کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه‌های تهران

کدخبر:۲۵۰۲۳جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴:۵۰۷۱۵۴ بازدید

تهران بر اساس موقعیت جغرافیایی از معابر بزرگراهی متعددی برخوردار است. در این بزرگراه‌ها نیز خودروها با توجه به شرایط معبر با سرعت‌های ...

تهران بر اساس موقعیت جغرافیایی از معابر بزرگراهی متعددی برخوردار است. در این بزرگراه‌ها نیز خودروها با توجه به شرایط معبر با سرعت‌های متفاوتی مجاز به حرکت هستند. به گفته رئیس پلیس راهور پایتخت، در تعیین سرعت مجاز عوامل متعددی تاثیرگذار هستند که یکی از آنها نوع وسیله عبوری از بزرگراه است.

مهرماه سال 93 بود که بعد از برگزاری جلسات مشترک، مسئولان پلیس راهور پایتخت و مسئولان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حداکثر سرعت مجاز مورد توافق و مصوب بزرگراه‌ها با توجه به بررسی‌های فنی و کارشناسی‌ را اعلام کردند.

پس از این مصوبه سرعت در برخی از بزرگراه‌های تهران با توجه به شرایط معابر کاهش پیدا کرد. اکنون با گذشت دو سال از اجرای این مصوبه و ورود برخی از رانندگان جدید به بزرگراه‌های پایتخت عده‌ای از شهروندانی تهرانی برای اطلاع از سرعت مجاز حرکت در بزرگراه‌ها دچار سردرگمی شده‌اند.

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه برخی از بزرگراه‌ها تغییر سرعت نداشتند و در برخی دیگر از بزرگراه‌ها نیز حداکثر سرعت مجاز ۵ تا ۱۰کیلومتر کاهش پیدا کرد، می‌گوید: البته در برخی از بزرگراه‌ها سرعت مجاز افزایش پیدا کرد. او با بیان اینکه بزرگراه آزادگان از جمله نقاطی بود که در آنجا سرعت 10 کلیومتر کاهش پیدا کرد، می‌افزاید: سرعت در این بزرگراه از ۱۰۰کیلومتر در ساعت به ۹۰کیلومتر کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در توضیح علت این تغییر سرعت در بزرگراه‌ها اضافه می‌کند: این کاهش سرعت‌ها بر اساس کارشناسی‌های یک تیم با توجه به شرایط معابر انجام شد. در کارشناسی‌ها این موضوع مدنظر قرار گرفت که خودروها با چه سرعت متوسطی حرکت کنند که در صورت مواجه با خطر به گونه‌ای اقدام کنند که از تصادف جلوگیری شود.

حسینی با تاکید بر اینکه در این کارشناسی مولف‌های متعددی مد نظر قرار گرفته است، به برخی از این مولفه‌ها اشاره می‌کند: بافت تجاری یا مسکونی اطراف معبر، حجم تردد احتمالی عابر پیاده از عرض راه، تعداد ترددهایی که در این محل در دقیقه وجود دارد، شرایط هندسی راه و استانداردهای ساخت دسترسی‌ها و رمپ و لوپ‌هایی که بزرگراه را به راه‌های فرعی متصل می‌کند از جمله آیتم‌هایی است که در این کارشناسی‌ها مدنظر قرار گرفته است.

او با بیان اینکه نوع وسیله‌هایی که در مسیر تردد می‌کنند در تعیین سرعت تاثیرگذار است، تصریح می‌کند: به عنوان مثال آزادگان یکی از معابر بزرگراهی پایتخت است که تردد وسایط نقلیه سنگین در آن آزاد محسوب می‌شود و این موضوع در تعیین سرعت مجاز در این معبر به طور حتم تاثیرگذار است.

حسینی ادامه می‌دهد: راه‌های شمالی و جنوبی پایتخت همانند بزرگراه‌های یادگار امام، چمران، مدرس، صیاد و امام علی(ع) چون دارای شیب هستند سرعت مجاز در این بزرگراه‌ها ۸۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور پایتخت درباره سرعت‌های مجاز در سایر بزرگراه‌ها عنوان می‌کند: در راه‌های شرقی و غربی همانند بزرگراه‌های حکیم، همت، نیایش و آزادگان سرعت بالاتر است و در برخی از بزرگراه‌های نام برده سرعت مجاز ۱۰۰کیلومتر بر ساعت است. همچنین در قسمت‌هایی از بزرگراه شهید خرازی، شهید زین‌الدین، قسمت شرقی و غربی شهید همت سرعت مجاز ۹۰ کیلومتر بر ساعت است.همین طور در بخشی از ابتدای بزرگراه شهید لشگری، آزادراه تهران-کرج تا جایی که حوزه استحفاظی راهور تهران بزرگ است سرعت‌های مجاز خودروها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

او در پاسخ به برخی از گلایه‌های رانندگان در خصوص عدم اطلاع‌رسانی صحیح‌ در اعلام سرعت مجاز در ورودی بزرگراه‌ها توضیح می‌دهد: شاید در یک یا دو نقطه کمبود تابلو وجود داشته باشد اما به صورت کامل تابلوی سرعت‌های مجاز در ابتدای بزرگراه‌ها وجود دارد، سرعت‌های مجاز نیز حتی به صورت نوشتاری در کف آسفالت‌ها رنگ‌آمیزی شده است.

حسینی تشریح می‌کند: در بزرگراه‌هایی که سرعت به دلایلی پایین‌تر از حد قبل و بعد حرکت است، همانند تونل رسالت؛ سرعت مجاز در ورودی تونل ۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است و بر همین اساس نیز دوربین‌ها تنظیم شده‌اند. در تونل‌های توحید و نیایش هم این شرایط حکمفرماست.نرخ جرایمی همچون عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه و تجاوز از سرعت‌مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت) در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و جاده‌های بین شهری و مناطق‌آزاد تجاری و صنعتی به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

نومرام: 1395/4/1818:08:26،
115
132
خدا بگم چيكار كنه اونايي كه با سرعت بالاي ١١٠ تا ميرن
طرف با ١٤٠-١٧٠ تا ميره مياد افتخارم ميكنه
به جون بقيه هم باعث ميشه
خدا لعنت كنه اين افراد بي مراعات رو
درود بر پايس
تا ميتوني جريمه كن
بهترين سرعت ٩٠
....: 1395/4/1823:35:04،
46
18
اره اره پايس
درسته
صدای ملت: 1395/4/1901:36:50،
75
16
آقا قبول کنيد فرهنگ استفاده از خودروی شخصی رو نداريم!!!
فرهنگ رانندگی هم که قربونش برم!!
سرعت مجاز توی يه اتوبان 110 تا بود بنده به دلايلی مجبور شدم سرعتمو تا 115 برسونم که از يه تريلر که خيلی دود ميکرد سبقت بگيرم در اين حين يه پارس با پلاک ايران 47 که نميدونم پلاک کدوم شهره و ماشاالله هزار ماشاالله راننده های با اين پلاک فرمول 1 هستند!!!
پشت سرم چسبونده بود و چراغ رو گرفته با بوق که بزن کنار من برم!!!!
آخه مرد حسابی چی بهت بگم!!!؟؟؟
سمت راستم تريلر سمت چپ هم شانه ی راه!!!
به محض تمام شدن سبقت زدم کنار که رد بشه اومده سمت چپ من فوش و بزن کنار!!!
حالا فکرشو کن زن و بچم چقدر ترسيدن!!
منو زدن کنار اومدم پايين ميگم مرد حسابی من از سرعت مجاز رد کردم شما که بيشتر پس چرا شاکی هستی!
زده داد و فرياد و فوش!!
منم گرفتم زدمش که فکر نکنه چون پلاک تهرانم ترسيدم بعدش...!!
لطفا رعايت کنيد که...
ناشناس: 1395/4/1908:07:09،
56
12
قابل توجه اين هموطن كه

آلمان بعد از برداشتن محدوديت سرعت نه تنها تصادفاتش زياد نشد بلكه كاهش آمار تصادف داشتن

چراااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


چون فرغونهاشون هوشمند شدند و تشخيص و رعايت فاصله ايمني با كامپيوتر ماشيناشون هست

حالا ايمني و شيب استاندارد و گارد ريل و خط كشي مناسب و ... به كنار
داریوش: 1395/4/1908:33:40،
56
14
متاسفانه درآمد زایی از این راهها
اشکال عمده شرعی داره
بزرگراه که خیابان معمولی نیست که سرعت 60 تا معین گردد
در ضمن باید تابلوها با ارقام واقعی درج و نصب شوند
هر جایی از 80 تا 100 تابلوها متغیر هستند
اما
یک جایی متاسفانه دامی برای شهروندان تهرانی پهن شده
ورودی باکری از شمال
در جنت آباد شمالی
با 50 تا باید وارد شویم
معمولا هم بیشتر از این سرعت دارند و دوربین
فورا شکار میکنه
این مدل درآمد زایی خیلی زشته
فریادها: 1395/4/1909:04:53،
38
10
تو ایران باید چندتا چش اضافی داشته باشی، اگر بخوای جریمه نشی و البته در زمان معقول به خونه برسی

یه چشم به علامت سرعت

یه چشم به جای دوربین ها

یه چشم به عقربه سرعت

یکی برای جای کمین پلیس ها

یکی هم برای رانندگی

عبدالله به صدا ملت: 1395/4/1909:09:17،
48
10
داداش پلاک 47 مال شهر ماست ، اراک

خود ما هم از طرز رانندگی شون عاصی هستیم . البته همه اونطور نیستن
حسن: 1395/4/1909:45:36،
31
11
چالوس بودیم آروم کناره جاده میرفتیم و خانواده دریارو نگاه میکردن پلیس گفت بزن کنار . گفتم ببخشید آرو رفتن هم جریمه داره گفت نه داشتی با سرعت میرفتی... خلاصه گفت نقدی میدی یا بنویسم ؟ گفتم من کارمند فلان جا هستم نقدی یعنی چی بنویس . خلاصه چهل نوشت . اون دنیا نمیبخشم هرگز
امین: 1395/4/1910:42:31،
23
11
داداش وقتی یه ماشین اینجوری میچسبونه پشت ماشینت بر عکس سرعتتو کم کن تا بیای پشت کامیون بعد اون سبقت بگیره، بارها شده همین کارو کردم سرمو از ماشین اوردم بیرون طرف فکرده میخوام وایسونم دعوا کنیم دیگه ترسیده چراغ نداده
بازار آزاد : 1395/4/1911:54:58،
28
10
قدیم سر یه جاهای مشخص راهزنا بودن مردمو لخت می کردن الان سر هر گردنه چندتا پلیس وایسادن مردومو سرکیسه می کنن یا اگه درست باشن جریمه می کن . شما اگه راست می گین به فکر مردم هستین چرا جاهایی که دید نداره قایم می شین بعد مثل تارزان یه دفعه از یه گوشه می پرین وسط جاده بزن کنار بزن کنار . اگه به فکر مردم هستین خودتونو نشون میداید که کسی اون خلاف نکنه (پیشگیری) که جریمه بشه شاید با همون یه خلاف یا سبقت طرف تصادف کرد و مرد .
پیمان: 1395/4/1818:14:10،
118
23
پلیس به خاطر جریمه کردن عمدا سرعت بزرگ راه هارو پایین آورده. مثلا در شیراز سرعت در بزرگراه های چمران دکتر حسابی و صدرا به این بزرگی و عریضی به 60 کیلومتر کاهش داده و کل طول بزرگراه رو دوربین کار گذاشته و جداگانه هم کنار بزرگراه با دوربین ایستاده تا جریمه کنه. آخه کجای دنیا حداکثر سرعت در بزرگراه 60 کیلومتر در ساعته؟؟
سام: 1395/4/1901:10:02،
31
30
به نظر من اقدام درستی بوده. چمران شده بود قتل گاه مردم.
Ehsan: 1395/4/1907:58:17،
28
17
دوست عزیز شیراز بلوار چمران داره نه بزرگراه چمران!!!
اگه دقت کرده باشید حتما دست اندازه های اونجا رو می بینی
این سرعت برای این بلوار زیاد هم هست
من به شخصه خودم 2 سال شیراز زندگی کردم تصادف های خیلی وحشناکی اونجا دیدم
شیرازی: 1395/4/1908:41:42،
31
18
چمران بزرگراه نیست عزیزم بلوار هست

تا وقتی 4 تا مثل شما فکر میکنند تا یه خیابون پهن دیدن باید تا ته گاز بدن
من دعا میکنم که جریمه ها 10 برابر بشه
فریادها: 1395/4/1909:01:38،
30
18
این که خوبه،
تو تهران هر بزرگراه حداقل 10 تا سرعت مختلف داره، نوشته 90 تا، دو متر میری میشه 70 تا یکم دیگه میری باز میشه 90 تا، بغلش هم یه تابلوی 120 تا قدیمی میبینی، بعد یه جاهایی اصلا تابلو ندار، دوربین داره،

میری یهو میبینی رو زمین سرعت زدن، دوربینم داره منتها اصلا ندیدی چندتا سرعت بوده، میزنی رو ترمز، یارو از پشت بعله دیگه!!! خخخخ
کلا جوکیم ما
حسین: 1395/4/1923:43:31،
21
10
دوستمون کاملا درست میگه متاسفانه تو چمران و بقیه جاها سرعت رو عمدا کاهش دادن تا مردم بیچاره بیشتر تو تله جریمه های پلیس بیوفتن!
سینا: 1395/4/1818:17:53،
37
28
بنظر من ماهم باید مثل کشورهای پیشرفته رو همه خودروها یه جی پی اس متصل به یه سیستم هوشمند نصب کنیم و در صورت سرعت غیر مجاز خودبخود جریمه صادر کنه . هزینشم از اینهمه پلیس و دوربین و اینجور چیزا کمتره .
عبدالله: 1395/4/1909:12:16،
30
13
پسر جان
اینجا ایرانه

برمیدارن کیلومتر ماشینو میارن پایین تا به عنوان کم کار بفروشن ماشینو
یا ماشین له شده تو تصادف میارن در حد نو و خشک درست میکنن میفروشن به ملت
خود ایران خودرو میاد ماشین تگرگ خورده صافکاری میکنه میفروشه به مردم
لاستیک ماشین صفرش اول استفاده میترکه طرف میره تو باقالی ها

بعد به نظرت جی پی اس توی ایران ؟ مردمم رعایت کنن خخخ ساده ای
inzagi: 1395/4/1818:19:38،
35
17
با این ماشینا 40 کیلومترم زیاده
جواد: 1395/4/1819:06:06،
54
17
فقط برا جریمه این کاهش دادن نه برا جون ومال مردم تا بره همه متوجه بشن ملیاردها به جیب زدن.واقعا چه مدیرای دلسوزی داریییییییممممم
محمد: 1395/4/1820:21:33،
44
13
الان داری میگی حکیم 100 کیلومتر, در صورتی که از اول تا آخر این اتوبان سرعت رو 80 کیلومتر زدید !!! حالا جالب اینه که سرعت در این اتوبان چه در قسمت هایی که اطراف تراکم مسکونی وجود داره و چه در قسمت هایی که تراکمی وجود نداره, یکسانه !!!
یا مثلا توی صدر طبقه اول 80 کیلومتره, طبقه دوم 70 کیلومتر, با وجود اینکه امکان گذر هیچ عابر و پرنده و ... ای هم نیست, همینطور دلبخواهی !!!
عجب کارشناسی هایی می کنید شما !!
حسین: 1395/4/1820:54:46،
33
15
من با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه های بین شهری که به اصطلاح در برخی نقاط مسکونی میشوند ! ( البته هر دو طرف جاده هیچ سکونت گاهی دیده نمی شود ) جریمه شدم !!! ولی در بزرگ راه های داخل شهری تا سرعت ۱۸۰ هم تا حالا جریمه نشدم !!! فقط بستگی دارد کجا درآمد پلیس بیشتر باشد تا کمین کنند یا دوربین نصب کنند !!!!معمولا پشت پیچ ها و ته شیب ها غایم میشن !!!
)): 1395/4/1821:11:26،
28
15
تو اکثر این به اصطلاح بزرگراهها...تو بیشتر ساعت هایی که مردم رفت و آمدشان زیاده باسرعت بیست کیلومتر م نمیشه رانندگی کرد بخاطر ترافیک زیاد...اینجا کسی به فکر زیرساخت نیست فقط صورت مسئله پاک میشه...
خرد نکر: 1395/4/1821:34:49،
45
13
تو ایران متاسفانه هزینه هر چیزی از مردم گرفته میشود، چندی پیش از ایران به طرف گرجستان با ماشین شخصی مسافر بودم به چند موضوع مهم اشاره کنم بد نیست اول اینکه از مرز ترکیه تا واله گرجستان هیچ پلیسی کمین نکرده بود که در ایران این مورد بسیار زیاد است دوم اینکه در گرجستان مرا پلیس بدلیل اینکه پسر یازده ساله ام جلو نشسته بود نگه داشت و با احترام بسیار بعد از معرفی خودش علت نگه داشتن مرا عنوان کرد و من با توضیح اینکه واقعا خبر نداشتم بخشید و جریمه نکرد سوم اینکه تا خود تفلیس ما کوچکترین تصادفی ندیدیم و سرعت گاهی تا یکصدو چهل کیلومتر هم میرسید حالا پرسش اینجاست چرا پلیسهای ما نه احترامی میگذارند نه بخششی دارند و به جای وضع اینهمه قوانین مخاطره آمیز پیشنهاد بهبود راهها و افزایش سرعت و عدم کمین برای شکار را نمیدهد تا از اینهمه تصادفات جلوگیری نماید . قانون نه برای مجرم نمودن اقشار وضع میگردد .
ناشناس: 1395/4/1908:13:52،
33
14
برادر كمين تو ايران هم قدغن هستش اگه بتوني اثبات كني حق با شما خواهد بود

در مورد ايران هم تنها چيزي كه نداريم راهنمايي در اداره راهنمايي و رانندگي هستش بهتره زين پس بگيم


اداره جريمه و رانندگي
ساده لوح: 1395/4/1822:16:11،
49
15
هیچ بررسی فنی و کارشناسی در کار نیست
فقط افزایش درآمد از طریق جریمه سرعتهای کمتر مد نظر آقایون هست
مردم شدن چاه نفت واسه حقوق های نجومی و درامدهای حکومت و ...
وقتی تورم تک رقمی شده چرا باید جریمه ها 3یا 4برابر بشه ؟
چرا باید رو پل صدر سرعت مجاز 40 باشه بعد بشه 70 بعد بلافاصله بشه 40 ؟چون راننده قبل از اینکه بفهمه سرعت مجاز چنده یهو دوربینهای همیشه در صحنه عکس میگیرن و پوله که سرازیر میشه تو جیب آقایون
آرمان: 1395/4/1823:41:07،
26
13
عجب کارشناسی ای... اگر شمال به جنوب یه اتوبان به دلیل سرپایینی و خطرساز بودن 80 هست قاعدتا جنوب به شمالش باید بیشتر از 80 باشه چون خطرش کمتره و کاملا بی معنیه که شمال به جنوب و جنوب به شمال یه اتوبان یکی باشه... همه جای دنیا ملاک جاهایی که سخت گیری میکنن برای سرعت خطرناک بودن جاده هست، یعنی اگر جایی از جاده خطرزا هست و احتمال تصادف زیاده دوربین یا پلیس میذارن ولی اینجا برعکس، دوربین و پلیس فقط برای مچ گیری هست، مثلا یه جاهایی از اتوبانا که اگر کسی 200 تا هم بره هیییچ خطری تهدیدش نمیکنه دوربین داره یا مثلا تو اتوبان حکیم غرب به شرق حدودای اشرفی یه چند صد متر سرپایینی میشه و معمولا ناخودآگاه سرعت ماشین یه مقدار کمی میره بالا، دقیقا اونجا دوربین گذاشتن...
آرمان: 1395/4/1823:42:20،
23
14
به نظر من سرعت 80 برای اتوبانایی امثال حکیم و همت واقعا کسل کننده هست و این خودش باعث میشه حوصله ی راننده سر بره و جایی که دوربین نیست بیشتر پاشو ذاره رو گاز...
رضا: 1395/4/1900:18:35،
21
11
موندن چطوری از مردم پول بگیرن هی سرعت مجاز رو کم میکنند . لابلای درخت ها هم دوربین گذاشتن و سرعت مجاز رو 60 نوشتند . خوب بگو راه نرو دیگه . مملکتی که نفت داره که نباید بودجه اش از جیب مردم تامین بشه .
حميد: 1395/4/1900:43:09،
31
18
آقا اينارو ديدى ميندازن پشت سرت نور بالا ميدن؟
وقتى دارى ١٠٠ تا سرعت ميرى طرف چرا بايد نور بالا بده؟ بايد برى كنار تا اون سرعت غير مجازشو بره؟
فرید: 1395/4/1910:17:38،
26
16
اصن درک نمیکنم اینگونه افراد رو. تست سلامت روان بگیرن 80 درصد راننده ها رد میشن. آخه که چی؟ مثلا ما نمیتونیم سرعت بالاتر بریم ؟؟؟ فقط استرس درست میکنن
کامبیز: 1395/4/1912:23:34،
20
15
حمید آقا شما که پلیس نیستی اگه جولو بازه باید بری کنار در کشورهای اروپایی اگه نری کنار جریمه میشی اگر اون خلاف میکن پلیس میدون با اون شما که پلیس نیستی .
حميد: 1395/4/1913:31:35،
26
10
اين جور آدما كاملا مشكل روانى دارن ، چون فقط هدفشون اينه كه تو برى كنار ، سرعتتم زياد كنى ١٤٠ تا برى بازم ميچسبونه پشتت مياد
وحید ر: 1395/4/2000:38:48،
21
9
از اون بدتر زمانیذهست که تو لاین سرعت همه ماشینها با سرعت مجاز یا کمتر از مجاز قطار شدن و کسی هم امکان افزایش سرعت نداره، بعد یه روانی پشت سرت میاد چراغ و بوق میزنه که برو کنار تا من رد شم
واقعا ن نیددونم فاز این موجودات چیه که انتظاز دارن مردم جای خودشون رو به اونه بدن
حميد : 1395/4/1900:46:20،
28
12
بايد پليس دوربين بده مردم بزارن تو ماشينشون و تخلفات و گزارش بدن و از اين بابت پورسانت بگيرن
البته فكر كنم از فرداش آشوب بشه تو خيابونا
soheil: 1395/4/1909:27:04،
29
10
احتمالا بله,کار درست اینه که شما به ایشون اجازه بدی بره,شاید خدای نکرده مادر یا پدرش یا ... درحال از دست دادن جونشونه,شما نباید از کسی جلوگیری کنی و هرکسی مسئول کار خودش هست ...
علی حیدری: 1395/4/2011:22:13،
19
9
فرهنگ رانندگی تو کشور ما داغونه.ایران 68-ایران 38 - ایران 78 - ایران 21 تهران رو به گند کشونده
پلاک های دیگر شهرستانام که جای خود.
راننده های کرجی و حومه تهران چون بیشتر تو روستاهای اطراف هستند اصلا فرهنگ رانندگی ندارند
حسین: 1395/4/2012:18:17،
21
13
با توجه به فرهنگ رانندگی و حودروهای بی کیفیت داخلی ، هر چقدر سرعت کمتر بشه ، تلفات انسانی کمتر . اینهمه عجله ، برای چی ، برای زودتر مردن ، اصلا منطقی نیست ، سرعت کمتر با ماشین بی کیفیت و رانندگی خیلی بد کاملا صحیح است. درود بر پلیس تا می تونی سرعتو بیار پایین.//

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل