کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اینترنت نامحدود موبایل محدود است


کد خبر : ۲۴۸۶۴شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۲۵۴۰۹ بازدید

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درصدد تعیین سقف حجمی برای استفاده از اینترنت نامحدود است در حالیکه دیتای نامحدود اپراتورهای ...

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درصدد تعیین سقف حجمی برای استفاده از اینترنت نامحدود است در حالیکه دیتای نامحدود اپراتورهای موبایل از قبل با سقف مواجه شده بود.

برخی مشترکان اپراتور اول نسبت به اتمام حجم بسته‌های اینترنت نامحدود گلایه کرده و این موضوع را خلاف رویه حاکم بر رسالت بسته‌های نامحدود اینترنت عنوان کرده‌اند در حالیکه بسته‌های نامحدود عملا محدود هستند. علی‌رغم اینکه بر خی مشترکان اینترنت موبایل از بسته‌های نامحدود استفاده می‌کنند و به یکباره با اتمام حجم مواجه می‌شوند، باید گفت که این رویه بر رسالت بسته‌های نامحدود حاکم و رگولاتوری (ناظر حوزه ICT) نسبت به آن واقف است.

متأسفانه کوتاهی اپراتورهای سیار در اطلاع‌رسانی دیق و شفاف به مشترکان موبایل باعث شده تا مردم گمان کنند منظور از اینترنت نامحدود، دانلود به اندازه بی‌نهایت است.

دانلود بی‌نهایت شاید در سرویس‌های ثابت ADSL و مخابرات معنا داشته باشد اما اپراتورهای سیار به دلیل هزینه بالای زیرساخت‌ها و تجهیزات ارتباطی، همواره با نوعی سقف در دیتای نامحدود مواجه بوده‌اند.

لذا بهتر است در ارتباط با عنوان بسته‌های نامحدود اپراتورهای ارتباطات سیار گفته شود که حجم این بسته‌ها بالاست اما بدون نیست.

اخیرا برخی مشترکان پرمصرف دیتای همراه اول، بسته 10 ساعته نامحدود از یک بامداد تا 11 صبح روز بعد را فعال کرده و در نتیجه با اتمام حجم مواجه شده‌اند؛ این قبیل افراد با اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی از تخلف اپراتورهای موبایل گفته‌اند اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که وجود سقف برای دیتای نامحدود اپراتورهای سیار ظاهرا امری قانونی است.

پیام اتمام حجم اینترنت نامحدود مشترکان این اپراتور به شرح " به علت عدم رعایت مصرف منصفانه، بسته اینترنت نامحدود شما حذف و از این پس مصرف اینترنت شما با نرخ تعرفه آزاد محاسبه می‌شود" است.

به علت عدم رعایت مصرف منصفانه، بسته اینترنت نامحدود شما حذف و از این پس مصرف اینترنت شما با نرخ تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.

میزان حجم نامحدود برای اپراتورهای مختلف متفاوت و به تعریف بسته‌های مختلف از سوی آنها، بستگی دارد. به این شکل که نمی‌توان گفت سقف حجمی دیتای نامحدود موبایل برای همراه اول و ایرانسل یکسان است.

هرچند به این عدم شفافیت نیز نقد وارد است و انتظار می‌رود فرمولی مشخص برای این بخش وضع شود تا اپراتورها به شکل یکسان به ارائه خدمات نامحدود بپردازند، اما اپراتورها پیش از فعالسازی بسته‌های نامحدود اینترنت باید مشترکان را نسبت به سقف حجمی مطلع کنند.

قطعا مشترکانی که به سمت استفاده نامحدود می‌روند، افرادی هستند که مصرف حجمی بالایی در اینترنت دارند و حق‌شان است که از سقف حجمی دیتای نامحدود اطلاع داشته باشند.

از سویی دیگر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به زودی همانند اپراتورهای سیار، برای اینترنت نامحدود ADSL نیز سقف تعیین می‌کند تا مصرف در کشور را منصفانه کند.

این موضوع در حال حاضر توسط وزارت ارتباطات و کمیسیون مربوطه در حال بحث و رایزنی است تا میزان حجم منصفانه در اینترنت نامحدود مشخص شود.

بنابراین با توجه به اینکه اپراتورهای موبایل سقف حجمی متفاوتی در دیتای نامحدود دارند و همین باعث می‌شود تا میزان سقف را به منظور رقابت در بازار مطرح نکنند، لازم است مشترکان اینترنت نامحدود به شیوه‌ای خاص همچون پیامک‌های نامحدود که میزان ارسال آن نهایتا تا 10 هزار پیامک است، در جریان وضعیت بسته‌های نامحدود قرار گیرند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها