کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آب‌ تهران‌ به‌ دستگاه‌ تصفیه‌ خانگی‌ نیاز دارد؟


کد خبر : ۲۵۳۹۷دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳:۱۵۵۱۷ بازدید

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت کشور وضعیت آب تهران را مطلوب عنوان و اظهار کرد: این روند نسبت به سال گذشته حتی ...

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت کشور وضعیت آب تهران را مطلوب عنوان و اظهار کرد: این روند نسبت به سال گذشته حتی بهبود نیز یافته است.

مهندس غلامرضا شقاقی در برنامه رادیویی مناظره با موضوع "آیا آب تهران به دستگاه تصفیه خانگی نیاز دارد؟" که با حضور مجری طرح های آب شیرین کن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: این روند نسبت به سال گذشته حتی بهبود نیز یافته است.

وی گفت: هر چقدر از منابع آب زیرزمینی بیشتر استفاده کنیم نگرانی های ما بیشتر خواهد بود، به ویژه زمانی که افزایش مصرف بی رویه آب داریم و به همین جهت کیفیت آب مان دچار تنزل می شود.

وی درباره دستگاه های تصفیه آب خانگی عنوان داشت: این دستگاه ها همان سیستم های نمک زدا هستند که املاح و برخی موادها را از آب تصفیه می کند. ولی تائیدیه ها باید بررسی شود زیرا در اغلب حالات آن گونه که بیان می شود نیست و این دستگاه ها با کیفیت خیلی پایینی در کشور توزیع شده است البته یک باور نادرستی هم درباره آنها است که هر آبی با این دستگاه ها تولید شود، آب خوبی است.

شرایط آب تهران از نظر استانداردهای ملی و جهانی در وضعیت بسیار خوب قرار دارد

علیرضا پور ابراهیم مجری طرح های آب شیرین کن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در سخنانی درباره کیفیت آب تهران گفت: شرایط آب تهران در وضعیت بسیار خوب و قابل قبولی از نظر استانداردهای ملی و جهانی قرار دارد. البته به لحاظ کمیت مشکلاتی را برای تامین آب تهران در سنوات قبل و البته آینده نیز خواهیم داشت.

وی افزود: در شرایط فعلی به لحاظ کمیت مشکل جدی نداریم .

در ادامه مهتاب باغبان مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب تهران نیز در خصوص سیستم های آنلاین توضیح داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 90 درصد آب شبکه به صورت آنلاین رصد می شود، یعنی علاوه بر تست ها و آزمون های کنترل کیفیتی که در آزمایشگاه انجام می شود، رصد لحظه ای نیز انجام می‌شود. برای این سیستم ها بالغ بر 15 میلیارد تومان هزینه شده تا بتوانیم آب تهران را به صورت لحظه ای رصد کنیم.

وی با خاطرنشان کرد: 16 درصد جمعیت کشور را در تهران داریم و در عین حال بحث کیفیت آب نیز ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت جامعه دارد، به همین خاطر برای اینکه بتوانیم کیفیت آب را ارتقاء دهیم، طرح های زیادی را در طی سال های اخیر انجام داده ایم تا شاهد بهبود کیفیت آب باشیم.

وی درباره آزمایش های انجام شده بر روی آب بیان داشت: این تست‌ها شامل آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژیک، فلزات سنگین، مواد آلی و هر آنچه که الزام استاندارد 1053 است و رهنمودها سازمان بهداشت جهانی است.

پور ابراهیم با تائید اینکه منابع آب تهران زیر زمینی و سطحی هستند، خاطر نشان کرد: البته با توجه به اینکه آب تهران را آنلاین رصد می کنیم، قاعدتا بالانس این آب شرایط کیفی مناسبی را باید داشته باشد و اجازه نمی دهیم، عناصر غیر کیفی آب از حد مجاز خودشان تجاوز کنند.

وی درباره استفاده از آب معدنی ها تصریح کرد: خیلی نسبت به آب معدنی ها خوشبین نیستم و خودم نیز مصرف نمی کنم مگر اینکه در شرایطی باشم که مجبور به استفاده از آنها باشم.

وی افزود: این در شرایطی است که بنده بیماری ویژه ای دارم که حتما باید آب پاکیزه ای را مصرف کنم و تاکنون هم با مصرف آب شبکه هیچ گونه مشکلی را نداشته‌ام. البته این بدان معنا نیست که آب معدنی را رد کنم ، ولی باید نظارت بیشتری را روی این آب‌ها داشته باشیم. ما مصرف کننده ای را داشتیم که هزینه قبض هایش بسیار زیاد بود بعد از بررسی متوجه شدیم، بطری های آب های معدنی را با آب شبکه پر می کرد!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها