کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

4 خودروی چینی بسیار کم‌فروش در بازار ایران

کدخبر:۲۵۱۰۷یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶:۰۵۱۴۸۶۷ بازدید

همان طور که می‌دانیم چند سالی است هجوم محصولات چینی به گونه‌ای افسارگسیخته دنیا را تسخیر کرده و بازار خودرو نیز از این یورش ...

همان طور که می‌دانیم چند سالی است هجوم محصولات چینی به گونه‌ای افسارگسیخته دنیا را تسخیر کرده و بازار خودرو نیز از این یورش در امان نمانده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از روزنامه جام‌جم، از محصولات ابتدایی کشاورزی همچون دسته‌بیل و داس گرفته تا حساس‌ترین قطعات و لوازم در عرصه پزشکی. بازار خودرو نیز از این یورش در امان نمانده است. هرچند روزهای ابتدایی این حضور با اما و اگرهای زیادی از سوی مصرف‌کنندگان روبه رو بود، اما به مرور زمان این حس غریبگی شدت خود را از دست داد و مردم وقتی دیدند این محصولات به روز و مملو از تجهیزات را با قیمتی معادل محصولات تکراری داخلی می‌توانند داشته باشند، آغوش‌شان را به روی این گونه محصولات باز کردند تا آنجا که امروز شاهد حضور بسیار پررنگ آنها در خیابان‌ها و جاده‌ها هستیم.

میان انبوه این خودروها مدل‌هایی نیز بودند که با اقبال بسیار بدی از مصرف‌کنندگان روبه‌رو نشدند که علت آن شاید نا آشنایی روزهای اول مردم با این محصولات بود یا ناشناخته بودن نمایندگی‌هایی که سعی داشتند آنها را میان مردم راه دهند. برخی از این مدل‌ها نیز آن‌قدر برای حضور در ایران عجله داشتند که فراموش کردند حداقل تجهیزات را با خود همراه بیاورند.

در این گزارش با تعدادی از خودروهای بسیار کم فروش چینی بازار ایران آشنا می‌شویم.
 



سابرینا

این خودرو چینی محصول شرکت بایک است. بایک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی، محصولاتی را با همکاری شرکت‌های خارجی همچون مرسدس بنز، جیپ و هیوندای طراحی و تولید می‌کند. چندی پیش نیز بخشی از فناوری مهندسی شرکت ورشکسته شده سوئدی به نام SAAB‌ را خرید.


سابرینا

خودروی سابرینا توسط شرکت دیار خودرو که در گلپایگان است به بازار ایران معرفی شد و شاید یکی از دلایل موفق نبودن در بازار فروش‌اش به خاطر ناشناخته بودن همین شرکت ایرانی در بین سایر رقبای خود باشد.

سابرینا با ورود خود به بازار بینندگان خود را به یاد سری B مرسدس انداخت. این تشابه فقط به ظاهر این خودرو مربوط است و در بخش فنی خبری از فناوری مدرن آلمان در آن نیست. موتور و گیربکس آن از شاهکارهای شرکت میتسوبیشی ژاپن است. البته شاید بتوان بین ظاهر سابرینا و مشخصات فنی‌ آن رابطه‌ای برقرار کرد و آن همکاری شرکت میتسوبیشی با دایملر کرایسلر است تا جایی که این خودرو را به میتسوبیشی کلت بسیار شبیه کرده است.

در نمای داخلی این خودرو نیز فضاسازی مرسدس بنز خودنمایی می‌کند. ارگونومی مناسب، زیبایی و راحتی، ارمغان مهندسی آلمانی است که سرنشینان سابرینا آن را بخوبی لمس خواهند کرد. داشبورد آن تلفیقی از الگوی طراحی اشتوتگارت و ساخته شده از پلاستیک خشک و ارزانقیمت است و فرمان آن نیز بی‌شباهت به ب‌ام‌وهای جدید نیست. فضای داخلی آن بخصوص در قسمت عقب به اندازه کافی بزرگ و مناسب است و با فضای تنگ و خفه ۲۰۶ اصلا قابل مقایسه نیست. تنها شباهت سابرینا با ۲۰۶ را شاید بتوان ندیدن درِ موتور توسط راننده عنوان کرد. در این خودرو نیز راننده اگر سر خود را به سقف هم بچسباند خبری از درِ موتور و جلوی خودرو نیست، اما به دست آوردن ابعاد خودرو کار چندان مشکلی نیز نخواهد بود. گیربکس اتوماتیک آن بخوبی می‌تواند قدرت موتور ۱۱۳ اسب بخاری را به چرخ‌های جلو منتقل کند و تعویض دنده‌ها را به نرمی انجام می‌دهد. سیستم تعلیق آن نیز به شکل باورنکردنی‌ نرم و کاراست و در آن از کوبش‌های آزاردهنده بخصوص در قسمت عقب اثری نیست.

طراحان چینی از نظر تجهیزات جانبی نیز برای این خودرو چیزی کم نگذاشته‌اند و انبوهی از تجهیزات را برای آن در نظر گرفته‌اند. کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع، سانروف برقی، محفظه سردکن، سیستم ایمنی سانروف و شیشه‌ها در مقابل اشیا، سنسور باران، سنسور دنده عقب، چراغ‌های قابل تنظیم از داخل، صفحه نمایشگر لمسی با امکان مکان‌یاب ماهواره‌ای و آینه‌های جانبی برقی و تاشو از جمله این تجهیزات هستند.
 



ولکس C۳۰

این خودرو محصول شرکت گریت‌وال چین، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در این کشور است که توسط دیار خودرو به بازار مصرف ایران معرفی شده است. این سدان کوچک دارای یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به فناوری VVT است؛ به این معنی که زمانبندی حرکت سوپاپ‌ها را به صورت هوشمند انجام می‌دهد. توان تولید شده توسط این موتور ۱۰۵ اسب بخار است و گشتاور آن نیز ۱۳۸ نیوتن‌متر است.


ولکس C۳۰

برای ولکس دو نوع گیربکس قابل سفارش است؛ یکی دستی و دیگری اتوماتیک CVT. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش است. به گفته سازندگان این خودرو مصرف بنزین ولکس به طور متوسط 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر برای گیربکس دستی و 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر برای گیربکس اتوماتیک است.

گنجایش صندوق بار آن 510 لیتر است که فضای مناسبی برای یک خانواده به شمار می‌رود.

قیمت جهانی این خودرو در مدل پایه حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گران‌ترین مدل که دارای تمام امکانات و تجهیزات است نیز ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است. این خودرو نیز دارای تجهیزات رفاهی قابل ملاحظه‌ای است که می‌توان به تعدادی از آنها همچون کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ABS‌ و EBD، صندلی‌های چرمی، گرم‌کن صندلی‌ها، سیستم ردیاب ماهواره‌ای و ... اشاره کرد.

با نگاه به سوابق این خودرو و نظرات افرادی که از آن استفاده کرده‌اند می‌توان بخوبی به این نکته دست یافت که کیفیت ساخت این خودرو در کنار استهلاک پایین قطعات آن سطح رضایتمندی بالایی را برای کسانی که مدتی از ولکس C30 استفاده کرده‌اند به وجود آورده است؛ اما شاید نپرداختن به جایگاه واقعی این خودرو سبب شده نتواند مانند سایر رقبای چینی موفقیت‌های لازم را به دست بیاورد.
 



هافی لوبو

منشأ اصلی این خودرو به شرکتی با مسئولیت محدود به نام HAFEI در چین برمی‌گردد که اطلاعات چندان روشنی از آن در دست نیست شاید دلیل آن وابستگی این شرکت به صنایع نظامی چین باشد. برخلاف ظاهر عجیب و مثلثی شکل لوبو شاید عجیب باشد بدانید طراحی آن را تیم پنین فارینا انجام داده است. تیم قدرتمندی که برای شرکت‌های معروفی همچون کادیلاک، ولوو، فیات و فراری نیز خودروهای محبوب و ماندگاری طراحی کرده است. در مورد طراحی غریب خودرو، فورچین کوکی، نویسنده معروف مجله ماشین در آفریقای جنوبی به شوخی چنین نظر داده است که شاید مهندسان پنین فارینا کار طراحی این خودرو را به منشی خود سپرده باشند تا آن را در وقت ناهار و هنگام صرف غذا طراحی کند!


هافی لوبو

طراحی داخلی این خودرو نسبت به نمای بیرونی آن در تضاد است و برای دفاع از خود حرف‌های زیادی دارد. نشانگرهای لوبو همانند تویوتا یاریس در وسط داشبورد نصب شده است. تزئینات داخلی و پوشش صندلی‌ها که به رنگ روشن است، باعث ایجاد فضای مناسبی برای سرنشینان جلو و عقب شده است. فهرست بلندبالایی از تجهیزات نصب شده در این خودرو نیز کمک زیادی می‌کند تا ظاهر عجیب و غریب آن را فراموش کنیم. فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی، کیسه هوای ایمنی، بالابرهای شیشه‌های جلو و ترمز ABS از جمله تجهیزاتی است که لوبو از آنها بهره می‌برد.

سیستم تعلیق این خودرو به طرز بی‌نظیری پایداری و چسبندگی خاصی به این خودرو داده و امکان فرمان‌پذیری آن باعث شده از حرکت با این خودرو در سرپیچ‌ها و جاده‌های ناهموار لذت ببریم. لوبو این برتری تعلیق را مدیون شرکت انگلیسی لوتوس است. این خودرو که ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، دارای یک موتور چهار سیلندر 1.1 لیتری با ۱۶ سوپاپ است که با تولید قدرت ۶۵ اسب بخار می‌تواند سرعت و شتاب مناسبی به سرنشینان خود هدیه کند. طبق نظر مصرف‌کنندگان این خودرو، لوبو در هر صد کیلومتر شش تا 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو اواخر سال ۸۸ با قیمتی در حدود 10.5 میلیون تومان به بازار ایران عرضه شد. اما پس از دو سال و در حالی که دو میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده بود، به دلیل نداشتن استانداردهای یورو ۴ از خط تولید پایین آمد و دیگر امکان حضور در بازار را به دست نیاورد.

 



Z300

زوتی یا Z300 خودرویی است که در زمان نامناسبی از سوی سایپا معرفی شد. نامناسب از این جهت که با رقابت با خودرویی همچون جک J5 و قیمت پایین‌تری که این خودرو برای خود در نظر گرفته بود، نتوانست چندان مقاومت کند و به حاشیه رانده شد.

زوتی یا Z300

شرکت خودروسازی ZOTYE در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. این شرکت کوچک، تلاش‌های زیادی برای بالا بردن رتبه خود میان سایر تولیدکنندگان چینی انجام داد، اما چندان موفق نبود. طبق آمار، کل فروش این شرکت در سال ۲۰۱۳ برابر ۱۰۲ هزار و ۹۲۰ دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را میان سایر برندهای داخل چین به دست آورده است. خودروی Z۳۰۰ در سال ۲۰۱۲ به بازار چین معرفی و در کشور چین با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد؛ زیرا آن را کپی ناشیانه‌ای از مدل ALLION تویوتا می‌دانستند که سال ۲۰۰۷ تولید شده بود.

این خودرو در سال اول ورود دارای یک موتور 1.5 لیتری ساخت میتسوبیشی بود که ۱۱۳ اسب بخار تولید می‌کرد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی مجهز بود؛ اما به دلیل ضعف‌هایی که داشت این موتور را با یک موتور 1.6 لیتری دیگر جایگزین کرد که آن هم ساخت شرکت میتسوبیشی است. این بار قدرت آن به ۱۲۰ اسب بخار رسید و گیربکس چهار دنده تیپ‌ترونیک نیز برای آن در نظر گرفته شد. آن طور که از اخبار غیررسمی می‌توان برداشت کرد قرار است برای این خودرو یک موتور توربوشارژ معرفی شود که می‌تواند قدرت ۱۵۰ اسب بخار تولید کند.

هرچند فضای داخلی و حجم فضای بار و صندوق عقب زوتی برای یک خانواده معمولی قابل قبول به نظر می‌رسد، اما کیفیت ساخت قطعات و تجهیزات داخل اتاق چندان قابل قبول نیست و همچنین شاید طراحی داشبورد آن با دنیای امروز صنعت خودرو همخوانی نداشته باشد. اما استفاده از یک صفحه نمایشگر هفت اینچی که به دوربین دید دنده عقب نیز مجهز است و استفاده از صفحه نمایشگر تهویه مطبوع در پایین آن همراه چیدمان منظم و منطقی دکمه‌های تنظیم رادیو و پخش سیستم صوتی، فضای کنسول و میانه داشبورد آن را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. بخصوص اگر استفاده از رنگ نقره‌ای را برای پوشش دور آن میان انبوهی از رنگ‌های سیاه و مات داشبورد در نظر بگیریم، می‌توان به روز نبودن فضای کلی داشبورد را چندان جدی نگرفت.

این خودرو از لحاظ ایمنی توانسته است از موسسه یوروان‌کپ تمام ستاره‌ها را دریافت کند و این نکته برای کسانی که به ایمنی خودرو اهمیت زیادی می‌دهند می‌تواند حائز اهمیت باشد. همچنین برای Z۳۰۰ امکاناتی همچون شش کیسه هوای ایمنی و سیستم ABS، EBD و BOS در نظر گرفته شده است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

افشین: 1395/4/2019:32:29،
351
68
تولید و فروش خودرو چینی توهین و خیانت به مردم ایران زمین.
حسین: 1395/4/2022:05:09،
223
57
بزودی خیابان های ایران پر از لگن های چینی میشود که فقط وفقط در ایران تردد میکنند !!! بزودی خیابان های ایران جوک و مضحکه مجله های خودروی جهان میشود !!!!! قول میدم !!!!!!
رسول : 1395/4/2022:09:11،
84
24
وای خدا این پاراگراف منا کشت
نگاه به سوابق این خودرو و نظرات افرادی که از آن استفاده کرده‌اند می‌توان بخوبی به این نکته دست یافت که کیفیت ساخت این خودرو در کنار استهلاک پایین قطعات آن سطح رضایتمندی بالایی را برای کسانی که مدتی از ولکس C30 استفاده کرده‌اند به وجود آورده
حسن: 1395/4/2022:19:25،
137
36
سلام
چرا برای فیش حقوقی علم الهدی اعلام نظر رو نگذاشتین؟
حسین: 1395/4/2022:40:17،
85
38
خود چینی ها این لگن های شرم آور را سوار نمیشوند !!! ولی ملت همیشه در صحنه سوار میشن !!!!!!!
امیرو: 1395/4/2108:19:22،
74
23
خودروی زوتی اصلا توسط شرکت یورو انکپ تست نشده . شاید منظور نویسنده چاینا انکپ بوده که اون هم از اعتبار بالایی برخوردار نیست !
داریوش: 1395/4/2110:00:55،
52
34
فقط خودروی چینی نیست که
کل ایران را جنسای بنجل و تقلبی چینی برداشته
از حدود 12 سال قبل مملکت را دادن به چینی ها
شدیم آزمایشگاه برادران کمونیست چینی
ایرانی باش
و چینی نخر
اگر ایرانی بخری باز هم پولت در ایران میماند و میچرخد
Name: 1395/4/2113:42:45،
45
19
اون ولکس C30 راین کرمان رو داشتم و بدترین ماشین عمرم بود
موتور تنبل و لش و بی شتاب ، سربالایی که افتضاح ، به فکر کولر زدن هم نباشید که باید هولش داد !
خدمات و وضعیت لوازم یدکی که اصلا گفتن نداره
کیفیت مونتاژ پایین و ایرادات مختلف مونتاژی
کیفیت پایین رنگ و به راحتی خط و خش افتادن و لایه ی نازک رنگ
2 سال پیش بعد از چندین ماه تلاش با ضرر هنگفت از شرش خلاص شدم چون هیچکس نمیخره !
ایرانی: 1395/4/2115:12:50،
36
32
فقط المان و ایتالیا انگلیس خودرو با کیفیت و به روز دارن
آرش: 1395/4/2019:44:43،
90
19
در عوض تا دلتون بخواد مردم ما از خودرو های تولید داخل استقبال کردند
قطعا دلیلش کیفیت عالی محصولات ویرانخودرو و شریک پول پرستش سایپاست
به خدا مردم ما لایق بهترینها هستند
نه اینکه خودرو سازهامون برند به قول ایرانجیب با یه شرکت کوچیک مال دارقوز آباد چین قرارداد زوتی ببندند
مهدی: 1395/4/2019:47:05،
95
29
4تا آشغال!دومین بازار فروش بنز بعداز اروپا چین هست بعد ما باید این آشغالهارو سوار شیم؟!جمع کن بابا حال نداریم.
علی جون: 1395/4/2019:55:58،
64
23
بقیشم که فروش داره از سر ناچاریه
یه ماشین بدرد بخور 60 تومنی تو بازار نیست ملت مجبورن چینی بخرن
ملت که حق سوار شدن ماشین به روز و به قیمت ندارن
amin: 1395/4/2019:55:58،
88
55
نمیدونم چرا مردم زود گول میخورن میرن چینی میخرن بابا نخرین به درد نمیخوره حالا از هر نوعش.آدم با تیبا و سمند بره جایی آبروش بیشتر حفظه تا با هافی و زوتی و ام وی ام 110
مهدي: 1395/4/2020:21:32،
82
22
نوشته وليكسc30قيمت جهانيش ١٣٠٠٠دلاره.اخه بگو الاغغغغ قيمت الانترا ١٤٠٠٠دلاره بعد تو اومدي دروغي ميگي اين اشغالا هم قيمت ماشين كره اي هستن
کیان: 1395/4/2020:47:03،
65
35
یعنی عاشق اون تیکه هستم که نوشته فهرست بلند بالای امکانات..
از قبیل قفل مرکزی
دو شیشه جلو برقی
ترمز ای بی اس
دنده جلو و عقب..
بابا باور کنین گاو مش حسنم این امکاناتو داشت
یا ندیدین فهرست بلند بالای امکاناتو یا..
سهیل: 1395/4/2021:09:04،
81
18
نگران نباشید، زوتی رو دارن با قیمت 55 میلیون زورکی میکنن تو پاچه تاکسیرانان بدبخت
ن: 1395/4/2021:09:25،
83
33
موتور تمام خودروهاي چيني از ميتسوبيشي هست!!!! حالا موندم خود ميتسوبيشي هم خبر داره يا نه؟ كه اين همه موتور توليد ميكنه؟؟؟؟؟؟. چند لحظه تصور كنيد قيافه مدير ميتسوبيشي رو..... خخخخخ
رامین: 1395/4/2022:59:01،
61
35
حکایت tu5 خودمون ه، رو همه چی هست
kasra: 1395/4/2021:36:01،
56
31
چین یه موتور از میتسوبیشی دزدیده رو 100تا ماشین گذاشتش
مهرداد: 1395/4/2021:42:39،
53
29
نه اینکه چینیای دیگه خیلی پرفروشن!
حسین: 1395/4/2021:52:37،
74
22
ایران شده آشغال دونی چین !!!! لگن های چینی در دنیا بی فروش هستند !!! بی فروش !!! حالا این لگن ها چی هستند که در تنها ترین بازار چین (ایران) کم فروشند !!!!
میثم : 1395/4/2021:52:59،
54
29
سابرینا کروز نداره
حسین: 1395/4/2021:54:17،
85
34
ایران بزرگ ، ایران سربلند ، ایران سرافراز ، ایران قدرتمند ، ایران ..... تنها ترین بازار لگن های شرم آور و نفرت انگیز چینی در جهان !!!!!!!!!!!
حسین: 1395/4/2022:02:30،
89
38
ملت همیشه در صحنه و دلاور ایران تنها ترین مشتریان پر و پا قرص لگن های چینی .... افتخار ملی ، لگن چینی !!!! حمایت از تولید ملی چینی جوانان وطن !!! ومبارزه با ورود خودروهای استکبار جهانی !!!!مرگ بر فورد ، مرگ بر بنز ، مرگ بر تویوتا ، مرگ بر خودروهای استکباری و لوکس غربی ، درود بر پراید ملی با قطعات چینی ، درود بر خودروهای چینی ، ملی ،!!!!!
امير: 1395/4/2022:32:16،
60
25
نتيجه ٤٠ سال تعرفه هاي وحشتناك واردات خودرو جهت حمايت از توليد داخل بود كه ميبينيم نه تنها اين اتفاق نيفتاد كه نهايتا منجر به پايين امدن شأن خودروساز داخلي در حد واسطه هايي مثل ع خودرو و م رهنورد و ... شده
انحصار تو هرچيزي منجر به شكست است
محمدرضا: 1395/4/2022:41:19،
55
31
تا حالا فکر کردید چرا چین و روسیه و چند تاکشور دیگه از ایران حمایت میکنن ( که در واقع نمیکنن )؟
یکی از باجهایی که به چین میدن همین واردات لگن های چینی هست. به اونای دیگم نقدی و غیر نقدی باج میدیم. مدیران و مسئولین هم بنا به صحبت های کارشناس برنامه ثریا بالای هزار میلیارد چاپیدن. بعد میگن چرا پیشرفت نمیکنیم. چرا دبی و ترکیه و ... اوضاع اینجوریه بعد ما بدبختیم.
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ....
لوکس سوار: 1395/4/2023:04:29،
57
15
چری و هافی و بایک به همگی میدم لایک چه خودرو های نابی زرد و سبز و شرابی لعنت به بنز و نیسان قربان بایک و لیفان وقتی تو جک سواری چه حس خوبی داری حس خوب پرستیژ گاز میدی هی قیژ و ویژ ولی نبر تو از یاد یه روز داشتی یک پراید اصلا تو خواب میدیدی ماشین چینی خریدی؟ نه پورش و بنزو رنو شاهکار چین گک گونو 3 بار بپرس از خدا با کلی ناز و ادا خدا بگو بیدارم من که باور ندارم
a: 1395/4/2023:56:57،
52
32
خلایق هر چه لایق !
مهدی: 1395/4/2101:31:00،
67
28
برای فیش علم الهدی اعلام نظر گذاشتند،من خودم نظرات یکی دو نفرو خوندم حتی ایمیل واسم اومد که نظر شما تایید شد اما ایرانجیب از ترس بعضی نظرات کلا اعلام نظر رو حذف کرد!
احسنت بر ایرانجیب بیطرف!
احمد: 1395/4/2102:37:53،
36
52
چون مثل همیشه عوام نظرات مسخره میزاره و به نظر من کار خوبی کرد که شان ایشون حفظ شد
اردکانی: 1395/4/2107:30:15،
54
38
تولید خودرو چینی توهین به مردم نیست . دادن آشغالای ایران خودرو و سایپا به خورد مردم توهین هست آغاااااااااااااااا !
دقت: 1395/4/2108:54:38،
42
35
اخه اگر ما توان خرید خودرو غیر چینی را داشتیم که انها بدشان از سود نم اید چون توان خرید نداریم تویوتا یا ماشین کره ای اکثر مردم بخرند به همان مقدار که پول می دهند اش می خورند پس تقصیر حمایت از تخودرو ساز داخلی و تعمیر کاران و قطعه سازان بنام حمایت از تولید داخل است مگر چین این ها را تولید داخل نمی داند که هر سال بهتر از پارسال ساخته می شوند و چه بعید نیست در سه سال اینده کیفیت را بالا برده برای فروش بهتر و کپی کاری همان کاری که هم وطن خودرو ساز بعد از چندین های هوی حقوق های بالا یاد نگرفته است
1: 1395/4/2109:47:01،
30
33
خجالت! خجالت! خجالت! عوضش به فکر بالا بردن کیفیت محصولات خودتون و افزایش تکنولوژی و بار علمی تون باشین! تا کی چشممون به این و اون باشه
ali: 1395/4/2114:01:45،
28
30
از اول اطلاعاتش غلطه.. گریت وال ولیکس سی30 تولید شرکت خودروسازان راین زیر مجموعه ی خودروسازی کرمان هست.. و دیار خودر نیست..
سیدصالح حسینی : 1395/4/2607:39:30،
27
10
یه عده از دوستان میگن خودروی ایرانی بخرین مگه ایران خودرو تولید میکنه اون پراید و سمند را که میگفتن ایرانیه تمام قطعاتش چینی از آب دراومد. ..از ماست که بر ماست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما