کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران تقویت شد


کد خبر : ۲۵۲۹۳شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۲۶۷۹۰ بازدید

بازار سهام امروز همپای بازارگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و شکل‌گیری صف‌ خرید ناپایدار و ...

بازار سهام امروز همپای بازارگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و شکل‌گیری صف‌ خرید ناپایدار و تک‌سهم‌های این گروه بود، بازاری که یک روز پس از کودتای نافرجام ترکیه تحلیل‌های یک شبه خود را کنار گذاشتند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 26 تیر ماه 95 با افزایش 104 واحدی به رقم 73 هزار و 868 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 16 واحدی به عدد 13 هزار و 658 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور اما با رشد 66 واحدی عدد 82 هزار و 392 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 101 واحدی روی رقم 51 هزار و 439 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با 66 واحد کاهش عدد 163 هزار و 7 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحد به رقم 707 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 53 واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با 43 واحد و پالایش نفت  اصفهان با 42 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 46 واحد و بانک ملت و گروه مپنا هر یک به میزان 26 واحد بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از صد و 94 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 957 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 500 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مالیبل سایپا، مهندسی فیروزا، تولیدی پلاستیک شاهین، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان،‌ پتروشیمی امیرکبیر، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، صنعتی مینو، سیمان لار سبزوار، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، نوسازی و ساختمان تهران، ایران ترانسفو، پتروشیمی جم، کابل البرز، بورس کالا، تولیدی گاز لوله، کاشی صدف سرام استقلال آباده، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، ریل‌پرداز سیر، بیمه کارآفرین، بیمه آرمان، اوراق اجاره صایان متوقف شدند.

امروز همچنین پذیره‌نویسی سهام شرکت بیمه حکمت صبا برای نخستین بار در فرابورس آغاز شد که در نخستین روز پذیره‌نویسی یک میلیارد و 325 میلیون سهم این شرکت بیمه‌ای وابسته به ارتش جمهوری اسلامی را در پی داشت.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد تعداد 15.5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی همراه بود.

در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران امروز 14.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی این شرکت منتقل شد.

در سرمایه‌گذاری کوه نور نیز امروز اندکی بیش از 4.5 میلیون سهم کد به کد شد. در شرکت اعتباری عسگریه اما امروز 4 میلیون سهم به ارزش کمتر از 6 میلیون تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

امروز همچنین گروه مپنا 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان را میان کدهای درون گروهی خود کد به کد کرد.

بر اساس این گزارش امروز در حالی معامله‌گران بازار سهام با رصد تحولات سیاسی کشور ترکیه و شبه‌کودتای نافرجام این کشور در شب گذشته معاملات امروز خود را آغاز کرد که انتظار می‌رفت با نوسان شدید قیمت جهانی نفت و به تبع آن افزایش قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی بورس تهران نیز با تحلیل‌های جدیدی همراه شود.

این در حالی است که امروز معدنی‌ها و برخی تک سهم‌های گروه فلزات اساسی در کنار برخی پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در بازار بی‌رمق و کم حجم امروز در جایگاه پیشروترین صنایع بازار قرار گرفتند. امروز همچنین در حالی گزارش دعوت به مجمع شرکت کنتورسازی ایران به بازار منتشر شد که برخی خبرهای غیررسمی حاکی از عرضه سهام این شرکت از طریق کارگزاری‌های بانک اقتصاد نوین و بانک پاسارگاد دارد.

به گزارش فارس، طی روزهای آینده در حالی ترافیک پرحجم فصل مجامع شرکت‌های بزرگ بورسی از جمله خودرویی‌ها و فولادی‌ها و همچنین بانک‌ها و بیمه‌ها برگزار خواهد شد که هم اکنون اطلاعات دریافتی این شرکت‌ها حاکی از تحقق سود عملیاتی نه چندان دلچسب در عملکرد سال مالی قبل دارد.

بازار سهام همچنان با پایین بودن حجم معاملات سهام روبه‌روست و این در حالی است که اغلب بازیگران بزرگ بازار سهام از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری علاقه‌مند به تمرکز بر ابزارهای بدهی و اوراق مشارکت دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها