کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خداحافظی با خام‌فروشی سنگ‌آهن تا یکسال دیگر


کد خبر : ۲۵۷۸۲پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۱۳۱۰۵۶ بازدید

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: از نیمه نخست سال آینده، خام فروشی در سه ماده معدنی استراتژیک حذف خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: از نیمه نخست سال آینده، خام فروشی در سه ماده معدنی استراتژیک حذف خواهد شد.

مهدی کرباسیان -معاون وزیر صنعت، معدن و تجات - اظهار کرد: با توجه به راه اندازی چهار واحد احیای مستقیم طرح های فولاد استانی تا پایان امسال و نیز تکمیل کارخانه های فرآوری سنگ آهن در معادن سنگان، پیش بینی می شود در نیمه نخست سال ۱۳۹۶ خام فروشی سنگ آهن نخواهیم داشت و سنگ آهن های تولیدی در کارخانه های داخل به مصرف خواهد رسید.

وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه در برنامه ۱۴۰۴، احداث کارخانه های گندله و کنسانتره پیش بینی شده و در نتیجه، کل سنگ آهن تولیدی کشور به جز سنگ آهن های با عیار بسیار پایین، مابقی سنگ اهن تولیدی در واحدهای فرآوری داخل به مصرف خواهد رسید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در سال آینده، در حوزه مس نیز خام فروشی نخواهیم داشت، گفت: اکنون در این حوزه، طرح های مختلفی در بخش ذوب، تغلیظ، کنسانتره، پالایشگاه، نیروگاه و طرح های زیرساختی در حال اجراست و با بهره برداری از این طرح های فرآوری، خام فروشی در مس نخواهیم داشت.   

وی ادامه داد: امیدواریم بخش خصوصی با ورود به صنایع پایین دستی معدنی، زمینه تکمیل زنجیره ارزش افزوده را در این حوزه فراهم کند.

کرباسیان با بیان اینکه در حوزه طلا علاوه بر توسعه اکتشاف، برای فرآوری این ماده معدنی استراتژیک سرمایه گذاری خواهد شد، تصریح کرد: اکنون در منطقه طلاخیز زرشوران، فاز دوم استحصال طلا وارد مرحله فراخوان مناقصه شده است و با انتخاب پیمانکار، اجرای کارخانه دو تنی جدید در این منطقه عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر این، معادن جدید طلا شامل کوه دُم (شهرستان اردستان واقع در استان اصفهان)، معدن بزمان (استان سیستان و بلوچستان)، نیکوئیه (قزوین) و معادن طلای استان کردستان از قبیل داشکسن با ذخایر مناسب اکتشاف شده است که به دنبال سرمایه گذار برای استحصال آنها هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها