کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ذخایر نفت آمریکا بزرگ‌تر از روسیه و عربستان


کد خبر : ۲۵۰۱۱پنجشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۰۹۲۶۳۷ بازدید

براساس نتایج یک تحقیق، ایالات متحده آمریکا با تولید نفت شیل در حال حاضر دارای ذخایر نفتی بزرگ‌تری نسبت به روسیه و عربستان ...
ذخایر نفت آمریکا بزرگ‌تر از روسیه و عربستانذخایر نفت آمریکا بزرگ‌تر از روسیه و عربستان

براساس نتایج یک تحقیق، ایالات متحده آمریکا با تولید نفت شیل در حال حاضر دارای ذخایر نفتی بزرگ‌تری نسبت به روسیه و عربستان سعودی است.

بنابر نتایج تحقیقات موسسه ریستاد انرژی در نروژ، تولید نفت شیل در آمریکا اکنون این کشور را صاحب بالاترین حجم ذخایر نفتی جهان کرده است. ذخیره نفت ایالات متحده آمریکا 264 میلیارد بشکه (کشف شده یا نشده)، روسیه 256 میلیارد و عربستان سعودی بالغ بر 212 میلیارد بشکه نفت است.

50 درصد ذخایر نفتی آمریکا نفت غیر متعارف شیل است که 60 میلیارد بشکه آن در تگزاس وجود دارد. بر اساس برآورد ریستاد انرژی ذخایر نفت جهان حدود 2 تریلیارد و 92 میلیارد بشکه است که معادل 70 برابر میزان تولید کنونی (30 میلیارد بشکه در سال) است.

سال 2012 آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده بود که در آینده‌ای نزدیک آمریکا دیگر نیازی به واردات نفت و گاز نخواهد داشت زیرا با پشت سر گذاشتن روسیه و کشورهای خاورمیانه خود به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

این آژانس برآورد کرده بود که که آمریکا تا سال 2017 به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان و تا سال 2015 به بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان تبدیل خواهد شد.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هم‌چنین آمده بود که از سال 2020 میزان صادرات گاز طبیعی آمریکا بیشتر از واردات آن به این کشور خواهد بود و از سال 2035 این وضعیت برای نفت خام نیز صدق خواهد کرد. بر طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان این نهاد به این ترتیب بزرگترین اقتصاد جهان از واردکننده انرژی به صادرکننده آن تبدیل خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها