کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعدد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تولید ضربه می‌زند


کد خبر : ۲۵۳۰۹شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵:۴۱۱۳۰۶ بازدید

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران گفت: عده‌ای به دلیل اشتغال‌ و رفع بیکاری، از تعدد مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری حمایت ...

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران گفت: عده‌ای به دلیل اشتغال‌ و رفع بیکاری، از تعدد مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری حمایت می‌کنند، ولی این مناطق کشور را به گذرگاه کالای قاچاق و قاچاق‌چی‌ها تبدیل می‌کند.

خسرو فروغان‌ رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران گفت: عده‌ای به دلیل اشتغال‌ و رفع بیکاری، از تعدد مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری حمایت می‌کنند، ولی این مناطق کشور را به گذرگاه کالای قاچاق و قاچاق‌چی‌ها تبدیل می‌کند.

مسئولان و سیاست‌گذاران کشور، با چه نگاهی از مناطق ویژه اقتصادی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی و بازارچه‌های مرزی دفاع می‌کنند؟

خسرو فروغان، عضو هیئت نمایندگان اتاق شیراز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: «در ایران از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی با اولویت اشتغال‌زایی استقبال می‌شود.»

آمارهای رسمی در کشور از رشد نرخ بیکاری خبر می‌دهد؛ در این میان برای اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری، عده‌ای بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد تجاری را مفید می‌دانند و آن را پیشنهاد می‌دهند. اما عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: «این شغل‌ها، شغل‌هایی کاذب هستند و مردم منطقه را به قاچاق‌چیان و دلال‌های فصلی تبدیل می‌کند.»

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران معتقد است: «به جای اینکه شغل‌ کاذب برای مردم ایجاد شود، باید فرهنگ اشتغال بادوام و فرهنگ تولید به مردم آموزش داده شود. باید مردم یاد بگیرند که به تولید اهمیت دهند، نه دلالی.»

فروغان، می‌گوید: «بازار آزاد اقتصادی و مناطق ویژه تجاری به تولید ضریه می‌زند و کل منطقه را به بازار واردات و قاچاق کالای خارجی تبدیل می‌کند.»

او لایحه اخیر دولت برای ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری را ضربه به پیکره تولید می‌داند و می‌گوید: «وقتی تولید از مشکلات متعددی رنج می‌برد و به دلایل متعددی آسیب دیده است، تشکیل این مناطق ضربه زدن به تولید است که تولید را به انزوا ی کامل می‌برد.»

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران ادامه می‌دهد: «دلیل کثرت این مناطق چه معنا دارد؟ دولت می‌تواند یک منطقه آزاد یا منطقه ویژه داشته باشد.

وقتی به کثرت این مناطق تا این اندازه توجه می‌شود آیا فکر نمی‌کنند که این مناطق، با تولید و صنعت چه خواهد کرد؟» فروغان می‌گوید: «دولت باید با فرهنگ حمایت از تولید و صنعت به تجمیع این مناطق بپردازد و سیاست واحدی را با هدف حمایت از تولید در آنجا اجرا کند،. ولی اگر هدف دولت‌ها ایجاد و حمایت از  اشتغال‌ کاذب است، پس کل کشور را منطقه آزاد و مناطق ویژه تجاری اعلام کند و کلا بساط تولید و صنعت را جمع کنند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها