کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروسازان صدای وزير را بلند كردند

کدخبر:۲۵۲۷۴شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۳۰۴۵۹۶ بازدید

گويا ديگر خودرو از زير چتر حمايتي وزارت صنعت، معدن و تجارت و البته در مقامي بالاتر، دولت بيرون آمده است. ديگر دولتمردان يازدهم ...

 گويا ديگر خودرو از زير چتر حمايتي وزارت صنعت، معدن و تجارت و البته در مقامي بالاتر، دولت بيرون آمده است. ديگر دولتمردان يازدهم، هم قصد ندارند به حمايت صرف از اين صنعت بپردازند و قصد دارند تا حالا از ثمره چندين سال حمايت‌شان بهره‌برداري كنند. صنعت خودروي ايران كه در سال‌هاي تحريم به خاطر تنگ‌نظري‌هاي غربي‌ها در شرايط نامساعدي قرار گرفته بود طي يكي، دو سال گذشته و با تغيير دولت و تغيير رويه دولت‌هاي غربي و البته اجراي برجام توانست كمي نفس راحت بكشد و در سايه حمايت‌هاي دولتي روزگار بهتري نسبت به ساير بخش‌هاي صنعتي را پشت سر بگذارد. البته اين بخش در عين حال كه در چتر حمايتي دولت قرار داشت براي ماندن در اين چتر هم وعده‌هاي خاصي را به دولت داده بود از جمله اخذ سهم صادراتي از بازار خارجي، طراحي و ساخت پلتفرم‌هاي جديد خوردويي، معرفي خودروهاي جديد و... موضوعي كه ظاهرا حالا كه به سال پاياني دور نخست دولت يازدهم نزديك مي‌شويم بيش از پيش مورد سوال دولتمردان قرار گرفته است. حالا زمان آن فرا رسيده كه خودروسازان به وعده‌هايي كه داده‌اند عمل كنند.

موضوعي كه ظاهرا تنها در حد وعده باقي مانده و نتوانسته است رضايت محمد رضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت را فراهم كند و باعث شده تا در جلسه اخير شوراي سياستگذاري خودرو نعمت‌زاده دست به اعتراض زده و بالاخره بعد از چند سال حمايت خودروسازان را مورد مواخذه قرار دهد. طبق گفته‌هاي ساسان قرباني سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو، محمد نعمت‌زاده وزير صنعت از ايران‌خودرو و سايپا بابت سرعت كار طراحي پلت‌فرم‌هاي جديد ناراضي است و خواهان گزارش آخرين وضعيت اين موضوع، توسط خودروسازان شده است. وزير صنعت تاكيد كرد كه لازم است برنامه اقدامات اجرايي در خصوص اين موضوع توسط اين دو شركت به صورت جداگانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارايه شود، ضمنا به صورت همزمان تا تحقق اين امر شركت‌ها به تغيير طراحي ظاهري (فيس ليفت) خودروهاي موجود براي جلب رضايت مشتريان اقدام كنند. گويا در اين جلسه وزير مطالبات باقيمانده از خودروسازان را يك به يك از مديران خودروساز مطالبه كرده است چرا كه طبق گزارشي كه ساسان قرباني از اين جلسه ارايه كرده است؛ وزير در خصوص موضوع صادرات، توليد، تكميل آزمون و... از خودروسازان سوال كرده است.

طبق گزارشي كه خبرگزاري‌ها به نقل از روابط عمومي وزارت صنعت از جلسه اخير شوراي سياستگذاري خودرو منتشر كرده است، ساسان قرباني با اشاره به آمارهاي توليد خودرو تا پايان خردادماه امسال گفت: طي اين مدت حدود ۲۶۵ هزارو ۸۳ دستگاه خودرو خودروي سبك و سنگين توليد شده است. همچنين ميزان خودروهاي توليدي از ابتداي سال تا پايان ۲۰ تيرماه رقم ۳۲۶ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو بوده است كه اين ميزان خودروي توليدي نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود نيم درصد افزايش نشان مي‌دهد. بر اين اساس در جلسه روز گذشته توليدكنندگان خودرو با وزير صنعت مقرر شده تا با توجه به عدم دستيابي به اهداف صادراتي، كميته ويژه‌اي با حضور شركت‌هاي خودروساز، قطعه‌سازان و مسوولان وزارت صنعت، تشكيل و عوامل عدم تحقق برنامه بررسي شود؛ ضمن اينكه قرار است برنامه جبراني براي تحقق اهداف صادراتي تا پايان سال تهيه و در جلسه بعدي شوراي سياستگذاري صنعت خودرو يك برنامه تدوين شده براي جبران عقب‌ماندگي گذشته ارايه شود.

وي تصريح كرد: گزارش مربوط به تكميل آزمون‌هاي جاده‌اي نيز به وزير صنعت ارايه شده و وي براي رفع موانع پيشرفت كار، دستورات لازم را صادر كرده است، به نحوي كه ضمن تاكيد بر اجراي پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندي مصوب، تاكيد كرده كه همه فعالان در صنعت خودرو سهمي از اين شركت داشته باشند و مقرر شد ظرف يك ماه ضمن جبران فعاليت‌هاي عقب‌افتاده گزارشي توسط مديرعامل آن شركت مجددا تهيه و به شورا ارسال شود. همچنين بررسي و تعيين اهداف كيفي در دستور كار شورا قرار گرفت و بر اساس برنامه ارايه شده، شاخص‌هاي ارزيابي نسبت به سال‌هاي قبل سختگيرانه‌تر شده و در اين خصوص ضمن تاكيد بر فرآيندهاي آموزشي به ويژه در خدمات پس از فروش خودروسازان موظف شدند مطابق اهداف كمي و كيفي برنامه اجرايي مربوط به تحقق برنامه را تدوين و اجرا كنند و ارزيابي دوره‌اي توسط وزارتخانه بر اساس اهداف كيفي تعيين شده صورت گيرد.

وي خاطرنشان كرد: در جلسه اخير شوراي سياستگذاري خودرو، وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين به تحليل وضعيت صنعت خودرو پرداخت و ضمن اشاره به اهميت توجه به خواست مشتري اعلام كرد كه ما بايد در صنعت خودرو به علت بروز نارضايتي‌ها از سوي مشتريان توجه كنيم و بايد ياد بگيريم كه به مشتري حق بدهيم؛ ضمن اينكه عيوب قطعات مشخص شده و به قطعه‌سازان انتقال يابد. وزير صنعت تاكيد دارد كه شركت‌هاي خودروسازي ضمن توجه به نيازهاي مشتريان و بهبود كيفيت خودروها نوآوري و خلاقيت را در خودروها اعمال كرده و در مورد پلتفرم ملي بايد با جديت بيشتري كار كنند، به نحوي كه خودروسازان برنامه‌هاي عملياتي و جبراني خود را براي تحقق برنامه در افق ۱۴۰۴ مورد بازنگري و تدوين قرار دهند.

تحقق كمتر از نصف برنامه صادرات در دو ماه

 پيش از اين ساسان قرباني از محقق شدن تنها ٤٥درصد از برنامه هدفگذاري شده صادرات خودرو در دو ماه نخست سال جاري صحبت كرده بود و گفته بود: «در دو ماهه نخست امسال ۲۷۸۱ دستگاه خودرو از كشور صادر شده و تنها ۴۵ درصد از برنامه هدفگذاري شده در اين خصوص محقق شده است. توليد خودروي سواري در كشور از ابتداي امسال تا پايان ارديبهشت ماه ١٤٥ هزار و ٩٣٠ دستگاه و وانت ١١ هزار و ٣٨٤ دستگاه بوده است. در مجموع ١٥٨ هزار و ٥٧١ انواع خودرو در كشور تا پايان ارديبهشت ماه توليد شده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٨/٢ درصد كاهش داشته است. با توجه به برنامه توليد سال ١٣٩٥ كه يك ميليون و ٣٠٤ هزار دستگاه خودرو بوده بيش از ٩٠ درصد برنامه تاكنون محقق شده است.»به گفته قرباني در دو ماه نخست امسال تنها ٢٧٨١ دستگاه خودرو از كشور صادر شده كه تنها ٤٥ درصد برنامه در اين خصوص محقق شده است. صادرات شركت‌هاي خودروساز براي دو ماهه امسال ٦١٩٤ دستگاه خودرو هدفگذاري شده بود. در صادرات اجزا و قطعات خودرو بر اساس كد ٨ رقمي تعرفه در دو ماه نخست سال جمع ارزشي ١٠ محصول برتر صادراتي حدود ١٠ ميليون و ١٢٥ هزار دلار بوده و در كل بيش از ١٥ ميليون و ١٥٠ هزار دلار صادرات كل محصولات خودرو بوده كه نسبت ١٠ محصول برتر به كل صادرات خودرو ٨/٦٦ درصد برآورد شده است.

برنامه صادرات ٧٠ هزار خودرو

پيش از اين البته محسن صالحي‌نيا، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يكي از برنامه‌هاي اين وزارتخانه را صادرات ٦٥ تا ٧٠ هزار دستگاه در سال ٩٥ اعلام كرد. وي گفته بود: « ما در سال جاري برنامه گسترده‌اي براي خودروسازي كشور داريم و در نظر داريم ركوردهاي جديد در اين صنعت به وجود بياوريم. ميزان توليد خودروي ما در سال گذشته يك ميليون و ١٠٠ هزار دستگاه بوده كه نسبت به سال ٩٣ كاهش داشته اما اميدواريم در سال ٩٥ اين رقم به يك ميليون ٣٠٠ هزار دستگاه برسد. بر اساس سياست اقتصاد مقاومتي و توجه ويژه به صادرات، انتظار داريم بتوانيم در سال جاري ٦٥ تا ٧٠ هزار دستگاه صادرات داشته باشيم. صنعت خودروسازي از صنايع پايه در كشور است و ما بايد تا سال ١٤٠٤ به توليد ٣ ميليون خودرو در سال برسيم و با برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام شده مي‌توانيم به اين رقم برسيم.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضا: 1395/4/2610:00:01،
26
196
خودروی داخلی باید گرون بشه
کیارش: 1395/4/2611:20:04،
152
13
قیمتهای پاییزه خودروها اعلام میگردند
انواع پراید از 42 میلیون تا 53 میلیون
رانا از 59 میلیون
سمند از 64 میلیون
ال نود از 76 میلیون
و .....



کوووووو خریدار
هر اندازه دوس دارین گران کنین
خیابانها و جاده ها سرشاز از ماشینه
سر جای پارک کردن همش دعواس
هر اندازه دوس داری
گران کن / بازار هم که در رکود کامله
بزودی به مرگ میرسه و ورشکسته میشین
ما
نمیخریم
ما
نمیخریم
حتی افغانستان هم خریدارتان نیستند
محمد: 1395/4/2611:25:45،
105
7
آره راست میگی... باید گرون بشه که کسی نخره
کورش: 1395/4/2612:08:45،
103
6
آآآآآآآآآ خی
طفلی وزیر عزیر
دلشون خون شده
صداشون دراومد بالاخره

به عرض حضرت مبارک برسانیم که صدای
مردم مظلوم ایران بیش از چند دهه است که دراومده
کاش به حرف مردم اهمیت بدین
باور کنین ما ایرانی هستیم
از جنس شماهاییم
اما فقط درآمدهامون
نجومی نیست
ابوسعيد: 1395/4/2612:40:34،
76
6
نزديك انتخابات كه ميشه همه دست ميذارن رو خودرو كه واسه مردم ميدونن مهمه ... واي هيچ اتفاقي نميفته ...

مافياي خودرو بسيار قدرتمندتر از فشار دولت هستن ... همون براداران قاچاقچي كه هممون ميدونيم كيا هستن پس مطمعن باشيد قيمت خودرو كاهش نخواهد داشت
مسعود: 1395/4/2610:02:26،
116
6
گوشمون کر شد از صدای وزیر. آخه چرا صداشو در میارید ای خودروسازان
ملنگ: 1395/4/2610:05:38،
171
6
نمیخواد ژست حمایت از مردم و خواست مشتری بگیری.!!! دست شما برای مردم رو شده.
حالا مثلا میخوای اثر افزایش قیمت و عصبانی شدن مردم را خنثی و ماستمالی کنی؟؟؟
007: 1395/4/2610:54:36،
62
4
احتمالا حق حساب نرسیده
حسین: 1395/4/2610:58:49،
118
6
همین جناب وزیر پارسال فرمودند هر کی پراید رو تحریم کنه ضد انقلاب و خائن است !!!!!
مستو ملنگ: 1395/4/2610:58:55،
86
4
اینا با مردم دیگه چیکار میخوان بکنن که نکردن؟
احمد: 1395/4/2610:08:48،
132
7
جنگ زرگریه ، یه ماه گمرکی رو بردارند اونوقت خودرو سازان خودشون رو جمع میکنند .
ممد: 1395/4/2610:11:09،
49
7
باید با این خودرو سازان داخلی سرسخت تر رفتار کرد
تو این چند سال که مورد حمایت کامل دولت بودند و فقط میخوردند و ملت هم، پیشرفتی از سوی خودروسازها در زمینه تخصصیشون ندیدند و تنها قیمت بسیار بالا را مشاهده کردند.
جوری قیمت ها با کیفیت خودروها نامتعادل است گویی دارند ظلم میکنند در حق مصرف کننده نهایی یعنی مردم
نوید: 1395/4/2610:13:49،
74
5
وقتی دولت پنجاه درصد شریکه چرا صداش در بیاد. سود کمیه ؟. کدوم کمپانی ماشین سازی میتونه سیصد درصد سود کنه.اگر میخواست صداش در بیاد وام برای جلوگیری از سقوط خودرو ساز ها نمیداد.
خودرو: 1395/4/2610:14:41،
55
8
فیس لیفت نخاستیم. حداقل ماشینارو با کیفیت قبل از دوره احمدی نژاد تولید کنید.
علیرضا: 1395/4/2610:20:00،
19
47
با واگذاری گروه بهمن به بخش خصوصی واقعی، یک رقیب جدی در داخل برای دو خودروساز خونخوار دولتی درست کردند و یواش یواش دارند دست از حمایتشان از این دو لگن ساز برمیدارند. آفرین بر وزیر صنعت. حالا می فهمم علت بازدید ماه پیش جهانگیری رو از شرکت کروز. آفرین بر دولت تدبیر و امید
حسین: 1395/4/2610:21:44،
85
6
جناب وزیر دیگه اگه کسی پراید رو نخره ، ضد انقلاب نیست ؟!!!
م .م: 1395/4/2612:40:31،
41
4
تا حالا چیزی در مورد دعوایی زرگری شنیدی
اینا همش فیلمه
حمید: 1395/4/2610:23:38،
59
5
پراید 300 هزار تومن گرون نشده 700 هزار تومن گرون شده
مسعود: 1395/4/2610:49:17،
31
3
من موندم دلیل این افزایش قیمتا چیه اخه چه کاری انجام میشه که مدام دارن افزایش میدن
خرناس کش : 1395/4/2614:19:21،
27
5
لاستیک جنگنده f22 روشه + ایربگ بوگاتی
امین: 1395/4/2610:24:08،
72
7
باید تعطیل شوند و بس
بابک: 1395/4/2610:30:36،
76
4
وزیری که خودش عضو هیئت مدیره دهها شرکت وابسته به خودروسازانه !!!!!
اميد: 1395/4/2610:33:04،
54
5
آره ما هم باور كرديم تشر زدي به همكارات وا چرا ناراحت ميشن هااااااا. فردا همون آش و همون كاسه
سهم 24% دولت از فروش خودرو ايراني-
ن فقط اين دولت ها دولت هاي قبلي هم بيشتر
ل: 1395/4/2611:13:22،
38
4
انگار بگید یک نفر صداشو بالا برده برای پول تو جیب خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهنام: 1395/4/2612:07:25،
44
5
من یه پارس خریدم همش ایراده هر روز میرم نمایندکی ولی فایده نداره
کولرش قطع و وصل میشه مرتب تو گرمای 55 درجه اهواز واقعا ظلمه بدون کولر
بردم میگن همه اینجوری هستن کسی بلد نیست درستش کنه
از بس قطع و وصل میکرد که حواسم پرت شد تصادف کردم و الان درگیر دادگاه و پاسگاه هستم
کارت طلایی هم چند هفته هست بردم ولی هی طولش میدن تا اخرش یه تازه کار دوتا چکش بزنه ببینم صافکاری میشه ماشین یا نه؟
گارانتی و کارت طلایی همش دروغه
ماشین کلی ایراد داره
حق منو کی باید بده؟
ایا کسی هست؟؟
مهدی: 1395/4/2612:28:16،
40
6
سال پاياني دور نخست دولت يازدهم نزديك مي‌شويم!!!!!!!
مگه چهار سال دیگه میخوان بمونن ؟!!!!!!!!
احمد: 1395/4/2612:30:25،
30
5
حرف اول و آخر ما،خودرو نمیخریم
امیر: 1395/4/2612:47:16،
36
5
ایشان نمی خواهند صندلی وزارت را ترک کند و جای خودش را به مدیران جوان و خوش فکر بدهد.اخه سیاستهای ایشان در صنعت بیشتر به درد اوایل قرن
نوزده میلادی میخرد تا قرن بیست و یکم!!
امیر: 1395/4/2613:57:46،
25
4
بابا خودرو سازی نمیخواهیم
کیو باید ببینیم
مجید: 1395/4/2615:04:48،
32
5
آقای نعمت زاده دارن ب خودشون اعتراض میکنن
بابا خودت 60تا شرکت قطعه سازی داری و دستت تو کاره
الان هم زمزمه ی تغییرت رو شنیدی اونم بخاطر اعتراض زیاد ب رئیس جمهور اومدی فیلم بازی کنی
بردیا: 1395/4/2618:26:33،
17
4
هر چقدر به پایان دوره 4 ساله دولت نزدیک میشویم این تغییر جهت را از جناب وزیر بیشتر خواهیم دید. در صورت ماندگاری در تیم دولت دوباره همان آش و.......

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل