینگ نخواهد داشت. با این حال، می‌تواند پیامی اطمینان‌بخش به شرکت‌هایی باشد که قصد دارند با ایران وارد معامله شوند.

جاناتان اپستین، وکیل حقوقی در موسسه هولند اند نایت در واشنگتن گفت: قبلا به دلیل تغییر قوانین، هواپیماهای آمریکایی مجاز شده بودند به کشورهای دیگر تحت تحریم آمریکا نظیر کوبا، سودان، سوریه و کره شمالی پرواز کنند. ایران از این تغییر قانون مستثنی شده بود.

اپستین گفت: «از نظر فنی راه قانونی ای برای پرواز به ایران وجود نداشت، بنابراین اجاره دهندگان آمریکایی هواپیما در برابر پیشنهادهای ارائه شده می گفتند نه یا این قانون موجب نگرانی زیادی در بین اجاره دهندگان هواپیما در آمریکا می شد که مبادا این هواپیماها به ایران پرواز کنند.»

وی افزود: اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم، ایرلاین های زیادی پیش از این هم با هواپیماهای ساخت آمریکا یا هواپیماهایی که در آنها قطعات آمریکایی به کار رفته به ایران پرواز می کردند. اما بخشنامه روز جمعه برخی ابهامات درباره چنین پروازهایی را حل کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها