کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مصرف آب تهران با رودخانه کرج برابر است


کد خبر : ۲۴۹۰۹دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸:۴۰۱۳۸۷ بازدید

با گرم شدن هوا مقدار مصرف آب در کشور و به‌ویژه استان تهران افزایش یافته است؛ به‌طوری که به گفته خسرو ارتقایی، مدیرعامل آب منطقه‌ای ...
مصرف آب تهران با رودخانه کرج برابر استمصرف آب تهران با رودخانه کرج برابر است

با گرم شدن هوا مقدار مصرف آب در کشور و به‌ویژه استان تهران افزایش یافته است؛ به‌طوری که به گفته خسرو ارتقایی، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران، آمار مصرف آب تهران به‌صورت لحظه‌ای 36.2 مترمکعب بر ثانیه است که این میزان با آب رودخانه کرج برابری می‌کند.

او در این‌باره گفت: یعنی در همین تاریخ در تهران روزانه 3.3 میلیون مترمکعب آب در روز مصرف می‌شود و باید گفت این میزان آب 28 درصد از چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی و 72 درصد از طریق مخازن سدها تأمین می‌شود.  این نشست خبری درباره وضع ذخیره آب سدهای پنجگانه تهران برگزار شد، ارتقایی همچنین به وضع ذخیره آب سدهای پنجگانه تهران اشاره کرد و گفت: ذخیره آب سدهای تهران از ابتدای‌ سال آبی جاری (اول مهرماه ۹۴) به بیش از یک‌میلیارد و 70 میلیون مترمکعب تاکنون رسیده که در مقایسه با مدت مشابه‌ سال آبی قبل 250 میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد. اطلاعات موجود در مورد ‌سال آبی 94 و 95 تاکنون نشان می‌دهد، بیش از 182 میلیون مترمکعب آب در سد امیرکبیر، 70 میلیون مترمکعب در سد لتیان، 209 میلیون مترمکعب در سد لار، 406 میلیون مترمکعب در سد طالقان و 200 میلیون مترمکعب در سد ماملو ذخیره شده است.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای درباره وضع سدهای پنج‌گانه تهران گفت: هیچ‌کدام از سدهای تهران مشکل پایداری ندارند و از نظر کیفیت آب نیز باید گفت که کیفیت آب در این پنج سد متفاوت است، چرا که در جنوب تهران از زمان ساخت سد ماملو شاهد کیفیت بسیار بالای آب هستیم، اما در سدهای دیگر آلودگی‌های متفاوتی وجود دارد که شرکت مدیریت کیفیت آب با ایجاد ١٥ ایستگاه کیفیت را به‌طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. ارتقایی در ادامه درباره آزادسازی حریم رودخانه‌ها در‌ سال‌جاری نیز افزود: بیش از ١١٠ مورد اقدام تخریب داشته‌ایم که در این راستا بالغ بر سه تا چهار هکتار تاکنون آزادسازی صورت گرفته است.

وی درباره هتل ساخته شده در حاشیه رود جاجرود اضافه کرد: این هتل در بستر حریم کمی ما قرار ندارد و تنها در حریم رودخانه محسوب می‌شود، از این رو بخشی که مربوط به سازمان ما بوده در دومرحله تخریب شده، اما به دلیل این‌که سازمان محیط‌زیست مسئول کمی رودخانه را به عهده دارد تاکنون با این مسأله مخالفت نکرده و به‌محض این‌که کمیسیون ماده ٩٩ اجازه تخریب را بدهد ما به تخریب اقدام خواهیم کرد. همچنین ارتقایی درباره غرق شدن ١٠ نفر در سدهای طالقان، امیرکبیر و لتیان و همچنین رودخانه‌هایی که منتهی به سدهای پنجگانه است، هشدار داد .

او در همین راستا گفت: با وجود نصب علایم هشداردهنده در اطراف مخازن سدها و رودخانه‌ها مبنی بر مناسب نبودن این اماکن برای شنا، غرق‌شدگی اغلب همزمان با افزایش دمای هوا در تابستان و بعد از عیدفطر که مردم به مناطق ییلاقی سفر می‌کنند، اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از حوادث ناگوار نباید برای شناکردن از دریاچه سدها و رودخانه‌ها استفاده شود. وی گفت: در حاشیه رودخانه امیرکبیر که پیش از این فنس کشیده شده بود، مردم برای رفتن به کنار رودخانه آن را خراب کردند که در نظر داریم امسال حریم این رودخانه را مشخص کنیم تا مردم نتوانند وارد این محوطه شوند و حوادث ناگوار در این منطقه اتفاق نیفتد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها