کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

کدخبر:۲۵۵۲۳پنجشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵:۲۹۶۰۱۲ بازدید

BYD S6 خودرویی است که به عنوان اولین شرکت خودروسازی کارمانیا، اواخر سال گذشته در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شد. این خودرو از همان ...
گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

BYD S6 خودرویی است که به عنوان اولین شرکت خودروسازی کارمانیا، اواخر سال گذشته در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شد. این خودرو از همان روزها فروشش آغاز شد و شاهد بودیم که در هر دوره نمایشگاهی فروش به نسبت خوبی را داشته است.

هفته گذشته شرکت‌های خودروسازی و واردکننده برای حضور در نمایشگاه خودرو شیراز، مشغول آماده سازی غرفه‌های خود بودند و کارمانیا برای متفاوت ظاهر شدن در این نمایشگاه، یک دستگاه S6 سفید پلاک آزمایشی را جهت بررسی فنی از تهران به شیراز فرستاد تا در خودرو هم به مقصد برسد و در حین حال مورد تست و بررسی قرار گیرد. برای همین در این بخش تست و بررسی بلند مدت این خودرو را می خوانید که برای اولین بار منتشر می شود.

1- آغاز سفر از خیابان های خلوت تهران!

شاید جای تعجب داشته باشد که مگر تهران هم خلوت است!؟ در پاسخ باید بگوییم که برای انجام تست و بررسی دقیق و انجام برخی پارامترها برای این کراس اوور، ساعت ۴ بامداد یکشنبه تهران را به مقصد شیراز ترک کردیم. وقتی که آن ساعت در خیابان های تهران رانندگی می کنید، با خلوتی به نسبت خوبی روبه رو هستید. البته که وقتی به جاده های مواصلاتی شهر نزدیک می شوید، حجم ترافیک افزایش پیدا کرده و گاهی اجازه رانندگی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت را به راننده نمی دهد. شب قبل تست S6 را از غرب تا شرق تهران مورد بررسی قرار دادیم.


گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

از آنجا که بارها در ترافیک تهران گیر افتادیم و حدود ۲ ساعت در آن سر کردیم، می توانیم مصرف سوخت BYD S6 را در شهرهایی مثل تهران معقول اعلام می کند. سیستم تهویه خودرو در ۹۰% اوقات روشن بود و سرعت خودرو دائما بین ۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت تغییر می کرد. گاز دادن های ناگهانی و ترمزگیری های پیاپی در اکثر خودروها باعث افزایش مصرف سوخت می شود و در S6 هم با این مسئله روبه رو بودیم. ولی جالب بود که با توجه به حجم موتور ۲٫۴ لیتری این خودرو شاسی بلند چینی گاهی کمتر از ۱۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت داشت و حداکثر عدد ۱۱٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان می داد. بعد از آن به صورت محاسباتی هم مصرف سوخت را بررسی کردیم و به صورت میانگین به عدد ۹٫۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر رسیدیم. البته که این اعداد برای مصرف کنندگان ایرانی خوب و به صرفه است. وگرنه این روزها خودروسازان مطرح جهانی موتورهایی با حجم موتور بالای سه لیتر طراحی کرده اند که در فضای شهری در حالت بنزین سوز، کمتر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت می کنند.

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

بعد از آغاز رسمی سفر در آزادراه تهران- قم، سرعت را به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رساندیم و سیستم کروزکنترل را از روی فرمان فعال کردیم. این آپشن روی قسمت راست غربیلک فرمان قرار دارد و با بسیاری از خودروها متفاوت است. به صورتی که کاهش دهنده سرعت آن در بخش بالا و شتاب دهنده آن در بخش پایین پنل کروزکنترل قرار دارد. این بدان معنی است که شاید برای بسیاری از افراد استفاده بار اول مشکل به نظر آید. به هر حال وقتی به آن عادت کردیم، توانستیم کارای خوبی را از آن دریافت کنیم. مخصوصا وقتی می خواهید به خودرو شتاب منفی بدهید، خودرو در زمان خوب و مناسبی سرعت خود را پایین می آورد.


گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

مصرف سوخت BYD S6 در جاده با سرعت ثابت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تا ۷ لیتر به ازای هر کیلومتر مصرف می کند که به نسبت مناسبی برای یک شاسی بلند ۱۶۹۵ کیلوگرمی است. با توجه به اینکه پلتفرم S6 را از لکسوس خریداری کرده اند و ژاپنی ها هم نسل دوم RX را به BYD داده اند، می توان این عدد وزنی را معقول دانست. مخصوصا وقتی که اصول این شاسی تغییر نکرده و دستکاری نشده است. در ۱۵۰۰ کیلومتری که رانندگی کردیم، به این نکته جالب رسیدیم که این خودروساز چینی سعی کرده است تا نرمی متفاوتی را در S6 به سرنشینان القا کنند. با توجه به خودروهای کراس اوور زیر ۱۰۰ میلیون تومان می توان BYD S6 را به عنوان نرم ترین کراس اوور اعلام کرد. زیرا تعلیق خوبی دارد و از طرفی صندلی ها مناسبی برای سرنشینان انتخاب شده است. صدای جاده در حد پایینی داخل اتاق شنیده می شود و در پیچ های جاده ای، نیازی به کاهش سرعت مجاز برای پایداری بیشتر نیست. با اینکه S6 به سیستم کنترل پایداری الکتریکی مجهز نیست، ولی سیستم تعلیق آن در عقب هم مک فرسون انتخاب شده است و با توجه به سه اتصالی بودن آن اکسل عقب، نوعی پایداری مکانیکی در عقب خودرو دیده می شود.

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

در کنار نرمی به نسبت معقول S6، عقب این خودرو نیز پایداری مناسبی در سفرهای جاده ای دارد. در تست های فشرده با گازدهی ناگهانی و ایجاد شتاب جانبی غیر مجاز احساس می شود که وجود سیستم ESP بیشتر برای کنترل کم فرمانی آن به کار می آید و شاید نصب آن در S6 اعتماد به نفس بیشتری را به مالکان می داد. با این حال زمانی نبود که ما نبود سیستم کنترل پایداری را احساس کنیم. زیرا سبک بوسترهای ESP خودروهای چینی مشخص است و سطح کنترل آن ها به حال خودرویی با سیستم تعلیق مکفرسون در عقب فرقی نمی کند. فرمان خودرو از نوع هیدرولیکی است. ولی با وجود سنسور حساس به سرعت، شاهد بودیم که خودرو در سرعت های بالا فرمان را سفت می کند و عملکرد جالبی را در S6 ایجاد می کند.

2- موتور و گیربکس هماهنگ

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

معمولا در خودروهای چینی گیربکس دو کلاچه هماهنگی خوبی با موتور ندارد. ولی اینبار شاهد هستیم که یک خودروساز چینی، گیربکس شش سرعته دوکلاچه را با موتور ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر در حد خوبی هماهنگ کرده است. به شکلی که تاخیر آغاز حرکت به مراتب کمتری از جک S5 اتوماتیک را در این خودرو شاهد هستیم و بدو حرکت بهتری را در آن احساس می کنیم. در قسمتی کنترل شده خواستیم که خودرو را در دور موتور بالا طی مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۴۱ درجه سانتی گراد تست کنیم و عملکرد آن را بسنجیم. در این ۱۰ دقیقه افت عملکرد سیستم تهویه را لمس نکردیم. با اینکه دور موتور بین ۵۲۰۰ الی ۶۱۰۰ بود، ولی عاملی وجود نداشت که کولر خودرو را بخاطر کشش S6 قطع کند. در این مدت توانستیم با دنده ۴ به سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت برسیم و از حداکثر گشتاور ۲۲۹ الی ۲۳۴ نیوتون متر استفاده کنیم. در این حالت سه نفر داخل خودرو بودند و حدود ۲۵۰ کیلوگرم بار اضافه در صندوق عقب خودرو وجود داشت. برخی از همراهان به صدای زیاد موتور داخل اتاق اشاره می کردند. این مسئله در S6 تا حدی وجود دارد. ولی باید در نظر داشت که این خودرو مانند سایر چینی ها دور موتور محدودی ندارد و می توانید تا ۶۲۰۰rpm به S6 گاز بدهید.

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

در برخی گردنه های بعد از شهر آباده از حالت اسپورت و تیپترونیک استفاده کردیم. جالب بود که گیربکس به صورت پیش فرض در دو موتور بالای ۴۰۰۰ اجازه معکوس کشیدن نمی دهد و اگز می خواهید کشش خوبی در پیچ ها و جاده ها داشته باشید باید گیربکس را به شکل دنده ای رانندگی کنید. در تست های هومولوگیشن S6، برنامه هایی در حال طراحی هست که با توجه به رانندگی ایرانی ها، عملکرد گیربکس را ارتقا می دهد. در جاده منتهی به مقبره کوروش کبیر، بخاطر مساعد بودن شرایط آب و هوایی و همچنین شیب افقی صفر درجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به وسیله برنامه CT اندازه گیری کردیم. این خودرو با وجود دو سرنشین و باک نیمه ( ۳۵ لیتر در باک بود) توانست شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۳٫۶ ثانیه در شرایط واقعی ثبت کند. البته در برخی تست ها در مناطق دیگر، عدد بین ۱۳٫۳ الی ۱۴٫۰۳ متغیر بود.


3- راحتی در کنار امکانات خوب

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

در طی مسیر افراد مختلفی از گروه تست برای رانندگی و تجربه سفر با اولین محصول کارمانیا، سوار بر خودرو S6 شدند. جالب بود که افرادی که در تست ما را همراهی می کردند، با یکی از کراس اوورهای مطرح کره ای آمده بودند و وقتی در S6 می نشستند، خسته نمی شدند و کیفیت سواری آن را در حد یک خودرو 92 میلیون تومانی تحسین می کردند. کیفیت تودوزی خودرو به شکلی بود که گرما باعث عرق کردن چرم صندلی ها نمی‌شد. فضای صندوق هم به حدی بود که یکی از اعضا تیم که قدی بیش از ۱۸۰ سانتی متر داشت، با خواباندن صندلی های عقب، در محفظه صندوق خوابید.

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

همچنین امکانات رفاهی خودرو هم در حد خوب و قابل قبولی بود. دوربین زیر آینه شاگرد زاویه خوبی داشت و در ترافیک ها بسیار کاربرد داشت. همچنین سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو یکی از ویژگی های این خودرو به حساب می آید. صندلی هشت حالته برقی راننده، سانروف، سیستم تهویه دوگانه، سنسور نور، دوربین عقب و زیر آینه، سنسور پارک جلو و عقب، حالت ECO، آینه حساس به نور، صفحه پشت آمپر TFT، آینه تاشو برقی، بلوتوث، پخش DVD، فرمان با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و… از امکانات خوب BYD S6 به حساب می آید.

با توجه به قیمت و گارانتی سه سال و ۱۰۰ هزار کیلومتر و اعتبار برند BYD در بازار جهانی، می توان S6 را به عنوان یک کراس اوور چینی معقول در بازار معرفی کرد.. کیفیت مناسب متریال داخلی و بدنه، ابعاد بزرگ، کیفیت سواری خوب، هندلینگ مناسب، امکانات رفاهی بالا و همچنین شش کیسه هوا ۱۰ نقطه ای، باعث می شود تا خرید این خودرو نسبت به برخی رقبا زیر ۱۰۰ میلیون تومان توجیه داشته باشد.

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

نکات مثبت:

1- سواری نرم و راحت به واسطه تعلیق قوی در جلو و عقب
2- فضای کابین و صندوق مناسب
3- هماهنگی خوب موتور و گیربکس
4- وجود برخی امکانات مانند دوربین زیر آینه، سیستم تهویه دوگانه و…
5- ایمنی به نسبت مناسب با شش کیسه هوا و شاسی با نقاط جوش استاندارد پلتفرم
6- هندلینگ به نسبت خوب و حرکات عرضی کم
7- مصرف سوخت مناسب در شهر و جاده
8- متریال خوب در بخش بدنه و صندلی ها و تودوزی
9- امکان رسیدن به دور موتورهای بالای ۶۰۰۰RPM
10- ترمزهای به نسبت قوی
11- سازگاری بالای موتور با بنزین های ایرانی

گزارشی از اولین تست بلند مدت خودروی BYD S6 + تصاویر

نکات منفی:

1- طراحی ظاهری قدیمی
2- در برخی مواقع ابعاد بزرگ برای مصرف کنندگان باعث مشکل می شود
3- نبود برخی امکانات مانند گرمکن صندلی ها، سیستم کنترل شروع حرکت در شیب، سیستم کنترل پایداری برای استفاده در جاده های لغزنده با سرعت بالای ۶۰ کیلومتر برای حرکات تند
4- داشبورد خشک و تیره که برای برخی نه چندان جذاب است
5- نفوذ صدای موتور در دورهای بالای ۴۲۰۰RPM (از آنجایی که در شتابگیری ها تا دور موتور ۶۲۰۰ امکان حفظ دنده وجود دارد)
6- ناشناخته بودن در بازار نسبت به برخی رقبا
7- توان تولیدی نه چندان بالا نسبت به فناوری های روز دنیا (در سال ۲۰۱۶ برخی شرکت ها با تنفس طبیعی با حجم ۲٫۴ لیتر، توان ۱۹۵ اسب بخار را در اختیار راننده می گذارند)

9y1sqekbdfnd2u43ei.png
 

ابعاد و سایز
طول خودرو (میلی متر) 4810
عرض خودرو (میلی متر) 1855
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1725
فاصله دو محور (میلی متر) 2720
وزن خالص (کیلوگرم) 1695
مشخصات موتور و پیشرانه
حجم موتور 2400 سی سی
نوع موتور  4 سیلندر خطی DOHC
حداکثر قدرت (HP/RPM)  160 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM)  229 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
نوع گیربکس  اتوماتیک 6 سرعته کلاچ دوبل DCT با قابلیت تیپترونیک
سیستم فرمان هیدرولیک
سیستم ترمز  ساخت بوش آلمان , عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده 
سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مک فرسون با اتصال سه مفصلی مستقل
حجم مخزن سوخت  72 لیتر
حداکثر سرعت   185 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر


- اسب بخار

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امیر: 1395/4/3118:28:42،
126
31
یبار گفتن میاد یبار گفتن نمیاد
قیافه جلو معقوله ولی پشت داغونه مالک اول و آخرم خریداره اولیس مگر با 50 درصد افت قیمت

دنیا کجاست ما کجاییم
حسین: 1395/4/3119:12:06،
166
51
ماشین چینی بالا بره ، پایین بره آشغاله ...
دانیال: 1395/4/3120:17:59،
86
32
اگه من اصلا با کیفیت ، مونتاژ، بازار واسه فرش، امکانات،خدمات ، این ماشینای چینی هیچ کاری نداشته باشم هم،
حالم از اسماشون بهم میخوره.....
احمد: 1395/4/3121:11:39،
42
93
خیلی خوشگله x60 بفروشم یکی ازینا بردارم هم جدید تره هم با لاس تره هم نصف کره ای ها قیمت داره خیلی عالی
علی : 1395/4/3121:22:48،
95
30
تویوتا کمری هم می گن مالک اول و آخرش خودتی البته دلیلش اینه که هرکی کمری داره دلش نمیاد بفروشدش.
نظرسنجی: 1395/4/3123:15:20،
63
61
S5 اتوماتیک +++++++++++++++++++++
BYD S6 ---------------------------------------------------
حسین: 1395/4/3123:24:50،
68
27
طراحی داخلی و صندلی طرح اداریش فوق العاده زشت و ضایع است !!! هر کی بخره دوست و آشنا دستش میندازن ....
والا من x60دارم!!: 1395/5/103:29:56،
28
62
والا من X60دارم خیلی ازش راضیم!!
ebi: 1395/5/113:20:12،
45
23
آرم واسمش خیلی ضایعه مثل لیفان
اینا برن یه طراح آرم بارن از اروپا بعد تولید کنن.چیه اینآرم آخه .آرم سایپای خودمون رو ببین نماد گرداب یا گردباد هست.مفهومیه.ینی سالی هزاران نفر ایرانی تو گردآب عشق سایپا لت و پار میشن ..
xbm: 1395/5/118:08:46،
28
44
آدم از این همه حسادت واقعا شرمنده میشه..
جوابxbm: 1395/5/118:48:29،
38
24
حسادت ، یا حسرت ، یا غبطه ، یا هرچی مخصوص ؛ بنز ، BMW و تویوتا و .... است ، اینها تمسخر لگن های چینی است .... مردم با اینکه خیلی وضعشون خرابه ولی هنوز به اون روز نیوفتادن که به لگن های شرم آور و توهین آمیز چین حسادت کنند .
Benz: 1395/4/3118:34:08،
55
28
بی وای دی....یعنی چرا yd!!!وقتی این همه ماشین خوب هست.
678: 1395/4/3118:52:24،
49
23
اگربجای این BYD S7 را وارد میکردند طراحی بروزتری داشت
نه اینکه شبیه
2007 لکسوس RX350
نیما: 1395/4/3118:56:38،
101
29
جا دستی سمت راست راننده رو داشته باش فقط !

حسین: 1395/4/3123:48:28،
62
24
صندلی های اداری چینی فروش نرفته چسبوندن تو ماشینهای لگنشون !!!
ایرانی وطن فروش: 1395/4/3118:58:33،
67
30
حیف پول
علی: 1395/5/110:35:18،
54
31
بعضی وقت ها اینقدر این چینی ها ضایع و شرم انگیز هستند که آدم میگه صد رحمت به همون لگن های ایرانی !!! لا اقل اگر یک پژو پارس بخری کسی دستت نمی اندازه ... ولی این لگن ها واقعا شرم آور هستند !!!!
کوروش: 1395/4/3119:02:22،
55
30
طراحی داخلیش افتضاحه.....
طراحی ظاهریش هم واقعا افتضاحه
کلا به دل نمیشینه مخصوصا که چینییه دیگه بدتر
صد رحمت به کره ای ها
من اگه به بخام انتخاب کنم توسان بهتر از اینه مخصوصا 2016
Aria: 1395/5/119:35:01،
30
16
توسان 2016 حدود 80 میلیون تومن از این گرونتره عزیز.
آفرودر حرفه ای اصل: 1395/4/3119:25:33،
57
33
اسمشو گذاشتن لکسوس نسل 2 حتما منم موهامو بلوند کنم ولادیمیر پوتینم 20 سانت بلندتر!

با 2 سر نشین باک نیمه پر! 13.5؟

وانت پاژن من با دوسر نشین و باک پر و نیم تن بار 12.5 میره!
حسام: 1395/4/3119:30:45،
44
33
همه چیش خوبه فقط کلاس نداره یعنی بی کلاسه سوار این ماشین شدن
حسین: 1395/4/3123:51:59،
64
22
اتفاقا اصل فاجعه در ماشینهای چینی ظاهرضایع و تقلیدی و بی کلاس بودنشون نیست ، باطن بی کیفیت و بسیاررفاجعه و سواری نفرت انگیز و افت قیمت وحشتناک در همون ۶ ماه اول است .
پاسخ به حسام: 1395/5/111:09:33،
31
34
خودت چی سواری که میگی کلاس نداره؟ نکنه تو از اونایی هستی که پراید لگن و پژو آردی سوارند بعدش که یک ماشین چینی رو می بینند میگن کلاس نداره!
دانیال: 1395/4/3120:11:46،
36
22
ایرانجیب توروخدا کم از این ماشینای چینی حمایت کن کم واسشون اینقد تبلیغ کن بابا بخدا همشون بعد 1سال فرمشون رو از دست میدن مگه نمیبینید تو خیابونااااااا...!!!!؟
رضا: 1395/4/3123:10:59،
29
49
واقعا خودروی خوبیه به نظرم با توسان برابری میکنه
حسین: 1395/5/100:39:22،
47
21
بیشتر تحقیق کن واز کسانی که از ماشین کوچکترین فهمی دارن سئوال کن که یک وقت خودت رو با خرید لگن چینی بد بخت نکنی
حاج رضا: 1395/5/110:50:24،
29
26
شما برووو اون لگنو بخر پشتشم بنویس توسان!!

خخخخخخخخخخخخخخخخخ

واقعا ملت ......... داریم!!!!!!!!
رضا: 1395/5/212:50:00،
24
23
ببخشید من خودم توسان دارم ولی امکاناتbydواقعا خوبه
ارسلان: 1395/4/3123:12:38،
53
31
سلام
دوستان نظر بدين
سانگ يانگ تيولي +
بي واي دي. -
po: 1395/5/100:05:23،
39
29
خرید خودروی چینی بدلیل بازار معامله ضعیفش صرفا ضایع کردن سرمایه است. ماشینی که 80 تومن بخری بعد با گذشت 5 ماه که توی بنگاه مونده مجبور باشی با قیمت 50 بفروشی ضرر نیست؟ مخصوصا برای کسی که از نداشتن سرمایه رو به خرید خودروی چینی آورده. کلا دادن پول بابت خودرو با قیمت بالاتر از 40 برای اکثر مردم که درامدای ماهی 3 تا 4 تومن دارند ضرر هست. خود دانید
Aria: 1395/5/119:36:20،
24
24
3-4 تومن در ماه؟؟؟ ما زور بزنیم میشه 2 تومن.
سهيل: 1395/5/101:21:36،
34
28
چه زشته
امين: 1395/5/107:37:23،
21
21
اين ماشين الان تو عربستان همين بغل گوشمون به قيمت حدود 59 ميليون تومان اون هم با 5 سال گارانتي آگهي شده اون وقت تو كشور ما قيمت رو گذاشتن 92 ميليون اون هم با 3 سال گارانتي
خدا عاقبت هممون رو ختم به خير كنه
حسین: 1395/5/110:36:02،
42
26
تو عربستان لگن چیکار میکنه ؟!!!
امين: 1395/5/107:40:39،
31
21
البته الان تو عربستان همين ماشين رو با شرايط ويژه برا فروش گذاشتن با 5 سال گارانتي فقط 45 ميليون تومان 48000 ريال عربستان
اينو گفتم كه چشم و گوشمون روشن شه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
دکتر حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما