کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

گرانی‌ زیرپوستی در بازار خودرو کشور

کدخبر:۲۵۶۵۴دوشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۱۶۲۵۹۵ بازدید

خودروسازان با توزیع قطره‌چکانی برخی مدل‌های خودرو، گرانی‌های زیرپوستی را رقم زده‌اند تا دیگر نیازی به دریافت مجوز گرانی از شورای رقابت ...

خودروسازان با توزیع قطره‌چکانی برخی مدل‌های خودرو، گرانی‌های زیرپوستی را رقم زده‌اند تا دیگر نیازی به دریافت مجوز گرانی از شورای رقابت نداشته باشند و سازمان حمایت هم مسئولیتی نمی‌پذیرد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، بازار خودرو در ایران داستان پیچیده‌ای دارد. هر چقدر که قیمت خودروها گران می‌شود یا حتی خودروسازان تلاش بیشتری برای فروش خودروهای تولیدی خود می‌کنند، بازار و مصرف‌کنندگان، بیشتر پس می‌زنند و خریدهای خود را در بازار قفل می‌کنند. کافی است سری به آگهی‌های فروش خودروسازان بزنیم تا مشخص شود که جذابیت‌های فروش نسبت به ماههای گذشته چقدر بیشتر شده و خودروسازان چقدر از مواضع خود در فروش خودرو کوتاه آمده‌اند.

خودروسازان آگهی‌های فروش خود را با جذابیت‌های بسیار برای مشتریان، طراحی می‌کنند؛ اما در همین آگهی‌های فروش نیز تنها خودروهایی خاص را عرضه می‌کنند که متاسفانه عمدتا این خودروها، به دلیل نواقص فنی متعددی که دارند، کمتر اقبالی را از سوی مشتریان شاهد هستند. بنابراین خودروساز به دلیل اینکه برای خط تولید هزینه کرده است، اقدام به فروش اعتباری با شرایط خاص می‌کند تا بلکه بتواند بخشی از مشتریان معطل مانده بازار را به خود جذب کند.

اما اگر همین فروش‌های خاص خودروسازان را زیر نظر داشته باشیم، دقیقا به نقطه‌ای می‌رسیم که مقابل خودروهایی است که اکنون با حاشیه قیمت چشمگیر در بازار دست به دست می‌شوند و مردم با سختی بسیاری می‌توانند در نمایندگی‌های خودروسازان، از این مدل‌های خودرو، خریدی داشته باشند. حتی اگر برای خالی نبودن عریضه، خودروسازان اقدام به فروش‌های نقدی این خودروها هم بکنند، آنقدر مشتری را در صف انتظار نگه می‌دارند که شیرینی خرید خودرو برایش تلخ می‌شود.

اما آنگونه که نمایندگان فروش خودروسازان می‌گویند، کارخانه توزیع برخی مدل‌های خودرو را به شدت کاهش داده و همین امر باعث شکل‌گیری حاشیه بازار شده است، در حالیکه وقتی مشتریان برای خرید به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند نمی‌توانند به راحتی به خرید خودرو بپردازند و اگر هم خودرویی موجود باشد، باید ماهها پول مشتری در حساب نمایندگی بماند تا بلکه خودروساز راضی شود خودرو را تحویل دهد.

یکی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: چند ماهی است که تولید برخی خودروها کاهش یافته و اگر هم تولیدی صورت می‌گیرد، شرایط فروشش آنقدر سخت است که مردم را به زحمت می‌اندازد و این امر، روی اعتبار نمایندگی‌ها نیز اثر گذاشته است. یعنی در واقع، کار ما را نیز با مشکل مواجه و کساد کرده است.

وی می‌افزاید: همین توزیع قطره‌چکانی خودرو سبب شکل گرفتن حاشیه بازار قیمتی برخی از مدل‌های خودرو در بازار شده است و بنابراین مردم باید نیاز خود را از بازار آزاد تامین کرده که دلالان هم وارد عمل شده و خودروها را گران کرده‌اند. بنابراین خودروسازان باید در این مورد فکری کنند.

گشت و گذاری در بازار آزاد خودرو و نگاه به آگهی‌های فروش خودرو در بازار آزاد هم به خوبی گفته‌های این نماینده خودروسازان را تائید می‌کند. قیمت برخی مدل‌های صفر کیلومتر خودرو به شدت افزایش یافته و حاشیه بازاری بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیدا کرده است. ضمن اینکه قیمت خودروهای کارکرده نیز افزایش قیمت را تجربه می کند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ارا: 1395/5/410:09:33،
180
22
با ایرانی جماعت باید زیر پوستی رفتار كرد 37ساله كه زیر پوستی و زیرزیركی همه چی انجام میشه همه هم تو خواب غفلت
amir: 1395/5/410:33:07،
81
21
دلال ها همین لگن سازها و نمایندگی هستن...نمایندگی شهر ما ده تا ده تا پرشیا tu5 نوشته به اسم فک و فامیلش جلو نمایندگی به قیمت 40 تومن میفروشه
شهروند: 1395/5/410:33:43،
82
24
تموم شد دورانی که هرچقدر میخواستی گرون میکردی و مردم هم صف میکشیدن


حسین: 1395/5/410:41:18،
65
22
اگر حمایت های بی دریغ دولت برداشته بشه این لگن سازها فورا نابود میشوند !!! البته در بقیه دنیا هم اگر دولتها از خودروساز هاشون حمایت نکنند ، آلمان و ژاپن با رقابتی قدرتمندانه وسهمگین همه خودروسازهای کشور های دیگه رو از صحنه روزگار محو میکنند .
ممد: 1395/5/411:20:10،
55
18
انشالله پراید بیاد رو ۳۰ میلیون تومن .بشمار
22 میلیون نفر: 1395/5/412:21:24،
41
18
وقتی یک ماشین رو بفروشن 3 میلیارد تومن من نمی خرم وقتی هم بفروشن 3 هزار تومن باز هم من نمی خرم.
خب مشکل قیمت خودرو کلا حل شد اگه آدمهای یک مملکت اینطوری باشند اونوقت نه زیر پوستی نه رو پوستی نه هیچ جور دیگه نمیشه دروشون زد.
ولی وقتی ملت خودش داره با زبون و اعمال و رفتار خودش میگه بیا منو دور بزن بیا جیبم رو بزن بیا تو سرم بزن بیام پوستم رو بکن خب چرا بالایی ها نکتند؟ شما بودید نمی کردید؟ نه نمی کردید؟ نه....! خب میکردید دیگه الانم اینها هم دارن دقیقا همون کاری رو میکنند که ملت خودشون بهشون میگن! خود ملت میگه بیا بزن تو سر من!
داریا: 1395/5/413:39:17،
43
17
ایرانی ها لجبازند.از اول نباید کارتان به اینجا میرسید... حالا هرچقدر شما گرونترش کنیدمردم بیشتر لج کرده کمتر استقبال میکنند...اینقدر هم پالان خر را عوض نکنید کلا خر را نمی خواهند.
مهرداد: 1395/5/417:08:28،
30
21
وقتی دولت از شما حمایت میکنه و انحصار هم وجود داره،وقتی از شیوه های کثیف برای فروش و گرون کردن استفاده می کنید،وقتی هیچکس درین مورد حامی ما مردم نیست... پس فقط یه راه می مونه،نخریدن...
اگر مردم تحمل کنند و لااقل مدتی نخورند،مطمين باشید کم کم فروش قسطی بدون سود شروع می شه
دم قسط یا با پیش پرداخت کم شروع می شه.
یکبار بیاید همه امتحان کنیم.
حسین: 1395/5/410:16:27،
82
18
علت اصلی گرانی ، حقوق دادن به افراد زیادی و نور چشمی است که در این شرکت ها بیکار میچرخند !!! در تمام دنیا در دوران روکود برای کم کردن هزینه ها افراد مازاد تعدیل میشوند ولی در ایران چون استخدام از طریق رابطه است و اکثرا نور چشمی هستند حتی اگر روزی ۲ تا سمند تولید شود حقوق همه رو با گرون کردن همون ۲ تا سمند تامین میکنند !!!! فقط به خاطر اینکه بازار در انحصار خودشونه و مملکت شده ملک شخصی اینها !!!!
خشایار: 1395/5/410:17:57،
57
16
عالی عالی عالی
همینطوری مردم پول ندارند بخرند
توی زندگی مشکلات مهمتری از سوار ماشین نو شدن داریم
من با همین پراید ده سال پیشم
فوقش ماهانه 50 هزار تومن اگر خرجش کنم
برای چی 3 0میلیون بزارم روش و برم ماشین نو بخرم
بعد هزینه های گرانتری برای تعمیرات و ... برای خودم بتراشم
اگر مردم فقط یکسال نخرند
یکسال کلا نخرند
ماشین سازان مجبور میشن قیمتها را برای فرار از ورشکستگی بشدت کاهش دهند
چون
چون تنها خریدار اینها
مردم مظلوم ایرانند
رسول: 1395/5/415:39:08،
30
14
مطالب شما كاملأ درست وصحيح ولي شما از ي چيز غافل هستي و اون اتحاد بين مردمه ، وقتي اين مردم ميبينن ي چيزي گرون ميشه هر كي پول داره هجوم ميبره و ميخره و واسش اينده و افرادي كه پول ندارن مهم نيست
در اين موقعيت وقتي بين مردم تفرقه و نفاق ودروغ و ،،،،،،، هست شما ديگه نميتوني از اين مردم توقع خدمت به همنوع رو داشته داشته
گل ممد: 1395/5/410:19:51،
28
19
اینجا خنج ....جنوب ایران ....گرما بیداد میکنه واقعا اینجا زندگی کردن سخت و ناممکن شده ...
درد دل: 1395/5/410:28:49،
58
21
هرچقدر دوسدارين گرون كنين.حتي ميتونين قيمتو 2 برابر كنين.ما كه ديگه فرغون و لگن نميخريم.

گروني بيشتر=كاهش فروش=افزايش ركود=ورشكستگي سريعتر فرغونسازا

خلايق هرچه لايق
زاپاتا: 1395/5/410:31:01،
58
15
جز مردم ايران هيچ جاي دنيا مشتري ندارين پس ملت نخرن ورشكست ميشين
قيمت بالاتر=كاهش فروش=ورشكستگي سريعتر لگنسازا

كليد نتونست مشكل ماشينو حل كنه!!

مچكريم
فرغوني: 1395/5/410:33:05،
46
16
قيمتها رو افزايش بدين.بازم مشتري كمتر ميشه و ركود بيشتر ميشه

عاقل باشين و پولتونو بابت اين فرغونهاي گرون بي كيفيت دور نريزين

با مترو و اتوبوس و آژانس برين خيلي بهتره
جوجو: 1395/5/410:34:21،
42
21
ميخان با افزايش قيمت بازارو تحريك كنن...زهي خيال باطل!!



ورشكستگي با شيب ملايم ادامه داره

نميخريم
احمد: 1395/5/410:35:32،
41
22
زیرپوستی یا آشکارا افزایش قیمت ، رکود را در بازار تشدید می کند .
اسماعیل: 1395/5/410:36:31،
56
17
همین الان تند نود تولیدی پارس خودرو رو با دو ماه تاخیر تحویل می دهند و باز هم ثبت نام میکنند.واقعا موندم اینا دیگه چه نوع بشری هستند
مردم: 1395/5/410:36:45،
43
19
قانون گذاشتن قيمت قطعي فروش بايد مشخص باشه ولي هنوزم فرغونسازها بدون قيمت قطعي آگهي فروش ميدن و كيفيت هم پايينه!!!

مردم به شما اعتماد ندارند و فرغون قديمي گرون بي كيفيت نميخرن...
رضا: 1395/5/412:05:32،
40
18
لعنت به گرونی و تورم و خودروسازها
خشایار: 1395/5/414:06:40،
33
17
405 صفر خریدم موقع تحویل ماشینم رفتم نمایندگی گفتن ماشینت یاطاقان زده پس فرستادیم !! اخه ماشین صفر یاطاقان میزنه ؟!
بعد 2 هفته گفتن ماشینت اومده بیا تحویل بگیر. ماشینو گرفتم 140 تا کا باهاش میرم زوزه میکشه از 140 هم بیشتر نمیره .....
حرومتون باشه اون 30 میلیونی که بابت گاری میگیرین .....برادران من نخرید این اشغالارو
تويسركاني: 1395/5/419:28:09،
27
18
بالاخره بعد از كلي تاخير چند روز پيش ساندرو رو تحويل گرفتم، نمايندگي ميگفت اگر نميرفتي فروش سايپا و پيگيري نميكردي، تا دوماه ديگه بهت ماشين نميدادند!!! سياست سايپا اينه كه فعلا عرضه ساندرو و ال نود رو به حداقل برسونه تا مردم براي خريد حمله كنند، ولي كور خونده، توي بازار كلي ماشين موجوده و روي دستشون باد كرده!!!
پارس: 1395/5/422:40:37،
18
17
پارس تی یو5 راکارخانه فقط داده دست دلالهای خوددربعضی ازنمایندگیهاومن خودم ازنمایندگی درمدت کمتراز10دقیقه باکشیدن کارت بانکی موجوددرنمایندگی خریدکردم وخودم ازپارکینگ الیاف درابتدای جاده شهریاررفتم وتحویل گرفتم بصورت کاترتکس ومستقیم بنام مان شدوراضی هستم ازاین خودرو و اگرتوجه کرده باشیداین مدل ازپژو پارس راهیچ وقت کارخانه بصورت فروش فوری عرضه نمی کند
حسن: 1395/5/501:52:26،
27
18
پارسtufهم آشغاله...موتورش تو سربالایی واقعا کم میاره و زیر فشاره قبره..

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل