کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سبد کالایی که به برخی خانواده‌های با 3 معلول هم نرسید!


کد خبر : ۲۵۴۵۸چهارشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۵۵۶۰۸ بازدید

توزیع سبد غذایی به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، چندی پیش پس از مدت ها فراز و نشیب عملیاتی شد،اما نحوه اجرای آن ...
سبد کالایی که به برخی خانواده‌های با 3 معلول هم نرسید!سبد کالایی که به برخی خانواده‌های با 3 معلول هم نرسید!

توزیع سبد غذایی به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، چندی پیش پس از مدت ها فراز و نشیب عملیاتی شد،اما نحوه اجرای آن منجر به بروز نارضایتی ها در میان برخی از خانوارها دارای 2 و 3 معلول شد.

چندی پیش توزیع سبد غذایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد اجرایی شد.

بر اساس آمار منتشر شده در رسانه ها وبرخی جراید همچون روزنامه همشهری،تعداد افراد مشمول دریافت سبد غذایی مذکور 9 میلیون نفر تخمین زده می شود که البته در مقایسه با سال گذشته با کاهش 1 میلیون نفری همراه شده است.

از سوی دیگر عدم ارائه سبد غذایی به برخی از خانوارهای دارای 2 تا 3 معلول نیز مزید بر علت شده تا موجبات نارضایتی برخی از این خانواده ها فراهم شود.

عدم دریافت سبد غذایی برخی خانوارها از یکسو و شیوه توزیع و آب رفتن این سبد از مواردی است که با انتقاداتی همراه شده است.

سقف ارزش ریالی سبد غذایی مذکور که مقرر بود در ابتدای ماه رمضان توزیع و تقسیم شود(که عملا  به هفته دوم این ماه مبارک موکول شد)صد هزار تومان برآورد می شد که این رقم در سال گذشته بین حداقل و حداکثر 40 تا 120 هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

البته در سال گذشته نیز گلایه هایی در خصوص میزان ارزش ریالی این سبدها مطرح شد که برخی مسئولان وعده دادند امکان افزایش آن وجود دارد،موضوعی که محقق نشد همچنان که وعده توزیع 4 مرحله ای آن نیز در مقام عمل اجرایی نشد.

در سال جاری نیز عنوان شده که مقرر است این سبد در 4 مرحله توزیع شود،وعده ای که امید است به سرنوشت سال گذشته دچار نشود.

 یکی از انتقادات مطروحه به نحوه اجرای این طرح باز می گردد،ظاهرا تعدادی از خانوارهای مشمول این طرح علیرغم اطلاع رسانی هایی که در این خصوص انجام شد،موفق به دریافت آن نشدند و همین موضوع مسبب دلخوری برخی از افراد تحت پوشش بهزستی و کمیته امداد شده است.


حقوق کارگری 800 هزار تومانی مانع دریافت سبد غذایی شده است؟

علی همت محمود نژاد،رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران در گفتگویی با رسانه ها عنوان می کند:سبد کالا به برخی از خانواده ها با داشتن 2 تا 3 معلول صرفا به دلیل برخورداری از دفترچه بیمه تامین اجتماعی و 800 هزار تومان ماهیانه دریافتی(حقوق کارگری)تعلق نگرفته است.

وی در اظهاراتی که بخش هایی از آن در روزنامه همشهری منتشر شده،عنوان کرده حتی خانواده های افراد دارای معلولیت که دارای یک پیکان یا پراید باشند،سبد کالای اقشار آسیب پذیر را دریافت نمی کنند.

موضوع مذکور با ریاست سازمان بهزیستی نیز در میان گذاشته شده که وی با تایید کاهش تعداد افراد دریافت کننده سبد غذایی در مقایسه با سال گذشته می گوید:بر اساس دستور العمل وزارت رفاه،افرادی که مستحقق بوده اند از این سبد غذایی برخوردار شده اند،که البته وی اینچنین عنوان داشته که موضوع از طریق سازمان تحت مدیریتی وی پیگیری خواهد شد.

امید آن می رود با اتخاذ تمهیداتی ویژه،شرایطی فراهم شود که دامنه هرچه بیشتری از خانواده ها واقشار آسیب پذیر مشمول دریافت این سبد غذایی شوند،سبدی که زندگی آنها را تغییر نخواهد داد و تنها مُسَکِنی است بر دردها و آلام آنها تا شاید چند صباحی را با دغدغه ای کمتر گذران کنند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها