کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چرا ایران از خودروسازی دست نمی‌کشد؟

کدخبر:۲۵۲۴۵پنجشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹:۴۶۷۵۳۴ بازدید

رضی میری با اشاره به اینکه ایران هیچ‌گاه در حوزه اتومبیل موفق نبوده، ولی همواره سعی داشته که از قبل انقلاب اتومبیل‌ساز ...

رضی میری با اشاره به اینکه ایران هیچ‌گاه در حوزه اتومبیل موفق نبوده، ولی همواره سعی داشته که از قبل انقلاب اتومبیل‌ساز شود، می‌گوید: بعد از گذشت دهه‌ها، همچنان خودرو را به شکل بدی در داخل به صورت مونتاژ تولید می‌کنیم یا اینکه به صورت سی‌کی‌دی از سایر کشورها وارد کرده و به مونتاژ می‌پردازیم و از این کار هم دست‌بردار نیستیم و اقرار هم نمی‌کنیم که ما خودروسازی بلد نیستیم.

رضی میری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، معتقد است: باید صادرات صنعتی را در تمامی رشته‌هایی که مزیت داریم، به عنوان یک اصل پذیرفته و از تولید کالاهایی که توان رقابتی در بازارهای جهانی ندارند، در کارخانه‌های صنعتی خود جلوگیری کنیم. اگر به این نکته توجه جدی نشود، آنگاه نتیجه انبارهایی خواهد بود که مملو از کالاست و متاسفانه، خریداری ندارد و این دردی است که اکنون صنعت ایران به آن دچار شده است. در حالی که اگر تمرکز اصلی ما روی صادرات صنعتی و استفاده از مزیت‌های تولید صنعتی بود، کشور به شکل فعلی با رکود و بحران مواجه نمی‌شد. 

او در بخشی از تحلیلی که در مجله «تجارت فردا» منتشر شده، عنوان می‌کند: هر کشوری باید در جهت رفع مایحتاج خود و تامین آن، برای تولید بخشی از کالاهای صنعتی مورد نیاز در داخل اقدام کرده و بخشی دیگر را از خارج تامین کند. این طور نمی‌شود که یک کشور، همه چیز را وارد کند؛ بلکه باید یکسری از مایحتاج خود را نیز تولید کرده و در داخل کشور مصرف کند؛ البته این تولید هم باید دارای مزیت‌هایی در داخل باشد؛ چراکه اگر برای مایحتاج خود چیزی را تولید کنیم که مقرون به صرفه نباشد یا در تولید آن، به لحاظ دانش فنی و سایر مسائل مزیتی نباشد، کار به درستی پیش نخواهد رفت. همان‌طور که ایران هیچ‌گاه در حوزه اتومبیل موفق نبوده؛ ولی همواره سعی داشته که از قبل انقلاب اتومبیل‌ساز شود؛ در حالی که بعد از گذشت دهه‌ها، همچنان خودرو را به شکل بدی در داخل به صورت مونتاژ تولید می‌کنیم یا اینکه به صورت سی‌کی‌دی از سایر کشورها وارد کرده و به مونتاژ می‌پردازیم و از این کار هم دست‌بردار نیستیم و اقرار هم نمی‌کنیم که ما خودروسازی بلد نیستیم. 

رضی میری تأکید می‌کند: این یک نکته منفی در کارنامه تولیدات صنعتی کشور به شمار می‌رود. در عین حال کشوری همچون اتریش، تمام نیازهای خود به خودرو را از طریق واردات تامین می‌کند؛ در حالی که در صنعتی همچون ماشین‌سازی نیز در دنیا برجسته بوده و ید طولایی دارد؛ اما هیچ‌گاه دست به تولید خودرو نزده و تمام مزیت‌ها و تمرکز خود را بر تولید ماشین‌آلات صنعتی متمرکز کرده است. این کشور، از آلمان خودرو وارد می‌کند و در مقابل، صادرات ماشین‌آلات صنعتی خود را به تمام دنیا صورت می‌دهد و ارزآوری خوبی هم دارد که بسیار بیشتر از میزان ارزی است که بابت واردات خودرو می‌پردازد. در حالی که ایران تلاش کرده خود را در هر صنعتی وارد کند و متاسفانه در هیچ صنعتی هم سرآمد نشده است. تجربیات اما نشان داده که ایران می‌توانسته صنایعی را به شکل خوبی داشته باشد و هدایت بخشی از بازارهای دنیا را به دست گیرد. 

او یادآوری می‌کند: هم‌اکنون مروری بر کارنامه صنعتی ایران نشانگر این است که آنقدر تنوع صنعتی در ایران زیاد است که در هر کاری دخالت کرده و همه چیز را هم ناقص تولید کرده است، پس بالطبع نتوانسته موفق باشد و صادرات عظیم صنعتی هم در رشته‌هایی خاص و محدود داشته باشد. ولی این روش و استراتژی را انتخاب نکرده است. اکنون اما در دوران جدید اقتصاد ایران باید به این نکته توجه داشت که استراتژی قبلی صنعتی ایران، مشکلی را حل نمی‌کند و به طور قطع، صادرات صنعتی را هم افزایش نخواهد داد. 

رضی میری اضافه می‌کند: این را هم نباید فراموش کرد که محدودیت‌های بعد از انقلاب، عاملی برای رشد ایران بوده است و در برخی نقاط و صنایع، آنقدر پیشرفت حاصل شده است که در شرایط آزادی و غیرتحریم، امکان دسترسی به این راحتی به پیشرفت‌های صورت‌گرفته ممکن نبود. اما به هر حال اکنون باید استراتژی خود را مشخص کرده و بر روی صنایعی که مزیت رقابتی داریم و می‌توانیم بخشی از بازارهای صادراتی را فتح کنیم، متمرکز شویم. بنابراین خود محدودیت هم می‌تواند موجب خلاقیت شود و ما این را در ابعاد مختلفی بعد از انقلاب، تجربه کرده‌ایم. اما همه به این نکته هم واقف هستند که در برخی مسائل هم اعم از صنعت و تولید، محدود شده‌ایم؛ بنابراین حال که برجام اجرایی شده و رشد اقتصادی، رشد صنعتی و پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری برای ایران متصور است، باید ارتباط خود با جهان را بیشتر کرده و از تجربیات کشورهای پیشرفته به بهترین شکل استفاده کنیم. در این میان به‌روزرسانی صنایع باید در دستور کار قرار گیرد و تمرکز بیشتر بر روی صنایعی باشد که ارزش افزوده بالاتری برای کشور خلق می‌کنند. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران سپس درباره وظیفه دولت برای توسعه صادرات صنعتی اظهار می‌کند: دولت اگر می‌خواهد واقعاً کار خود را سهل کرده و به هدف توسعه صادرات صنعتی و حتی سنتی برسد، اولین قدم این است که قبول کند اقتصاد دولتی این مسیر کنونی را نمی‌تواند طی کند و اقتصاد ما که با دولت فربه شده است، باید تغییر مسیر دهد. بخش خصوصی واقعی باید میدان‌دار شده و کار را به دست گیرد. تا زمانی که اقتصاد ایران دولتی است، انگیزه‌ای وجود ندارد که این اتفاقات رخ دهد. وقتی کارخانه‌ای دست عده‌ای است که حقوق‌بگیر هستند، دلیلی ندارد که فعالیت برای توسعه صادرات و ارزآوری داشته باشد و تلاش کنند که کار را بهتر پیش برند. حتی همین شرکت‌ها مداومتی در تولید و توزیع کالاهای صادراتی در بازارهای هدف خارجی ندارند و همین باعث بدنامی صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی می‌شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

جواب: 1395/4/2420:14:21،
569
23
چون در هر خودرو سود بالا پانصد درصدي هست
شهروند: 1395/4/2420:42:12،
249
41
چون مردم ایران عاشق جنس گرون و بی کیفیت هستن
جاسم: 1395/4/2420:44:23،
342
16
چون جناح های سیاسی کشور از صنعت خودروسازی کسب درآمد می کنند و مخارج ریخت و پاشهای انتخاباتیشون را از این صنعت تامین می کنند !!
در حقیقت از جیب مردم !!
ملنگ: 1395/4/2420:49:03،
294
14
بله بخاطر محدودیت ها بعضی صنایع ما واقعا رشد کرده مخصوصا صنعت اختلاس رانت دزدی قاچاق دروغ و صنعت واردات از چین!!!!
احمد: 1395/4/2420:50:38،
219
14
برای اینکه پول یامفت میبرد.برای اینکه مردم ایران را بیچاره کند
جعفر: 1395/4/2421:06:17،
204
17
بالاخره تعرفه نجومی واردات خودرو مشروعیت میخواد
مجید: 1395/4/2421:13:35،
196
24
لطفا کارآقرینانی مانند خیامی را زیر سوال نبرید. اگر همانها بودن امروز در جایگاه کره جنوبی نشسته بودیم!
ناشناس: 1395/4/2421:21:37،
235
16
چون 37 سال است دولت ها و نهادی خاص و نظامی و شبه نظامی بر صنعت خودرو و اقتصاد کل کشور چنبره زده اند و ان را در انحصار خود در اورده و از سود سرشار ان استفاده می کنند و جیبهای خود را پر می کنند و جلوی پیشرفت صنعت گرفته اند....چند وقت پیش فیش حقوقی یکی از مشاوران مدیرعامل سایپا افشا شد با دریافتی ماهی 290 میلیون !!!!!!!!!!!! اقای روحانی هم مثل بقیه فقط به فکر جیب دولت خود و مدیرانش است و نه پیشرفت کشور و مردم....
احسان: 1395/4/2421:24:00،
184
18
ما قبل از انقلاب خودرو ساز بودیم و در همین سایت عکس صادرات خودروهای تولیدی به امارات در دهه ۵۰را دیده ام اما چه بودیم و چه شدیم در کل صنعت در ایران پس از هدفمندی یارانه ور شکسته شده چون قبلا هم با سوبسید سوخت توان رقابت داشتیم والان دیگر هیچ و در کل بعد از سی و هفت سال پس از انقلاب توان حفظ کارخانه هایی قدیمی مثل ارج و آزمایش و کفش ملی را نداشته و یکی پس از دیگری ور شکسته می شوند و جوانان بیکارتر و معضلات بیشتر ونارضایتی هم بیشتر
علی حسینی: 1395/4/2421:38:41،
44
63
دوستان سایپا 700 تومن گرون کرد
عليرضا: 1395/4/2421:54:41،
341
20
ما خودرو سازي بلد نيستيم
ما كشاورزي بلد نيستيم
پزشكي ما ريز و درشت را به كشتن ميدهد
لوازم خانگي مان بي كيفيت و غير استاندارد است
موسسات مالي و بانكي وبيمه ما ناكارآمد اند
دانشگاههايمان در پايين ترين رتبه هاي منطقه و جهان اند
كمترين سرعت اينترنت خاورميانه را داريم
هواپيما نداريم
تورم ما در جهان از بالاترينها و از شمار فقراي جهانيم
هيچ شكلي از امنيت در كشورمان موجود نيست
از فاسد ترين جوامع جهانيم
و...
واي از نظر ادعاي شرف، هوش، صداقت، كارآمدي، تاريخ !! و... در صدر جهانيم ما فقط رو داريم!
مملی: 1395/4/2422:11:28،
186
13
دلیلش خدمت به کشور هستش اگه ایران خودرو نبود الان جمعیت ایران 90 میلیون نفر بود اونم با این وضعیت خراب
درخواب : 1395/4/2422:13:34،
178
15
سلام
چون مدیران خودرویی ما علاقه شدیدی به ویلاها و سواحل موناکو فرانسه دارند
محمد: 1395/4/2422:14:39،
61
20
چرا دولت های جهان سوم بابت SKD، CKD به شهروندان تخفیف می دهند ( که اینجا اون تخفیف به اضافه سود 100 درصدی میره به جیب خودوشون ). فکر می کنم شخص ساده ای در جهان سوم دهها سال پیش نشسته و فکر کرده که مثلاً اگر پول ساخت یک ماشین عدد 100 باشد لابد مثلاً 80 تای آن پول مواد اولیه بوده و 20 تا پول کارگر. و چون دستمزد کارگر در کشورهای اروپا و امریکا زیاد است اگر ما این جنس را بصورت قطعات به کشورمان بیاوریم بجای 100 واحد 80 واحد می دهیم سپس از کارگر خودمان برای مونتاژ استفاده می کنیم که بجای 20 واحد 5 واحد حقوق می گیرد
اسفندیار: 1395/4/2422:31:43،
94
14
چون سودش برا از ما بهترون هست
حسین: 1395/4/2423:28:54،
48
15
چون راه دزدی بسته میشود ! چون لگن های چین و فرانسه که ارباب هستند باید به قیمت آلمانی و ژاپنی به ملت تحمیل شوند !!!! هم خودشون پول به جیب بزنند ، هم ارباب هاشون !!!!
علی: 1395/4/2423:30:40،
52
13
اگر لگن سازی ایران تعطیل شود ، چین آشغالهاشو کجا بفرسته ؟!!!
بهنام: 1395/4/2500:03:19،
51
15
چون تخصص خاصی در تبدیل سواری به وانت داریم
مهرداد: 1395/4/2500:17:27،
40
16
آهن قراضه و پلاستیک بازیافتی میدن به مردم کیلوئی 30 هزار تومان خوب معلومه که دست برنمیدارند
بهادری: 1395/4/2500:26:16،
24
26
اتفاقا اگه راه درست رو بره خوبه
ولی این راهی که انتخاب کردن و الان شدن منتاژ کار چینی ها به ضرر همه است
رامین: 1395/4/2504:09:01،
63
18
اگه دست بکشه پول مفت از کجا گیرش بیاد؟؟؟؟؟
ماشینه 7 تومنیو 22تومن قالب میکنه
ایرانی: 1395/4/2510:51:45،
33
17
والا .منم موندم اگه اسب پروش بدیم جای تولید خودرو کلی صادرات ودرامد برا کشور داره .کی میخوان از چپاول ملت دست بردارن و تاوان خون این همه کشته های تصادفات رو بدن.
جهاد و مقاومت: 1395/4/2518:21:53،
25
11
حاکمان در ایران به جای پیشرفت و توسعه صنایع و اقتصاد ایران و افزایش رفاه مردم در درجه اول به فکر جیب خود و اطرافیان خود بوده و در درجه دوم به فکر جهاد و خرج پولهای کلان جهت مثلا صدور انقلاب بوده که در حال حاضرنود درصد کشورهای اسلامی با مادشمن شده اند در کل این جماعت کلا مملکت داری بلد نیست چه برسد به خودرو سازی!!!
فرزاد: 1395/4/2420:17:29،
191
20
بالاخره خودشون هم اقرار کردند که تولیدات بی کیفیت خودروسازان خریدار ندارد.
ان شاالله به یاری خداوند به زودی شاهد برچیده شدن صنعت به اصطلاح خودرو ساز ایران باشیم و هزینه ی گمرکی به حداقل برسد.
بهادری: 1395/4/2500:29:52،
66
13
ایران خودرو اموال شخصی بوده که بعد انقلاب مصادره شد
بار کج به منزل نمی رسه
شرکت نظم نیرو: 1395/4/2420:18:17،
95
37
سلام. من هم مثل همه منتقد صنعت دولتی خودروسازی هستم. ما یا میتوانیم یا نمی تونیم. به نظر بنده ما میتونیم و راهش هم از صنایع خصوصی میگذره. شرکتهای خصوصی در ایران هستند که الان صادرات به اروپا دارند. یک عده هستند فقط میگن ایرانی نمیتونه. بنده خودم الان یک مجموعه موفق را اداره میکنم چون به کارم و راهم ایمان داشتم. اگه به خودتون باور داشته باشید میتونید. اینا که گفتم حرف نیست در عمل دیدم. پس خودباور باشید. ممنون از ایرانجیب عزیزم
احمد عارف: 1395/4/2420:40:51،
30
21
سلام. بنده مجموعه توانمند و موفق شما رو میشناسم. بنده از طریق شما وارد صنعت بازیافت شدم و امیدوارم با مشورت گروه شما راه شما رو برم. ما میتوانیم اگر ایمان داشته باشیم. همانجور که ایمان دارم سایت ایرانجیب روزی اولین سایت ایرانی در الکسا خواهد شد. شما هم ایده هاتون رو پیگیری کنید چون شکستش هم پر از تجربه است. بین یک آدم فقیر و یک شکست خورده تفاوت زیادی داره چون شکست خورده به زودی بلند خواهد شد.
بهنام: 1395/4/2420:22:18،
190
13
احسنت جناب میری 'ولی اگرخودرو تولید نکنیم پس اینهمه مدیر توانمند رو چکار کنیم .شاید بشه اونهارو صادر کنیم به کشورهای دیگه،ا
بترس از خدا: 1395/4/2420:29:23،
96
14
کو گوش شنوا......؟؟؟؟؟
امیر: 1395/4/2420:29:40،
121
18
خطاب به رضی میری: از خودروسازی دست نخواهند کشید
بخاطر اینکه کسی به مصرف کننده جوابگو نیست و هر خودروی بی کیفیت و قدیمی تولید می شود چون دولت
حمایت بی قید و شرط از خودروسازان دارد حتی اگر این
تولید باعث دو برابری مصرف سوخت شود یا در جاده ها
خود به خود اتش بگیرند و باعث مرگ و میر شوند!!
حامد: 1395/4/2420:41:50،
78
16
این چاه اگر برای صاحبش آب نداره ..برای یه جماعت زیادی نون داره...می فهمی......
اسدالله: 1395/4/2420:42:27،
28
17
تنها راه نجات این دوتا کارخونه فقط خصوصی سازیه... مثل بنز و بی ام دبلیو و..... سایرخودرو سازان دنیا ک خیلی سالم و سودمند رقابت میکنند و موفق هم هستند..
الان خودتون ملاحضه میکنید ک مدیران خودرو. کرمان موتور. نگین خودرو. پارس خودرو و... با وجود سابقه کمشون چ قدر سریع تونسن بین مردم نفوذ کنند و درآمد کسب کنند... البته کاری ب کیفیت محصولاتشون ندارم درسته خیلی ضعیف هستن ولی سرعت پیشرفتشون از سایپا و ایرانخودرو بیشتر بوده....
ب امید سازندگی این کشور... شاد باشین
هوبور: 1395/4/2420:44:33،
38
116
متاسفانه صحبت های ایشان بر اساس آمار و ممنطق نیست و بر موج همان احساسات سوار شده اند . ایران تنها خودروساز خاورمیانه است . بخش زیادی از مصرف کشور توسط ایران خودرو شکل می گیرد . اصلافکر کرردین که در دوران تحریم چرا هیچ وقت مشکل خودرو در بازار احساس نشد؟ اگر نگاهی به جوامع معادل ایران مثل ونزوئلا- کوبا ( کشورهای آمریکای لاتین با نظام های ضد امریکا) بیاندازید می بینید هنوز دارند از خودرو های دهه 50 میلادی استفاده می کنند . یا کشوری مثل کره شمالی اصلا حق مالکیت خودرو شخصی ندارند . برخی فکر می کنند تعطیلی صنعت خودرو معادل ورود خودروهای روز دنیا با قیمت ارزان به بازار کشور است . در صورتی که وقتی ما هیچ مزیت رقابتی نداشته باشیم در صورت تعطیلی صنعت خودرو ، واردات خودرو هم شامل تحریم شده و یا با قیمتهای گزاف به ما غالب می کنند . کیا و هیوندای و تویوتا عاشق چشم و ابروی شما نیستند.
یه نفر: 1395/4/2504:04:16،
44
19
والله اینایی که گفتی فقط و فقط تحریم داخلی بوده تا تحریم تویوتا و هیوندای و ...
چرا باید لگن بی کیفیت بسازیم و خودمون رو در حد ونزوئلا پائین بیاریم که چی رو ثابت کنیم ؟؟؟ دقیقا تا الان چی رو ثابت کردیم ؟
من که نفهمدیم
متین: 1395/4/2509:20:29،
41
17
اولا ایران تنها اشغال ساز و بنجل ساز خاور میانه است که البته همینم نصفش مونتاژه
شما در قرن ۲۱ روت میشه به این تولیدات بگی خودرو اصلا؟؟؟؟ مگه کشورهای خاورمیانه دیوانه اند که وقت و سرمایه خودشون رو صرف ساخت و مونتاژ خودرویی مثل پراید و ۴۰۵ عهد دهقیانوس بکنند و با روح وجان مردمشون بازی کنن
عزیز شما متن بالا رو با دقت بخون میگه اتریش خودش بزرگترین تولید کننده ماشین الات صنعتی هست ولی با این وجود از آلمان ماشین وارد میکنه چون واسش نمیصرفه تولید کنه و اگر وارد کنه به صرف تره
من نمیدونم چرا ما همش کشورهای عقب مونده رو الگو فرار میدیم همینه که پیشرفت نمیکنیم
دولت بجای اینکه سوبسیت بده تا مردم خودروی با کیفیت سوار شن بر عکس چند برابر قیمت ماشین گمرکی و مالیات سنگین میگیره تا سوار نشن بخاطراینکه نمیتونه از سود هنگفت گمرک خواری و بنجل سازی دست بکشه
متین: 1395/4/2509:21:08،
28
17
اولا ایران تنها اشغال ساز و بنجل ساز خاور میانه است که البته همینم نصفش مونتاژه
شما در قرن ۲۱ روت میشه به این تولیدات بگی خودرو اصلا؟؟؟؟ مگه کشورهای خاورمیانه دیوانه اند که وقت و سرمایه خودشون رو صرف ساخت و مونتاژ خودرویی مثل پراید و ۴۰۵ عهد دهقیانوس بکنند و با روح وجان مردمشون بازی کنن
عزیز شما متن بالا رو با دقت بخون میگه اتریش خودش بزرگترین تولید کننده ماشین الات صنعتی هست ولی با این وجود از آلمان ماشین وارد میکنه چون واسش نمیصرفه تولید کنه و اگر وارد کنه به صرف تره
من نمیدونم چرا ما همش کشورهای عقب مونده رو الگو فرار میدیم همینه که پیشرفت نمیکنیم
دولت بجای اینکه سوبسیت بده تا مردم خودروی با کیفیت سوار شن بر عکس چند برابر قیمت ماشین گمرکی و مالیات سنگین میگیره تا سوار نشن بخاطراینکه نمیتونه از سود هنگفت گمرک خواری و بنجل سازی دست بکشه
M : 1395/4/2421:22:51،
79
17
چون بخور بخوری که در این بخش هست میشه روزی هزار بار براش قسم خورد که بابا این صنعت مادر چون شغل ایجاد میکند و هزار دروغ و دغل دیگر
رضا: 1395/4/2421:42:47،
54
19
اين حرفها منطقى و صحيحه اما تا موقعى كه حمايت بى چون و چرا از خودروسازها مى شه و حتى حاضر نيستند كه انها را ملزم كنند كه بايد هر چند سال پلات فرم خودروهاشون را عوض كنند و به خاطر فروش خودروهاشون وام مى دهند وتعرفه بالاى گمركى وضع مى كنند اين صنعت درجا مى زند ظاهرادراين صنعت منافع خوبى براى عده اى است كه اينهمه حمايت از ان مى شود ، چنانچه اين هزينه هايي كه براى اين صنعت كردند را در صنايع ديگر كرده كه حرفى براى گفتن داشتيم كرده بودند الان وضعمان اين نبود.
مهدی: 1395/4/2421:53:21،
72
15
اگر خودرو سازی تعطیل شود بسیاری از مدیران لایق که حقوقهای مکفی دریافت می کنند بیکار می شوند.البته یکی از این مدیران اخیرن فرموده بود بخش خصوصی به مراتب حقوقهای بالاتری به انها می دهد.من در این زمینه تحقیق کردم و فکر می کنم این مدیر در جربان تحولات بخش خصوصی نیست.من با یکی از این بخشهای خصوصی که ممکن است به تخصص ایشان نیاز داشته باشند صحبت کردم که دو برادر آن را اداره می کنند.آنها از وضعیت کارشان چندان رضایت نداشتند.البته برادر بزرگتر که پای ترازو بود کمتر می نالید ولی آن یکی که با یک تکه مقوا وسط خیابان می پرید کار سختی داشت.حقیقت این است که این روزها خربزه فروشی با وانت چندان سودی هم ندارد!
Corolla 2015: 1395/4/2422:11:30،
63
14
کدوم خودروسازی؟؟؟؟؟منظورتون مونتاژه چینی جاته؟؟؟
آرش: 1395/4/2422:15:35،
53
13
با جون مردم بازی میکنن که بگن خودروسازی...اان جای همه این پرایدا باید حداقل ای 30 هیوندای میبود!!
حمید: 1395/4/2422:24:18،
57
17
امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفته و از شر این لگن ها خلاص بشیم...
محسن: 1395/4/2422:34:47،
63
15
اینقدر که خودرو سود داره براشون نفت و انرژی هسته ای نداره
Saeed: 1395/4/2422:47:04،
57
18
اگر به حرف مردم گوش نمیدید به حرف این کارشناسان گوش بدید
تعرفه 200 درصدی برای حمایت از صنعت خودروی چینی ظلم و ستم در حق ملته تمام
آریا: 1395/4/2422:56:45،
79
12
آره ایران هیچ وقت کشور خودروسازی نبوده و نیست و همیشه مونتاژکار بوده اما با این تفاوت که قبل از انقلاب حداقل اینرو پذیرفته بود و سعی میکرد با شراکت و زدن پل ارتباطی با کمپانیهای صاحب نامی مثل کرایسلر و جنرال موتورز و لندروور و... نم نم مسیر دستیابی به دانش طراحی و تولید خودرو رو طی کنه اما سالهای بعد ابتدا تحت جو اونموقع جامعه و با توجه به شعار "ما می توانیم" سالها ژست خودروسازی گرفتیم و ارتباطمون با همه رو قطع کردیم و بعدها وقتی تشت رسوایی بر زمین افتاد و فهمیدیم واقعا خودروساز بشو نیستیم بجای کمپانیهای که دستمون رو بگیرن و به جایی برسونن چینی ها و هندی هایی که خودشون تازه در حال آزمون و خطا بودند شدن شرکای ما!!
سعید: 1395/4/2500:02:49،
36
15
اینا میگن هواپیما موشک هسته ای بومی شده وکار داخله نمیشه که خودرو بلد نباشیم بسازیم
کیان: 1395/4/2500:52:30،
49
13
چون عاشق خدمتند نه تشنه قدرت. چون میخواهند برای قیامتی خود توشه ای برگیرند
شیب ملایمی: 1395/4/2501:04:56،
30
28
اگر الان؛خودروسازیها تعطیل بشوند اوضاع بدتر میشه، مثل این میمونه همه اراذل و اوباش بازداشتی را آزادبکنندتوخیابون باشند!! این مدیران انحصاری و خانوادگی که مافیای سی ساله هستند و بسیار قدرتمند هستند که هرکدامشان چندین پست دولتی دارندو صاحب تمامی شرکتهای خصوصی خودروسازی و تمامی شرکتهای قطعه سازی هستند. اینها بیکار بشوند برای جامعه خطرناک هست.
ناصر: 1395/4/2501:36:53،
38
19
بخدا ده بار نوشتم و پاک کردم ...دیگر نای انتقاد ندارم ....خدایا مرگ بسی شیرین تر است
حامددددددد: 1395/4/2501:37:51،
25
15
مشکل اصلی ما ایرانیها اینه (حالا چه شخصی چه دولتی) فرقی نداره هر کاری که میکنیم زیاد روی اون صنعت سرمایه گذاری هزینه و زمان لازم را براش صرف نمیکنیم. همه صنعتها تو فکر این هستن هر چه زودتر پروژه تموم بشه بره مرحله فروش و سود دهی .
بهزاد تحریم: 1395/4/2502:09:23،
31
17
چون از این طریقه که خیلی راحت میشه توش ره صد ساله رو یه شبه طی کرد
افشین : 1395/4/2503:18:02،
29
15
اقا اینا اگه فقط خودرو کم مصرف زیر پنج لیتر وارد کنن بعد در ایران خودرو وسایپا رو ببندن با پولی که از کم مصرف شدن بنزینی که این ماشیناشون میسوزونه میشه سه سال مملکتو با صرفه جویی بنزین بگردونن میتوننن وام بدن به صنعت وام ازدواج وام مسکن وخیلی کارای دیگه

افشین: 1395/4/2503:24:40،
30
18
الان با این خودروها میانگین 8لیتر در 100کیلومتر مصرف دارن خب اینا اگه خودرو وارد کنن با مصرف 4لیتر در صد کیلومتر الان مصرف بنزین در کشور 75میلیون لیتر که با وارد کردن ماشین کم مصرف حداقل مصرف میشه 35میلیون لیتر که با بنزینی که میمونه میشه خیلی کارا کرد کافی یه ضرب بکنید ببین چقدر پول میشه
افشین : 1395/4/2503:28:00،
28
14
با این روش که ایران خودرو وسایپا دارن خودرو تولید میکنن نه که خودشونو بلکه کشورو به ور شکستکی میکشونن ما این همه توانایی داریم تو خودرو نمیشه بریم یجای دیگه ایه نازل نشده که ایران خودرو ساز بشه که
عدالت کجاست: 1395/4/2505:30:10،
53
18
چون که مردم ایران به گفته خوده مسولین نجیب هستن . و مسئولین کشور پرو و .....................................................................................
amir: 1395/4/2508:29:00،
31
14
سلام .جانا سخن از زبان ما میگویی... دوستان یه تشکر هم از ایرانجیب بکنید به خاطر مطالب مفیدش تا نا امید نشه!
دلسوخته: 1395/4/2508:47:25،
37
14
عجب ب ب ب ب ب ب .
استاد هوبور خیلی خیلی محبت میکنید که ما رو با ونزوئلا و کوبا و کره شمالی ی ی ی ی مقایسه میکنید.
اقتصاد ما راه درست رو در پیش گرفته بود تمامی ضربه هایی که ما میخوریم بخاطر بی سیاستی های کلان بوده.
ایران ژاپن خاورمیانه به هیچ وجه رؤیا نبود. قابل دسترسی بود اما وای از بی فکری وبی سیاستی مردم.
مثل همیشه دلمون گرفت
ایرانی: 1395/4/2508:53:41،
34
12
من نمیدونم با این همه افتضاح در صنعت خودرو و... باز هم اسم خودشون می ذارن مدیر ..البته فکر کنم برا فیشهای حقوقیه
مالدیو: 1395/4/2510:08:37،
32
18
کلا به فنا رفتیم نه تولیدات درست حسابی داریم و نه بازار
کسب و کار
کریم: 1395/4/2510:52:52،
24
34
شرایط کشور ما با بقیه کشورها متفاوت چون ما دشمن زیاد داریم و نمیتونیم مث بقیه واردات راحتی داشته باشیم.مگه ما واسه هواپیما پول نمیدیم؟؟چرا تحویل نمیدن؟؟قطعا اگه صنعت خودروسازی نبود مردم ما سوار گاری و الاغ و شتر بودن.
متین: 1395/4/2515:28:59،
30
11
هواپیما نمیدن چون با دنیا سر جنگ داریم هر جمعه براشون آرزوی مرگ میکنیم وزیر امور خارجه اجازه نداره جواب سلام رییس جمهور امریکا رو بده اونوقت شماانتظار داری...؟
ویرو گردی: 1395/4/2513:07:53،
29
13
در دوره شاه تولید خودرو بود و قیمت خودروهای وارداتی معقول و منصفانه بود و خودروسازی هم به رشد خودش ادامه می داد.
اکه این دوره خودروسازی سواستفاده گر و مافیایی هست دلیلی نیست که کل خودروسازی تعطیل بشه. کشورهایی مثل مکزیک،انونزی،اسلوواکی،تایلند و ترکیه هم برنامه ای برای خودروساز شدن نداشتن ولی حالا تولید خودروشون کلی سود براشون در بر داشته. لذا کج فهمی محضه که به خاطر عملکرد ضعیف عده ای کل این صنعت مادر و پول ساز که خیلی هم تو چشم هست تعطیل بشه. کلن مردم ما و ایضن برخی کاربران سایت دچار چو زدگی و کوته بینی و فاقد بصیرت هستن.
NSM: 1395/4/2513:15:19،
23
12
مردم شرف، عزیز، نجیب نخرییییییییییییییییییییییییین نخرینننننننننننن
سر 6 ماه به التماس میفتن...
هادی حسینی: 1395/4/2514:58:59،
32
19
تا سیاست ومذهب در این مملکت سر جای درستش نشینه وعقل و منطق وتدبیر کامل بر امورات این مملکت سوار نشه هیچ صنعت و فرهنگ و اعتقاد ی درست واساسی نخواهد شد....

ما میتوانیم ...ایرانی میتونه بهترین باشه ولی اول باید ......واول باید .....واول باید.....افسوس....
مهدی: 1395/4/2611:54:30،
31
15
من هرگز دست تصمیم گیران در مور صنعت خودرو را نمیتونم ببخشم یادمه همین بیست سال پیش من و سایر مردم چه خودرهایی سوار میشدیم به خاطر چی چون خودرو وارد نمیشد برای حمایت از تولید داخل و الان پس از این همه فلاکت و بدبختی و تاوانی که مردم دادند به این نتیجه رسیدند که همه راهی که رفتند اشتباه بوده جدا این همه افراد که تو جاده ها کشته شدند جوانانی که به دلیل گران بودن خودرو شرمنده زن و بچه هاشون شدند و بعضا از وسایل نقلیه خطر ناکی همچون موتو رسیکلت استفاده کردند که موجب نقص عضو یا از دست دادن جونشون شد .کی مسپول این همه فلاکت و بدبختی بدون ثمره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما