کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

گارد ریل برای نگهداری اتوبوس طراحی نمی‌شود!

کدخبر:۲۴۹۵۶سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۸:۴۷۲۲۱۹ بازدید

مدیر کل ایمنی سازمان راهداری درباره‌ی صحبت‌های انجام شده از نقش ضعف گاردریل و حفاظ‌های جاده در به وجود آمدن این حادثه ...

مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه برای افزایش ایمنی جاده‌ها باید شبکه‌ای از عوامل دست به دست یکدیگر بدهند گفت: در هیچ جای دنیا گارد ریل برای نگه‌داشتن اتوبوس و یا ماشین‌های سنگین کارایی ندارد.

جواد هدایتی اظهار کرد: در طول روزهایی که از حادثه‌ی سقوط اتوبوس سربازان به دره گذشته وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری عوامل مختلف تأثیرگذار در این حادثه را بررسی کرده و ابعاد مختلف ماجرا را رصد کردند.

به گفته وی در این حادثه خطای انسانی راننده که به افزایش سرعت اتوبوس بیش از حد مجاز منجر شده یکی از اصلی ترین عوامل موثر در این حادثه بوده است.

مدیر کل ایمنی سازمان راهداری درباره‌ی صحبت‌های انجام شده از نقش ضعف گاردریل و حفاظ‌های جاده در به وجود آمدن این حادثه نیز گفت: در هیچ جای دنیا گاردریل برای نگهداشتن اتوبوس و خودروهای سنگین ساخته نمی‌شود. این حفاظ‌ها برای کنترل ترافیک معمول و خودروهای کوچک کارایی زیادی دارد.

هدایتی اضافه کرد: وقتی یک اتوبوس با وزن ۲۰ تن و سرعت بیش از حد مجاز به گاردریل برخورد می‌کند این انتظار که حفاظ‌ها می‌توانند تمام نیروی آن را کنترل کنند قدری دشوار خواهد بود.

به گفته وی در طول روزهای گذشته کمیسیون تخلفات رانندگی حادثه‌ی نیریز را بررسی کرده و از حیث تخلفات حمل و نقل شرکت مربوط به اتوبوس سقوط کرده را برای یک سال معلق کرده است.

هدایتی درباره‌ی راهکارهای اجرایی در کاهش سوانح رانندگی نیز گفت: با توجه به اینکه مجموعه‌ای از عوامل در شکل‌ دادن به یک سفر ایمن نقشی اساسی دارند قطعاً باید برای رسیدن به آن زنجیره‌ای از اتفاقات دست به دست هم بدهد. در طول سالهای گذشته با اقداماتی که تمام سازمان‌های مرتبط انجام داده‌اند خوشبختانه آمار تلفات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. اما این هنوز آغاز راه است و برای طرح‌های آینده باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گیرد.

مهدی شفیعیان تهیه‌کننده‌ی گزارش حادثه‌ی نیریز نیز در این برنامه‌ی تلویزیونی از چند سناریو برای به وجود آمدن این حادثه سخن گفت و افزود: یکی از سناریوهای ما نقص فنی اتوبوس بود که با بررسی های مهندسی انجام گرفته مشخص شد سیستم ترمز این خودرو مشکلی نداشته و به نظر می‌رسد غیرمجاز بودن سرعت اتوبوس اصلی‌ترین عامل در شکل‌گیری این حادثه بوده است. مسائلی مانند ایمنی جاده و نقش سازمان‌های مربوطه نیز در این اتفاق تلخ جزو دیگر سناریوهای در نظر گرفته شده بود.

وی درباره‌ی راهکار اصلی متوقف شدن این حوادث جاده‌ای نیز گفت: متأسفانه در کشور ما تصمیمات در این حوزه به شکل جزیره‌ای گرفته می‌شود و از این رو عدم هماهنگی‌ها گاهی اوقات به حوادثی بزرگ منجر می‌شود در صورتی که مانند بسیاری از کشورها یک نهاد مسئول و تصمیم‌گیر در این رابطه مشخص شود می‌توان امید داشت که حوادثی از این دست در کشور ما به پایان برسد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

حاجی گرینف : 1395/4/1502:53:52،
79
21
مسئول در ایران یعنی پاک کردن صورت مسئله
محسن: 1395/4/1512:49:28،
28
27
واقعا هیچ کجای دنیا گاردریل توانایی نگه داشتن اتوبوس یا کامیون سنگین رو نداره. یکبار ساختار گاردریل رو از نزدیک نگاه کنید متوجه می شید دلیلش رو. 10 تن وزن با اون سرعت چنان نیرویی در لحظه برخورد به گاردریل وارد می کنه که پایه رو هم از جاش می کنه, چه برسه به خود ریل.
سروش: 1395/4/1503:07:28،
109
21
حالا اگه اين اتفاق براي سربازان در راه دمشق افتاده بود ببين چه بساطي درست ميشد و قهرمان ملي-مذهبي ميشدند و سال هاي سال بايد عزاداري ميكرديم براشون ولي اين سربازا مثل اينكه چون در سوريه و عراق خدمت نميكردند مرگشون غصه نداره
سید سعید: 1395/4/1503:09:57،
49
23
"هدایتی اضافه کرد: وقتی یک اتوبوس با وزن ۲۰ تن و سرعت بیش از حد مجاز به گاردریل برخورد می‌کند این انتظار که حفاظ‌ها می‌توانند تمام نیروی آن را کنترل کنند قدری دشوار خواهد بود."

به همین دلیل از گارد ریل های دوبل استفاده می شود!

البته در جایی که جان انسان ها اهمیت دارد
مقصر: 1395/4/1503:30:56،
34
22
دقت کردین، پاسکال شروع شده!!!!
سید سعید: 1395/4/1503:34:13،
48
22
یک ویدیو از تست تصادف اتوبوس با گاردریل در بلاک کفر توی سایت سیهونیستی یوتیوب دیدم که بهتر دیدم به آقای هدایتی هم نشون بدم
https://www.youtube.com/watch?v=nP6RS0i38wY
رویا: 1395/4/1507:25:39،
32
38
گفته های ایشان درست وکارشناسی شده است.همواره تصادفات جاده ای به سه عامل خطای انسانی-جاده ووسیله نقلیه مرتبط است.گاردریل برای حفاظت وزن کامل یک اتوبوس پر از انسان ویا کامیون طراحی نگردیده است.هرچند مناسب بودن جاده ها وخود وسیله نقلیه را نیز می توان عامل مهمی در کنترل تصادفات مرکبار جاده ای تلقی نمود.
پاسخ به رویا: 1395/4/1509:14:57،
36
24
اولا که طراحی کار شما نیست بلکه تقلید...اینو تو امریکا دهه 50میلادی طراحی کردن که هدفش هم اتفاقا مربوط به هر نوع وسیله نقلیه روی اسفالت میباشد...یعنی اون نادانی که میگه طراحی این گارد برای متوقف کردن اتوبوس نیست خیلی منگه...تو اتو بانهای المان فقط اینا کار گذاشته شده...همه جا...فقط شما از مال دزدی میکنید استحکاماتش کم میشه..خیابوناتون که هیچ ماشیناتون که هیچتر راننده اتوبوساتون هم که خمارن....کاپوتشون باز...در باز...چسبیده به ماشین جلویی..نور بالا...بوق...عین کامیونا....خیلی نامحترم.
امیرخان: 1395/4/1509:38:47،
28
38
کاملا درسته ، متاسفانه همیشه چه در اقدام و چه در نظر دادن احساسی عمل می کنیم .
گارد ریل برای ماشین سنگین نیست . حالا دوبل و سوبل و چوبل هم فقط یه تلاش بیهوده است.
ho: 1395/4/1508:11:53،
57
19
باید به آقای هدایتی گفت در هیچ جای دنیا از راننده با 70سال سن استفاده نمیشه و در هیچ کجا از اتوبوس اسقاطی استفاده نمیکنند و سرویس های دوره ای به موقع انجام میشه
نیما: 1395/4/1510:44:14،
38
21
وقتی اغلب مسئولین بالای 70 سال سن دارن که سرنوشت هشتاد میلیون ایرانی دستشونه، چه توقعی میتوان داشت که راننده اتوبوس جوانتر باشد؟!!!
مسعود: 1395/4/1511:10:26،
44
23
آقای هدایتی باید گفت " و در هیچ کجای دنیا فردی مثل شما را مسوول نمی کنند !"
احمد رضا مشکین: 1395/4/1519:07:55،
26
17
کاملا صحیح است و باید از جدول نیوجرسی به جای گارد ریل استفاده شود.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل