کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعداد مهم کودتای ترکیه/ 90 کشته، 1150 زخمی/ بازداشت 1500 کودتاچی


کد خبر : ۲۵۲۹۲شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۱۶۹۲۹ بازدید

در حالی که شرایط امنیتی در شهرهای مختلف ترکیه کم‌کم به کنترل دولت درمی‌آید، آخرین آمارها از کشته شدن 90 تن و زخمی شدن بیش ...

در حالی که شرایط امنیتی در شهرهای مختلف ترکیه کم‌کم به کنترل دولت درمی‌آید، آخرین آمارها از کشته شدن 90 تن و زخمی شدن بیش از یکهزار و 150 نفر در پی کودتای نافرجام این کشور خبر می‌دهند.

منابع مطلع ترکیه درآخرین گزارش ها از کشته شدن دست کم 90 نفر و زخمی شدن یک هزار و 154 نفر دیگر در جریان حوادث مربوط به کودتای نافرجام این کشور خبر دادند. 

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که 1563 نفر از نیروهای مسلح ترکیه که در جریان کودتای این کشور نقش داشته‌اند بازداشت شده‌اند.

در همین حال، خبرگزاری تسنیم نوشت: معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرده که دولت این کشور اجرای مجدد حکم اعدام در مورد طراحان کودتا را بررسی می‌کند.

به نظر می‌رسد دولت کم‌کم بر شرایط امنیتی مسلط می‌شود، اما بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه از مردم این کشور خواسته است همچنان در میدان‌ها حضور داشته باشند و آن را ترک نکنند.

از سوی دیگر واکنش‌های جهانی به تحولات ترکیه ادامه دارد. دونالد تاسک رئیس شورای اروپا امروز شنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست آسیا- اروپا در مغولستان، تاکید کرد: تنش‌ها و چالش‌های ترکیه را نمی توان با اسلحه حل و فصل کرد. 

وی تصریح کرد: کودتاهای نظامی هیچ جایگاهی در ترکیه مدرن ندارد. هیچ جایگزینی برای دموکراسی و اجرای قانون وجود ندارد.

روزنامه گاردین هم گزارش کرد که اردوغان امروز شنبه از جانب چین و ژاپن نیز مورد حمایت قرار گرفت و شبکه تلویزیونی چین به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش کرد که پکن از ترکیه می‌خواهد نظم و ثبات را هرچه سریع‌تر بازگرداند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها