کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صدور مجوز پرواز خالی به ترکیه برای بازگرداندن مسافران ایرانی‌


کد خبر : ۲۵۲۹۰شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۱۴۲۸۵۶ بازدید

‌سازمان هواپیمایی کشوری برای کمک به مسافران ایرانی در ترکیه و بازگرداندن آنها، مجوز پروازهای بدون مسافر به ترکیه را برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرد.

رضا جعفرزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: ‌‌به محض عملیاتی شدن فرودگاه‌های کشور ترکیه پروازها از ایران به این فرودگاه‌ها سرگرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌‌وضعیت امنیت در کشور ترکیه را رصد می‌کنیم و حتماً با عملیاتی شدن فرودگاه‌های ترکیه و اطمینان از امکان انجام پروازهای ایمن و سلامت، پروازهای ایران به این کشور از سرگرفته خواهد شد‌.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا به اعلام نظر مسئول مدیریت ترافیک هوایی منطقه‌ی ایکائو (سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری)  هیچ تهدیدی برای پروازهای عبوری بر فراز ترکیه وجود ندارد.

‌وی اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور کمک به مسافران ایرانی و بازگرداندن آنها که در جریان کوتادی شب گذشته در ترکیه مانده‌اند مجوز انجام پروازهای بدون مسافر به ترکیه را برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرد.

* شرایط برای پرواز به ترکیه مطمئن نیست

در این راستا معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها‌ و ناوبری هوایی ایران هم با بیان اینکه فرودگاه‌های ترکیه برای برقراری پروازها اعلام آمادگی کرده‌اند اما هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، اماراتی و قطری از این موضوع استقبال نکردند، گفت: اوضاع ترکیه به حالت عادی بازنگشته است اما شرایط برای پرواز در ترکیه مطمئن نیست.

سعید اکبری در گفت‌وگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به برگزاری نشست اضطراری شورای معاونان شرکت فرودگاه‌ها در خصوص کودتای نظامی ترکیه و چگونگی انجام پروازها در این شرایط از فرودگاه‌های ایران، گفته است: ‌ترکیه برای انجام پروازها در این کشور اعلام آمادگی کرده است اما در فرودگاه‌های آتاتورک و استانبول هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد و در فرودگاه «سبیها» در نزدیکی استانبول نیز تنها پروازهای ترکیه‌‌‌ای برقرار است.

وی با ابراز نگرانی برای مسافران ایرانی که در آنکارا و استانبول به سر می‌برند عنوان کرد: مسئولیت بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه برعهده شرکت‌های هواپیمایی است؛ قاعدتا این شرکت‌ها تمهیداتی برای برگرداندن مسافران اندیشیده‌اند اما شرایط در ترکیه عادی نیست و نمی‌توان پرواز با اطمینان کامل انجام داد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: این امکان وجود دارد که تعدادی هواپیمای بدون مسافر به سمت فرودگاه سبیها با هدف بازگرداندن مسافران ایرانی پرواز کنند‌ البته تاکنون با یک پرواز تعدادی از هموطنان به فرودگاه تبریز آورده شدند.

اکبری ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی فرودگاه‌های ترکیه برای برقراری پروازها، هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی، قطری و اماراتی از این موضوع استقبال نکردند برقراری پروازهای مجدد به کشور ترکیه به اوضاع ترکیه بستگی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها