کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

پاسخ شرکت عقاب افشان به یک خبر

کدخبر:۲۵۷۰۵سه شنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۲۹۲۷۵۴ بازدید

روابط عمومی شرکت عقاب افشان به خبر "مرگ و میر اتوبوسی پس از یک دستور" پاسخ داد.

روابط عمومی شرکت عقاب افشان به خبر "مرگ و میر اتوبوسی پس از یک دستور" پاسخ داد.

روابط عمومی شرکت عقاب افشان در واکنش به خبر "مرگ و میر اتوبوسی پس از یک دستور"، با اعلام اینکه بخشی از خبر با واقعیت همخوانی ندارد، توضیحاتی به شرح زیر ارسال کرده است:

"ابتدا آنکه از واقعه دردناک تصادف چند روز  پیش اتوبوس شرکت مان بعنوان یکی از همکاران خوش ناممان در محور کرج چالوس بسیار متاثر و ناراحت گشتیم و مراتب تسلیت، همدردی و ادای احترام به خانواده های قربانیان تقدیم میداریم ؛لکن مساله ای که چند وقتی است فضای رسانه ای کشور را در ارتباط با حوادث رانندگی بالاخص حادثه های اتوبوسی غبارآلود کرده است محل شکوه و نارضایتی نه تنها شرکت عقاب افشان بلکه دیگر تولیدکننده گان بومی و ملی است .

ما معتقد هستیم که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (دامه برکاته) مبنی بر بالا بردن و ارتقا برند و کیفیت تولید داخل و ملی به اقتصاد کشور به اندازه ی کوچکی کمک کرده و سهمی داشته باشیم ،اما بعد از چند مورد تصادفات جاده ای نحوه ی برخورد رسانه ها به دور از گزارشات پلیس و نظریه های کارشناسی می بود و به هیچ عنوان بوی حمایت از تولید ملی از آن نمی آمد . همانطور که همه بهتر میدانیم هیچ مجموعه ای و محصولی بی نقص نیست ، اما مجموعه ای که با آخرین استانداردهای جهانی و ایران عزیزمان هماهنگ است اینگونه سزاوار ناملایمت های بی منطق برخی رسانه ها نبود والبته در اینجا اذعان داریم که حضور رسانه های تیزبین، منصف و مردمی همیشه باعث بالارفتن سطح آگاهی و در پی آن جنبش و حرکت افکار عمومی برای پیشرفت شده است .

لذا؛ اینجا میخواهیم گوشه ای از آمار ، ارقام ، گزارشات فنی و کارشناسی را برای شما بازگو کنیم تا خبرگزاری تسنیم بعنوان یکی از معتبرترین و پرمخاطب ترین سایت های موجود در کشور شاید صدای مارا به گوش افکار عمومی برسانند و مردم بدانند که سود جویان، ویژه خواران و رانت خواران وارداتی چگونه میخواهند حقایق را طور دیگر القا کنند تا بازار مصرف را مورد هدف قرار دهند  .

ابتدا بهتر است بدانیم که در ناوگان مسافربری و شهری کشور در حال حاضر بیش از 5000 دستگاه اتوبوس عقاب افشان در حال استفاده میباشد ، به این سبب عنوان پر فروش ترین و پر تردد ترین اتوبوس ایران از آن اتوبوس های عقاب افشان یا همان اسکانیا ایران میباشد و بدیهی است که میزان حوادث به چشم آمده در جاده ها بیشتر متعلق به این برند باشد به قول معروف"هرکه بامش بیش برفش بیشتر "؛ با این حال اینگونه نیست که  آمار تصادفات عقاب بیشتر از برندها و تولیدات و وارداتی های دیگر موجود در ایران باشد ؛ برای مثال همانگونه که میدانیم در سال 94 و 95 در جاده های کشور متاسفانه حدود 100عدد تصادف جاده ای اتوبوس ها همراه 411 قربانی به ثبت رسیده است که متاسفانه 13 عدد آنها به نام اسکانیا و عقاب افشان رقم خورده است . و در تمامی موارد تصادفات اسکانیا به گزارش راهور ناجا تنها یک مورد نقص فنی بوده است اما تلفات جانی نداشته است  ، براین اساس و برمبنای پاسخگویی بین المللی سریعا در قسمت تحقیقاتی عقاب ، بررسی و رفع و نقص گردید.

اما سوال اینجاست ؟ چرا به گزارشات کارشناسی پلیس توجه نمی شود ؟ طبق آخرین آماراعلام شده بیشتر درصد علت تصادفات خودروهای های سنگین در جاده های ایران تعلق دارد به عدم هشیاری کامل ، خواب آلودگی و عدم توجه راننده به مقابل بعد از آن رتبه دم  تعلق دارد به سرعت غیر مجاز و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی  و پس از آن استفاده از تجهیزات و اجزا فنی غیر استاندارد مانند لاستیک های چینی معروف بوده است و تنها در یک مورد یا دو مورد شرکت سازنده محکوم گشته است؛ که این نیز از برکات شرایط ویژه در کشورمان است یعنی مثلا شرکت عقاب افشان به عنوان تولید کننده اسکانیا در ایران هنگام تحویل اتوبوس به مالک های محترم یکسری توصیه ها و نکات ایمنی و فنی اعلام میکند مانند میزان کیلومتر تعویض لاستیک ، روغن و ... که با رعایت کردن آن راننده و مالک عزیز و محترم عمر استفاده از اتوبوس خود و ایمنی آن را افزایش دهد اما طور دیگر با این محصول برخورد میکنند و چون در ایران قوانین برندینگ رواج ندارد ما نمیتوانیم بر علیه بد استفاده کردن از محصول تولیدی خود توسط مصرف کننده اقامه دعواکنیم.

حال شما بفرمایید که شرکت عقاب افشان باید پاسخگوی عمل راننده ای که با مصرف مواد مخدر و از دست دادن سطح هوشیاری و آگاهی جسمی خود با جان مردم بازی میکند باشد ؟ یا باید جوابگوی عدم خوابیدن و استراحت اصولی راننده و کمبود راننده ی عزیز و محترمان باشیم ؟ که شرکت های تعاونی با قرار دادن درصد های ناچیز آنهارا وادار به  بیش از حد کار کردن و رانندگی غیر معقول میکنند. یا باید جزای تصمیم اشتباه مالک یا راننده ی عزیزی دیگری بدهیم که با بکار بردن لاستیک های غیر استاندارد برای کمی پایین آوردن هزینه ی جانبی حادثه ای بس وحشتناک را رغم میزند؟ یا آن عزیزی که به خیال خود برای صرفه جویی در سوخت مخزن سوخت اضافه و غیر از مخزن اصلی اتوبوس عقاب اضافه میکند و تمامی سیم کشی های اتوبوس را تغییر میدهد چگونه میتواند بگوید اتوبوس من عقاب است و با آن تصادف کرده ام ؟ آیا نور کم جاده ها و وضعیت نابسامان راه ها را عقاب پدید آورده است ؟ شما قضاوت کنید ما جوابگوی کدامین سهل انگاری و کدامین کاستی هستیم که اینگونه رسانه های محترم و تاثیرگذار کشورمان مورد عنایت خویش قرار میدهند .

البته در آخر بگوییم که ما از اهمیت حمل و نقل عمومی و جایگاه اعتماد مردم به این مقوله و اتوبوس آگاهیم و خداوند را شاکریم که در این راه به مردم شریف ایران خدمت میکنیم و آرزوی قلبی ما جاده هایی امن و ایمن و سفرهایی بی خستگی است چه برسد به جراحت و خدایی ناکرده فوت ...

در آخر تشکرمیکنیم از دبیر محترم سرویس اقتصاد ، تحریریه و تیم مدیریتی خوب و منصف خبرگزاری تسنیم که در اعتراض شفاهی ما خبر را تصحیح و جوابیه رسمی روابط عمومی را منتشر کردند . از خداوند متعال سربلندی و سرفرازی ایران اسلامی را مسالت داریم.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

آریا: 1395/5/510:16:33،
99
13
بخدا دیگه حالم از اصطلاح تولید بومی و ملی بهم میخوره!!!مرد مومن که اسم خودت رو هم گذاشتی مسلمون دست رو قرآن بذار و بگو چند درصد تولیداتت واقعا ملی محسوب میشه و چند درصدش واردات CKD از سوئد یا حالا نمیدونم از اونجایی که شما علاقه وافری به چین دارید شاید از چین؟!؟هرکی یه ذره با شرکت شما آشنایی داشته باشه خوب میدونه شاسی و قوای محرکه تو پک از سوئد میاد (لااقل قدیمها از سوئد بود اگه تا حالا چینی نشده باشه!) اتاق اتوبوسها را دستی جوش میدید و میسازید و یه رنگ با پیستوله میگیرید روش و آرم خودتون رو میچسبونید روش!دقیقا چند وقت پیش که اتوبوسهای شما سر و صدا به پا کرد ایراد از ضعف ستونهای سقف بود که از قضا نیروهای توانمند ایرانی توش دست برده بودن!!!
م: 1395/5/510:45:11،
64
8
بجای تولید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل مسافری بفکر تقویت و افزایش ناوگان ریلی که کم خطرترین و مطمئن ترین ناوگان حمل و نقل است باشیم . ساخت راه اهن از نظر اقتصادی به صرفه تر از ساخت جاده های مابین شهری است .
رضا: 1395/5/510:52:11،
75
18
فرهنگ افتضاح رانندگی خودتون رو گردن پراید یا اسکانیا نندازید !!!!!!!!!
استاد دانشگاه: 1395/5/510:52:37،
82
6
متاسفانه مشکل اساسی راننده های معتاد میباشند وگرنه راننده های سالم هم ماشین بهتری دارند و هم رانندگی بهتر.پلیس هم کلا رفته تعطیلات و بر نمیگرده
علی : 1395/5/513:22:33،
31
6
عزیز من مشکل اونجاست که شما با شرکت سوئدی مادر قرارداد مثلا تولید 100 دستگاه بستی و بعد دیدی کی به کیه 500 تا تولید کردی بعد به جای باک استاندارد گفتی کی به کیه با آهن معمولی باک درست میکنیم یا به جای کف پوش ضد حریق استاندارد گفتی کی به کیه پلاستیک معمولی یا به جای پرده با مواد خاص گفتی .... نتیجش میشه اینکه به جای اتوبوس بمب ساختی با یه آتش سوزی تو باک کلش در عرض 2 دقیقه دود میشه
مطلع: 1395/5/521:14:35،
18
4
آقا وقتی یه اتوبوس تصادف کنه نباید آتش بگیرد،این اتوبوسهای عقاب اولین کاری که میشه آتیش میگیره،درسته لاستیک غیر مجاز میگیرن،ولی به هر حال نباید بعد از برخورد آتش بگیرد،اکثر کسایی که با این اتوبوسها فوت کردن بر اثر آتش سوزی بوده نه برخورد
سهیل: 1395/5/600:23:44،
20
4
ادعای فرهنگمون ... عالم و آدم رو پاره کرده ولی وقتی وارد جامعه میشیم میبینیم که بی فرهنگی تو همه جا موج میزنه
مثلاً میبینی طرف مهندسه و مدیر هم هستو کلی هم کلاس میزاره و ادعای فرهنگش میشه، تو خیابون همین آدم طوری رانندگی میکنه انگار دارن پلان صحنه های اکشن هشدار برای کبرا 11 رو میسازن
خیابونامون مشکل دارن درست، ماشینامون تعطیلن درست، ولی خودمون که باید عقل داشته باشیم که ... اون احمق بیشعوری که تو جاده با پراید 140 تا جولان میده، یعنی نمیدونه ماشینش 2 زار ایمنی نداره ... نخیر خوب هم میدونه ولی خوب ... حماقت که شاخ و دم نداره
مردم عزیز، اول باید خودمون به فکر خودمون باشیم
"کنفسیوس" اندیشمند بزرگ آسیای شرقی میگه "به جای لعنت فرستادن به تاریکی، یه شمع روشن کن"
همگی موفق باشید.
منصور: 1395/5/510:22:26،
65
5
از مهمترین عوامل تصادفات بنظر من:
1-خرید اتوبوس ها از طریق لیزینگ و با بهره بالا که رانندگان مجبورند جهت پرداخت اقساط هرطور که شده رانندگی کنند و در بسیاری از موارد به اندازه کافی استراحت ندارند.
2-اعتیاد رانندگان که متاسفانه با همه تمهیداتی که سیستم برقرار کرده مثل کارت سلامت هنوز که هنوزه در ناوگان حمل ونقل عمومی کشور بیداد میکنه
علی: 1395/5/510:34:42،
59
7
وقتی رسیدم به تسنیم, معتبرترین، از خوندن باقی مطلب منصرف شدم
کارشناس اسبق شرکت عقاب افشان: 1395/5/510:45:34،
62
11
با سلام
من تنها میتونم بگم برای شرکت عقاب متاسفم که برای گرفتن سود بیشتر از مواد اولیه نامرغوبی استفاده میکنه که با یه تصادف احتمال از دست رفتن جان مسافرهای اتوبوس بسیار بالاست . برای نمونه : شرکت عقاب برای ساخت استراکچر اتوبوس هاش بجای استفاده از پروفیل های صنعتی از پروفیل های ساختمانی استفاده میکنه که یه آدم 70 کیلویی قادر به خم کردن این پروفیل ها با دستاشه ، همین امر باعث میشه که در یک تصادف اسکانیا سقفش از جا کنده میشه ( تصاویر زیادی برای این مورد وجود داره ) و باعث بریده شده سر مسافرا میشه و یا اینکه اسکانیا طوری له میشه که انگار پراید یه تصادف شدید کرده باشه .
امیدوارم صاحب کارخانه عقاب کمی از منفعتش در قبال جان مسافرا کوتاه بیاد .
امیر علی: 1395/5/513:04:41،
31
3
خب این چه کاریه دستکاری مخزن سوخت..من نمیگم کیفیت اسکانیا خیلی بالاست اما این تعداد اتش سوزی هم غیر معقوله
فرهنگ: 1395/5/513:07:47،
28
4
واقعا" درسته تو کل دنیا صنعت حمل و نقل داره به صورت چشم گیر ریلی میشه اما تومملکت ما به دلیل بی کفایتی بعضی ها ما حداقل دویست سال از دنیا عقب هستیم .
کارشناس صنعت: 1395/5/514:30:02،
21
11
سلام. بنده از خط تولید شرکت اسکانیا سال گشذته بازدید کردم. فوق العاده بود شرکتی پویا و خلاق. شاسی و موتور از کشور سوئد می یاد. دقیقا مثل کارخانه های اروپایی. همه چی منظم و دقیق. مشکل اصلی این شرکت اینه که رقیب شرکتهای بیمار دولتی هست. در ضمن هنر نمایی رانندگان عزیز رو می تونید تو جاه های ببینید. مقصر کارخانه هست یا راننده ها یا پلیس.
زی زی گولو: 1395/5/515:34:26،
21
7
نمیدونم چرا یه دفعه به یاد حلوا شکری عقاب افتادم :)
مهدی: 1395/5/517:07:00،
19
4
از سود جیبت کم کن و امنیت و استحکام ماشینهاتو بالاتر ببر.پول درآوردنتون مهمتر از جان مردم شده.کسی هم نیست تا تحت پیگرد قرارتون بده.جالبه که تسلیت گفتن هم بلدید،مظهر ریا و دروغ.
ali: 1395/5/519:27:56،
17
4
همین اسکانیا تو کشور های اروپایی هم راه میره چرا اونجا آتیش نمیگیره چرا اونجا تلفاتش مثل ایران نیست ؟ چون اولا اونجا فرهنگ رانندگی درست قوانین و مقررات سفت و سخت رانندگی و جاده های استاندارد داره و البته کاخانه جات هم به خاطر سود بیشتر دزدی نمیکنن .
قث: 1395/5/600:28:52،
16
4
معلوم نیست چجوری به اسکانیای ایمن گند زدن که اینطوری آتیش می گیره و نکته جالبش تایید شدن این مصیبت از طرف شرکت مادر هست
شرکت عقاب افشان قاتل مردم ایران....تعطیل بشه بهتره
مث ایران خودرو و سایپا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
دور جدید پیش فروش خودروی جدید دنا پلاس - اردیبهشت 96
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما