کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

تست و بررسی کادیلاک CTS کوپه در جزیره کیش

کدخبر:۲۵۶۳۱یکشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۳۳۶۶۱ بازدید

خودروهای اسپرت آمریکایی همیشه در ذهن علاقه‌مندان به ماسل‌کارها ماندگار هستند، از این دست خودروها می‌توان به فورد موستانگ ...
تست و بررسی کادیلاک CTS کوپه در جزیره کیش

خودروهای اسپرت آمریکایی همیشه در ذهن علاقه‌مندان به ماسل‌کارها ماندگار هستند، از این دست خودروها می‌توان به فورد موستانگ، شورولت کامارو و دوج چلنجر اشاره کرد که هر سه رقبای دیرینه‌ای برای یکدیگر بوده‌اند. اما در این شماره قصد داریم سراغ کوپه‌ای اسپرت و لوکس که اتفاقا از پوست و گوشت این سه‌ تفنگ‌دار قدیمی ساخته شده است، برویم. محصولات کادیلاک از همان ابتدا نسبت به رقبای هم‌وطن خود یک سروگردن بالاتر بوده و است. علت این امر نیز برمی‌گردد به متریال بهتر و لوکس‌تر  به‌کار رفته در آن. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا با وجود کیفیت بهتر محصولات، کادیلاک نتوانسته نسبت به برندهای مزبور فروش خوبی از خود به‌جای بگذارد؟ تا حدودی پاسخ این سوال را می‌توان در بازاریابی و عدم معرفی خوب محصولات دانست.

زیرا محصولات برندهایی چون شورولت، فورد، دوج و غیره با تبلیغات گسترده و گیرا توانستند جایگاه ثابتی برای خود به‌دست آورند. اما کادیلاک تا چند سال گذشته در این زمینه موفق عمل نکرد. ولی در این سال‌های اخیر و با ارائه نسل جدید از محصولات خود، انقلابی در بازار خودروهای آمریکایی به‌پا کرد. کادیلاک «سی تی اس»کوپه، خودرویی است اسپرت با ظاهری تند و تیز و خشن که در خیابان به خاطر ظاهر زیبایی که دارد، نگاه‌ها را به سوی خود می‌کشاند. خودرویی که در این تست سراغ آن رفته‌ایم، کادیلاک «سی تی اس»کوپه مدل 2013 است. «سی تی اس»در واقع یکی از کلاس‌هایی است که در سه نوع سدان چهار در، کوپه دو در و استیشن عرضه می‌شود. در واقع مدل سدان این خودرو پرچمدار این مدل است، اما به دلیل محبوبیت خودروهای اسپرت و کوپه در میان جوانان، استقبال بیشتری از مدل کوپه شد. 

باید به‌این نکته اشاره کنیم که باتوجه به فرم بدنه قسمت عقب کابین با وجود کوپه بودن خودرو و محدودیت‌هایی که از آن ناشی می‌شود، از فضای نسبتا خوبی بهره می‌گیرد که این موضوع یک نکته مثبت برای «سی تی اس»محسوب می‌شود

کادیلاک سی تی اس

طراحی بی‌نقص و بدیع 

کادیلاک با طراحی منحصربه‌فرد خود، از سایر کوپه‌های موجود در بازار متمایز می‌شود. خطوط تیز و برنده، هویت این کوپه را تشکیل می‌دهد. یکی از بارزترین ویژگی‌های کادیلاک، خط تقارن بدنه آن است که روی کاپوت، خصوصا در نمای عقب کاملا مشهود است. علاو‌ه‌بر خط تقارن، گلگیرهای بیرون زده از بدنه نیز جلوه خاصی به بدنه آن بخشیده است. جلوپنجره بزرگ در کنار چراغ‌های باریک، جلوه خاصی به نمای جلو داده است و خط تیزی که از لبه چراغ شروع شده، به ستون «ای»ختم می‌شود و در امتداد، ستون «سی»با شیبی ملایم و به‌صورت صاف، به صندوق بار عقب ختم می‌شود، یکی از نکاتی است که بدنه «سی تی اس»را حجیم‌تر و عضلانی‌تر کرده است. «سی تی اس»کوپه چون تمام محصولات کادیلاک از بدو تاسیس کمپانی، خاص، جذاب و باپرستیژ است، در طراحی این خودرو، شاهد نقص نیستیم. خطوط تیز و شکسته، جلوه‌ای خاص به «سی تی اس»کوپه بخشیده‌اند. همان‌قدر که کامارو، موستانگ و چلنجر‌ اسپرت و جذاب هستند، کادیلاک نیز لوکس و باابهت خودنمایی می‌کند. در واقع تمام خودروهای نام‌برده طراحی بی‌نظیری دارند اما  به نظر می‌رسد کامارو، موستانگ و چلنجر طرح عامه‌پسندتری نسبت به «سی تی اس»دارند. جلوپنجره مشبک با ابعادی مناسب، سپربلند و چراغ‌های خوش‌تراش جلو با چیدمان زیبای زنون و «ال ایی دی»، رضایت‌ بیننده را با مشاهده دماغه خودرو به همراه خواهد داشت. با دقت کردن روی جزئیات، متوجه خواهید شد کادیلاک بیش از برندهای دیگر آمریکایی روی ساخت قطعات بدنه، کیفیت مواد مصرفی و مونتاژ آنها، وقت صرف کرده‌است. 

قسمت عقب «سی تی اس»کوپه با آن حجم‌پردازی زیاد، جایی است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. از نظر نگارنده، این قسمت علاوه بر زیبایی خیره‌کننده‌ای که به «سی تی اس»کوپه بخشیده، از یک جهت خاص بودن را با توجه به این سبک طراحی دوچندان کرده است و از جهتی این حجم زیاد و توجه به برخی جزئیات ازجمله خروجی اگزوز دبل در مرکز سپر، باعث شده بتوان به دید یک خودروی اسپرت عضلانی نیز به «سی تی اس»کوپه نگاه کرد. مخالفان این طرح ظرافت نداشتن این بخش را دلیل مخالفت‌شان می‌دانند. 


کابین لوکس و باکیفیت

در بخش کابین هم می‌توان به‌راحتی تفاوت رویکرد طراحی کادیلاک را مشاهده کرد. جایی‌که رقبای هم‌وطن بدون پیچیدگی در طراحی با متریال بی‌کیفیت، کابینی نه‌چندان جذاب برای محصولات پرفروش خود ساخته‌اند. اما کادیلاک با چرم و چوب باکیفیت به جنگ پارچه و چرم ظاهرا کم‌کیفیت‌تر آمده است. فارغ از کیفیت بالاتر، رنگ‌بندی کرم و قهوه‌ای در مقابل رنگ‌بندی سیاه و سفید، به لوکس‌تر جلوه دادن کابین «سی تی اس»کوپه، کمک کرده است. استفاده از تزئینات کروم و مواد درجه یک، عادت کادیلاک است. بی‌جهت نیست بسیاری این برند را لوکس‌ترین خودروساز آمریکا می‌دانند. همچون بدنه در کابین نیز استفاده از پوشش کروم برای چشم‌نوازی بیشتر، به‌کار گرفته شده است. هر چه باشد این سبک خودروها برای لذت محض رانندگی با کمترین قیمت ممکن ساخته شده‌اند. 

کابین کادیلاک CTS کوپه

وجود ساعت آنالوگ در میانه داشبورد کادیلاک، مانیتور باکیفیت با قابلیت یکدست شدن با داشبورد در زمان خاموشی و‌.‌.‌. تنها نمونه‌های کوچکی از آنچه هستند که سایر ماسل‌کارها از آن‌ها محروم‌اند. فضای پا و سر در کادیلاک «سی تی اس»کوپه به‌طور متوسط ارزیابی می‌شود، اما باید به‌این نکته اشاره کنیم که باتوجه به فرم بدنه قسمت عقب کابین با وجود کوپه بودن خودرو و محدودیت‌هایی که از آن ناشی می‌شود، از فضای نسبتا خوبی بهره می‌گیرد که این موضوع یک نکته مثبت برای «سی تی اس»محسوب می‌شود. از سوی دیگر بارزترین تفاوت آن با سایر کوپه‌های آمریکایی، دید بهتر به بیرون است که همین امر اعتماد به‌نفس بیشتری را برای رانندگی بهتر به راننده می‌دهد. صندلی راننده نیز از همه نظر حس بهتری به راننده منتقل می‌کند. زمانی‌که روی  این صندلی نرم و راحت‌ می‌نشینید، تسلط کافی بر خودرو دارید، همین موضوع حس لذت‌بخش رضایت‌مندی را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. 


مشخصات فنی و تجربه رانندگی

کادیلاک «سی تی اس»کوپه نیز همانند موستانگ و کامارو از یک پیشرانه شش سیلندر 3.6 لیتری بهره می‌برد که این موتور توانایی تولید 304 اسب‌بخار نیرو و 370 نیوتون‌متر گشتاور را برای این کوپه لوکس دارد. مشخصات فنی مشابه این خودروها تا حدودی انتخاب را سخت می‌کند. به‌همین خاطر باز هم مساله کیفیت و متریال مصرفی به‌میان می‌آید تا در انتخاب خود کمی هوشمندانه‌تر عمل کنید. «سی تی اس»کوپه 6.4 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. 

موتور کادیلاک CTS کوپه

سواری «سی تی اس»نسبت به موستانگ و کامارو نرم‌تر و دلنشین‌تر به‌نظر می‌رسد اما این موضوع نباید باعث شود توقع سواری نرم یک سدان لوکس را داشته باشید. فرمان‌پذیری «سی تی اس»در حدی که از آن انتظار می‌رود نیست و در عکس‌العمل‌های ناگهانی کمی کندی و سنگینی احساس می‌شود. به‌طور کلی، در دست گرفتن فرمان، یک حس کامل خنثی دارد و هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسیر به راننده منتقل نمی‌کند. 

CADILAC CTS COUPE

جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به‌خوبی وظیفه خود را انجام داده است تا در هنگام تعویض دنده حتی در دورهای بالا کوچک‌ترین ضربه و صدایی به سرنشینان منتقل نشود. علت اصلی محبوبیت خودروهای اسپرت آمریکایی در میان جوانان، قدرت بالای موتور و قابلیت‌هایی است که باتوجه به دیفرانسیل‌عقب بودن، این خودروها دارا هستند. اما اگر از «سی تی اس»توقع دارید مانند موستانگ و کامارو چرخ‌های عقب به‌راحتی هرزگردی کنند و ابری از دود پشت سرتان درست شود، باید بگویم توقع بی‌جایی است. زیرا کادیلاک تمام تلاش خود را می‌کند شما را از خواسته‌تان منصرف کند. هنگام دور در جا زدن با این خودرو یا به‌اصطلاح دریفت کشیدن، صدای جیغ لاستیک‌ها درمی‌آید اما فورا خودرو به حالت پایدار برمی‌گردد و مانع بالا رفتن آدرنالین خون‌تان می‌شود که این موضوع کمی کادیلاک را از رقبای دیرینه‌اش باز می‌دارد. ناگفته نماند تمام این موارد به نمونه پایه ختم می‌شود، زیرا کادیلاک با ارائه نسخه «سی تی اس- وی»که از یک پیشرانه هشت سیلندر با حجم 2/6 لیتر بهره می‌برد و به جنگ با رقبا رفته‌است. 

این موتور قوی توانایی تولید 556 اسب‌بخار نیرو را دارد که همین موضوع نوید یک رانندگی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را به‌ شما می‌دهد. در پایان باید گفت اگر در یکی از مناطق آزاد کشور هستید و قصد خرید خودرویی اسپرت را دارید، همچنین کیفیت و لوکس بودن را در دستور کار خود دارید، باید ‌سراغ کادیلاک «سی تی اس»کوپه بروید. زیرا این خودرو می‌تواند شما را به خوبی راضی کند. اما اگر هیجان را می‌خواهید با خرید خودرو لمس کنید، بهتر است سراغ موستانگ، کامارو یا چلنجر بروید. 

- آرمین محسنی / روزنامه دنیای خودرو

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علی: 1395/5/317:35:18،
178
24
وقتی ما خودمان صنعت خودروسازی داریم و لگن های کشور دوست وبرادر چین رو مونتاژ میکنیم احتیاجی به خودروهای استکباری نیست ...
حاجی: 1395/5/317:55:59،
45
30
والا من کیش برای سرعت 74کیلومتر که حداکثر سرعت تو بیرو نشهر 70هستش واسه چهار کیلومتر جریمه شدم. اونجا پر ماشین لوکسو سوپره. ولی وقتی نشه ازش استفاده کرد با پراید چه فرقی داره. ادم متعجب می شه اینهنه لومس هنش با چهل تا سرعت مجبورن برن.
One: 1395/5/317:58:50،
89
18
خدا لعنت کنه کسانی که باعث وبانی این بودن که مردم ایران نتونن سوار این چنین خودروهای باکیفیتی بشن!!!
معلومه سایپا و ایران فرغون بدجور دمشون رو دیدن که نذاشتن وارد بشه یا اینکه حق حساب آقایون پرداخت نشده بود که اجازه ندادن!!!
محمد: 1395/5/318:00:44،
52
18
چند وقت پیش دولت روحانی دستور داده از ورود خودروهای با کیفیت امریکای حتی به مناطق ازاد جلوگیری شود و واردات خودروهای بی کیفیت چینی افزایش داده شود....واقعا این است جواب رای و اعتماد مردم اقای روحانی ؟؟؟؟ اصلاح طلبان اشتباه برزگی کردن از یک اصولگرای حمایت کردند...
محمد: 1395/5/320:45:52،
30
25
آقا محمد اگه بخاطر ممنوعيت واردات خودرو ميخوايد راي بديد، بايد به جناب احمدي نژاد راي بديد

چون تنها دوره رياست جمهوري بود كه عملا با محدوديتي بجز تعرفه هاي گمرگي موجود مه الانم هست براي واردات روبرو نبوديم

اگه مسايل معيشتي و اعتبار جهاني و ... بيشتر مهم هستند، به بقيه عزيزان
حسین: 1395/5/400:51:52،
24
18
مهم ترین مطلب در دنیای صنعت خودرو این است که ؛ تمام کشورها از صنعت خودروسازی خود حمایت میکنند ... مثلا اوباما ۶۰ میلیارد دلار پول مفت از خزانه داد به خودرو سازهای در حال نابودی آمریکا !!! البته ایران بی دریغ ترین حمایت ها را از لگن سازی های خود دارد !!! کره و فرانسه هم هر کاری برای صادر کردن گاری های خود میکنند !!! ازجمله هم دست شدن با متقلبان جهان در کشورهای عقب افتاده !!! چینی ها هم که اصلا وجدان ندارند و دست به هر تقلبی میزنند !!! «« اگر این کارها رو نکنند در رقابت برابرآلمان و ژاپن دخل همه آنها را خواهد آورد»»
بازار آزاد : 1395/5/409:44:00،
25
17
آقاو یا خانم One دوست داشتم صد بار لایکت کنم حیف فقط یکبار شد.
مهدی: 1395/5/317:46:37،
27
41
اینکه ما خودروهایمان را از چین و فرانسه وارد میکنیم و صلاح هایمان را از روسیه و کره شمالی و کشورمان انباشته از زباله های چین شده !!! فقط و فقط تقصیر انگلیس است ....باید صبر کنیم تا سفارتشان باز شود ، تا نشونشون بدیم ما ساده نیستیم وهمه چی رو می فهمیم ...
اىرانى: 1395/5/318:03:50،
25
37
هر چي جولش خوشگله عقبش خىلى كاديلاك نىست.
كيشوند: 1395/5/320:59:32،
21
20
با تشكر از مقاله خوبتون
اصلاح ميكنم عكس خودرويي كه در متن هست مربوط به كاديلاك ٢٠١١ هستش،از شماره پلاك ١٧٣٠٠ لغايت ١٩٥٠٠ مربوط به خودروهايي هست كه تو اين سال پلاك شده تو جزيره، همچنين خودرو در سال ٢٠١٣ فيس ليفت شده و تغيراتي داشته از جمله تغيرات زيادي در تريم داخلي خودرو.
رضا: 1395/5/323:51:14،
29
25
تو دنیا فقط ماشین آمریکایی و ژاپنی و تمام
حسین: 1395/5/400:00:04،
43
24
اون آلمان و ژاپنه که شنیدی عزیز !!! خود آمریکایی ها تو کف ماشینهای اینها هستند !!! اگه اوباما ۶۰ میلیارد دلار پول مفت از خزانه به خودروسازی آمریکا نداده بود تا حالا دخلشون رو آلمان و ژاپن اورده بودن ....اصولا دخل همه خودروسازی ها اومده اگه حمایت و دخالت دولتاشون نباشه !!! فقط آلمان و ژاپن .....
هزینه: 1395/5/410:08:54،
24
13
دوستان هزینه این ماشین ها بالاست

چرا خودتون رو گول میزنید

وقتی هزینه تعویض لنت ترمز برابر دو ماه حقوق میشه

و مجبور میشید لنت تجاری بندازید

کیفیت این ماشین هم از اون چینی بد تر میشه

خرج ماشین آمریکایی بالاست مخصوص نسل جدید
که برای هر کاری باید تنظیم کنید و این هزینه بر هست
البته تعمیر کار حرفه ای میخواد که همه تو کیش تعویض کار هستند به غیر از تعداد محدود

وسایل هم به این راحتی گیر نمیاد

ماشین آمریکایی کیفیت نداره چون وسایلش نیست
تو ایران
ماشین ‍‍‍‍ژاپنی سوار شید ۱۰ سال کار میکنه راحت

کره ای ها برای ۵ سال که زمان گارانتی میده شرکتش خوبه
هر سال مقداری از آپشناش از کار می افته ماشین نیست

نشانه میخوای الان جنسیس ۵ سال قبل رو ببین

همه رو هم امتحان کردم

هزینه آمریکایی خیلی بالاست خیلی اصلا لذتش از بین میره
وقتی وسایلش نیست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل