کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۵۵۳۹جمعه، ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۳۱۶۹۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات امروز جمعه در حالی با کاهش روبرو شده است که انتظارات سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات امروز جمعه در حالی با کاهش روبرو شده است که انتظارات سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده بیشتر شده است.

با توجه به انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا به نظر می رسد که انتظارات در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه به 1326 دلار رسیده است که نسبت به روز پنجشنبه با افت 6.70 دلاری روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

تحلیلگرات معتقدند که بازار هم اکنون منتظر برگزاری نشست مهم و حساس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه آینده است. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1300 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1355 دلار خواهد بود.

انتشار آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته تاثیر زیادی بر افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو داشته است. تازه ترین آمارها نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته به کمتر از 253 هزار نفر رسیده است.

انتشار آمارهای مثبت در بخش مسکن نیز موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر بیشتر شود.

البته با توجه به تصمیم مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا هنوز اکثر سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو تا سال 2017 میلادی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو در نشست سپتامبر به احتمال 20 درصد نرخ بهره را افزایش می دهد.

روز گذشته نیز بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز امروز با 0.26 درصد افزایش به بیش از 46.30 دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.125 دلار کاهش به 19.675 دلار رسیده است. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه مثل چین و هند نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها