کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران 60 هزار تن شکر از برزیل خریداری کرد


کد خبر : ۲۵۱۰۲یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳:۳۴۸۹۴ بازدید

منابع آگاه تجاری با بیان اینکه ایران 60 هزار تن شکر خام از برزیل خریداری کرده است، اعلام کردند: محدودیت‌های پرداخت به ایران همچنان پابرجاست.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت ایران این هفته 60 هزار تن شکر خام از برزیل خرید و انتظار می رود که در ماه‌های آینده شکر بیشتری خریداری کند.

به گفته این منابع، شرکت بازرگانی دولتی این محموله‌ را از یک تجارت‌خانه بین‌المللی برای حمل در بازه زمانی 15 جولای تا 15 آگوست خریداری کرده است.

منابع تجاری گفتند این قرارداد 37 تا 40 واحد کمتر از قیمت شاخص آی‌سی‌ای شکر خام قیمت‌گذاری شده است که یک قیمت رقابتی است. قیمت شکر خام در اوایل این هفته به بالاترین قیمت در 3 سال و نیم گذشته رسید. علت این افزایش، کاهش عرضه این کالا پس از سال‌ها مازاد عرضه عنوان شده است. مدارک خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران نشان می دهد این محموله 60 هزار تنی در بازه زمانی 15 جولای تا 15 آگوست حمل خواهد شد و مبلغ قرارداد باید تا 4 جولای پرداخت می‌شده است.

منابع تجاری ماه گذشته گفتند ایران در یک سری معاملات، حداقل 250 هزار تن شکر خام برزیلی برای حمل در فاصله زمانی می تا ژوئن خریداری کرده است و بیشتر خریداران، واردکنندگان بخش خصوصی بودند.

یکی از منابع تجاری گفت: «با توجه به اینکه محدودیت‌های پرداخت با ایران هنوز وجود دارد، تاجران بین‌الملل راحت‌تر هستند تا پرداخت‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی که نهاد دولتی انجام شود چراکه روند تامین مالی به نسبت راحت‌تر صورت می‌گیرد.»

منابع تجاری میگویند انتظار می‌رود ایران خریدهای بیشتری در ماه‌های آینده انجام دهد.

تحریم‌های غرب علیه ایران از جمله محدودیت‌های بانکی، در ماه ژانویه به عنوان بخشی از توافق هسته ای برداشته شد. درحالی‌که هیچ وقت محدودیت‌ها شامل واردات مواد غذایی و کالاهای بشردوستانه نمی‌شد، اما تداوم مشکلات مالی فعالیت‌های تجاری به همراه ذخیره کالاهای مختلف از جمله شکر در سال گذشته، سبب کند شدن معاملات ایران در بازار شده است.

منابع تجاری گفتند، آخرین خرید شکر خریداران ایرانی در سه ماهه پایانی سال گذشته بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها