کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتی


کد خبر : ۲۵۲۷۱شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳:۵۲۴۱۶۹ بازدید

یک کارشناس خودرو گفت: هزینه‌های واردات خودرو به ایران تقریبا معادل صد درصد قیمت خرید این محصولات است.
دلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتیدلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتی

یک کارشناس خودرو گفت: هزینه‌های واردات خودرو به ایران تقریبا معادل صد درصد قیمت خرید این محصولات است.

فربد زاوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خودروهای با حجم موتور تا ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۴۰ درصد و در خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد قیمت خودرو به عنوان تعرفه واردات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه معادل پنج درصد قیمت فروش خودروهای وارداتی نیز به عنوان عوارض توسعه ناوگان آمبولانس پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: هزینه‌های مربوط به سازمان استاندارد، ثبت سفارش، بارگیری و تخلیه گمرک و غیره نیز مجموعا سه درصد به قیمت تمام شده خودرو اضافه می‌کند.

این کارشناس خودرو ادامه داد: همچنین سه درصد قیمت خودروهای وارداتی در گمرک ایران (CIF) نیز صرف هزینه‌های گارانتی این محصولات می‌شود و ۱۰ درصد قیمت خودروهای وارداتی نیز مربوط به عوارض شماره‌گذاری است.

وی افزود: علاوه بر این حدود چهار درصد قیمت تمام شده خودروهای وارداتی مربوط به عوارض و مالیات شماره‌گذاری است که به اداره دارایی پرداخت می‌شود. حدود ۱۰ میلیون تومان نیز هزینه اسقاط خودروهای فرسوده برای واردات یک دستگاه خودروی وارداتی است.

زاوه با بیان اینکه هزینه حمل و نقل خودرو از کشور مبدا تا ایران نیز حدود هزار یورو به ازای واردات هر دستگاه خودرو است، تصریح کرد: ۹ درصد قیمت کل خودرو نیز مربوط به مالیات بر ارزش افزوده آن است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع این هزینه‌ها باعث افزایش حدود صد درصدی قیمت خودروهای وارداتی در ایران می‌شود. این در حالی است که سود شرکت‌های واردکننده خودرو به طور میانگین بین ۳ تا ۸ درصد است.

پیش از این علی خاکساری - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگو با ایسنا از ۲.۵ برابر بودن قیمت خودروهای وارداتی در ایران نسبت به قیمت‌های جهانی این محصولات انتقاد کرده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها