کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۵۵۷۲شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۲۴۷۵۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد تا در هفته ای که گذشت با افت 0.3 درصدی همراه شده باشد.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا روز جمعه با 7.60 دلار کاهش به کمتر از 1323 دلار رسیده است و در هفته ای که گذشت افت 0.3 درصدی را تجربه کرده است. قیمت طلا در هفته قبل از آن نیز بیش از 2.3 درصد کاهش یافته بود.

قیمت طلا روز پنجشنبه نیز برای لحظاتی به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است. تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آلتاوست بر این باورند که در صورت ادامه روند صعودی شاخص سهام در بازارهای بین المللی این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح 1300 دلار در هر اونس کاهش یابد.

روند نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

شاخص ارزش دلار روز گذشته با رشد 0.5 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 12.6 سنت کاهش به 19.68 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت بیش از 2.4 درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود که روز پنجشنبه برگزار شد تصمیم گرفت تا نرخ بهره را تغییر ندهد. به نظر می رسد تبعات اقتصادی و مالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی منطقه یورو داشته باشد.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز موجب شده است تا گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر شود. نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا قرار است طی هفته جاری برگزار شود.

تحلیلگران کامرزبانک آلمان نیز اعلام کردند که افزایش شاخص سهام و رشد ارزش دلار آمریکا موجب کاهش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است.

آمارهای گمرک سوییس نشان می دهد که این کشور طی ماه گذشته طلای بیشتری را به آسیا صادر کرده است. صادرات طلای سوییس به هنگ کنگ طی ماه گذشته با 50 درصد رشد به بیش از 35 تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو بریتانیا و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها