کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كلاهبرداری بسته‌های اينترنتی از سوی اپراتورها


کد خبر : ۲۵۳۶۷دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸:۳۲۳۳۶۰ بازدید

در يكی دو ماه گذشته بر تعداد مشتركان تلفن همراه كه از بسته‌های اينترنت ماهانه اپراتور خود استفاده می كردند، افزوده شده است. مشتركان اپراتور ...

«شما 85 درصد حجم بسته اينترنت آلفا+ 30 روزه يك گيگابايت + يك گيگابايت هديه شبانه را تا ساعت 23:13 تاريخ 95/04/26 مصرف نموده‌ايد و تنها 135 مگابايت از حجم بسته باقي مانده است. پس از پايان اين بسته، بسته اينترنت آلفا+ 30 روزه يك گيگابايت + يك گيگابايت هديه شبانه براي شما به صورت خودكار تمديد خواهد شد.»

به گزارش ایران‌جیب به نقل از اعتماد، در يكی دو ماه گذشته بر تعداد مشتركان تلفن همراه كه از بسته‌های اينترنت ماهانه اپراتور خود استفاده می كردند، افزوده شده است. مشتركان اپراتور تلفن همراه تاكنون با دريافت چنين پيامك‌هايي در فاصله 20 تا 25 روز بعد از خريد بسته ماهانه اينترنت خود آشنا بودند اما يكي دو ماهي است كه فاصله دريافت چنين پيامك‌هايي از سوي اپراتور تلفن همراه به چند روز رسيده است. موضوعي كه موجب شده صداي اعتراض مشتركان اين اپراتورها بلند شود. حتي يكي از مشتركان از دريافت اين پيامك در فاصله يك روز در ميان طي دو هفته اشاره مي‌كند؛ موضوعي كه موجب شده برخي از قبوض تلفن همراه به طور قابل توجهي افزايش يابد.

اين در حالي است كه دولت قصد دارد بالاخره هزينه اينترنت را از ابتداي مردادماه كاهش دهد و اين موضوع را به اپراتورها اعلام كرده است و ظاهرا اپراتورهاي همراه براي اين منظور زودتر دست به كار شده‌اند و پيش از اينكه بخواهند كاهش قيمت را اعمال كنند ابتدا محتواي بسته‌هاي خود را تغيير داده‌اند به گونه‌اي كه بسته‌هاي ماهانه اينترنت كه پيش از اين به صورت «2.5 گيگابايت اينترنت تنها 10 هزار تومان» تبليغ و ارايه مي‌شد چند ماهي است كه به صورت خردتر فروخته مي‌شود. اين بسته‌ها كه به قيمت 10 هزار تومان به فروش مي‌رسد چند تغيير ماهوی كرده است.

1- به جای 2.5 گيگابايت تنها 2 گيگابايت است.

2- به جاي استفاده از 2 گيگابايت اينترنت در طول شبانه‌روز در بسته‌هاي جدي يك گيگابايت اينترنت روزانه و يك گيگابايت اينترنت شبانه ارايه مي‌شود.

3- ديگر خبري از آن 0.5 گيگابايتي كه پيش از اين ارايه مي‌شد، نيست و تنها در برخي از بسته‌ها عنوان شده است بسته اينترنت آلفا +يك گيگابايت اينترنت روزانه + يك گيگابايت اينترنت شبانه.

4- قرار است از ابتداي مردادماه اينترنت 20 درصد ارزان شود؛ وعده‌اي كه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات چندي است آن را رسما اعلام كرده است ولي مشخص نيست اپراتورها با چه مجوزي دست به تغيير تعرفه‌هاي فروش اينترنت خود زده‌اند.

بر اساس اين تصميم از چهار روز ديگر تعرفه استفاده از هر كيلوبايت داده آزاد همراه براي مشتركان سيم‌كارت‌هاي دايمي براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات از ابتداي مرداد ماه از 0.5 ريال به 0.4 ريال كاهش خواهد يافت.

اپراتور نخست تلفن همراه كشور براساس روالي مرسوم بسته‌هاي اينترنت خود را براساس سه دسته عرضه مي‌كند كه از بسته‌هاي روزانه 30 مگابايتي آغاز مي‌شود و تا بسته‌هاي 4 گيگابايتي يك ماهه مي‌رسد كه به تازگي ظاهرا هزينه ماليات بر ارزش‌افزوده هم بر اين هزينه‌ها افزوده شده است. بسته‌هايي كه متقاضيان زيادي را دارد و با توجه به محاسبه 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده هر بسته ١٠ هزار توماني در نهايت براي مشترك ١٠٩٠٠ تومان محاسبه خواهد شد بسته‌هايي كه تا پيش از اين به عنوان بسته‌هاي 2.5 گيگابايتي به فروش مي‌رسيد و به‌تازگي و در سكوت خاص اپراتورها به 2 گيگ كاهش يافته و به صورت يك گيك روزانه و يك گيگ شبانه تقسيم‌بندي شده‌اند.

بر اين اساس اپراتور‌هاي تلفن همراه در حالي به فكر جذب مشتركان هستند و از كوچك‌ترين ضعف رقيب براي تبليغ خود استفاده مي‌كنند كه خود كمر به سوءاستفاده از مشتركان خود برداشته‌اند. موضوعي كه باعث شده تا برخي مشتركان خواهان پاسخگويي اين اپراتورهاباشند و در قبال سكوت مديران به فكر تعويض اپراتور‌هاي خود باشند. حتي براساس برخي شنيده‌هاي برخي از مشتركان به دنبال جمع‌آوري امضا براي شكايت و پاسخ گويي مديران اين اپراتور برآمده‌اند. م. رضايي يكي از مشتركان تلفن همراه با اشاره به دريافت سه پيامك در طول يك هفته با مضمون اتمام بسته خريد اينترنت تلفن همراه خود مي‌گويد: «اين در حالي است كه طي سال‌هاي گذشته همواره از همين بسته اينترنت استفاده كرده‌ام و هميشه بسته اينترنت تلفن همراهم تا پايان ماه باقي مي‌ماند اما طي سه ماه اخير مجبور شده‌ام در ماه حداقل 5 بسته اينترنت بخرم. كه با توجه به اينكه گزينه خريد اتوماتيك بسته اينترنت گوشي‌ام فعال است هر بار با اتمام بسته، به صورت خودكار بسته جديد تمديد مي‌شود كه هزينه زيادي را به قبض تلفن همراهم اضافه كرده است.»

اين مشترك تاكيد مي‌كند: «وقتي براي اعتراض به سايت خدماتي اپراتور مذكور تماس گرفتم جواب قانع‌كننده‌اي دريافت نكردم تا اينكه يكي از مراكز امور مشتركين تلفن همراه از محاسبه بسته‌هاي اينترنتي به صورت دو بخش روازنه و شبانه خبر داد كه مشخص مي‌كند اين اپراتور با وجود اينكه پول دو گيگابايت اينترنت آن هم براي يك ماه را اخذ مي‌كند اما بدون اطلاع‌رساني تنها يك گيگابايت اينترنت در اختيار مشترك قرار مي‌دهد.»

حسن. ص مشترك ديگري در اين باره مي‌گويد: «متاسفانه اپراتورهاي تلفن همراه هيچ توجهي به مشتركان خود ندارند و تنها به فكر فروش و درآمدزايي براي خود هستند. من مشتركي هستم كه در طول شب اصلا به اينترنت نياز ندارم و بايد براي استفاده ماهانه از بسته اينترنت ماهانه براي يك گيگابايت اينترنت، هزينه دو گيگابايت را بپردازم ان هم به اين دليل كه اپراتور تلفن همراهم هيچ اطلاع‌رساني در مورد بسته‌هاي اينترنت خود نكرده است.»

با توجه به افزايش استفاده از اينترنت اپراتورهاي تلفن همراه بايد براي جذب مشترك تلاش بيشتري براي ارايه بسته‌هاي جذاب اينترنتي داشته باشند اما به دلايل مختلف اپراتورها نگاه پاسخگويي به مشتركان خود ندارند. اين اتفاق در حالي رخ داد كه كارشناسان بر اين نكته تاكيد داشتند كه اكنون بحث فروش پهن‌باند در دنيا به سمت رايگان‌شدن مي‌رود و هزينه دسترسي به پهناي باند اينترنت در اكثر كشورها در حال كاهش است البته با اين وجود برخي مسوولان نيز بر ارزان بودن اينترنت در ايران تاكيد داشته و به عنوان مثال مديرعامل اپراتور سوم يا رايتل ايران را سومين كشور ارزان از منظر اينترنت مي‌داند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها