کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تعمیر خودرو و تعویض قطعات در مدت زمان گارانتی رایگان شد

کدخبر:۲۵۶۴۷دوشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲:۱۸۴۲۳۲ بازدید

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروها تعیین شده است.
تعمیر خودرو و تعویض قطعات در مدت زمان گارانتی رایگان شد

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروها تعیین شده است.

در دوره گارانتی (تضمین)، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به تعمیر و تعویض قطعات خودروی عرضه شده به صورت رایگان و بدون دریافت وجه شده اند. در واقع بر این اساس شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو، کارکرد صحیح خودرو در مدت زمان گارانتی را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه عیب مکلف به تعویض خودرو یا حل عیب به صورت رایگان هستند.

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروهای عرضه شده در ایران تعیین شده است. در این زمینه در ماده ۱۲ این قانون تاکید شده است: " دوره تضمین برای خودروهای سبک شامل سواری، ون و وانت از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر - هر کدام که زودتر فرا برسد - است".

در ادامه این قانون آمده است: "دوره تضمین برای خودروهای سنگین شامل مینی‌بوس، میدل‌باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۲۰۰ هزار کیلومتر - هر کدام که زودتر فرا برسد - است. دوره تضمین برای انواع موتورسیکلت نیز از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل یک سال است".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

بابک: 1395/5/408:18:29،
145
23
لا اقل 10 بار واسه تعمییر و تعویض قطعات خودرو به نمایندگی رفتم
هر بار میگن قطعه از مزکز نیومده
و یا اینکه قطعه چینی هستش برو از بیرون اصلشو بخر
کاظم: 1395/5/409:39:31،
94
21
بوستر تر مز خراب ماشین پراید 131 صفر اینجا ترمز میکنی شمال وای میسته....کلا خراب.....میگن بوستر میخاد و فلان....کلاچ قارقار صدا میده و مثل سنگه...میگه خوبه همه همینن نیاز نیز عوض کنی....سه روز موند هیچ کاریش نکردن ترسیدم قطعه مطعه بردارن که بر می دارن...بیخیال گارانتی شدم...همشون دزدن دادن بیرون برا تعمیر آبی از اینا گرم نمیشه....خدمات پشتیبانی سایپا افتضاحه همه هم دزدن و حروم لقمه....
کورش کبیر: 1395/5/410:36:27،
67
23
قبول
اما ماشین را 2-3 ماه
نگه میدارن
تا عطایش را به لقایش ببخشی
بری تعمیرگاه سر کوجه
برای آیینه پارس
2 ماه طرف رو معطل کردن
بهتر بود که
بخشنامه میکردین اگر تا 3 روز ماشین را تعمیر نکنند
روزی 50 هزار تومان تا 100 هزار تومان جریمه به مالک خودرو بدهند
همونطوری که میخاین وام بدین
1000 تا بند و تبصره و ضامن و چک و سفته و .... میگیرن
007: 1395/5/411:07:39،
59
23
اینا همه کشکه
هر روز یه بهانه میگیرن که فلان چیز جزء گارانتی محصوب نمیشه
amin: 1395/5/411:27:03،
55
22
کودوم گارانتی کودوم رایگان ماشینم بعد سه ماه کارکرد دیسک و صفحه سوزوند پولشو ازم گرفتن گفتن جزو قطعات مصرفیه پمپ بنزین سوخت گفتن نداریم یه ماه دیگه میاد خودمون خریدیم سنسوراش یکی یکی میسوزه میگن نداریم.تازه دم در نمایندگی که میری به چشم یه قاتل بهت نگاه میکنن از بس ازت طلبکارن.
حقمونه: 1395/5/412:21:53،
73
23
پژو گرفتم بعد 4 روز صدای مهيب جلوبندی!!!
تق تق!!!
ساعت 8 صبح رفتم نمايندگی ميگم امشب قصد سفر دارم لطفا مشکل رو بررسی کنيد!!
به من ميگن بايد وقت بگيری!
ميگم ماشينه خشک مثلا نو گرفتم بدون دغدغه برم مسافرت شما ميگی وقت بگيرم!!؟؟
زنگ زدم شکايات ميگم اين اتفاق افتاده ميگن حق دارن بايد با وقت قبلی تشريف ببريد!!!!
ميگم بايد برم سفر ماشين ممکنه چرخش در بره خون من و زن و بچم گردنتون
ميگه سهل انکاری از خودته!!!!!!
خلاصه بعدش زنگ زدم چند جا ديگه با منت فرستادن منو شهريار!!!
حالا من کجا
تهرانپارس
زوره آقا زور
رفتم با کلی دردسر و منت انجام دادن ميگن پيچ تمام قطعات شل بودن خدا بهت رحم کرده!!!
اومدم خارج بشم ميگن حساب و کتابت
ميگم مگه گارانتی نيست!!!؟؟
ميگه آچار کشی گارانتی نيست!!!!!!!
خدا کجا برم؟؟؟
حرومتون
پول کل ماشين حرومتون انشاالله
نادر : 1395/5/416:53:55،
35
19
این قانونه که در ازای هر روز خواب خودرو در نمایندگی خسارت بدن ....مردم از این اگاه نیستند و نمایندگی اینو بعدا به جیب میزنه .
مهدی: 1395/5/417:42:45،
32
23
برای یه تعویض روعن و فیلتر شرکت سایپا برای خودرو برلیانس که ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال گارانتی داره ۲۶۸۷۰هزار تومان دستمزد گرفته که علاوه بر پول روغن و فیلتر بوده فقط دستمزد که بیرون تعویص روغن و فیلتر و دستمزد همین مارک ۱۳۲ هزار تومان است به هر جاهم شکایت کردم بی نتیجه بود و اگر هم نری پیش این این دزد های سر گردنه گارانتی میگن باطله.اخه تا کی حرف فقط تو روزنامه و تو بلند گو مردم گول این گارانتی الکی رو نخورید فرغون سازا کار خودشونو میکنن
ahoora: 1395/5/408:22:59،
66
23
بسیار سخن. تا کی بعمل آید ما ک نیستیم دگه..شاید برای نسل های بعد
احمدرضا: 1395/5/408:27:00،
73
25
بله رایگان پوست مصرف کننده کنده میشه برای تعویض هرقطعه ماشین باید از ایران خودرو مرکز درخواست لوازم آشغال چینی بشه که حداقل یکماه طول میکشه
موسی: 1395/5/408:28:40،
56
19
خسته نباشی تازه واقعیت رو قبول کردن تازه باز موقع گارانتی هزار جور بهونه میارن که باز تیغ بزنن
سجاد: 1395/5/408:42:59،
68
26
خوب اینکه رایگان بوده.!!!
مردمو چی فرض کردید؟ البته حق هم دارید با این مردم ساده که همیشه در صحنه هستند.
علی: 1395/5/408:47:48،
60
24
مسخره کردین خودتون یا ملتو
ماشین می بره تعمیرگاه مثلا گارانتی داره بعد نمایندگی مگه قطعی معیوب نداریم باید درخواست بدیم برامون بیاره یه 7 8 10 سالی طول می کشه عوضش کره ای داریم قیمتشم هم 3 برابر قیمت اصلی بندازم برات سریع یا نه؟
shirkooh: 1395/5/408:51:23،
61
26
یه وانت آریسان گرفتیم.
دوروز بعدش چرخش روغن میداد .
ده بار رفتیم و اومدیم نمایندگی تا خسته شدیم و بردیمش تعمیرگاه بیرون.

باز هم دسیسه ای دیگر
مهدی: 1395/5/408:55:46،
56
26
تو هزینه های سرویس اولیه ثانویه ثالثیه رابعیه جبران میکنن واز مردم نوش جون میکنن
درضمن کارت طلایی بیخودی هم دست مردم میدن که زوریه وکسی پاسخگو نیست.
بیمه هم با بیمه های مورد نظر خودشون میبندد وتخفیف مال خودشون میشه
در زمان گارانتی هم میگن قطعه نیست باید درخواست بدیم یک هفته دیگه بیاد وشما مجبوری از بازار تهیه کنی وبه ریش مشتری میخندند.
سورن دار : 1395/5/412:12:41،
30
22
ارزوم اینه نه کارت طلایی بدن نه بیمه خودمون بیمه ثالث و بدنه کنیم وحداقل یک میلیون به نفعمونه.
باید قانونی بزارن که اگر مشتری مراجعه کرد وقطعه نبود کارخونه دوبرابر هزینه های مشتری جریمه بشه .
البته جریمه رو به مشتری بدن نه سازمان حمایت
محسن: 1395/5/408:55:46،
33
66
دستگیره در ماشین صفرم شکسته شده .گارانتی تعلق میگیره یا نه
میگیره+++
نمیگیره----
مش رجب: 1395/5/408:57:02،
48
19
من میترسم قطعات معیوب رو با نو عوض کنم جوم میترسم وضع ماشین بد تر بشه
محمد : 1395/5/409:01:01،
45
21
خوب پس رسما وقانونا پذیرفته واعلام شد که در مدت گارانتی برای تعمیرات از مردم پول دریافت میشده ... بدبخت مردم که برای خرید یک خودرو چقدر باید هزینه بپردازند. اول پولشونو بدن یه 30 40 روز و شاید بیشتر .. صبر کنند . بعد خودرویی رو تحویل بگیرن که نمیدونن تا 1000 کیلومتر اول به تعمیر احتیاج داره یا نه ؟ آپشناییکه تو کاتالوگ بهشون نشون دادن رو خودرو تحویلی هست یانه؟ طرف یه پراید خریده 8 ملیون (چندسال قبل) تا الان 40000 کیلومتر کارکرده 4 ملیون خرج تعمیرگاه کرده .... البته جالب اینه که همین خودرو رو میتونه 15 ملیون بفروشه ؟؟؟
مهدی : 1395/5/413:52:31،
26
20
نترس. مطمئن باش . این کار را میکنند.نمایندگش سایپا این بازی را سر ما در اورده
محمد: 1395/5/409:01:02،
33
23
آذر ماه سال 90 یه 207(206+)خریدم 1000کیلومتر نرفته دسته موتور شکست ،پیچ هاش بریده بود(انگار نقص تمام 207 اون برج بوده)،نمایندگی گفت باید یک هفته بخوابه تا نوبتت بشه یا یه تراشکار از بیرون بیاریم که هزینش ازاده که کارت راه بیفته خلاصه ما100 تومن پول تراشکار دادیم.
رضا: 1395/5/409:01:11،
36
22
بله ولی کی گوش میده.
یا میگن مصرفیه یاشاما گارانتی نیست یا صدتا قر دیگه....
اینجا ایرانه....
فرزاد: 1395/5/409:14:06،
41
21
فقط حرف مفت میزنن یک روز بعد از تحویل لگن میری اونجا همه چی رو حتی دیسک و صفحه و تیغه برف پاکن و روغن و فیلتر و...... معیوب و خراب رو میگن مصرفیه و پول باید ودی، پول زور،2سال پیش یه رانا لگن تحویل گرفتم همون لحظه اول دریچه اب پاش رو کاپوت یه قطعه پلاستیک کوچیکه سوراخش بسته بود و اب نمیپاشید و چون رانا تازه اومده بود تو بازار نبود و برام بعنوان مصرفی یه 206 انداختن که پول گرفتن و چون باهم فرق داشت اونیکی رو هم عوض کردم و پول اونم دادم،گرون نبود اما ویران خودرو عرضه تعویض رایگان اونم نداشت
1234: 1395/5/409:18:04،
40
15
اين حرفها فقط برا بازار گرمي و آشتي دادن ملت هميشه در صحنه با فرغونسازهاس.

گوشمون از حرفهاي تبليغاتي پره ولي فاصله حرف تا عمل زياده

قانون گذاشتن قيمت قطعي فروش بايد مشخص باشه ولي هنوزم فرغونسازها بدون قيمت قطعي آگهي فروش ميدن!!!

مردم به شما اعتماد ندارند...
ویرو گردی: 1395/5/409:20:10،
34
22
حضرات خسته نباشن
همین حالا هم دوره گارانتی ایران فرغون سال یا 45 هزار کیلومتر هست (تازه گفته 40 هزار!)
محض اطلاع این مدیر سخت کوش خودروهای بیشتر خودروسازان بین مللی مث تویوتا 5 سال تمام و برخی محصولات کیا/هیوندایی 7 سال هست.
شاخ غول رو شکستن....خوبه نگفته گارانتی باید 6ماهه باشه!
درد دل: 1395/5/409:25:25،
37
25
مردم چندساله كه به بازار فرغون بي اعتماد شدن و در عوض پرداخت پول ، لگن و فرغون بي كيفيت تحويل گرفتن!!
طول ميكشه تا دوباره اعتماد كنن و فرغون بخرن.
كيفيت رو بالا ببريد تا نيازي به تعمير و تعويض قطعه نباشه.

كليد هم نتونست مشكل ماشين رو حل كنه!!

قيمت بالاس و كيفيت پايين

مچكريم
حسام: 1395/5/410:32:28،
35
24
کجا رایگانه!!!هرچیزیم ک مشکل داشته باشه واسش ی تبصره و قانون میذارن ک اینا گارانتی نیست!!وقتی واس بعضی قطعه های کیلومتر پایینتر در نظر میگیرن دیگه این گارانتی چ بدرد میخوره!.کاش ی جایی میبود ک میفهمیدیم چ چیزایی گارانتی هست یا نیست تا اینقد کلاه سر مردم نره
مهرداد: 1395/5/411:39:30،
34
21
کلیت طرح خوبه ولی اجرای اون قطعا با شکست همراه خواهد بود.

وقتی که گارانتی رایگان نبود میرفتیم نمایندگی و از جیب مبارک خودمون کلی هم هزینه میدادیم بعد چندروز می فهمیدیم سرمون کلاه گشادی رفته و قطعه بی کیفیت انداخته اند و یا اصلا کاری نکرده اند وای به حال الان که به زور چماق باید خدمات رایگان به مشتریان بدهند !!!!!!!!!!!

این خودروسازان و وارد کنندگان نمایندگی جعلی که سالهاست به جفا و ستم بر مشتری عادت کرده اند عمرا در دوره گارانتی به مشتری خدمات رایگان بدهند.

قطعا اعتراضات مشتریان بیشتر خواهد شد چون خدماتی دریافت نخواهیم کرد.
مسعود: 1395/5/416:26:00،
38
22
گارانتی تو ایران اصلا معنی نداره. من یه ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۵ دارم. بردم گارانتی می بینم پول همه چیز را گرفته است.
موقع تحویل در ماشین ریگلاژ نبود. پول ریگلاژ در را گرفتند.
شیشه بالابر کار نمی کرد. پول تعمیرش را گرفتند. خودشون موقع تحویل گفته بودند اگر اپکو دزدگیر ببندم اشکالی نداره ولی بعد گفتند نه قبول نداریم! البته آنقدر دعوا کردم تا پولش گرفتم.
خودشون برای مشکل رادیاتور فراخوان زده بودند بعد پول آب و ضد یخم ازم گرفتند.
می شه بگید چی گارانتی است. دوستان شما اگه می دونید به ما هم بگید.
بهنام: 1395/5/417:41:36،
34
24
گارانتی و کارت طلایی همش کشکه فقط پول الکی از ما میگیرن و هیچ خدماتی نمیدن
وای به حال کسی که پاش به نمایندگی برای تعمیر باز بشه اونقدر اذیت میشی که پشیمون میشی تازه بعد تعمیر دوباره باید برگردی ....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما