کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گران‌ترين واحدهای كلنگی در شمال و مركز پايتخت + جدول


کد خبر : ۲۵۶۸۴دوشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸:۵۹۲۴۶۱ بازدید

آمار منتشر شده از سوی بانك مركزی، مركز آمار و سامانه ثبت اسناد و مستغلات كشور حاكی از آن است كه بازار خريد و فروش املاك كلنگی پايتخت ...
گران‌ترين واحدهای كلنگی در شمال و مركز پايتخت + جدولگران‌ترين واحدهای كلنگی در شمال و مركز پايتخت + جدول

آمار منتشر شده از سوی بانك مركزی، مركز آمار و سامانه ثبت اسناد و مستغلات كشور حاكی از آن است كه بازار خريد و فروش املاك كلنگی پايتخت در 115روز ابتداي سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل پررنگ‌تر بوده است. بر همين اساس از ابتداي سال جاري تا 25 تير ماه 12هزار و 557 مورد ساختمان كلنگي در تهران به فروش رسيده كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه 8 هزار و 97مورد بوده، افزايش قابل توجهي داشته است.

به گفته كارشناسان اقتصادي، افزايش خريد و فروش ساختمان‌هاي كلنگي مي‌تواند عاملي براي بهبود بازار ساخت و ساز و به تبع آن رونق بازار خريد و فروش مسكن شود ضمن اينكه رشد خريد ملك كلنگي همواره يكي از پيش نشانه‌هاي رونق بازار مسكن محسوب مي‌شود و با توجه به افزايش خريد و فروش واحدهاي كلنگي در چهار ماهه سال جاري مي‌توان به رونق بخش مسكن درماه‌هاي آتي اميدوار بود.

 در اين ميان و با توجه به اهميت خريد و فروش املاك كلنگي و تاثير آن در آينده بازار مسكن،"روزنامه اقتصادی تعادل"، قيمت ساختمان‌هاي كلنگي 5 منطقه تهران (شمال، غرب، مركز، شرق و جنوب) همچنين دو كلان‌شهر اصفهان و مشهد را بررسي كرده است.

يافته‌ها نشان مي‌دهد كه شمال و مركز تهران گران‌ قيمت‌ترين واحدهاي كلنگي را در ميان ساير مناطق پايتخت به خود اختصاص داده‌اند و مناطق غربي، شرقي و جنوبي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. يعني اگر خواهان ساخت و ساز در مناطق شمالي تهران هستيد بايد سرمايه هنگفتي داشته باشيد درحالي كه اين موضوع در مورد ساختمان‌هاي كلنگي جنوب تهران كاملا متفاوت است.


شمال

در صورتي كه قصد خريد ساختماني كلنگي درشمال تهران و ساخت برج يا ساختمان نوسازي را داريد بايد بطورمتوسط براي هر مترمربع از زيربناي واحد كلنگي 13.5ميليون تومان پرداخت كنيد به عنوان نمونه اگر خواهان خريد ساختماني كلنگي 570 متري درمنطقه دربند هستيد بايد براي هر مترمربع 15ميليون تومان و براي كل ملك 8 ميليارد و 550 ميليون تومان هزينه كنيد. در منطقه شريعتي يك ساختمان كلنگي 240 متر با ارزش هر مترمربع 14ميليون تومان، 2 ميليارد و 800 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.


         قیمت خانه کلنگی شمال تهران

در منطقه نياوران براي خريد يك ملك كلنگي 200متري بايد 2ميليارد و 600 ميليون تومان هزينه كنيد كه با يك حساب سرانگشتي مشخص مي‌شود كه هر متر از زيربناي ساختمان 13ميليون تومان است. شرايط در خيابان اندرزگو متفاوت است و براي خريد ملك كلنگي 120متري با قيمت هر مترمربع 12ميليون تومان بايد يك ميليارد و 440ميليون تومان هزينه كنيد.


غرب

قيمت‌ها در غرب تهران نسبت به مناطق شمالي ارزان‌تر است و در منطقه جنت آباد جنوبي ‌يك ساختمان كلنگي 166متري با قيمت هر مترمربع 10ميليون تومان يك ميليارد و 660 ميليون تومان به فروش گذاشته شده است. در شهرك راه آهن واقع در منطقه 22 پايتخت، يك ملك كلنگي 500 متري با در نظرگرفتن قيمت هر متر مربع 7 ميليون تومان، 3 ميليارد و 500 ميليون تومان فروخته مي‌شود.

        قیمت خانه کلنگی غرب تهران

در منطقه ستارخان براي خريد يك ساختمان كلنگي 200 مترمربعي كه هر مترمربع آن 6 ميليون و 200 هزار تومان قيمت‌گذاري شده است بايد يك ميليارد و 240 ميليون تومان هزينه كنيد. شرايط در شهرآرا متفاوت است و قيمت در اين منطقه بالاتر است براي خريد واحدي كلنگي با متراژ 1168مترمربع و ارزش هر مترمربع 12 ميليون تومان 14ميليارد و 16ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

مركز

شرايط قيمتي در مناطق مركزي تهران نزديك به شمال تهران است و از مناطق غربي بالاتر است به عنوان نمونه شما اگر به دنبال خريد ساختمان كلنگي و سرمايه‌گذاري در حوزه ساخت و ساز در بلوار كشاورز هستيد بايد براي يك واحد 155متري با ارزش هر مترمربع 10ميليون و 500 هزار تومان يك ميليارد و 627 ميليون تومان هزينه كنيد.
 

        قیمت خانه کلنگی مرکز تهران


در منطقه انقلاب يك ساختمان كلنگي 303 مترمربعي 2 ميليارد و 727ميليون تومان قيمت‌گذاري شده كه قيمت هر مترمربع آن 9 ميليون تومان مي‌شود. در سهروردي شمالي واقع در مركز تهران، قيمت هر مترمربع ملك كلنگي 14 ميليون تومان است كه بايد براي خريد يك ساختمان كلنگي 165مترمربعي 2 ميليارد و 310 ميليون تومان هزينه شود. در خيابان مطهري يك ساختمان كلنگي 163 متري با احتساب متري 10ميليون و 500 هزار تومان يك ميليارد و 711 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.


شرق

قيمت هر مترمربع زمين در شرق تهران نسبت به مناطق شمالي، مركزي و غربي ارزان‌تر است و در منطقه شمس آباد يك ساختمان كلنگي 300 متري با قيمت هر مترمربع 10 ميليون تومان ‌3 ميليارد به فروش گذاشته شده است. اگر قصد خريد يك واحد كلنگي 168 مترمربعي را در منطقه نارمك داريد بايد براي هر مترمربع 6 ميليون و 800 هزارتومان و براي خريد كل واحد يك ميليارد و 142ميليون تومان هزينه كنيد. در منطقه نيرو هوايي، قيمت هر متر ساختمان كلنگي بالاست و هر مترمربع 11ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است كه بر همين اساس يك ملك 300 مترمربعي 3 ميليارد و 300 ميليون تومان به فروش مي‌رود.

        قیمت خانه کلنگی شرق تهران

قيمت هر مترمربع ساختمان كلنگي در منطقه نامجو 4 ميليون و 964 هزار تومان و ارزش كل يك واحد مسكوني 142 متري 705 ميليون تومان است.


جنوب

قيمت خريد و فروش ساختمان‌هاي كلنگي در جنوب تهران مناسب‌تر از ساير مناطق است و اگر شما به دنبال خريد يك ملك كلنگي در دولت آباد هستيد بايد براي يك ساختمان 105 مترمربعي با حساب متري 4 ميليون تومان 420 ميليون تومان هزينه كنيد.
 

        قیمت خانه کلنگی جنوب تهران

در منطقه شهرري يك ساختمان كلنگی 117متری 526 ميليون تومان به فروش مي‌رسد كه بر همين اساس قيمت هر مترمربع 4 ميليون و 500 هزار تومان است. در منطقه نازي آباد يك ساختمان كلنگي 67 متری با قيمت هر مترمربع 6 ميليون تومان 400 ميليون تومان به فروش مي‌رود. يك واحد كلنگی 65 مترمربعي در وحدت اسلامي با ارزش هر مترمربع 2 ميليون و 900 هزار تومان 140ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.


بازار ساختمان‌های كلنگي اصفهان و مشهد

بررسي قيمت واحدهاي كلنگي اصفهان، مشهد و تهران نشان مي‌دهد كه ارزش هر مترمربع واحد كلنگي در پايتخت بالاتر از ساير شهرستان‌ها (اصفهان و مشهد) حتي كلان‌شهرهاي مهم ايران است و همين موضوع موجب افزايش قيمت واحدهاي مسكوني ساخته شده در آينده نيز مي‌شود.

     قیمت خانه کلنگی اصفهان

     قیمت خانه کلنگی مشهد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها