کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

کارخانه زاگرس خودرو با 80 کارگر تعطیل شد

کدخبر:۲۵۷۴۱چهارشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۲۸۵۵۰۳ بازدید

گروهی از کارگران کارخانه زاگرس خودرو گفتند: دست‌کم حدود 80 نفر هستیم که همگی از ابتدای خردادماه تاکنون بیکار شده‌ایم.
کارخانه زاگرس خودرو با 80 کارگر تعطیل شد

گروهی از کارگران کارخانه زاگرس خودرو گفتند: دست‌کم حدود 80 نفر هستیم که همگی از ابتدای خردادماه تاکنون بیکار شده‌ایم.

به گفته کارگران این واحد صنعتی، «زاگرس خودرو» که از شرکت‌های وابسته به یک گروه خودروسازی در کشور مالزی است ،  پس از چندین ماه کاهش در ظرفیت تولید از اول خرداد ماه (۹۵)  رسما تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

به گزارش ایلنا، این وضعیت در حالی است که تنها به فاصله چند روز مانده تا تعطیلی این واحد صنعتی به نقل از دبیر خانه کارگر لرستان وضعیت این کارخانه بحرانی اعلام شده بود.

این کارگران که بصورت میانگین 10سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت شغلی خود می‌گویند:زمانی در این  واحد  خودرو سازی  حدود 400 کارگر کار می کرد که از میانه دهه 80 به مرور و با آغاز مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی، مدیریت کارخانه سیاست‌های تعدیلی را پیش گرفت و به تدریج از تعداد همکاران آنها کاسته شد.

آنان با بیان اینکه هم اکنون مالکیت این واحد به یک خودرو ساز جدید واگذار شده و بخش زیادی از تجهیزات وماشین آلات  کارخانه زاگرس خودرو به فروش رسیده  است، تاکید کردند: اگرچه از سوی مدیریت با همه آنها تسویه حساب شده است اما به دلیل آنکه در این محدوده جغرافیایی کشور هیچ فرصت شغلی دیگری وجود ندارد، همه آنها برای تامین معاش خود دچار مشکل شده‌اند.

کارگران زاگرس خودرو در عین حال گفتند: این واحد خودرو سازی پیش از تعطیلی با یک خودروساز داخلی همکاری داشت که به مرور با کاهش منابع مالی توان تولید خود را به یکباره از دست داد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

لاله: 1395/5/610:23:25،
151
256
دولت تدبیر و امید !!
احمد: 1395/5/610:42:48،
260
19
خوشبختانه ایران خودرو هم ورشکسته شده،فقط اعلام نمیکنن.
امیرو: 1395/5/610:44:52،
255
42
دوست عزیز چه ربطی به دولت تدبیر و امید داره ؟ این کشور بیش از 37 ساله که درگیر مشکلاته . از اقتصادی و فرهنگی گرفته الی آخر .
اگرچه به سیاستهای این دولت هم نقد جدی وارد است اما فساد موجود در کشور ریشه ای داره که بسیار بیش از عمر دولت فعلی ست .
کوکی (مزدا): 1395/5/610:46:56،
233
13
اینقدر چپ و راستی نکنید...
ولله بالله تالله اینها همشون یک هدف مشترک دارن...
نه اینوری و نه اونوری دلشون بحال مردم نمیسوزه...
کوکی: 1395/5/610:47:50،
215
13
اشکال نداره.
مهم اینه که تو سوریه و فلسطین و غزه و لبنان ساختمون سازی بشه و آباد بشه.
یه عده از دوستان میگن که ما جنگ رو خارج از مرزها نگه داشتیم.حالا سوال من اینه که آیا تو ونزوئلا هم جنگ بود که بخاطر منافع کشورمون این همه پول نفتمون رو بهشون دادیم و ساختمان سازی کردیم؟
مسعود: 1395/5/610:52:48،
159
67
اینها ربطی به دولت روحانی نداره
خرابکاریهای دولت قبل الان داره خودش رو نشون میده
. : 1395/5/611:56:23،
76
8
زاگرس خودرو خيلي وقته رو هواست من اصلا نمي دونستم هنوز داره كار ميكنه اين كارخانه كه اولش خيلي خوب شروع كرد بعد از مدتي رفت دنبال دلالي و ساخت و ساز در بازار مسكن دوبي كه وقتي بازار مسكن امارات وضعش خراب شد اينا هم خوردن زمين. اين موضوع مال خيلي وقت پيشه.
محمد: 1395/5/612:00:54،
106
12
کی باشه بگه ایران خودرو با 8کارگر تعطیل شد
لولو: 1395/5/612:04:38،
53
105
پاسخ به مسعود:لابدالان اگه یه شهاب سنگ هم از اسمون بیاد بخوره توسرت فوری میگی تقسیردولت قبله!!!
پاسخ: 1395/5/613:13:03،
49
15
اين وضعيتي كه صنعت و اقتصاد كشور داره ربطي به دولت تدبير و اميد نداره
اين وضعيت سالهاست كه بوجود اومده كه يه شبه هم درست نخواهد شد و تنها زمان و همت مسئولين و دولت و حتي مردم هست كه اين وضعيت رو ميتونه درست كنه
پس اينقدر آقايون افراطي كه به فكر منافع خودشونن نيان اينجا تز بدن
اقتصاد ايران اينقدر پيچيده و داغون هست كه يه شبه درست نخواهد شد
انشالله مسئولين تلاش كنن و مردم رو از اين وضعيت نا مناسب اقتصادي و بيكاري و فقر نجات بدن و همچنين مردم هم در برابر هر خبري كه بعضي خبر ها خبر خوب هست غر نزنن و اتحاد داشته باشن تا اين وضعيت درست بشه
منظورم از خبر خوب همون خبراي سرمايه گذاري خارجي ها(ايرباس و...) و فداكاري اتش نشانان ما و.... هست
درود بر ايران و مردم خوب و مهربان
مات: 1395/5/613:55:20،
52
10
زاگرس خودرو سازی خوبی بود همه قطعاتش خوب بودن کیفیت داشتن باقیمت مناسب تری میخواستن همین مدل وییرا رو عرضه کنن داخل بازار باورتون نمیشه چون قیمتش پایین بود اجازه ندادن با اون قیمت فروخته بشه شاید باور نکنید هم قیمت پراید! اگه میذاشتن شرکتهای خصوصی فعالیت سالم خودشونو انجام بدن شاید الان خودروهای ایمن تری داشتیم
نیما: 1395/5/614:08:38،
31
14
ورشکسته شدن جزو اقتصاد هست

یک کارخونه با مدیریت غلط ورشکسته می شه

یک شرکت داخلی یا خارجی با سیاست و تکنولوژی بهتر اون کارخونه رو خریداری می کنه و با مدیریت جدید ادامه می ده

مثلا ایرانخودرو ورشکسته بشه و رنو فرانسه بیاد کارخونه رو بخره و ادامه کار رو با کارگرهای درست حسابی ( نه آشنا بازی و پارتی بازی ) و تجهیزات به روز و اورجینال و قطعات درست حسابی اداره کنه

خوب این چه مشکلی داره ؟ به جز اینکه یک سری بخاطر منافع شخصی نمی ذارند این کار انجام بشه و با جون و مال مردم بازی می کنند ؟
راهزن: 1395/5/610:28:31،
53
100


دولت اصلاحات فقط برا شهرهای بیابانی مرکز کار کرد


لولو: 1395/5/612:07:40،
40
90
براهیچکس وهیچ جا کارنکرده .فقط ویرانی به وجود اورده.چون به امید غربی ها نشسته.
علی: 1395/5/623:18:47،
19
8
بهترین دولت همین دولت اصلاحات بود. پایه های صنعت فضایی و هسته ای در اون دولت گذاشته شد. با نفت بشکه ای شش دلار، تورم تک رقمی شد.
ملک ری: 1395/5/610:28:34،
132
14
قول میدم همشون به اتفاق خانواده یه پراید میگیرن پامیشن میان تهران مسافرکشی!!!تا کی ما باید تاوان بی کفایتی و بی سوادی باصظلاح مدیران مملکت رو بدیم؟!؟
احمدي : 1395/5/610:32:22،
117
5
از ماست كه بر ماست .
يه برند خوب -يه خودروي خوب -يه قيمت خوب -ميشه يه بازار خوب =رضايت - فروش - سود .
فرمولش خيلي سادست .
شرکت نظم نیرو: 1395/5/611:03:48،
51
14
سلام. بله فرمولش سادست ولی رسیدن به آن کار هر کسی نیست. من کاری به این واحد تولیدی ندارم ولی تولید سختی های خاص خود را دارد. خواهشی که از دوستان دارم اینه که سطحی نظر ندهند. الان بیکاری این تعداد واقعا زجرآوره. کاش تفکر کارآفرینی بر مردم ما حاکم بشه. صد نفر بیکار یعنی صد خانوار و حدود 400 نفر وضعیت نامعلوم. در نظرات همه نسائل را در نظر بگیرید.
سالار: 1395/5/610:33:43،
119
18
این سپاه خاتم اگر خیلی عرضه داره و خیلی هم ادعا داره که ما فلانیم و بهمانیم چرا به صنعت خودرو ورود نمیکنه!!!
سالار: 1395/5/610:43:29،
112
12
راستی چرا هواپیما نمیسازه!!!؟؟
مگه نمیگن موشک بالستیک میسازیم...
مگه میشه !؟!؟
مگه داریم ؟؟؟
ما که همه میدونیم اینها تو ایران تولید نمیشه و با قیمت چند برابری و با چند واسطه توسط اینها از همون کشورهای غربی تامین میشه!!!
دیگه بسه این همه تزویر...
عدل علی کو ؟؟؟
چرا نمیبینیم!!!
شاید کور شدیم !!!
آریا: 1395/5/611:16:17،
95
7
داداش کجای کاری؟؟سالهاست ورود کرده به بحث خودرو نه صنعت خودرو پس فکر کردی این ماشینهای بالای 2500 سی سی رو کی و چجوری داره وارد میکنه؟!؟
Ramin: 1395/5/611:17:59،
86
7
واسه اینکه خودشون تویوتا هایلوکس سوار میشن و سمند و پراید برا استفاده دم دستیشونه .
علی: 1395/5/612:00:55،
53
8
ورود که کرده تو خبر نداری.منتها برا سودش
عدالت کجاست : 1395/5/610:37:42،
39
12
اینم نتیجه کاهش قدرت خرید مردمه. بی ارزش شدن پول ملی باعث رکود میشه رکود هم باعث تعطیلی کارخانه ها. حالا این موارد بزرگ علنی میشه واحد های کوچک خیلی وضعیت بدتری داره. و این ها همش نتیجه دلار فروختن دولت تضعیف بسیار بالای ریال جمهوری اسلامی ایران. پولی که نشانش چهره امام راحل هست و امام ارزشش در دل ما فراوان است. به داد ارزش پول ملی ایران برسید. در کشور های حاشیه خلیج فارس به ما و به پول ماتوهین میشه عزت و بزرگی را به سرزمین اسلام باز گردانید.
حرف حساب !: 1395/5/610:46:03،
43
8
سونامي تعطيلي واحدهاي توليدي و بيكاري شاغلان و همچنان ادامه دارد ... امروز براي شما ....فردا براي ما رخ خواهد داد و بيشتر اين عواقب از عوارض هاي دولتي است كه مستقيم و غير مستقيم بر كاهش درآمد و افزايش هزينه و در نهايت ركود بازار و تورم خيمه زده است و دولت بايد فشار بر قشر ضعيف جامعه را كه در اقتصاد دست و پنجه نرم ميكند تا سقوط نكند حمايت كند ... ( دريافت ارزش افزوده + ماليات + عوارض بيمه و شهرداري و گران شدن هزينه هاي آب و برق و گاز و تلفن و ... ) نشان دهنده افزايش هزينه ها است كه در صورت عدم فروش در چند ماه اين هزينه سربار خواهد شد و ادامه حيات اقتصادي را مي گيرد و سونامي تعطيلي شكل مي گيرد .
امیر علی: 1395/5/610:50:44،
21
15
زاگرس خودرو چی تولید میکرد؟
سعید: 1395/5/611:53:59،
61
7
این شرکت مدلهای مختلف پروتون کشور مالزی رو مونتاژ میکرد، که انصافاً از نظر کیفیت از تولیدات ایران خودرو وسایپا بالاتر بود ، ولی میدونید که شرکتهای بزرگ اجازه رشد به شرکتهای کوچک نمیدن، بعدش یا اونا رو با قیمت پایین میخرن یا کاری میکنن که تعطیل بشن، یکی از دلایل اصلی تعطیلی این شرکت همینه خیلی ساده
نواب: 1395/5/611:58:05،
42
7
عکس که نشون میده پروتون بوده
محمد: 1395/5/613:53:35،
23
8
پروتون ویرا تولید میکرد.
پروتون جنتو و ایمپین رو هم وارد میکرد.

جنتو و ایمپین تولید زاگرس نیست.
رضا: 1395/5/611:00:40،
32
9
کاری نداره ، اگر ماشین بروز با برند معتبر با قیمت واقعی باشه ، هم تولید داری هم فروش و هم وضعیت خوب
کما: 1395/5/611:03:22،
28
10
چراوبرای چی .......تیشه به ریشه بی کاری باید زد
رضا: 1395/5/611:04:08،
48
9
خب طبیعیه بااین رکود و بازار خراب تاچند وقت دیگه همه جا بسته میشه
درد دل: 1395/5/611:32:10،
49
7
كل مملكت داره با شيب ملايم ورشكست ميشه و موج بيكاري و فقر و...بيشتر ميشه

تحريمها كاغذ پاره اي بيش نبود...!!
امیر: 1395/5/611:41:45،
32
7
دوستان زاگرس خودرو 6 سال تعطیل تعجب میکنم ازاین خبر آخه کارخانه اش توی اشترینان لرستان محل تولد من است
رامک: 1395/5/612:00:42،
54
7
اگر یادتون باشه این شرکت Gen 2 رو با شرایط اقساطی خیلی خوبی میفروخت ......
جاده مخصوصی ها که توان رقابت نداشتند این شرکت را نابود کردند......
حقیقت تلخه.....
احمد: 1395/5/612:06:53،
28
39
خنده دار میدونی چیه؟ اینه که بعضی ها هنوز هم دارن از این دولت دفاع میکنن مشکلات میندازن گردن دولت قبل ولی یک سوال نمیتونن جواب بدن؟ اگه تمام مشکلات تقصیر دولت قبل و کشور رو نابود کرده چرا جناب کلید گفت ما کاری میکنیم مردم به یارانه احتیاج نداشته باشن و درامد سرشار ایجاد میکنیم؟ چرا گفتن چرخ کارخانجات رو میچرخونیم؟ چرا گفتن باید برجام بشه تا مشکل آب خوردن مردم حل بشه! این چیزا رو اگه میدونستن چرا وعده دروغ گفتن؟ به خدا من ذره ای دولت رو مقصر نمیدونم من ساده لوحانی رو مقصر میدونم که وقتی فهمیدن بعد برجام حق با دلواپسا بود و وقتی فهمیدن کاسبان تحریم و حقوق های نجومی بگیر و حق فراغت بچه ها از خودشون و از لیست امید اصلاحات درومد و وقتی دیدن یک نمونه نمیتونن سند و مدرک از دلواپسایی که شبانه روز توهین و تهمت میزدن در مورد فساد در بیارن ب این حال هنوز توبه و عذر خواهی نکردن و به اشتباهشون پی نبردن
m@jid: 1395/5/615:48:53،
32
8
نمیگن این دولت خیلی خوبه ولی در مقایسه با دوره اول احمدی نژاد بهتر بوده ....حالا اگه دوره دوم هم رئیس جمهور شد با دوره دوم احمدی نژاد مقایسه میشه ....در کل که مردم از کل سیستم فکری و عمکرد در اداره کشور راضی نیستن
....: 1395/5/615:53:04،
30
7
نه اینکه دلواپسا تو این سالها گند نزدن به همه چی اصلا صحبت از دلواپس نزن که حرفشون اعتبار نداره
پیمان: 1395/5/616:01:47،
23
5
منم یه دوست دارم مثل شما آخر هر بحث به نتیجه میرسیم که حرفش اشتباس اما روز از نو روزی از نو(البته یه جایی هم من حرفشو قبول میکنم اما اون باز بر میگرده سر جای اولش یعنی ذهنش هنوز گیر کرده و آزاد نمیشه) .یه تفکراتی در بعضی ها ریشه کرده که هر کاری میکنن باز روی منطقشون تاثیر میذاره .طرفدارای از تیم ههای فوتبال پرسپولیس و استقلال با طرفداری از حناح ها فرق میکنه نباید تعصب الکی داشت
...: 1395/5/616:23:28،
18
7
رئیس جمهور دولت قبل به کل صلاحیت نداشت این دولت هم با پایان زمانشون نتیجه گیری میکنیم .فروش طلا و ارز از فروش نفت و گمرکی و .....میراثی هستش که به هر دولت میرسه و من نظام و یا دولتی رو قبول دارم که به کشور و مردم کشور خدمت کنه در کل اینها از پایین به بالا خدمتگزار ما هستن نه ارباب و اینکه ایدولوژیشون باید فرهنگ ایرانی حالا با هر مذهبی باشه .(خدمتگزار متوجه هستید اینو تکرار کنید)
بی نام: 1395/5/612:24:35،
39
8
خانه از پای بست ویران است
پیمان: 1395/5/616:26:27،
25
7
کاملا موافقم انقدر مورد زیاد هست که اگه بخوایم بحث کنیم عمرمون جواب نمیده
پرنده ای به نام اسکل: 1395/5/612:27:30،
37
9
تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست
حقگو: 1395/5/614:53:01،
26
8
نه بابا تحریمها که همه اش رفع شده بود
جواب شركت نظم نيرو : 1395/5/612:48:24،
33
8
شركت نظم نيرو
چطور واسه چين - كره - تايلند - برزيل - روماني - چك توليد كردن آسونه فقط تو ايران مصيبت و بدبختي هست ؟

برادر من همه جا توليد كردن سخته كه در سختيش حلاوتي هست شيرين تر از شيريني .
بايد بجنگي . حتي شده جلوي وزارت خونه ي مسول ، خودتو آتيش بزني يا تا كمر خم بشي .
شماها از اون آدمايي هستين كه فقط ميگن سخته نميشه . بيكاري با توليد حل ميشه نه با شعار و آيه ياس. فكر كردي تو ژاپن كه غالبا طراح و خلاق هستن همه چيز تو سيني آمادست ؟
شما پولتو بزار تو بانك ربا بگير . نميخواد سرمايه گذاري و توليد كني . ما سطحي نگرا ، ميگيم يه علمي هست به نام بازاريابي ( از فكر تا فروش) . علمت رو زياد كن نه سايق اي حرف بي ربط بزن .
برند و كيفيت -قيمت- خدمات خوب در صنعت خودرو ميشه بازار خوب . همه كه دنبال بنز مازراتي نيستن .
همه دنبال رضايت هستن .
برايتان دعا ميكنم .
رامک: 1395/5/613:43:41،
25
9
هزاران درود بر شما
حرف حساب زدید
با تولید و کار زیاد و صد البته مدیریت مملکت ها ساخته میشوند.
کامی: 1395/5/613:21:53،
31
8
راستی فیش رییس ایران خودرو وسایپا لو نرفته ببینیم چند میگیرند به عنوان حقوق غیر متعارف
آرش66: 1395/5/613:23:29،
24
13
تحریم هم نمی شدیم پروتون با وجود کیفیت مناسبش، بازار خوبی نداشت و خود به خود کارخانه اش دیر یا زود به همین ورشکستگی می افتاد.
sam: 1395/5/616:18:45،
23
7
جنتو 2007 رو اول هفته فروختم 30 تومن. 5 سال بدون حتي يكبار تعميرگاه رفتن. فقط سرويس دوره اي و يك عدد كمك جلو و ريل و موتور شيشه درب عقب توي اين 5 سال. حالا بيا ماشين ايراني بخر هر ماه بايد يه چيزي رو عوض كني.
فال: 1395/5/621:28:46،
17
6
مملکتو تعطیل کنین دیگه
شرایط رقابت برابر رو برای شرکتای بدبخت خصوصی مهیا نکردین و هی می گین کارآفرینان سرمایه گذاری کنن و قوتی هم این کار رو می کنن نابودشون می کنین
این است سیستم شبه دولتی ایران که انحصار و فساد اجازه پیشرفت بهش نمی ده و در این بین اخلاق هم قربانی می شه
محسن: 1395/5/700:17:31،
23
8
چون پشتوانه رایزنی سیاسی قوی مثل کرمان موتور،ایرانخودرو،سایپا،شهاب خودرو (استان قدس)و سایرین نداشت و محصولات بسیار باکیفیت و هم قیمت پژو تولید میکرد و تولیدات و قیمت این دو غول خودرو سازی عقب مانده قابل مقایسه نبود چنان مشکلاتی برایش ایجاد کردند کهشرکتی که کیفیت محصولاتش جهانی بود را زمین زدند طرف مالزیایی و طرف ایرانی ناچار به واگذاری آن به یکی از این دو غول شدند و نهایتااز 90 دیگر تولید نداشت و برخی بدنه های پیکاپ را رنگ میزدند و میفرستادند تهران! یعنی بدنه از تهران تا شرکت می آمد رنگ میزدند و مجدد می بردند (معلوم بود که رویشان نمیشود یکدفعه همه را بیکارکنند)بعد گفتند دیدید نمی صرفه چاره ای جز تعطیلی نداریم. شما برای امتحان از کسی که تولیدات آنرا دارد پرس و جو کنید پروتون ویرا، جنتو، و ایمپین این شاهد زنده از کیفیت و قیمت و مقایسه کنید با قیمت پژو 405 همان دوره سالهای 85و 86 و..
چه شود: 1395/5/702:26:21،
20
7
سلام
به به عجب مملکتی هرنوع کارشناس بخواهی ریخته سیاسی، اقتصادی ،صنعتی ،فرهنگی خوب میگن همکاره و هیچکاره چند سال دیگه آقایون عمرشون میدن به شما بعد شما کارشناسان میرید جای آقایون باز هم همین آش و همین کاسه بجای اینکه دنبال تحصیل، خانواده ،پول ،ادب ،دین،وطن پرستی و....بروید دنبال حرفهای خاله زنکی هستید البته فرق ما با کشورهای پیشرفته این که مردمش حامی همدیگه اند و برای پیشرفت هر کاری میکنن
از دولتش تا ملتش
ایرانی: 1395/5/702:49:16،
22
6
شرکت زاگرس خودرو نمونه موفق خودروسازی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در یک منطقه محروم بود که خودروهای بالنسبه خوبی را با قیمت رقابتی در بازار ارایه می کرد. اگر خاطرتان باشد در زمان ریاست آقای مهرداد بذرپاش بر سایپا ایشان در سفر به مالزی قول ساخت مشترک یک خودرو اسلامی ( که اساسا معلوم نیست معیار چنین خودرویی چه می تواند باشد؟) در تیراژ بالا با مالزیها را به ایشان داد و آنان را طمعکار نمود و شرکت مالزیایی پروتون در یک اقدام عجیب و غیر حرفه ای سطح همکاریهای خود را با زاگرس خودرو کاهش و عملا قطع کرد و باعث زمین خوردن این شرکت شد و اعتراض زاگرس خودرو در وزارت صنایع به جایی نرسید چون آن وزارتخانه فقط از طفیلی های خود در جاده مخصوص دفاع می کند. نهایتا سایپا با پروتون کار عملی مشترکی نکرد و بعدها پس از تعطیلی زاگرس خودرو تجهیزات آن را مفت خرید تا حکایت دیگری باشد بر اثبات انحصار در صنعت خودرو ایران.
شاهد بیکاری صدها نفر: 1395/5/715:24:10،
19
6
عاملین و مسببین لابی تعطیلی همچین شرکت موفقی باید محاکمه بشوند.حتی اگر سالها خودرا پنهان کنند. انها به مردم خود و کارگران زحمت کش زاگرس خودرو و خانواده هایشان بخاطر منافع محدود و شخصی جفا کردند دست عدالت شمارا به سزای کارتان خواهد رسانید هرچند که ثروتها و مقامها کسب کرده باشید هرچند که قیافه متمدنانه و اتوکشیده بخود بگیرید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل