کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۲۵۴۶۶چهارشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۳۱۱۴۷۱ بازدید

با توجبه به افت بازارهای سهام، رشد دلار به بالاترین سطح 4 ماه اخیر و آمار فراتر از انتظار بخش مسکن آمریکا، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه ...

با توجبه به افت بازارهای سهام، رشد دلار به بالاترین سطح 4 ماه اخیر و آمار فراتر از انتظار بخش مسکن آمریکا، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نکرد. پس از آنکه صندوق بین‌المللی پول با استناد به اثرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی در دو سال آینده کاهش داد، بازار سهام آسیا در معاملات اولیه روز چهارشنبه ریزش کرد. 

هر اونس طلا با اندکی تغییر، یکهزار و 331 دلار و 60 سنت معامله شد.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد: «احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو افزایش یافته است. برخی انتظار دارند که افزایش نرخ بهره مجددا در دستور کار قرار گیرد. برخی از فشارهای نزولی در حال رشد هستند، اما تقاضای دارایی امن بودن طلا ممکن است مجددا افزایش یابد.»

طلا که در سال جاری رشدی 25 درصدی را تجربه کرده است به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است، چرا که افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بهره‌ای چون طلا را افزایش می‌دهد، در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

جیمز گاردینر تحلیل‌گر MKS اعلام کرد: «از لحاظ تکنیکال،‌ به نظر می رسد ضعف اخیر طلا به تدریج متوقف شود و این فلز گرانبها یک سطح پایه حول 1325تا 1330 دلاری را تشکیل دهد.»

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد که هر اونس طلا بعد از تثبیت کامل درون یک گوه کوچک به سطح 1313 دلاری سقوط می‌کند.

در پی آمار مسکن قوی آمریکا و افزایش انتظارات برای تسهیلات بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن، شاخص دلار به بالاترین سطح چهار ماه اخیر خود رسید و قیمت دلار در معاملات اولیه روز چهارشنبه در آسیا تثبیت شد.
در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با رشدی 0.1 درصدی نسبت به جلسه گذشته 19 دلار و 91 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 1084 دلار و 50 سنت رسید و پالادیوم با افتی 0.7 درصدی 651 دلار و 70 سنت قیمت داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها