کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک دلیل عدم افزایش قیمت مسکن


کد خبر : ۲۵۱۰یکشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰:۱۰۲۸۶۳ بازدید

اغلب بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران معتقدند اگر بازار معاملات مسکن در دو، سه ماه باقیمانده به شروع سال نو با رونق رو‌به‌رو شود، بعید به نظر می‌رسد که به علت ورود خریداران به بازار، قیمت‌ها با افزایش مواجه شوند.

دنیای اقتصاد : این دسته از فعالان بازار مسکن برای توجیه پیش‌بینی خود به گفتند: در حال حاضر چند ماهی است که بازار معاملات مسکن به طور کلی راکد است؛ حتی خریداران برای پرس و جوی قیمت به بازار مراجعه نمی‌کنند چه برسد برای خرید. حال اگر قرار باشد به دلیل نزدیکی به شب عید، عده‌ای از متقاضیان اقدام به خرید کنند، عاقلانه است که فروشنده‌ها قیمت‌ها را افزایش ندهند؛ زیرا با این کار فرصت فروش واحدشان را از دست خواهند داد. 

ساخت کلید برای حل معضل مسکن 

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران درباره چگونگی حل مشکل مسکن به «دنیای اقتصاد» گفت: بنده معتقدم که یک کلید ساز باید برای رفع رکود از بازار مسکن، کلید کارسازی بسازد! وی در ادامه افزود: به هر حال همه بنگاهداران املاک امیدوارند تا بعد از ماه صفر (نیمه دی)، بازار خرید و فروش و معاملات مسکن با استقبال خریداران مواجه شود. 

روزی طلب درباره میزان افت قیمت‌ها در بازار مسکن در خیابان پیروزی اظهار کرد: اکثر فروشنده‌ها طی یک ماه گذشته واحدهای خود را متری یک میلیون و 500 هزار تومان به دلیل نبود متقاضی کاهش داده‌اند. این مشاور املاک قیمت پیشنهادی کنونی هر متر مربع واحدهای مسکونی نوساز در بلوار ابوذر را بین 3 میلیون و 800 هزار تا 4 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالکان اعلام کرد. هنوز قیمت‌های پیشنهادی با قیمت‌های واقعی فاصله دارند 

از سوی دیگر بنگاهدار دیگری در غرب تهران در رابطه با وضعیت فعلی بازار مسکن در بلوار همیلا عنوان کرد: با وجود کاهش قیمت‌هایی که طی چند وقت اخیر در بازار مسکن روی داده، همچنان بازار معاملات راکد است. 
وی افزود: حتی شنیده‌ها از سوی مسوولان مسکن حاکی از کاهش 25 درصدی قیمت مسکن تا پایان سال جاری است. این مشاور املاک، کاهش 25 درصدی قیمت مسکن را برای 3 ماه آینده پیش‌بینی نمی‌کند؛ اما معتقد است که قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها با قیمت‌های واقعی فاصله دارند. این مشاوراملاک قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در بلوار همیلا را بین4 میلیون و 500 هزار تا 6 میلیون تومان اعلام کرد.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها