کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد مصرف برق ایران شکسته شد


کد خبر : ۲۴۸۹۰یکشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۲۷۱۷۵۴ بازدید

همزمان با افزایش گرمای هوای تابستانی در کشور، برای نخستین بار در طول یکصد سال گذشته تاکنون پیک مصرف برق از ...

همزمان با افزایش گرمای هوای تابستانی در کشور، برای نخستین بار در طول یکصد سال گذشته تاکنون پیک مصرف برق از 51 هزار مگاوات عبور کرد تا یک رکورد جدید مصرف برق در ایران به ثبت برسد.

با افزایش گرمای تابستانی در شهرهای جنوب کشور به بیش از 50 درجه سانتیگراد و رسیدن دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد در تهران و کرج، رکورد جدید و البته تاریخی در مصرف برق ایران به ثبت رسید. بر اساس گزارش مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته شنبه ۱۲ تیر ماه پیک مصرف برق در ساعت ۱۴:۱۰ بعد از ظهر به ۵۱ هزار و ۲۵ مگاوات افزایش یافته ضمن آنکه در ساعت ۲۱:۴۱ شب هم پیک مصرف به حدود ۴۸ هزار و ۸۰۳ مگاوات رسیده است.

از این رو برای نخستین بار در طول سابقه بیش از یکصد ساله ورود برق و انرژی الکتریکی به کشور، رکورد مصرف بیش از ۵۱ هزار مگاوات به ثبت رسیده که پیش بینی می‌شود در صورت تداوم مصرف، اعمال خاموشی‌های سراسری در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد.

از سوی دیگر درحالی روز گذشته پیک مصرف برق کشور به بیش از ۵۱ هزار مگاوات رسید که بالاترین میران مصرف برق در تابستان سال گذشته حدود ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات بوده و وزارت نیرو خط قرمز پیک مصرف برق برای تابستان امسال را ۵۴ هزار مگاوات تعیین کرده است.

با جهش چند هزار مگاواتی پیک مصرف برق ایران در نخستین روزهای فصل تابستان، ذخیره برق نیروگاه های کشور هم به کمترین میزان کاشه یافت به طوری که در ساعات پیک مصرف رو. زانه ذخیره برق نیروگاه ها حدود یکهزار مگاوات و در ساعات پیک مصرف شبانه این ذخیره حدود دو هزار و ۹۸ مگاوات گزارش شده است.

در همین حال با وجود اولین جهش تابستانی مصرف برق در کشور اما تراز تجارت برق و انرژی ایران مثبت بوده و از مجموع یکهزار و ۸۰۳ مگاوات برق مبادله شده با کشورهای همسایه سهم صادرات حدود یکهزار و ۴۴۵ مگاوات و واردات سهمی حدود ۳۵۸ مگاواتی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین متوسط مصرف برق صنایع کشور با سقوطی آزاد همراه شده است به طوری‌که روز گذشته صنایع و کارخانه‌ها حدود سه هزار و ۵۲۸ مگاوات برق و انرژی مصرف کرده‌اند که در مقایسه با اردیبهشت ماه کاهشی بیش از ۸۰۰ مگاواتی را تجربه می کند.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است که پیش بینی می‌شود تا پیش از آغاز گرمای طاقت فرسای تابستانی، این ظرفیت به حدود ۵۴ هزار مگاوات افزایش یابد.

در این بین حمید چیت چیان وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستانی را تعیین کرده و یادآور شده است: پیک مصرف برق در تابستان در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی‌ که مصرف برق از این مرز عبور کند خاموشی خواهیم داشت.

کارشناسان معتقدند در روزهای گرم سال و در دماهای بالا به ازای هر یک درجه افزایش دما بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق شبکه افزایش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها