کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا کرولا جدید در ایران 141 میلیون تومان ارزش دارد؟


کد خبر : ۲۵۱۳۵دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۴۵۸۹۸۳ بازدید

این روزها در گمرکات کشور، نوعی تویوتا کرولا جدید به چشم می خورد. خودروهایی که به ظاهر فیس لیفت شده اند و وقتی با دقت به آن ها نگاه ...

این روزها در گمرکات کشور، نوعی تویوتا کرولا جدید به چشم می خورد. خودروهایی که به ظاهر فیس لیفت شده اند و وقتی با دقت به آن ها نگاه می کنید، با تغییرات جزئی نیز مواجه می شوید.

تویوتا کرولا x

به گزارش ایران‌جیب به نقل از روزنامه دنیای‌خودرو، مدل این کرولاها برای سال ۲۰۱۶ بوده و شرکت ایرتویا آن ها را تیپ X می نامد. تغییرات اصلی ظاهری را بیشتر در بخش جلو خودرو می بینید که جلوپنجره و سپر تغییر کرده و مه شکن آن شباهت زیادی به دی لایت تویوتا کمری پیدا کرده است. در اصل ظاهری که ما از کرولا می بینیم، بسیار شبیه نسخه های سفارش آمریکا و اروپا شده است که چراغ های متفاوتی با مدل های موجود در ایران دارند. رینگ های کرولا به مراتب اسپرتتر و زیباتر شده است و ترکیب جدید پلاستیکی رکاب باعث شده تا خودرو از کنار با توجه به رینگ های مشکی و نقره ای، جوان پسند به نظر برسد. چراغ های عقب تغییر کرده و دیگر به رنگ قرمز نیست و طراحی داخلی آن به صورت کریستالی انجام شده است.

سپر عقب به تزیینات مشکی رنگ مجهز شده که ظاهر خودرو را ورزشی جلوه می دهد. همچنین بال عقب که روی درب صندوق نصب شده است، کرولا را از یک خودرو خانوادگی به یک ماشین برای جوانان کمتر از ۳۰ سال تبدیل کرده است. در بخش فنی کرولا ۲۰۱۶ با تغییرات به نسبت اساسی روبه رو شده است. البته این تغییرات بیشتر به خاطر ارتقا سیستم انتقال قدرت است. گیربکس کرولا از چهار دنده اتوماتیک به ۷ سرعته CVT تغییر کرده است و به اصطلاح تویوتا مولتی درایو شده است. برای همین روی پنل تعویض دنده حالت تیپ ترونیک دیده می شود. برخی همان مدل چهار دنده اتوماتیک را دوست دارند، چون حس رانندگی و تعویض دنده بهتری را به راننده می دهد. ولی عده ای هم بخاطر کاهش مصرف سوخت، نرم بودن خودرو، سرعت نهایی بیشتر و… مدل CVT را برای خرید ترجیح می دهند.


تویوتا کرولا x

مسئله اصلی از جایی آغاز می شود که قیمت کرولا تیپ X 141 میلیون تومان اعلام می شود و برخی بازاری ها هم نسخه های موجود در نمایشگاه خود را با این قیمت برای فروش اعلام می کنند. چند روز پیش که به پارکینگ کالج واقع در جاده مخصوص رفته بودیم، تعداد قابل توجهی از کرولا تیپ X را دیدیم. عجیب بود که این خودرو با مدل ۲۰۱۶ به برخی امکانات مدل های قبلی هم مجهز نبود. در این نسخه دیگر خبری از کروزکنترل، سانروف و سیستم تهویه اتوماتیک نیست. بلکه اتاق خودرو بسیار ساده بوده و بهترین تجهیزات آن استارت دکمه ای و آینه تاشو برقی است. کیسه هوا همچنان در این خودرو دو عدد است. در حالی که برخی نسخه های فول جهانی، شش، هفت و هشت کیسه هوا دارند. تودوزی نسخه های رویت شده در پارکینگ از نوع سفید و مشکی ترکیبی است. سیستم کنترل پایداری در این خودرو وجود ندارد و خبری از سیستم پخش حرفه ای با مانیور نیست. در حالی این سدان ژاپنی در بازار ایران ۱۴۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که نسخه های فولتر این خودرو با امکاناتی چون تهویه اتوماتیک، سانروف، کروزکنترل و… عرضه می شوند و قیمتی کمتر از ۷۲ هزار درهم دارند. امروز نسخه هایی از این خودرو که به کروزکنترل نیز مجهز هستند، گاهی تا ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می شوند و طبق قانون با گارانتی عرضه می شوند. همچنین نسخه های به اصطلاح فول وارداتی که با مدل GLi به بازار آمده اند، بین ۱۴۵ الی ۱۴۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند.


تویوتا کرولا x

شاید قیمت کرولا در بازار ایران بالا رفته باشد، ولی بهای بیش از ۱۴۰ میلیون تومان برای خودرویی که از نظر امکانات ایمنی و رفاهی در حد یک خودرو ۵۰ میلیون تومانی هم ظاهر نمی شود، شاید برای خیلی ها توجیه نداشته باشد. با این که کیفیت تویوتا مثال زدنی است، ولی رویه واردات محصولات این برند اصیل که بیشتر در نسخه های کم آپشن با قیمت های بالا وارد می شود، باعث شده تا عموم جامعه ایران، محصولات تویوتا را نسبت به کره ای ها کم ارزش تر و پایین تر بدانند. امروز خرید یک کیا سراتو فول یا هیوندای النترا فول ۲۰۱۶ کمتر از ۱۳۰ میلیون تومان بودجه می خواهد. همین امر باعث شده تا بازار کره ای ها در ایران قوی تر از ژاپنی ها باشد.

- حسین دلاور



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها