کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مشکل خرابی لامپ خودروهای ایرانی چیست؟

کدخبر:۲۵۶۶۳دوشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۴۷۸۴۳۰ بازدید

همیشه برایم این پرسش مطرح بوده که چرا اغلب خودروهای تولید داخل به خصوص پژو 206، مشکل نقص چراغ دارند و لامپ آنها زود ...
مشکل خرابی لامپ خودروهای ایرانی چیست؟

همیشه برایم این پرسش مطرح بوده که چرا اغلب خودروهای تولید داخل به خصوص پژو 206، مشکل نقص چراغ دارند و لامپ آنها زود می‏ سوزد، ولی خودروهای وارداتی این مشکل را ندارند! 

به گزارش ایرا‌ن‌جیب به نقل از خبرماشین، حتماً شما هم در هنگام رانندگی به خودروهای داخلی برخورده کرده ‏اید که چراغ عقب یا جلوی آنها سوخته و امکان دیده شدن در شب را به حداقل رسانده است. این خودروها علاوه بر به خطر انداختن سلامتی سرنشینان خود، رانندگان دیگر را هم در معرض تصادف قرار می‏ دهند و متأسفانه اغلب خودروسازان به این امر حیاتی اهمیتی نمی‏دهند.

البته سهل‏ انگاری برخی رانندگان در نگهداری صحیح خودرو نیز عامل ثانوی این معضل است. ایراداتی مانند تنظیم نبودن چراغ‏های جلو، نقص مدار الکتریکی خودرو و یا سوختن لامپ چراغ‏ های جلو یا عقب، تأثیر منفی روی میزان دید راننده می ‏گذارند.

سوختن لامپ، شایع‏ترین علت خرابی چراغ ‏های جلو یا عقب است. سیم پیچ داخل لامپ‏ها یا همان فیلامان (Filament) از فلز سختی به نام تنگستن ساخته می‏ شود و وقتی که لامپ خودرو روشن است، سیم داخل آن در اثر حرارت زیاد به نقطه ذوب خود نزدیک می ‏شود. در حالتی که در اثر تغییر ناگهانی در ولتاژ یا میزان جریان برق، درجه حرارت سیم داخل لامپ بالاتر رود، سیم مذکور ذوب شده و از وسط و یا از محل اتصال خود پاره شده و جدا می ‏گردد که باعث خاموش شدن ناگهانی لامپ می‏ شود و در این حالت اصطلاحاً لامپ خودرو سوخته است. 

تنگستن فلزی است به رنگ خاکستری و سخت که سیم ‏های حاصل از آن در مقابل کشش و حرارت مقاومت بالایی دارند. این فلز بالاترین نقطه ذوب را در میان عناصر دارد و در حرارت 3380 درجه سانتیگراد ذوب می‏ شود. 

مطمئناً نوع لامپ و کیفیت آن تأثیر زیادی در میزان کارکرد و مقاومت آن در برابر سوختن دارد، ولی عوامل دیگری مانند ایراد در سیستم دینام یا باتری، شارژ بیش از حد برق، نوسانات برق در لامپ ‏ها، اشکال در فیوزها، نقص در مدار سیم کشی خودرو و حتی لمس قسمت شیشه‏ ای لامپ در هنگام تعویض، در سوختن لامپ‏ های چراغ خودرو مؤثر هستند. 

برای کاهش میزان سوختن لامپ‏ ها، می‏ توان اقدامات ساده ‏ای انجام داد. مثلاً برای تعویض لامپ چراغ‏های خودرو، از لامپ‏ های ارزان ‏قیمت استفاده نکرده و حتی المقدور از برندهای توصیه شده شرکت سازنده خودرو بهره گرفت. علاوه بر این، برای افزایش عمر لامپ‏ها، در طول روز از روشن کردن چراغ‏ها و یا چراغ زدن بی ‏مورد خودداری کرد.

در هنگام رانندگی در شب، از نوربالای چراغ‏ها کمتر استفاده کرده و از تغییر حالت مکرر و ممتد از نور بالا به پایین و بالعکس بپرهیزید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در مواقعی که هوا بارانی یا مه آلود نیست، چراغ‏ های مه شکن را بی‏ مورد روشن نکنید. در هنگام رانندگی در شب، بیش از 5 ساعت لامپ چراغ ‏های جلو و عقب خودرو را روشن نگذارید و حتی در رانندگی‏های طولانی مدت نیز، در هنگام توقف، آنها را خاموش کنید تا از داغ شدن بیش از حد لامپ‏ ها جلوگیری شود. 

توان مصرفی لامپ‏های مورد استفاده، باید طبق دفترچه راهنمای خودرو و مطابق با استاندارد کارخانه سازنده، با آمپراژ و ولتاژ درج شده روی باتری و دینام خودرو هماهنگی داشته باشد. 

هنگام تعویض لامپ ‏ها، در حد امکان از لمس کردن بخش شیشه‏ای لامپ خودداری کنید، چرا که چربی روی انگشتان باعث تمرکز حرارت در یک نقطه حباب شیشه ‏ای و کاهش عمر لامپ می ‏شود. لمس کردن لامپ‏های‏ هالوژن نیز باعث عوارض پوستی و هورمونی می‏ گردد. 

لازم است حداقل ماهی یکبار عملکرد کلیه لامپ ‏های سیستم روشنایی خودروی خود را توسط روشن کردن کلیه چراغ‏های خودرو، تغییر وضعیت دسته راهنما، زدن دکمه فلاشر و پا گذاشتن روی پدال ترمز و قرار دادن اهرم تعویض دنده به حالت دنده عقب کنترل کنید. اگر یکی از لامپ‏های چراغ جلو بسوزد، به دلیل افزایش میزان جریان الکتریکی روی لامپ دیگر، ممکن است دیگری نیز پس از مدتی بسوزد. پس به دلیل دشواری تعویض لامپ چراغ جلو، بهتر است حتی در صورت سوختن یکی از آنها، هر دو لامپ را با هم تعویض کنید. 

بسته به مدل خودرو، ممکن است لامپ چراغ جلوی آن به صورت هم ‏زمان دارای هر دو رشته نور بالا و پایین بوده و به اصطلاح «دوکانتکت» باشد و یا اینکه دو لامپ جداگانه «تک کانتکت» برای نور بالا و پایین استفاده شوند. 

بعد از تعویض لامپ باید به جهت نور چراغ دقت کرده و آن را تنظیم کنید. البته ممکن است لامپ نسوخته باشد و اشکال در فیوز، سوکت یا کلید چراغ نیز باعث عمل نکردن چراغ خودرو شود.  در صورت سوختن فیوز، باید آن را با فیوزی با آمپر مناسب تعویض کرده و در صورت سالم بودن آن، باید لامپ یا لامپ‏های معیوب را جایگزین نمود.

- مهندس اشکان معصومی

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

اوکی دوکی: 1395/5/415:48:59،
48
558
من که 9 ساله خودرو داخلی دارم هیچکدوم از لامپهاش نسوخته
شبگرد: 1395/5/416:27:46،
485
28
لابد از ماشینتان استفاده نمی کنید یا شبها با فانوس یا چراغ قوه رانندگی می کنید
ashkan: 1395/5/416:39:10،
211
21
ایرانجیب علم غیب داری؟
دیشب تو خیابون پلیس جلومو گرفت به علت نقص فنی روشنای (206) 75 هزارتومن جریمه شدم
تا قبلش سالم بود تازه 2 دیقه از در خونه زدم بیرون
یعنی مورد شور خودروسازهای داخلی ببرن
ناشناس: 1395/5/416:40:15،
40
190
من هم 206 مدل 87 دارم تا الان 100000 کیلومتر هم کار کرده فقط یکبار لامپ جلوش سوخته
مجید ضد دلواپس: 1395/5/416:52:46،
200
19
شما دروغ نمیگی برادر. روزها رانندگی میکنی و عصر هم غروب نشده بدو میای خونه پیش خانم بچه ها سریال های ایرانی میزنی بر بدن.
حق گو: 1395/5/417:10:39،
137
15
حالا همه جاشون سالمه فقط لامپها مشکل دارن!!!!؟؟
سر تا پای خودروی توليد داخل ايراده
پژو صفر از کارخونه گرفتم مثل پروانه دورش ميچرخيدم بعد يه هفته رفتم سفر توی جاده سر راهم يه پليس راه بود منو زدن کنار و من خيالم تخت که خلاف نکردم و کمربند بسته و خلاصه حق به جانب!!
افسر گفت بيا پاين!!!
رفتم پايين گفت مدارک خودرو؟
دادم بهش
رفت سمت عقب ماشين گفت ترمز بزن
من از همه جا بى خبر ترمز زدم گفت هر دو چراغ ترمزت سوخته!!!
جالب اينجاست قبل حرکت کار ميکرد!!
گفتم خبر نداشتم چراغ سوم روشن ميشه پس لطفا گذشت کن تا برسم شهر درستش کنم.
آقا قبول نکرد!!!
گفتم ماشين صفره يه هفته نشده تحويل گرفتم!
چهل تومن جريمه نوشت!!!!
خلاصه به خانم گفتم ترمز بزن ديدم مامور راست ميگه از کار افتاده!!
دو تا ضربه زدم به چراغ ديدم هر دو روشن شدن!!!!
حالا تکليف جريمه من چيه؟؟؟؟
رضا: 1395/5/417:22:34،
63
15
عمده علت سوختن چراغ ها؛ کیفیت پائین آلیاژ استفاده شده در زمان تولید "سوکت" چراغ ها میباشد.
هنگامی که مدت زیادی از چراغ استفاده میکنید، سوکت ها گرم شده و حالت نگهدارنده به لامپ را از دست داده و اتصال قطع میگردد ودر این موقع چراغ میسوزد.
در صورتیکه چراغ شما در فاصله زمانی کمی دوباره سوخت حتما" سوکت پشت چراغ را نیز تعویض نمائید.
التماس دعا
مهدی: 1395/5/417:41:46،
47
9
منم 9ساله خودروی داخلی دارم،بی وجدان فقط لامپ مه شکن جلوشون میسوزه!باید جک بزنی بخوابی زمین و عوضش کنی!
منظورم 206 و سمند و 405 هست دادا.شاید مال شما داخلی با کیفیت خارجی باشه.
سهیل: 1395/5/418:16:48،
50
18
وقتی لامپ 2 کنتاکت 500 تومن یا هزار تومن باشه، توقع چی دارید. تازه خودرو سازها عمده میخرن، براشون دونه ای 250 تومن هم نمی افته. پس بنابراین لامپ 250 تومنی زود خراب میشه و بنابراین مشکل اصلی دزدی خودرو سازه
ولی میرسیم به مصرف کننده: اگه لامپ خوب میخواید، چند تا مغاز تو چراغ برق هستند که لامپ اسرام اصل دارن و 1 دونه لامپش میشه 9500 تومن.
آیا شما حاضرید این مبلغ لامپ بخرید ... نخیر ... شما وقتی میرید لامپ بخرید میگید 500 تومنیش رو بده
پس لطفاً به اندازه پولی که میدید انتظار داشته باشید
میترا: 1395/5/418:22:04،
56
12
حق گو ... رسالت پلیس راهتمایی و رانندگی فقط و فقط جریمه کردنه اغلبشون حرف زدنشون رو بلد نیستن
مهیار: 1395/5/418:30:29،
32
16
الان در کل جمع بندی این مطلب اینه که لامپ هاتون رو روشن نکنید که نخواد بسوزه.خب پس دیلایت ماشین خارجی ها که همیشه روشنه چرا نمیسوزه؟ یا مثلا چراغ پارک بنز و بی ام و که موقع پارک مدت طولانی روشن میمونن چرا نمیسوزن؟
محسن: 1395/5/419:19:35،
34
12
من برای 206 sd ام مجبورشدم سوکت چراغ دسته دوم از استوک فروشی بخرم تا مشکل ذوب شدن پایه لامپ چراغ جلوم حل بشه.
میثم: 1395/5/421:41:46،
32
13
تعصب الکی چیزیه بدیه دوستان
اونی که میگه چراغاش نسوخته درست میگه اونیم که میگه سوخته درست میگه
من خودم 206 تیپ 2 مدل 82 دارم
چراغای عقب و جلو و مه شکن 9 سااااااااااااااااااال کار کرد بدون مشکل تا اینکه از جلو تصادف کردم چراغارو عوض کردم الان هر 6 ماه کارم عوض کردنه
چرا؟
چون جنسا بد شده کیفیتا پایین اومده
شما ماشین 10 سال پیش با الان مقایسه نکن
206 قدیمی زیر مدل 87 سقفش ورق گالوانیزه 3 لایست ولی 206 الان چی؟ این یه نمونشه
ماشین 360 تا کار کرده با صفر عوضش نمیکنم
ولی دعوا سر اینکه اگه قراره ماشین داخل بخریم با کیفیت باشه نه این بدرد نخورا
تعصب خوبه نه زیادیش
حمید: 1395/5/422:00:07،
19
19
من پراید کره ای مدل 76 دارم. از سال 83 این ماشین دست خودمه. تا حالا یه دونه لامپم نسوزونده. حتی یه دونه.
فرزندشهيد: 1395/5/510:15:53،
20
14
ماشين بنده هم به دليل سوختن لامپ جلوي خودرو مشمول جريمه راهنمايي ورانندگي شده با اينكه علم نداشتم كه سوخته يهويي ميسوزه منم كه دايما نميتونم چك كنم چه موقع ميسوزه!ماشين مگه اينجوريم ميشه!!!بعد از جرو بحث شديد با ماموران با ادب رانندگي منجر به جريمه هفتاد هزارتوماني شد فكر كنم كل ملت لامپاشون سالمن گير داده به من فقط ضمنا با جريمه كردن كل مشكلات مملكتم حل ميشه!!!من كه راضي نيستم سرطان بشه به باعث و بانيشون و خانوادشون كه مردمو دارن ميدوشن...
اسلام: 1395/5/612:18:27،
18
14
همه مطالبی که دوستان بیان کردن صحیح است چرا که همه اینها بهانه است تا دو لت از طریق اداره جریمه رانندگی خون مردم رابه شیشه کند
امیر: 1395/5/900:09:54،
17
12
اولا یه نکته طنز توی مقاله هست که میگه یه لامپ بسوزه جریان بیشتری به لامپ دیگه میرسه!
مگه رودخونست یه شاهراه را ببندی بقیه آب سرازیر شه توی کاناله دیگه؟!!!! هر لامپی بر حسب آمپر تعریف شده جریان میگیره نه بیشتر

من 6 ساله اس دی دارم مدل 89 یه دونه چراغ خطر نسوخته چون ال ای دی خالصه ولی آشغالای الان همه نگاه می کنی یک در میون سوخته چراغاشون چون ال ای دی نیس مثه تیبا و سمند از چراغ استفاده شده چراغ معمولی
محمد. الف: 1395/5/415:50:19،
130
16
مهندس اشکان !
میخوای کلا از چراغش استفاده نکنیم که لوازم مصرفی آشغال ایران خودرو نسوزه ؟
شما سه صفحه مطلب نوشتی ، بعد ننوشتی چرا لامپ چراغ ماشینای تولید فرغون سازا سر 4 ماه میسوزه ولی مال وارداتی ها نمیسوزه ! لابد اونام چراغ خاموش حرکت میکنن !!
هوبور: 1395/5/416:47:32،
18
52
ایران خودرو مجبور است از چراغهای تولید داخل استفاده کند . ایراد کیفی لامپهای تولید داخل چه ربطی به ایران خودرو دارد ؟؟؟؟
محمد: 1395/5/419:34:48،
21
23
شما هم از خودت نپرسیدی چرا چراغ ماشین های خارجی قیمتش حداقل 200 هزار به بالاست اونم عقب, ولی شما تشریف میبری چراغ عقب 30 تومنی می خری میبندی رو ماشینت.
از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری. تولید کننده هم می تونه چراغ عالی تولید کنه, ولی همون رو شما نمی خری میگی گرونه میری یه مارک ارزونتر میخری !
ashkan: 1395/5/423:34:29،
26
14
دکتر من آذر ماه چراغ عوض کردم الان به 1 سال نکشیده سوخته
اینو هر بنی بشری میدونه تو خودرو داخلی 206 بالاترین آمار رو تو چراغ سوخته داره
یه 206 دیگه هم داشتم مدل 90 5 سال پیش با 2500 کار بردم کارواش برگشتم یکی ازچراغاش سوخت
سهیل: 1395/5/415:53:02،
101
12
برای افزایش عمر لامپ‏ها، در طول روز از روشن کردن چراغ‏ها و یا چراغ زدن بی ‏مورد خودداری کرد!!!!!
دری وری
قطعه سازها آشغال می سازن
این شر و ور ها چیه
محسن : 1395/5/415:53:45،
74
19
چون آشغال است!!!
واقعیت: 1395/5/415:57:08،
43
11
"مطمئناً نوع لامپ و کیفیت آن تأثیر زیادی در میزان کارکرد و مقاومت آن در برابر سوختن دارد، ولی عوامل دیگری مانند ایراد در سیستم دینام یا باتری، شارژ بیش از حد برق، نوسانات برق در لامپ ‏ها، اشکال در فیوزها، نقص در مدار سیم کشی خودرو و حتی لمس قسمت شیشه‏ ای لامپ در هنگام تعویض، در سوختن لامپ‏ های چراغ خودرو مؤثر هستند."

ایرانجیب جان ما خودمون میدونیم خیلی ازقطعات ماشین چینی هستش و ایرانی ها به لطف این دو لگن سازمون کیفت ماشیناشون اومده زیر خط فقر.
رهگذر: 1395/5/415:57:26،
42
13
اکثر خودروهای داخلی، علی الخصوص جفتشون (!!!) خیلی زود چراغ هاشون تعطیل میشه. توجه به کیفیت، این روزها برای خودروسازان بی معنی و بی اهمیته. تا وقتی قطعات داخلی ساز و بومی سازی نشده، کیفیت قابل قبوله. من ریو 86 دارم، (فول کره) بعد از 9 سال هنوز یک لامپ هم تعویض نکردم و تمام فابریک کارخانه است.
1234: 1395/5/415:58:20،
14
54
قبول که ماشین ایرانی آشغاله ولی چراغ دیگه نه خراب میشه نهاهمیت داره
من الان سه ساله خریدم هنوز چراغاش سالمه هیچ کدومش نسوخته
آریا: 1395/5/416:00:36،
29
15
اینکه مشکل نیست که هیچ تازه آپشن محسوب میشه و باید خدا رو شکر کنید ویرانخودرو هنوز بابتش هزینه جدا نمیگیره!مگه شما نمی بینید بنز و ب ام و ها وقتی پارک میکنند سیستم حفاظتیشون بصورت اتومات چراغ اون سمتی که رو به خیابونرو روشن میکنه تا احتمال برخورد با خودروی پارک پایین بیاد حالا بده دوستان تلاشگر ما در ویرانخودرو این سیستم رو ارتقا دادن و علاوه بر وضعیت پارک شما میتونید از این آپشن در حین حرکت هم بهره مند بشید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ماشین ایرانی : 1395/5/416:04:20،
38
12
اینها همه توصیه هایی است که مالک یا استفاده کننده از خودرو باید انجام دهد.
بالاخره نگفتید چرا لامپ خودروهای ایرانی بیشتر سوخته دیده می شود؟؟؟
همه راننده ایرانی هستند و نحوه استفاده معینی دارند. انتظار نبود که نحوه استفاده از لامپ گفته شود.
عنوان مقاله شما در مورد علت لامپهای سوخته در ماشینهای ایرانی است.
مطالب ارائه شده با عنوان و ادعای مقاله مغایرت دارد.
خلیل: 1395/5/416:06:46،
40
14
مرسی
من دیگه چراغ خاموش میرم!
اخه این شد نظر کارشناسی؟؟
جای اینکه کیفیت بیخود لامپهای بازار رو یکی جوابگو باشه میگید چراغ رو خاموش کنید؟
باشه
Alen: 1395/5/416:07:31،
34
13
سلام
همین کم بود که به لامپه ماشین دقت کنیم که فقط 5 ساعت روشن باشه!!!!

مشکل از لامپه که ایرانی 5 هزاری روش میزارن شما یه جفت فیلیپس اصلی که حدود 150 هست بنداز روش 5 سال حالش رو ببر

رئوف: 1395/5/416:18:34،
42
17
عزیز دل مشکل چراغ عقب 206 از سوکت بی کیفیت هست که با یک ضربه جانانه به چراغ عقب درست میشه !!!
شهریار: 1395/5/416:31:31،
40
12
اشکال در سیستم برق لگن های داخلی است.... کلی مطلب نوشتی ولی ب این مورد که دلیل اصلی هم هست هیچ اشاره ای نکردی.
سامان: 1395/5/416:42:48،
25
13
اشکال از بی کیفیتی سکوت های لامپ هاست که توسط برادران زحمت کش چینی ساخته شده
فراز: 1395/5/417:02:15،
22
12
شرکتهای داخلی تولید کننده لامپ خودرو که بعضی ازانهاوابسته به خودروسازان هستند برای اینکه قیمت وارد شده لامپ چینی ارزانتر از تولید داخل تمام میشود روبه واردات لامپها ی چینی درجه سه آوردند واین محصولات را دربسته بندی ایرانی به خودروسازان می فروشند-حال این خودرو ساز است که باید دلسوزانه قطعه یا لامپ اصلی را استفاده کند که متا سفانه .......؟؟؟
بهنام: 1395/5/417:31:27،
20
14
کاش مشکل چراغ بود
بقیه موارد چی؟؟
آرمین: 1395/5/417:31:31،
28
14
این مشکل سوختن لامپ تنها مربوط به 206 نیست . پژو پارس مدل 94 صفر خریدم لامپ چراغ دنده عقب و لامپ مه شکن زیر سپر تا بحال دوبار تعویض شده است . عوض کردن لامپ مه شکن جلو واقعا یه مکافاتی است البته اگر خودتان تصمیم به تعویض آن بگیرید .
مشتري: 1395/5/417:50:19،
27
13
هنوز مشكل برق فرغونها رو نميتونن حل كنن اونوقت حرف از اقتصاد مقاومتي و ايستادگي در برابر...ميزنن!!

شما اول مشكل كيفيت و قيمت فرغونها رو حل كن بعد حرف از مقاومت بزن

كاري كنين نفرين مردم كمتر پشت سرتون باشه
حمید: 1395/5/418:02:36،
25
14
سلام
بهمن 94 یه 206 تحویل گرفتم 3 روز سوار شدم چراغ مه شکن جلو سمت راننده سوخت
لگن سازای ایران عمرا" خوردرو ساز بشن با این وضعیت مشتری مداری شون
آرش: 1395/5/422:10:01،
20
12
کیفیت 206 الان چیزی در حد لیفان 520 است نه بیشتر ولی شاید کمتر
نت: 1395/5/418:08:40،
28
14
ما تو چراغ خودرو موندیم بعد اصرار دارند خودرو تولید کنند.
تولید خودرو در ایران مثل تولید موز در سیبری روسیه می مونه!!!!من از شما می پرسم مییییییییییشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه نمیشه چرا ما رو کشدن میدن؟چرا ما ساکتیم؟
شیب ملایمی: 1395/5/418:09:16،
24
15
عدم کیفیت تولید لامپ که عمدی هست باعث خاموش شدن لامپ هاست که زود به زود باید غوض کنید، سی سال کشور مدیریت فاسد انحصاری و حرامخواری را مشق میکند و عاقبتش طلبکاربوذن مدیرانی هست که در دولت قبل نتونستند حتی چهار سال از خدمت کنار بمانند ووقتی مجدد آمدند انگار غنیمت گرفته اند !!!! خودروسازی ها و انحصار نزدیکان وزیر اعتدال و وزیر اصلاحات بزوی درخشان میشوند
فرهاد: 1395/5/419:25:33،
24
15
من 206 مدل 1380 دارم لامپ های چراغ عقب ساخت فرانسه است هنوز هیچکدوم نسوخته .خودم متعجبم
امیر: 1395/5/419:55:36،
24
12
نمی دونم مردم چه مرگشونه، عوض کردن لامپ های عقب این ماشینایی که سی ساله از رده خارج شده فقط و تنها فقط سی ثانیه طول می کشه. پس چرا خیلی ها تو اتوبان قزوین تهران می بینم اصلا چراغ ترمز ندارن و به شدت حادثه خیز هستند. ماشین دقیقا مثل خود آدم نیاز به مراقبت و نگهداری داره
ویرو گردی: 1395/5/422:47:13،
22
17
جوابش ساده هست
لامپ هایی که شرکتای تولید کننده خودرو می ذارن رو ماشین بسیار بی کیفیت و تقلبی هستن
جالبه که جنسای یدکی بازار هم عمدتن تقلبی و ساخت چین هستن(عین قضیه شمع)
206 بنده دو ماه نشده تحویل گرفتم لامپ مه شکن سوزوند و تا حالا دوساله دارمش 4 تا لامپ مه شکن و دو ت ااصلی عوض کردم
ای خدا لعنت کنه جیب گشادای مافیایی از خدا بیخبر رو
بهرام کریمی : 1395/5/500:11:19،
20
14
با سلام تمام مطلب رو کامل خوندم متا سفانه چیزایی که با ید گفته میشد رو هیچکس نگفت نه اقا اشکان ونه بقیه دوستان
راه حل چیه عزیزان ::::::::::بهترین راه حل اینه تمامی لامپ چراغهای عقب 206 خود را با لامپ های LEDموجود در بازار عوض کنید . عمر طولانی گرمای بسیار اندک وایمنی بالا از خصوصیات این لامپ هاست جاهایی من لامپ LED استفاده کردم شب وروز الان ماههاست روشنه یدونشم خاموش نشده برای لامپ های جلو هم بهتره لامپ المانی استفاده کنید و خودرو تونو بیمه کنید . راستی من یک 206 سال 95 صفر گرفتم بعداز دوماه پایه پدال کلاچ که پلاستیکی است شکست جالبه گارانتی هم قبول نکرد یدونشو خریدم عوض کردم .
pourya: 1395/5/508:21:37،
19
14
ماشینهای مدل 89 به بالا اینجوریند
وطنم: 1395/5/508:50:24،
18
12
سلام
بعد میایید خودروهای چینی را مسخره می کنید و به باد بی کیفیتی متهم می کنید از سال 80 پژو 206 امده تو کشور ما هنوز با چراغ عقب و جلو و خطر مشکل داریم و نتوانستیم اصلاح کنیم ، بعد چین را مسخره می کنیم که داره هر روز یک ماشین روانه بازار مصرفی ایران می کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید محمد رضا: 1395/5/509:00:39،
21
10
من یک 206 مدل 84 داشتم تا سال 92 لامپ های فابرریک آلمانی روش بود و جال اینکه دقیقا بعد از 8 سال هر دو با هم سوخت....ولی از سال 92 تا 94 میشه گفت هر 3 ماه لامپش هاش می سوخت.
سماپا: 1395/5/509:35:14،
20
13
من یه 206 v9 مدل 1390 دارم
همه چیزش خارجیه
یعنی فندکش mide in usa هست
اما چراغ هاش مذخرفه
یه ماشین میگیری، باید چراغش رو هم با دفترچه راهنماش تست کنی؟
اونی که صفر گرفته چی؟
آخه چه کنیم؟
صالح: 1395/5/509:44:31،
16
12
206 V2 دارم . مدل 88 تو این 7 سال حدود 20 بار لامپ عوض کردم . و 3 یا 4 بارم براچراغ جریمه شدم
محمد: 1395/5/509:59:10،
17
14
داداش اینو ولش کنید قیمت سمند خودمونو توهمین ارمنستان ببینید بعد ما تو ایران چقدر باید بابت این آشغال پول بدیم حمایت از تولید ملی یا پر کردن جیب ؟؟؟http://www.auto.am/am/cardetails/ikco-iran-samand-2008-1236561/
امیرعلی: 1395/5/513:45:40،
16
11
آقای مهندس معصومی ظاهراً 206 ندارن خودشون، چون عیب چراغ‌های عقب 206 طراحی ضعیفشونه که با کیفیت بد قطعات ایرانخودرو همراه شده و باعث شده اتصالات کنتاکتها به لامپ همیشه دسخوش رطوبت و آب و زنگ زدگی عدم اتصال باشه.
بله کیفیت لامپ هم دخیله ولی صرفاً در مورد 206 اغلب خود سرپیچ‌های لامپ مقصر اصلی‌اند.
ali: 1395/5/818:31:37،
16
12
آقا منم 206 دارم مهشکن جلوش مدام میسوزه. عوض که میکنی چند روز سالمه بعدا میبینی سوخته..بعضی وقتا هم چراغای عقب روشن نمیشن ک اگه بری با دست دو تا ضربه بزنی سریع روشن میشن خخخخ
olduznoor: 1395/5/2312:12:45،
19
10
من یک تولید کننده لامپ خودرو. هستم تولید با ماشین آلات اروپایی من حودم هم 206 داشتم مشکل سیستم پژو206 از سیستم شارژ برق بوده و بیشتر شارژ میکند چون من سه سال که داشتم سه بار باطری ام خراب شد و 5 بار لامپهامو عوض کردم اگه میخواهین لامپهاتون عمرش زیاد باشه ماشین که توقف کرده حتی پشت چراغ قرمز خاموش کنید تا لامپ داغ نکنه چون در یک فضای بسته قرار گرفته ولی وقتی خودرو در حال حرکته باد به چراغ ها میخوره و خنک میشه و عمر اامپ بالا میره یکی هم همه 100 درصد لامپ های بازار ایران همش چینی است و فروشندگان به اسم اسرام اصل فیلیبس و عقاب می فروشند همش تقلبیه من لامپ های تولیدیم ایرانی یه با تکنولوژی اروپا یک سال ضمانت تعویض با 2000 ساعت کارکرد با مارک اولدوز نور olduznoor و زاویه درست و شیسه گوارتز که سخت ترین شیشه در جهان می باشد guartz glass
مرد خسته: 1395/10/1812:28:51،
2
2
ماشین برای کار مداوم ساخته شده خاموش کردن چراغ واقعا مسخره است. مثل اینه به یه نوازنده بگی اگه بخوای عمر سیمهای سازت زیاد بشه اونو نزن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل