کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

شوخی فولکس با بازار خودرو ایران

کدخبر:۲۵۷۰۹سه شنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۴۷۱۰۶۱۱ بازدید

کار کردن با بخش خصوصی و تولید اختصاصی محصولات فولکس واگن، شروطی است که این شرکت برای حضور در بازار ایران گذاشته و این شروط ...
شوخی فولکس با بازار خودرو ایران

کار کردن با بخش خصوصی و تولید اختصاصی محصولات فولکس واگن، شروطی است که این شرکت برای حضور در بازار ایران گذاشته و این شروط نیز از سوی طرف مقابل پذیرفته شده اند. اما عملکرد این خودروساز آلمانی در مقابل ایران، گویی براساس سیاست یک بام و دو هواست.

حضور دومین خودروساز بزرگ جهان در بازار ایران شاید یکی از بهترین خبرهای برای صنعت خودروی ایران بوده که در پسابرجام منتشر شده است. اما عملکرد فولکس نشان از یک تناقض دارد. این خودروساز آلمانی از یک سو نمی خواهد بازار ایران را از دست بدهد و از سوی دیگر برنامه ای جدی برای این بازار در سر ندارد.

گواه این جدی نبودن نیز به برنامه تولید فولکس در ایران برمی گردد که به گفته منابع آگاه در خوش بینانه ترین حالت، تولید 50 هزار دستگاه خودرو در سال خواهد بود. تولیدی که طبیعتا نمی تواند خود را با چارچوب های گذاشته شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قراردادهای خودرویی، منطبق کند.

این خودروساز آلمانی، برای ورود به هر بازاری شیوه خاص خود را دارد. مثلا اینکه ابتدا به صورت تک سورس با یک شریک کار کرده و در صورت گرفتن نتیجه مثبت همه سهم طرف مقابل را می خرد. این شیوه ای است که فولکس در مشارکت با شرکت دولتی فاو چین نیز پیش گرفته است، گرچه فاو صرفا به صورت تک سورس با فولکس کار نکرده و محصولات خود را نیز تولید کرده است.

اما گویا فولکس از همین تجربه کار کردن با دولتی های چین عبرت گرفته و با وجود تمایل شدید وزارت صنعت برای شراکت این خودروساز با یکی از خودروسازان دولتی ایران، قصد ندارد به جاده مخصوص برود و در عوض شرط کار کردن با بخش خصوصی را گذاشته است. حالا با توجه به برنامه های فولکس برای تولید در ایران این پرسش مطرح است که آیا وعده ساخت داخل محقق خواهد شد؟

زاوه در این زمینه  می گوید: «وقتی هر کدام از طرفین در یک بازار دو یا چند شریک خارجی داشته باشند، می توانند به عنوان اهرم فشار برای امتیاز گرفتن از شریک دیگر استفاده کنند. فولکس تمایل ندارد وارد چنین بازی شود. محدودیت تیراژی هم که در نظر گرفته با توجه به شرایط بازار ایران است، زیرا بخش خصوصی ما نمی تواند 100 هزار دستگاه خودرو تولید کند، اما در این صورت شرط 40 درصد تولید داخل وزارت صنعت بی معنا می شود. زیرا به هیچ عنوان اقتصادی نیست که برای تولید زیر 100 هزار دستگاه خودرو، ساخت داخل صورت بگیرد. این همان اتفاقی است که درباره محصولات پژو-سیتروئن نیز رخ خواهد داد.»

امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، نیز در این زمینه اظهار می کند: «استراتژی فولکس منطقی به نظر می رسد، زیرا تجربه چین را دارد و اکنون نمی خواهد آن تجربیات را تکرار کند. اینکه فولکس می خواهد 50 هزار دستگاه در سال تولید کند به دلیل شرایط بازار است، زیرا بازار ما مگر چقدر جا دارد که هر شرکتی بخواهد 200 هزار دستگاه تولید کند. اما باید به این هم توجه داشته باشیم که طبیعتا در این تیراژ، ساخت داخل منطقی نیست و نشان از این دارد که فولکس قصدی برای انتقال تکنولوژی ندارد.»

او ادامه می دهد: «فولکس هم می خواهد بازار ایران را از دست ندهد و هم خیلی جدی پیش نمی رود. اما ما می توانیم از این رفتار طنزآمیز فولکس هم بهره برداری کنیم.»

یکی دیگر از شرایط وزارت صنعت صادرات 30 درصد از محصولات مشترک تولید شده از ایران به سایر کشورها است. آیا ایران می تواند چنین چشم اندازی را برای فولکس داشته باشد؟

زاوه در این باره تصریح می کند: «فولکس در هیچ کدام از کشورهای منطقه ما کارخانه تولیدی ندارد. بنابراین اینکه از ایران به عنوان پایگاهی برای صادرات استفاده کند، محتمل است. اما یک کارخانه 30 هزار یا 50 هزاردستگاهی قابلیت صادرات را ندارد مگر اینکه برنامه های توسعه ای داشته یا یارانه ای برای تولید در ایران در این تیراژ پرداخت شود.»

به نظر می رسد فولکس منتظر تغییرات مدیریتی یا چارچوب ها در ایران است که بتواند برنامه های بزرگ تری را ایجاد کند، اما رفتار این خودروساز با بازار ایران در شرایط فعلی بیشتر شبیه یک شوخی می ماند. آنگونه که کارشناسان پیش بینی می کنند فولکس واگن تا سال 2020 هیچ برنامه جدی را در ایران اجرایی نخواهد کرد، همان گونه که هیوندایی و مزدا در سال های پیش رفتار کردند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ss: 1395/5/515:44:45،
647
19
معلومه بایدم شرط بذاره. نکنه انتظآر دارید بده به ایران خودرو تا گند بزنه به محصولاتش
حسین: 1395/5/516:56:16،
469
19
به میگن شرافت و نجابت آلمانی .... نمی خواهند به ننگ اینها آلوده بشن
حسین: 1395/5/516:59:32،
442
22
علت اینکه آلمانی ها و ژاپنی ها نمی توانند با اینها کار کنند شرافت و تعصب آنها وهماهنگ نشدن با هر نوع تقلب و دزدی است ، برعکس چینی ها و فرانسوی ها که درهم دستی با جنایتکاران و کلاهبرداران و .... کاملا هماهنگ هستند
حسین: 1395/5/517:07:41،
162
14
جدا از فضاحت اینها .... خودروی مناسب جهت تولید و مونتاژ در ایران ؛« ژاپنی »است مثل استرالیا و مالزی و خودروی مناسب جهت واردات به ایران «آلمانی » است مثل بقیه دنیا و همچنین آمریکا و ایتالیا است بر اساس ذائقه و سلیقه ایرانی .... ولی اینجا کسی به مردم اهمیت نمی دهد !!! یا لگن خودروسازهای زوری و چینی های متقلب ، یا فوقش کره و فرانسه !!!! وگرنه پوست متاقضی کنده ودیگر هیچ !!!!
مجید: 1395/5/517:25:32،
213
18
من سابقه همکاری با آلمانی ها رو دارم. چند وقت پیش در تهران مصاحبه کاری با یکیشون داشتم که اول گفت چطور میتونم بهت اعتماد کنم؟ گفتم من از فلان شخص که در سفارت فلان کشور بود و الان توی دفتر سازمان ملل هست دست نوشته دارم. گفت این دست نوشته ها رو بگذار تو دفتر خاطراتت و فقط خودت رو ارائه بده. بدون گفتن کلمه ای حرف غیرمرتبط با موضوع گفتگو کردیم وتوی ده دقیقه کلی سرفصل های آموزنده بهم گفت که توی هیچ مقطع تحصیلی آموزش ندیده بودم. آخرش هم گفت توقع تو از ما چیه؟! من رو میگید هاج و واج مونده بودم که رییس شرکت به این معتبری چه سوالی از من پرسید! من هم با یه توقع کاملا وطنی گفتم پول! گفت این که کمترین و ساده ترین توقعت باید باشه و بدون اینجا ما بیشتر از همه بهت پول میدیم و بعدش شروع کرد توقعات من رو از زبون خودشون گفت. الان مدت هاست در این فکرم مدیران مملکت ما (خصوصی و دولتی) واقعا کجای این دنیاهستن؟
matin: 1395/5/517:50:43،
172
19
خدا برکتش بده من یه فولکس گل دارم با هیچ ماشین تولید ایران حاضر نیستم عوضش کنم
امین: 1395/5/517:51:59،
210
15
عاشق این شرطشونم که گفته باید بخش خصوصی این کارو انجام بده!
یعنی فکنین خودشونم فهمیدن توی ایران چه خبره!
Morteza Hatami: 1395/5/518:21:59،
38
255
باسلام
مطلوب نیست که درباره مسولین کشورش یک شهروند اینطوری نظربده.

این شرکت های اروپایی مخصوصا آلمانی از اول بد تعهد وسودجو بودن.

هم توزمینه سیاست وهم صنعت وتجارت.واقعا لعنت به این بی شرفا
پاسخ به مرتضی: 1395/5/521:37:09،
159
17
زیاد پراید سوار شدی احتمالا. یه کم بری بیرون قدم بزنی یه هوایی بخوری بد نیس داداش
آرش: 1395/5/522:45:46،
84
13
دمشون گرم اینام فهمیدن لگن سازا چیکارن..ایول
پت: 1395/5/614:02:49،
34
13
فلوکس واگن این سوسول بازیها چیه.عاقااااااا. چرا بهانه گیری میکنید.....بده به لگن سازها وطنی سه سوته لگنشو بسازن بره .....نه ترمز داشته باشه نه دنده . تازه 400 درصد هم سود داشته باشه.....از بین مشتریها مرد میخواد از شما شکایت کنه.....تازه وانتش هم برا شما میسازن....
محمد: 1395/5/614:14:16،
30
20
اقا فعلا هر کی میتونه یه برلیانس بخره حالشو ببره انا 100سال ظول میکشه به مرحله عمل برسه....
معین: 1395/5/515:46:47،
325
20
محاله شرکت معتبر و خوشنامی مثل فولکس بتونه با امثال نعمت زاده و نعمت بخش و ... کار کنه
مهدی: 1395/5/516:53:39،
37
222
خوشنام!!!!!!!اینو باید یکممطالعه کنی چون رسواییش تو دستکاری نتایج ازمایش هاش هنوز اونقدر کم رنگ نشده.
اما از بزر‌گترین تولید کننده های خود رو است در جهان از امتیاز های بزرگش که باعث شده التماس نکنه هم اینه که سهامدتر عمده یک خوانده است بعلاوه خانواده پورشه پستصمیم گرفتنشون راحته.
اما خوشنام.....نه
رامتین: 1395/5/517:18:52،
159
16
مهدی خان حرفهایی میزنیا. کجای قصه هستی؟ یه پیچ شرکت فولکس میارزه به کل ایران خودرو. تقلب زد که زد. کار خوبی کرد. همین پراید آلودگیش بیشتر از محصولات 8سیلندر فولکسه.
امیر: 1395/5/519:48:25،
120
16
آقا ما همون متقلب رو می خوایم
نعمت بخش و نعمت زاده و نعمتی و نعمت پور و ... رو نمیخوایم اینا درست کارن ولی ما نمیخوایم
#من: 1395/5/515:47:31،
235
23
حیف فولکس که بخواد پاش تو ایران باز بشه
تمام حیثیتش میره زیر سوال
آریا: 1395/5/515:49:39،
130
16
آقا جان بپذیرید کشوری که آزادی تجارت و شفافیت مالیش همیشه در رتبه های آخر جداول رتبه بندی جهانی قرار میگیره هرگز برای یک سرمایه گذار و صنعتگر کارکشته در اشل فولکس واگن جذابیت نداره و شما هرگز نمی تونید به ضرب و زور اونرو مجبور به اینکار کنید چون کمپانی معظمی همچون فولکس مخش پاره سنگ برنمیداره که واسه فروش 200-300 هزار دستگاه ماشین در سال تو بازار کوچک ایران بیاد و خودش رو درگیر بازیهای پیچیده فضای کسب و کار ایران بکنه و وجهه جهانیش رو بخطر بندازه!!بنظرم ما فعلا برای شروع بتونیم با همین آسیایی ها مثل نیسان و تویوتا و هیوندای شراکت نیم بندی راه بندازیم باید کلاهمون بندازیم هوا ما رو چه به فولکس و بنز!!!!
ایوب: 1395/5/515:51:21،
138
17
GOLF شاهکار فولکس واگن ،قیمت پایه در منطقه آزاد ارس:85م
ناشناس: 1395/5/515:57:14،
134
13
خودرو ساز مستقل ایرانی هم اجازه ساخت ندارد وگرنه میکشند و اموالش مصادره میشود

زمانی که شرکت بن رو ساوه به تولید محصولات خودرو بصورت مستقل پرداخت همین خودرو سازهای فعلی معلوم الحال و وزارت صنعت صاحب کارخانه و زن و بچه اش را تهدید به مرگ کردند

گفتند میتونی تولید کنی ولی تا ما اجازه ندیم حق نداری بفروشی اونهم با قیمت ما و درصد ما

کافیه از کایی که حداقل 15 سال با صنعت خودرو درگیرند جستجو کنید این حرف را تائید می کنند
ک.ک: 1395/5/516:47:32،
38
83
درود بر پدر خودوسازی ایران : منوچهر غروی دوست داشتنی
exterme: 1395/5/517:09:06،
84
14
در صورتی که بن رو ماشینای ارزون و اقتصادی تولید نمیکرد. البته فیات سی ینا وارد کرد که زمینش زدن.
دست اخر هم سایپا مطمئن خریدش.
داستان خودرو ساز خصوصی تو ایران تراژدیه همیشه.
بترس از خدا: 1395/5/518:18:14،
49
17
اره نمونش همین پلتون بروجرد جین تو
کرمانشاه: 1395/5/516:10:33،
62
21
محصول لوکس با قیمت متوسط میخواییم نه محصول 194سال پیش
فولوکس هم بیاد فایده نداره چون محصولات کنار گذاشته شده ی چندسال پیش را اینجا تولید میکنه
کاظم: 1395/5/516:11:00،
38
78
پژو این مزیت رو داره که هر سه مدل ماشینی که میخواد تو ایران تولید کنه بسیاری از قطعاتشون مشترک با 206 است به همین خاطر داخلی سازی میشن و ارزون تر در میان
به همین خاطر با تیراژ بالا تولید خواهند شد
فولکس قطعا بهتر از پژو هست ولی چون تازه میخواد وارد بازار ایران بشه راه سختی رو در پیش داره
هادی ماکو: 1395/5/517:41:43،
50
72
ما که تو منطقه آزاد داریم سوار میشیم



افسوس برا اونایی دستشون به این ماشین ها نمیرسه!!
مهیار: 1395/5/519:56:18،
91
16
بابا دهن ما رو سرویس کردین با این منطقه آزادتون هرکی اونجا رو ندیده باشه فکر میکنه نفری هفت هشتا لامبورگینی دارین.اونجا از هر صدتا ماشین دوتاش مدل بالاست ولی تو تهران خیلی بیشتر ماشین مدل بالا میبینید اونی که پولشو داره حالا کادیلاک سوار نشه بی ام و سوار میشه یجوری از منطقه آزاد تعریف میکنین انگار دارین تو قلب نیویورک در نهایت رفاه زندگی میکنین بقیه مردم تو مناطق محرومن کشتین خودتونو با این منطقه آزاد
رشتی: 1395/5/521:33:54،
62
18
دقیقا!
من که تو رشت هستم اکثر ماشین های منطقه آزاد یا کیا هستن یا هیوندا. بخدا حالم بهم خورده از این لگن های کره ای. مردم ایران متاسفانه جربزه و اراده ای تو هیچ زمینه ای ندارن. ترس از سر و ریخت و هیکلشون میباره. ما حتی جرات اینو نداریم که پامونو فراتر بزاریم و حالا که ماشینای با کیفیت میتونیم سوار شیم بریم بنز، فولکس، آئودی، شورلت، کادیلاک، فورد، مزدا و لکسوس رو بخریم. افق دید یه ایرانی موقع خرید یه ماشین اینه که "خوب فروش میره؟!" دارنده های این ماشین ها رو ببینین هنوز پلاستیک روی صندلی ماشینشون رو نکندن.
خلاصه اینکه فلاکت از سر و رو و ریختمون میباره و بعد در مورد کشورهای دیگه نظر میدیم و ادعا هم داریم
فرزاد: 1395/5/612:16:14،
37
17
من هم تو منطقه آزاد تو جنوب زندگی میکنم و تمام حرفای دوست عزیز رشتی رو تایید میکنم . یعنی اینجا از بس کرولا و اکسنت میخرن آدم حالش به هم میخوره . دلیل ؟ فقط اینکه اگر خواستم بفروشم بهتر فروش میره !!! ملت ایران یه مشت دلال هستن با اطلاعات فنی زیر صفر که سر هم کلاه میزارن . اینجا که همه اعتقاد دارن کرولا خیلی از کمری بهتره !!! و هوندا اصلا ماشین نیست و آشغاله !!! ماشین اروپایی هم به درد نمیخوره !!! و بهترین ماشین ها کرولا و اکسنت و کمی هم تویوتا وانت دو کابین هستن !!! کرولا و اکسنت فقط کیفتشون بهتره وگرنه با سمند هیچ فرقی ندارن !!! ماشین نظافتچی های دبی هم بالاتره !!!
حسین : 1395/5/517:47:49،
64
19
شما که ارزه ندارید همیشه گند زدید بزارید طعم کار درست رو بچشیم.
مهدى: 1395/5/521:35:07،
44
20
عرضه،،،دانشمند !!!!
ناصر: 1395/5/519:27:43،
60
16
شرکت ماموت خیلی وقته که سالن های تولیدش آماده س برای تولید محصولات فولکس ولی دولت بهش اجازه نمیده چون مدیر عاملش گفته میخوام فولکس تولید کنم با قیمت کمتر از پراید
بی نام: 1395/5/521:14:08،
29
38
شرکت چی؟واقعا خودت خندت نمیگیره از نوشتن این حرف.واقعا کجای دنیا داریم زندگی میکنیم پدر مارو دراوردن یکسری کم عقل

ناصر: 1395/5/522:37:38،
55
15
دوست عزیزی که ماموت رو مسخره میکنی ماموت جزو بزرگترین شرکتهای ایرانه که کاراصلیش تولید یخچال و کانکس و سوله ...و همچنین نمایندگی کامیونهای اسکانیا رو داره یه سرچ بکنی خنده ت خشک میشه
ویرو گردی: 1395/5/522:42:36،
29
13
این شرکت زاگرس خودرو رو با دور زدن قانون و نفوذتون در جاهای دیگه به ته دره فرستادین حالا هم آهش گرفت تون و ان شاالله(بر طبق عدالت الهی)سرنوشت شما باشه. زاگرس خودرو ورشکستش کردن چون توی تهران،اصفهان،مشهد،شیراز،قم و تبریز و اهواس نبود
کما: 1395/5/609:00:47،
31
16
کجاتولید میشد کارخونه ش کجا بود میشه
بهزاد تحریم: 1395/5/523:02:09،
30
14
دوستان توجه کنید، داره در مورد فولکس واگن صحبت میشه، با یه خودرو ساز چینی طرف نیستیم.
بابك: 1395/5/523:38:30،
29
12
اینجا هیچی درهمه. . .!!!!!
اکبر: 1395/5/600:28:30،
34
18
سلام
موتورtu5++++++++
موتور۱۸۰۰xu7----------
اسدی : 1395/5/602:25:06،
32
13
اقای کاکایی شما نگران بازار نباشید. اگر خودروهای این دو لگن ساز به جایگاه اصلیشان یعنی قبرستان خودرو بازگردند بازار حالا حالاها جا داره
Volkswagen: 1395/5/604:28:26،
50
18
اگه فرانسوی ها هم قبول کردن با شما کار کنند دلیلش سوای خصوصیات بی شرفیشون اینه که ماشین هاشون بدجوری روی دستشون مونده.تو اروپا فقط خودشون خریدار پژو و رنو هستن.توی امریکا هم که خدارو شکر یک دونه ماشین فرانسوی نیست. چون می گن فرانسوی ها ماشیناشون پر مصرف پر استحلاک و خیلی زشته. راستم میگن خدایش.
ولی Volkswagen که خودتون دارین میگین دومین کمپانی پر فروش دنیاست. هیچ احتیاجی هم به شما و بازار مریض ایران نداره. آلمانی جماعت یعنی شرف پاکی صداقت.
نمر: 1395/5/610:56:42،
43
14
اگر شرط نذارن یه دفعه می بینی وانت فولکس هم تولید شد
پریزاد: 1395/5/611:54:14،
39
15
((درود و صد آفرین بر شرکت متعهد فولکس واگن))
همه لایک بزنن. تا بعضی ها بفهمن اعتماد یعنی چی.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل