کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت تعویض کنتورهای برق در تهران


کد خبر : ۲۵۳۹۸دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴:۴۷۸۳۷ بازدید

کنتورهای برق خانگی در تهران عوض می شود. این که بدون اطلاع قبلی کنتورهای قبلی با کنتورهای جدید عوض می شود و هزینه آن را به ناگهان ...

کنتورهای برق خانگی در تهران عوض می شود. این که بدون اطلاع قبلی کنتورهای قبلی با کنتورهای جدید عوض می شود و هزینه آن را به ناگهان از مردم دریافت می کنند باعث مشکلاتی برای شهروندان شده.

تعویض کنتورهای اشتراک برق خانگی در تهران باعث مشکلاتی برای مردم شده. آنها می گویند دریافت هزینه های ناگهانی طرح تعویض کنتورها به جیبشان فشار آورده ولی شرکت برق بدون ارائه توضیحی این کار را انجام می دهد.

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته است: شرکت برق اخیرا اقدام به تعویض کنتورها نموده است و در اقدامی تعجب برانگیز کنتورهای قدیمی را به زور و اجبار از مشترکین دریافت میکنند در حالی که این کنتورها توسط مشترکین از شرکت برق قبلا خریداری شده است و کتورهای جدید را نیز با قیمت های گزاف و با مبالغ یکباره از مشتریان اخذ میکنند که فشار بسیار زیادی به خصوص به خانواده های فقیر و کم درآمد وارد میکند که بسیاری از آنها به دلیل تعداد نفرات بالای خانوار از پرداخت این مبالغ ناتوان هستند لطفا صدای محرومین را به گوش مسئولین رسانده و دریافت غیر مجاز کنتورها را پیگیری نمایید.

توضیحات شرکت توزیع برق تهران

در همین رابطه عبدالامیر یاقوتی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران توضیحاتی ارائه کرده است که می خوانید:

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت:با توجه به عمومیت شبکه هاوتجهیزات یرق رسانی و سهیم بودن مشترکان براساس قدرت برق خریداری شده ،ضروری است شهروندان تهرانی نسبت به افزایش آمپراژ متناسب با نیاز مصرف برق اقدام کنند.

دکتر عبدالامیر یاقوتی گفت: بر اساس بند 61-4 آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، کلیه مشترکین متعهد و ملزم به رعایت قدرت قراردادی (مقدار آمپراز برقی که در قبض برق درج شده) می باشند که در قبوض برق برای مشترکین غیر دیماندی (با قدرت مساوی و کمتر از 30 کیلووات) به صورت آمپراژ درج شده است.

او با تاکید بر مفاد بند 38-4 آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق مبنی براینکه هرمشترک مسئول سالم نگاه داشتن کلیه وسایل و تجهیزاتی است که از طرف شرکت در محل برقراری انشعاب برق نصب می شود، گفت: تحت هیچ شرایطی مشترکین حق دستکاری این تجهیزات و یا پلمپ هایی را که بر روی وسایل اندازه گیری می باشد؛ را ندارند ودرصورت نیاز، تنها نمایندگان مجازشرکت توزیع برق تهران بزرگ که هویت آنها مشخص ومحرز باشد می توانند نسبت به باز کردن پلمپ ها اقدام کنند.

یاقوتی با اشاره به اینکه درسال های گذشته انشعابات غیردیماندی واگذارشده به مشترکین شامل انشعابات 5 آمپر، 10 آمپر، 15 آمپر و 25 آمپر به صورت تکفاز یا سه فاز بوده گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش تجهیزات برقی و نیاز بیشتر به قدرت برق، انشعابات تکفاز 32 و 50 آمپر و انشعابات سه فاز 15، 25 و 32 آمپر واگذار می شود.

او گفت: بخش عمده ای از مشترکینی که دارای انشعابات قدیمی است دارای آمپراژ قراردادی 5 یا 10 یا 15 بوده که بدلیل عدم جوابگویی آمپراژ خریداری شده و نیاز مصرف، بدون آگاهی اقدام به تعویض فیوز و یا تقویت آن کرده که این عمل مغایر بند 61-4 آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق است.

او گفت: مشترکان برق باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های مربوط به افزایش قدرت انشعابات، صرف افزایش تاسیسات شبکه و بروز رسانی این تجهیزات برای تامین برق مازاد استفاده شده (قدرت مجاز) می شود و در صورتیکه آنها نیاز به انشعاب برق نداشته باشند،هزینه انشعاب به قیمت روز و مطابق مقررات، استرداد خواهد شد.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از کلیه مشترکینی که به هر دلیل با افزایش و یا تقویت فیوز، بیش از قدرت مجاز خود مصرف می کنند خواست با مراجعه به منطقه برق و یا مراجعه به وب سایت شرکت به آدرس TBTB.CO.IR در بخش خدمات الکترونیک، قسمت درخواست اینترنتی انشعاب و خدمات پس از فروش و در بخش خدمات پس از فروش، درخواست خود را مبنی بر افزایش انشعاب ثبت کرده تا این شرکت بتواند خدمات بهتری در زمینه تامین برق مطمئن وپایدار برای کلیه مشترکان فراهم کند.

روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه ای تهران نیز اعلام کرد اعتراضات مردم در این زمینه به اطلاع شرکت توانیر می رسد تا در صورت امکان، هزینه دریافتی جهت تعویض کنتورها به صورت اقساط محاسبه شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها