کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

با 85 میلیون تومان، لیفان 820 صفر بخریم یا اپتیما 2010 ؟

کدخبر:۲۴۸۲۷جمعه، ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹:۴۳۱۸۳۸۶ بازدید

پیشرفت صنعت خودروسازی کره جنوبی و جمهوری مردمی چین شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. با این تفاوت که چینی‌ها با شتاب ...

پیشرفت صنعت خودروسازی کره جنوبی و جمهوری مردمی چین شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. با این تفاوت که چینی‌ها با شتاب بیشتری به ایجاد تغییر و تحول در محصولات خود پرداخته‌اند. برای مثال، اگر خواسته باشیم محصولات تقریبا یک دهه پیش صنعت خودروسازی چین را در نظر بگیریم، اکثرا کپی‌های ناقص و عمدتا بی‌کیفیتی از خودروهای درجه 2 بودند که بیشتر در چین و کشورهای جهان سومی به فروش می‌رسیدند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از عصرخودرو، اما سیاست‌های صحیح مدیران برندهای خودروسازی کشور چین، آنچنان پیشرفتی را حاصل کرد که این روزها حتی در کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا نیز شاهد تردد برخی خودروهای چینی هستیم! اما با این حال هنوز هم کُره‌ای‌ها چند سر و گردن بالاتر از خودروسازان چینی عمل می‌کنند. در واقع این انقلاب که طی نیم دهه اخیر در صنعت خودروسازی چین صورت گرفته، برای کُره‌ای‌ها عمری بیش از یک دهه دارد.

پس مسلما منطقی است که این روزها شاهد شاخ و شانه کشیدن برخی خودروسازهای کُره جنوبی برای غول‌های صنعت خودروسازی همچون تویوتا، ب‌ام‌و، مرسدس بنز و... باشیم. در این گزارش محصول جدید لیفان را در مقابل یک کُره‌ای سالخورده‌تر قرار می‌دهیم‌ تا بررسی کنیم که با در دست داشتن 80 میلیون تومان پول نقد، چینی پر‌زرق و برق و خوش‌چهره را انتخاب کنیم یا کُره‌ای خوشنام و قابل اعتماد؟


kozmfpfo3e7ubl6dgcs4.jpg


برگ برنده لیفان، ظاهری آراسته

لیفان که به‌تازگی توسط کرمان خودرو به بازار عرضه شده است را می‌توانیم یکی از جذاب‌ترین محصولات یک دهه اخیر شرکت‌های خودروسازی چین بنامیم. این خودروی سدان خانوادگی سایز متوسط که با طول 4.8 متری از نظر ابعادی در کلاس D طبقه‌بندی می‌شود و با خودروهایی همچون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما همرده است، در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌های چینی برای استفاده خانوادگی است. اما هر چند که در کمتر محصولی از لیفان چهره‌ای عامه‌پسند و جذاب دیده‌ایم، 820 به لطف الگوبرداری‌های نسبتا خوب، از ظاهری مناسب بهره می‌برد. برای مثال این خودرو در بخش جلو ظاهری شبیه به فورد تاروس دارد و همچنین المان‌هایی از محصولات جدید هیوندای نیز در چهره آن دیده می‌شود. همچنین گرافیک بسیار جذاب چراغ‌های جلو به همراه چراغ‌های روشنایی روز (Daylight) از نوع LED که در طرفین بامپر جلو قرار گرفته است، ظاهری آراسته و مدرن به محصول جدید چینی‌ها می‌بخشد.

در بخش جانبی رینگ‌های اسپرت 16اینچی به همراه جزئیاتی همچون چراغ راهنمای روی آینه، دستگیره‌های درب آسان باز‌شو و... هر چند که به تکمیل مدرنیته شمایل محصول جدید لیفان کمک شایانی می‌کند اما استایل کلی کمی ساده طراحی شده است. در بخش عقب این خودرو نیز شاهد ترکیبی از ب‌ام‌و سری5 نسل F10 با رده‌هایی از سوناتا YF و LF هستیم که البته با نمای جلو در تناسب کامل است. اما این چهره پر زرق و برق در برابر خودرویی قدیمی‌تر همچون اپتیما که سن و سالی گذرانده است، هر چند که قاعدتا عامه‌پسندتر به نظر می‌رسد، اما باید دید که خریدار، چه میزان ارزشی برای لوگوی نقش بسته ‌روی جلوپنجره هر خودرو قائل است. در واقع هرچند که کیا اپتیما به اندازه لیفان 820 مدرن و امروزی طراحی نشده، اما همین سادگی و دوری از اغراق در طراحی این خودرو، با سلیقه بسیاری از مردم سازگار است. هرچند که کیفیت داخلی کمی توی ذوق می‌زند...

کابین اپتیما 2010

کابین لیفان 820

هرچند که نمای بیرونی اپتیما و 820 خبر از یک دهه اختلاف عمر طراحی می‌دهد، در فضای داخلی این تفاوت کمتر به چشم می‌آید. در واقع اینگونه می‌توان گفت که لیفان 820 به آن میزان که در بدنه پر زرق و برق طراحی شده، فضای داخل کابین آنچنان لوکس و جذابی ندارد. همچنین متریال نه‌چندان با کیفیت به کار رفته در کابین محصول لیفان و مواردی همچون پلاستیک فشرده بسیار خشک داشبورد، تریم فیبرکربن مانند ادوات و...، آنقدرها هم چنگی به دل نمی‌زند. غربیلک چهارشاخه مشکی/نقره‌ای (قابل تنظیم در 4 جهت) که به لوگوی سه‌خط لیفان مزین شده و از دکمه‌های سیستم کروز کنترل و اینترفیس سیستم صوتی بهره می‌برد، شبیه به هیوندای سانتافه CM طراحی شده است. همچنین پشت آمپر این خودرو با دو دایره برای سرعت و دور موتور و یک نمایشگر در وسط برای اطلاعاتی همچون دمای موتور، میزان سوخت داخل باک و دیگر اطلاعات مربوط به کامپیوتر سفری، باز هم یاد‌آور محصولات هیوندای است. کنسول بسیار ساده یک تکه به همراه نمایشگر ساعت در بالا، دریچه‌های مستطیلی سیستم تهویه مطبوع هوا، نمایشگر و پنل سیستم صوتی (به همراه 6 بلندگو)، سیستم تهویه مطبوع هوای داخل کابین و در نهایت محفظه فندک، کنسول بین دو صندلی و زیر محفظه زیر آرنجی چیزی است که در کابین این خودرو به چشم می‌خورد.  البته سانروف، 6 ایربگ، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین و سنسور دنده عقب و... از دیگر امکانات رفاهی این خودروست و جالب اینجاست که امکانات رفاهی لیفان 820 بسیار شبیه به لیستی است که کیا موتورز در فول‌ترین نسخه اپتیما 2009 و 2010 به خریدار عرضه می‌کند. اما توجه داشته باشید که کیفیت ساخت ادوات داخلی اپتیما کمی بالاتر است؛ هرچند که با توجه به اینکه نمونه دست دوم این خودرو چند سالی استفاده شده است، برخی ساییدگی‌ها در گوشه‌های چرم صندلی‌ها یا ادواتی همچون دسته دنده و غربیلک فرمان برای یک خودروی کُره‌ای امری عادی است.
 

اپتیما 2010

نمای پشت اپتیما 2010


پر‌شتاب برانیم یا کم‌مصرف؟

یکی از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب بین یک خودروی صفر‌کیلومتر مدرن و جدید و یک خودروی کارکرده مربوط به دوره‌ای قبل، بحث تکنولوژی ساخت پیشرانه و چگونگی مصرف سوخت آن خودرو است که تا‌کنون چندین بار در همین مطالب نبرد نیز به موضوع مذکور اشاره کرده‌ایم. پس نا‌گفته پیداست که قاعدتا لیفان 820 باید از پیشرانه‌ای بهینه‌تر نسبت به اپتیما بهره ببرد. اما چرا؟ محصول جدید لیفان با اتکا به تکنولوژی ژاپنی‌ها و بهره‌گیری از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری میتسوبیشی با آرایش خطی عرضی، سیستم پاشش چند‌نقطه‌ای و کنترل هوشمند زمان‌بندی باز و بست سوپاپ‌های ورود و خروج، نهایت توانی معادل 158 اسب بخار به تولید می‌رساند که این عدد در برابر پیک گشتاور 221 نیوتن‌متری این خودرو، کششی مناسب و نه اغواگر به این خودروی 1.5 تنی می‌بخشد.

در واقع برگ برنده لیفان، استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با ضرایبی متنوع در کنار این پیشرانه بهینه است که علاوه بر شتاب بهتر، با کاهش دور موتور در شرایط مختلف، مصرف سوخت بهینه‌ای را به شما ارائه می‌کند. اما محصول کُره‌ای چه در چنته دارد؟ کیا اپتیمای نسل گذشته که در سال 2009 و 2010 به بازار ایران عرضه شد، از پیشرانه ای 6 سیلندر V شکل سری میو (مشترک با سانتافه و متفاوت با نمونه دلتای مورد استفاده‌ روی اسپورتیج) با حجم 2.7 لیتر بهره می‌برد که با اتکا به سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بست سوپاپ‌ها و همچنین پاشش سوخت چند‌نقطه‌ای، 189 اسب بخار، یعنی در حدود 30 واحد بیشتر از 820 به شما ارائه می‌کند. همچنین نهایت گشتاور 250 نیوتن‌متری این خودرو در کنار جعبه دنده 5 سرعته، شتاب صفر تا صد 9 ثانیه را برای اپتیما فراهم می‌سازد که این عدد در برابر رکورد 12-13 ثانیه‌ای لیفان 820، اختلاف بسیار زیادی دارد. هر دو خودرو از سیستم ترمز ضد‌قفل ABS به همراه سامانه توزیع نیروی ترمز EBD بهره می‌برند و این در حالی است که کیا موتورز برای اپتیما از سیستم کنترل لغزش ESP هم استفاده کرده است.

لیفان 820

نمای پشت لیفان 820


منطق چه ایجاب می‌کند؟

همانطور که در بینابین مطلب نیز اشاره شد، لیفان 820 با وجود برچسب قیمت 83 میلیون تومانی (در بازار آزاد) گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودروی صفر‌کیلومتر و خوش‌چهره برای استفاده روزمره هستند. اما توجه داشته باشید که با انتخاب این خودرو می‌بایست دور برخی موارد همچون بازار دست دوم مناسب را خط بکشید. همچنین کیفیت ساخت این خودرو در قیاس با گزینه‌های کُره‌ای و ژاپنی، بسیار پایین‌تر است که شاید شما را دلزده کند؛ در واقع لیفان 820 حداقل در بخش داخل، از کیفیت ساختی پایین‌تر نسبت به محصولات جیلی یا FAW بهره می‌برد که این در بازاری رقابتی برای چینی‌ها، چندان خوب نیست. اما اپتیمای 2010 را در وضعیت بسیار خوب و مناسب می‌توانید بین 83 تا 88 میلیون تومان خریداری کنید.

توجه داشته باشید که این خودرو نیز نسبت به برادرش سوناتا کم‌طرفدارتر است اما با توجه به کیفیت ساخت مناسب، قیمت معقول و قدرت و کشش درخور توجه، گزینه‌ای عاقلانه به نظر می‌رسد. هر چند که طبق معمول باید به افزایش استهلاک این دست از خودروهای کُره‌ای با گذر کارکرد از 120هزار کیلومتر نیز اشاره‌ای داشته باشیم.
 

مقایسه لیفان 820 و اپتیما 2010

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

پلنگ: 1395/4/1117:55:39،
216
66
لیفان را هر کارش کنن آخرش اسم چین روشه فایده نداره
اپتیما ماشین کره ای چیکار داره به ماشین چینی
در ضمن KIA امسال با کیفیت ترین خودروی دنیا شناخته شد در سه ماهه ی اول پس از روشن شدن ،
حسین: 1395/4/1120:51:27،
68
19
یک بنده خدایی اومده اون زیر نظر داده که یعنی کسی که با ماشین های افتضاح چینی و ماشینهای نه چندان خوب کره ای مخالف است ، دی لایت نمی دونه چیه !!! فقط مگه با این کارها بخواهید جواب بدید وگرنه منطقا نمی تونید چیزی رو اثبات کنید ! حالا فهمیدم چرا واقعا ایران آشغال دونی دنیا شده !!! مشکل از خود این افراد است ، نه دنیا و روزگار و این حرفها !!!! این جور آدم ها این مملکت رو خراب کردن ....
امید خان: 1395/4/1122:12:15،
137
29
من کمری 2008-2009 رو ترجیح میدم
حسن: 1395/4/1122:44:28،
87
17
یه عالمه ماشین هست که میشه با ۸۵ میلیون خرید
سعید: 1395/4/1122:45:48،
86
55
تو ماشین های چینی جک و جیلی خوبه لیفان اشغال شکست خورده است
Armin: 1395/4/1123:26:43،
48
29
چند وقت پيش داشتم به مستند مي ديدم در مورد چين ،، كارخونه ليفان رو نشون داد كار اصليش ساخت موتور سيكلته ! حرفي از ماشين نزدن ! اينا بايد همون موتور بزنن
اسفندیار: 1395/4/1200:23:21،
90
29
کاری ندارم ک اپتیما 2010 مشتری خیلی کم داره ولی 85میلیون رو بریزی تو چاه بهتره تا بدی ماشین چینی سوارشی
Xcx: 1395/4/1209:49:13،
41
9
به قیمت فوق العاده بالای لوازم یدکی خودروی دست دوم که با این سن و سال احتمالا اول خرجشه اشاره ای نکردید.
علی: 1395/4/1212:47:43،
34
17
باسلام
اولا موتور لیفان 2.4 لیتری کمری 2008 با قدرت موتور 147 اسب بخار نه میتسوبیشی.دوما کیا اپتیما 2016 از نظر کیفیت دهم شده، اول تویوتا پریوسه.از پلت فرم تویوتا کمری 2008 برای لیفان استفاده شده،پس نرمی و سیستم فنر بندی و موتور رو خواهشا ایراد نگیرید،نگارنده محترم اطلاعاتت رو بیشتر کن،
محمد: 1395/4/1215:33:16،
21
21
لطفا به شعور رانندگان با این اعداد و ارقام چینی توهین نکنید.
کسی یکبار سوار ماشین چینی شده باشه می دونه این اعداد فقط روی کاغذ هستند و در عمل وقتی پاتو میزاری روی گاز نتیجه کاملا متفاوته. مثل همون تست تصادفشون که همه 5 ستاره میگیرن ولی اون تست کجا و تست های اروپا و آمریکا کجا.
علی: 1395/4/1308:20:12،
25
7
محمد آقا، مثل اینکه شما به آمار و ارقام تویوتا هم اعتمادی نداری،شرکت تویوتا بصورت رسمی اعلام کرده که لیفان 820 از پلت فرم کمری 2008 استفاده میکنه،دوران کپی برداری داره تموم میشه تا چند ساله دیگه مطمئنن در حد کره خواهد شد.خریدار با چشم باز انتخاب کنه هیچ وقت ضرر نمیکنه که متاسفانه ایرانیها....، نمونه اش پیش خرید ماشینهایی که ندیدن و بعد دیدن شروع میکنن به فروش حواله و....
Iradj: 1395/10/712:29:55،
2
5
پیشنهاد می کنم لیفان 820 و آریزو 5 را با یکدیگر مقایسه کنید چون خریداران بسیاری در بازار در انتخاب یکی از این دو خودرو دچار تردید هستد.
براساس تجربه شخصی بنده جیلی از نظر کیفیت کاملا از امثال لیفان جک و ام جی بالاتره.
sina: 1395/4/1117:58:08،
82
75
چین به جایی رسیده که داره با کره ای ها مقایسه میشه...
سیامک : 1395/4/1213:08:20،
31
13
این مقایسه فقط و فقط مربوط به ایران است آن هم به دلیل اینکه قیمت این دو خودرو نزدیک به هم است . در بازارهای جهانی که اصولا چنین مقایسه ای بی ربط و بسیار بسیار اشتباه می باشد
چین هنوز راه درازی در ساختن ماشین با کیفیت در پیش دارد
وحید: 1395/4/1117:58:22،
90
33
در میان برندهای چینی لیفان و ام وی ام پایینترین کیفیت رو دارنند.همشون مشکل گیربکس و صفحه کلاچ دارن.مخصوصا لیفان x60 اکسل عقبش لاستیک میخوره زیر داشبوردشون صدای شرشر آب میاد سربالایی هم بوی سوختگی میاد.این 3تا مشکل تقریبا تو همشون وجود داره.که شرکت فقط صفحه کلاچ رو تایید کرده.ضمنامشکل اصلی و اساسی تر بد بازار بودنشو هست.تقریبا میشه گفت کارکردشون مطلقا مشتری نداره.
دکتر: 1395/4/1122:24:11،
97
49
هرچی باشه از محصولات ایران خودرو و سایپا بهتره
علی: 1395/8/512:48:46،
5
4
دوست عزیز بازار بد رو قبول دارم ولی بوی سوختگی و شرشر اب و اکسل عقب و نه درباره گیربکسی هم که گفتی این مشکل برای ایکس 60 زیر 92 هست که بعد از 92 همشون عوض شدن بعد از اونا هم بخاطر کسایی مثل شما گیربکس رو رایگان عوض می کنن به صورت مادام العمر و کرمان و موتور ام وی ام از نظر گارانتی توی این محشرن برخلاف ایرانخودرو و سایپا پس ندونسته خواهشا نظر ندید
مهدی: 1395/4/1118:02:31،
149
16
توی همه شئونات زندگی ما ایرانیا انتخاب بین بد وبدتره به خدا خیلی بدبختیم
امیررضا: 1395/4/1118:09:21،
74
13
من اپتیما 2010 داشتم.خیلی خوب بود فقط بازار دسته دومش خیلی خرابه.به نظر من اصلا قابل مقایسه نیستن.موتور خوب.سیستم صوتی خوب.
فرزاد: 1395/4/1118:11:05،
18
34
بنظر خودت :))
پوریا: 1395/4/1118:14:17،
100
54
متاسفانه مردم در کشور ما معمولا وقتی تصمیم به فروش
خودرو می گیرند که یا در اثر تعمیر و نگهداری نامناسب یا
رانندگی و فشار بالا به خودرو , هزینه ها و خرابی خودرو
در حال شروع شدن است.انتخاب بنده حتما لیفان 820 با
چهره و امکانات به روز و 5 سال گارانتی است تا اپتیما
که معلوم نیست چه بر سرش اورده اند!!
علي: 1395/4/1118:15:30،
37
52
سوناتا 2010 خيلي بهتره
مهدي: 1395/4/1118:24:19،
67
60
چشم بسته کيا اپتيما
مهدی: 1395/4/1118:24:56،
58
25
با این پول اگ سن بالا باشي ماکسیما اگ ميان سال باشي مگان اگ جوون باشي سراتو بهترین گزينه هستن خودروي چيني افت قيمتش زیاده و اپتيما 2010 هم مشتري سخت پيدا ميشه براش فروش موفقي هم نداشت اون موقع
مصرف کننده: 1395/4/1118:28:14،
87
48
دوستی دارم که لیفان 520 با 120000 کیلومتر کارکرد فقط
مصرفی ها را عوض کرده بود.بنابراین لیفان 820 با گارانتی
5 ساله حتما به کیا اپتیمایی که 6 سال کار کرده و اول خرجش هست از نظر بنده ارجح است.ضمن اینکه چهره به مراتب بهتر و امکانات خیلی خوبی هم دارد.
وحید@@@@: 1395/4/1120:39:16،
63
64
امثال شما اگه نبود حالا تو ایران ماشینهای آمریکایی و آلمانی تولید میشد.
چینی سوار: 1395/7/1309:46:13،
15
5
اقا وحید میدونی چرا ما ماشین امریکایی نمیتونیم سوار بشیم ؟ چون غیر قانونی و قاچاق محسوب میشه المانی هم که متوسط به بالا هاش وارد ایران میشه که خیلی سخت میشه خرید دلیلش هم قانون هست
ما ایرانی هارو به صورت سیستماتیک با قوانینی که حق مصرف کننده رو پایمال میکنه
حالا اگه ما ایرانی ها که ماشین چینی میخریم و کمک کنیم چینی ها از سر دلسوزی و تلاش برای کسب درامد بیشتر کیفیت ماشین هاشون رو بیارن بالا و بعد از چن سال دیگه اکثر سطح های مختلف جامعه بتونن کیفیت خوب رو حدقل چینی سوار شن چه ایرادی داره ؟
Saeed: 1395/4/1118:31:02،
26
54
هیچکدام
اپتیما 2017 اروندی بخر
saeed: 1395/4/1208:18:50،
23
23
دوستانی که منفی دادن برن پایین کامنت آقای عطا رو بخونن جفتمون یه حرف زدیم دقیقا مثبت و منفیا برعکسه
کمی تفکر قبل از مثبت منفی زدن
بابک : 1395/4/1216:43:19،
20
10
دوست گرامی 2 تا تون یه حرف با یک معنی نزدید !!

شما به نوعی امکان استفاده از مزیت عدم وجود پرداخت گمرک
در منطقه ازاد اروند تون رو به رخ کسانی که از اون مزیت برخوردار نیستند کشیدید .!

جناب عطا سعی کردند این رو برسونند که هزینه گمرک در جاهای دیگه برای خودرو خیلی زیاد هست ونباید اینقدر از قیمت اصلی فاصله داشته باشد .

امیدوارم افتاده باشد دوزاریتان .
امین: 1395/4/1118:37:48،
39
34
نمیخوام بگم لیفان بده اما من باشم اپتیمارو میخرم، 6 سیلندر خورجینی چیزی نیست که بشه به سادگی ازش گذشت
وحید یوسفی: 1395/4/1118:39:56،
49
44
در هر صورت اپتیما بهتره.

چینی به درد نمیخوره
ایرانی : 1395/4/1118:41:36،
48
42
منطق .چه ایجاب میکند
منطق ایجاب میکند آشغال چینی نخرید تمام .مردم رو خر فرض نکنید
فری: 1395/4/1118:43:50،
49
19
خیلی جالب بود (جمهوری مردمی چین )
بخاطر ماهیت حکومت ما روابط فقط با حکومت های مردمی حسنه هست
روابط با حکومت‌هایی دیکتاتوری از جمله آمریکا و اروپا و .... تیره و تاره.
بوئينگ: 1395/4/1118:44:22،
48
26
اين كار ايرانجيب تبليغ زيركانه خودروهاي چينيست كه مدتيه اونارو با كيا تويوتا هيونداي و .... مقايسه ميكنه . مواظب باشيد
احسان: 1395/6/2810:48:33،
15
7
با وجود اینکه ظاهر فوق العاده‌ای داره لیفان 820 و امکانات نسبتا خوب ولی بازم با خرید این ماشین مخالفم بخاطر اسم چینی که روش هست افت قیمت زیادی داره
عطا: 1395/4/1118:55:54،
53
18
واقعا شرم آوره این قیمتها
با 85 تومن تو منطقه آزاد میشه اپتیما فول 2016 خرید
سهیل: 1395/4/1215:51:52،
18
11
ای بابا،تو مناطق آزاد میشه با 85 تومن سانتافه نیمه فول ورداشت بابا.واقعا زورم ماید
حسین: 1395/4/1118:56:02،
25
73
دوستان عزیز یه سوال داشتم.
جریان این هموطنان ماشین کره ای و چینی سوار که چراغ ماشینشون رو تو روز روشن میکنن رو کسی میدونه چیه؟
من میدونم که تو کانادا به دلیل اینکه شب های طولانی دارن، روشن بودن چراغ به عنوان استاندارد قرار داده شده. ولی در خصوص هموطنان دلیلی جز کمبود و عقده نتونستم پیدا کنم. اگه دلیل دیگه ای داره لطفا بیان کنید.
ضمنا ندیدم که دارندگان ماشین های ژاپنی و آلمانی چنین کاری بکنن.
حسین: 1395/4/1120:30:21،
64
9
یک وقت منظورت دی لایت که نیست ؟!!!
حسین: 1395/4/1120:34:02،
43
12
فکر نکنم اسم واقعیت حسین باشه ، تو این مملکت وقتی میبینن کم میارن شروع میکنن به زرنگ بازی ... که یعنی حسین از ماشین سردر نمیاره ...
پویا: 1395/4/1120:53:04،
56
7
دوست عزیز

اون دی لایته!!!

از عقده نیست!!! خودش روشنه حتی تو روز!

البته ی سری از دوستان پراید سوار هم هستند (111) اون چراغ های (عقب) مزخرف مخصوص مه رو روشن میکنن، واقعا روی اعصاب راننده پشت سری هست!
دی لایت: 1395/4/1122:21:23،
48
11
کاملا مشخصه که از امکانات ماشینهای روز دنیا هیچی نمیدونی و پیکان یا پرایدسواری.
اسم این چیزی که شما میگی چراغ روز یا همون دی لایته و دست راننده نیست که بخواد خاموش یا روشنش کنه. استارت که بزنی روشن میشه. چه روز باشه چه شب. فقط با روشن شدن چراغ های اصلی جلو خاموش میشه.
دی لایت یکی از استانداردهای ایمنی اجباری آمریکا و کشورهای توسعه یافته است. در روز که این چراغها روشن است باعث جلب توجه عابر و رهگذر و یا خودروهای دیگر شده و کاهش تصادفات را در پی دارد.
دی لایت: 1395/4/1122:46:34،
38
9
ضمنا ماشینهای ژاپنی و آلمانی که شما دیدی که دی لایت ندارند حتما قدیمی و زیر مدل 2012 بودند.اکثر این ماشینها هم از مدل 2012یا2013 به بعد دی لایت دارند مثل تویوتا راو4 جدید
حسین: 1395/4/1200:59:49،
23
25
منظورم چراغ ماشینه بندگان خدا نه دی لایت.
یارو تو روز روشن مه شکن روش میکنه. اونم با استارت ماشین میشه؟

ضمنا ماشین خودم هم یه مزدا CX5 ژاپنی سال 2015 هست و خدا رو شکر دی لایت هم نداره. ضمنا گرم کن سرد کن باسن صندلی به همراه شیشه شور چراغ ماشین هم نداره.

اون هموطنان سلحشور هم که جز چندتا لگن چینی و کره ای چیز دیگه ای ندیدن نظر ندن.
سیروس: 1395/4/1208:17:33،
30
10
پس تو هستی که همیشه به ماشینهای دارای دی لایت چراغ میزنی....خخخخخخخ
بابک : 1395/4/1215:27:14،
29
9
این کامنت از جناب حسین !!!!
نشان دهنده حدود فقر علمی و اطلاعاتی و عقب ماندگی در
کشور مون هست در عصر اینترنت !!!!!!!!!!!!!

بابک : 1395/4/1215:56:56،
26
7
ضمنا نشان دهتده میزان اجحاف دولت مردان کشور برای تلاش به محروم گذاشتن مردم از رفاه و استاندارد رایج در جهان هست !!! که داشتن یک کراس اور 20 هزار دلاری {CX5} برای مون نبدیل به رویا و فانتزی شده !!!!
دوست گرامی اگه یک مزدا CX5 2015 داری بعد از روشن کردن موتور خودرو پیاده شو و از جلو به چراغ های ماشینت نگاه کن !!!
خدا یا مارا از شرجهل و نا اگاهی و تعصبات و عقده ها برهان !
mehdi: 1395/4/1119:09:05،
34
18
بنده توصیه میکنم اگه ماشینی میخواهید که نکات مثبت هردو را داشته باشه , و نکته منفی نداشته باشه, پژو glx بخرید.
پراید ۱۴۱ هم انتخاب بدی نیست.
زرتشت: 1395/4/1121:29:38،
21
10
وای خدای من چه دل پر از کینه ای داری بر اساس استاندارد یورو ماشین ها و موتورها در زمان روشن شدن چراغاش اتومات روشن میشه بخاطر بهتر دیده شدن و مسیله ایمنی پس کاملا بستگی به سال ساخت و استانداردشون داره توصیه به همه رانندگان اینه که اگه ماشینشون این استانداردو نداره به صورت دستی چراغشونو روشن کنن حتی در روز روشن
اسماعیل: 1395/4/1121:50:46،
23
10
حسین عزیز این اپشن همچین خودرو هاییست که بهش میگن چراغ روز روشن هر وقتی ماشینو روشن کنی این چراغاهم روشن میشه و راهی واسه خاموش کردنش نیست
وارد کننده: 1395/4/1119:18:31،
35
13
واقعا جای تاسف است که اپتیمایی که در دبی با مدل 2010 وجود دارد 15 میلیون قیمت میخورد و برای هم وطنان عزیز 88 میلیون!!!جالب اینجاست همون سال 2010 قیمت صفر این ماشین زیر 30 میلیون بوده است و پس از گذشت 6 سال و نیم کار کردن و کهنه شدن سه برابر افزایش قیمت داشته است...بهترین و نخبه ترین دانشمندان از تحلیل این معادله عاجزند!
حسین: 1395/4/1201:56:38،
18
15
سمند رو اون ور نمیدن 15 میلیون برو توبه کن سایت اینترتتی هست قیمت بروز هم هست 15 میلیون چرا این قدر بدبخت شدیم که باید حرف همه رو باور کنیم
حسن: 1395/4/1209:16:23،
27
10
یک با تشریف ببرید دبی و در لابیه هتل روزنامه اماراتی بگیرید قیمت ماشینهای دست دون رو زده و میبینید که قیمت های دست دوم 10 15 تومن بیشتر نیست
باقالي : 1395/4/1119:19:52،
36
30
اگه انتخاب با من باشه بدون شك اپتيما، ادم حداقل آرم شبكه ٣ رو نميبينه،تو چيني ها ليفان از همه بي كيفيت تره
حسین: 1395/4/1119:22:39،
44
29
چینی ها از اول آشغالند و کره ای ها فقط وقتی نو هستند خوبند و در طولانی مدت اصلا خوب نیستند !!! پس هیچکدام !!! بهترین انتخاب ، خوب وعاقلانه وقطعی ماشین شناس خوب ....کمری ۲۰۰۹ ، بدون شک !!!!
ممد: 1395/4/1119:28:15،
24
30
اختیار دارید،
چینی سوارها بر این باورند که چین، کره و ژاپن رو پشت سر گذاشته و الان در حال رقابت با پورشه هست....
اونم گزارش شده با جک گرفتنش چند بار توی درگ....
حسین: 1395/4/1119:28:59،
34
27
ماشین چه نو چه کارکرده !!! با هر پولی !!! فقط و فقط آلمانی وژاپنی .... حیف پول حتی نو به چینی !!! چینی کار کرده که اصلا فاجعه عظیمی است وامکان ندارد کسی پیدا شود چنین خیانتی به خودش کند و چینی کار کرده بخرد !!!!
علی: 1395/4/1119:32:13،
35
16
انتخاب در این پیشنهادات ایران جیب همیشه بین بد و بد تر است ! خوب اگر بخواهیم ۸۵ میلیون رو بندازیم دور ! راه های بهتری هم هست !
ttoreight: 1395/4/1119:43:06،
44
12
یه سلامی هم بکنیم به مهندسین سایپا، اونایی که برای قشر متوسط و ضعیف جامعه، سبد متنوعی از انواع خودرو رپ تدارک دیدن تا این قشر زحمت کش هم حق انتخاب داشته باشند:
سایپا ۱۱۱
سایپا ۱۳۱
سایپا ۱۳۲
سایپا ۱۴۱
سایپا ۱۵۱
تیبا ۱
تیبا ۲
ساینا
که هرکدوم در انواع تیپ های TL - LE - SE - SX - EX و انواع رنگهای روغنی و متالیک بصورت بنزینی و پایه گاز سوز تولید میشن...
خسته نباشی مهندس!
دکتری مکانیک: 1395/4/1119:43:55،
33
42
لیفان واقعا کیفیتش خوبه
حسین: 1395/4/1119:46:32،
37
24
ماشین چینی از درون که قلابی و بی کیفیت وناامن است و از مواد نامرغوب ساخته شده ، از بیرون هم بی اصالت و قلابی و هر جاش رو که نگاه مکنی از یک ماشین دیگه طرحش رو دزدی کرده
مرد تنهای روستا: 1395/4/1119:54:22،
44
20
من پول ندارم پس هیچی ای خدااااا شکرت از بابت همه چیه
بی صدا: 1395/4/1122:17:32،
22
17
این رای منفی بری این نوشته یعنی چی؟؟؟؟؟؟
سعید : 1395/4/1119:58:45،
41
17
هیچکدام ؛ تویوتا کمری 2008 یا 2009 میخرم
سامان: 1395/4/1121:18:31،
26
21
خودرو چینی بی کیفیت و غیر استاندارد و بدون پشتیبانی و با قیمت گزاف است و آنهایی که می خرند با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد و مشتری اول و آخر خودتان هستید
ویرو گردی: 1395/4/1121:29:06،
23
22
اوناییکه دوست دارن مسیر خونه تا نمایندگی کرمان موتور رو مرتب طی کنن می تونن لیفان 820 بخرن
اپتیما 2010 که هیچی...کرولا 2006 هم کم دردسر تر از لیفانه
فقط تنها چیزی که لیفان داره ظاهر به روز و بوی نوی داشبورد(با ویتامین بنزن جهت سرطان زودهنگام) هست
alish: 1395/4/1122:15:27،
35
28
من ۸۵ داشته باشم، بدون شک لیفان ۸۲۰ میخرم، داداشم ۶۲۰ داره واقعا و بدون تعریفو تمجید الکی میگم حرف نداره،
مسعود: 1395/4/1214:59:55،
22
13
alish جان از دل داداشت خبر نداری والا هر شب براش یه سطل اشک میریختی..من لیفان ۶۲۰ داشتم صفر گرفتم با نذر و نیاز فروختم البته داداشم از دلم خبر داشت و دیگه لیفان نخرید...برو با یه شماره ناشناس به دادا زنگ بزن از حال دله خون شدش که لیفان سرش آورده خبر دار میشی..
کامی: 1395/4/1122:50:31،
21
23
ماشین تو این قیمت فقط برند اروپایی و مگان.فقط کارکرده ها شو سایت باما ببینید. بعضا بالای 300 هزار کیلومتر و هنوز ردیفه.کره ای فقط آنان داره.
takfilm1: 1395/7/1309:58:09،
5
2
داداش مگان خیلی اشغاله کیفیت خیلی پایینی داره
کلا فرانسه صعنت خودرو سازیش اشغاله و مگان و سفران و .. از کسی که داره بپرس قطعاتش سخت گیر میاد و کیفیتش هم پایینه
ولی چینی ها جدیدا خیلی راحت قطعه پیدا میشه واسش من خودم چراغ ماشینم شکست اینترنتی از یدکمن گرفتم اوردن خودشونم نصب کردن 120 تومن هم بیشتر نشد ولی اگه چراغ مگان بود حداقل یک روز باید مرخصی میگرفتم تا چراغو پیدا کنم و قیمتشم چون به قول شما اروپاییه گرون تر تموم میشد
ماشین چینی قطعه فیک نداره
ولی همین اروپایی هایی که میگی قطعه اصل ندارن
پوریا: 1395/4/1123:01:24،
38
21
اونهایی که می گویند لیفان 820 اشغال است می توانند
160 میلیون تومان هزینه کنند و سوناتا صفر بخرند ولی مسخره است که انرا با یک خودروی 80 میلیون تومانی
مقایسه کنند!!
علیرضا: 1395/4/1201:07:31،
22
19
چینی نماد ماشین های عقده ایی
مفتش هم گرون حیف پول
از همه بدتر برلیانس لیفان ام.وی ام
وای وای: 1395/4/1216:11:28،
25
10
فقط خدا از دلت خبر داره که چرا به هموطنت میگی عقده ای. شاید چون توان خرید حتی 520 هم نداری.
پسرم بدان و آگاه باش که آدم اگر تلاش بکنه به همه چیز خواهد رسید.
از من 55 ساله به تو نصیحت که هیچوقت دل کسیو نشکن. با این کلامت دل خیلی از آدما رو میشکنی و بهمین دلیل پیشرفتی هم نخواهی داشت.

خواه پند گیر خواه ...
amin: 1395/4/1201:36:20،
25
15
واقعا متاسفم واسه اونایی که اشغال چین مقایسه می کنند ببینید عرب ها چی سوار میشن حتی افغانستان رو ببینید یعنی کارمون به کجاها رسیده ، دلتون خوشه 5 سال گرانتی داره
Xvm: 1395/4/1209:54:20،
32
12
شما میتونی بری عربستان یا افغانستان زندگی کنی.
یادت باشه اینجا ایران و بخوای ماشین صفر با کیفیت داشته باشی که نظر مردم رو جلب کنه و نگن طرف عقده ایه باید ۱۰۰ میلیون بذاری رو ۸۰میلیونت.
کاش امارات بدنیا میومدم. نه بخاطر ماشیناشون، بخاطر اینکه ۱ آدم از روی جهل، هموطنش رو که از روی ناچاری باندازه جیبش خرید کرده، عقده ای خطاب نکنه.
متاسفم
میلاد: 1395/4/1201:59:38،
19
11
نیو اپتیما ازرا گرنجور. یا قسمت تویتا. بشه که. حرف نداره پرادو لندکروز. پولت. که. رسید. بی ام و بنز. لکسوز ان ایکس مدل ماشین. یه سال پایین باشه اشکال نداره ترجیحاصفر سوار شی .
باسخ به مهدي: 1395/4/1202:01:11،
21
9
دوره قمر شاه كه ٤٠٥ بخريم؟جي داره ٤٠٥؟زيبايي؟ابشن؟يه اشغال تمام معنا واسه دوره احمد شاه
محمد: 1395/4/1202:09:00،
26
14
من داخل این ماشین نشستم بسیار داشبورد جنسش اشغاله داد میزنه که چینیه
محمدرضا: 1395/4/1202:26:47،
35
10
عذر میخوام که بیربط پیام پیدم.
از دوستانی که ام وی ام 110 ام وی ام ایکس 33 پراید 206 یا ... دارن و بی جهت مه شکن عقب روشن میکنن خواهش میکنم نکنید این کارو. به خدا هیچ زیبایی نداره. اون اسمش مه شکن هست و فقط برای مه و برف و باران شدید باید روشن کنید که راننده پشت سدیتون بهتر ببینتتون. جان عزیزتون روشن نکنید . تنها چیزی که به ذهن آدم میرسه اینه که طرف یا عقده ایه یا اصلا نمیدونه چیو روشن کرده.
ممنون از ایران جیب میشم اگر مقاله ای در این ضمینه بنویسن چون مستقیما با فرهنگ رانندگی در ارتباط هست.
678: 1395/4/1209:29:58،
21
10
توی خودروهای چینی با کیفیت هم هست مثل هاوال ولی
همیشه تو ایران اشغال چینی میارن چرا برای مردم ارزش
قائل نیستید ؟
ناشناس: 1395/4/1210:07:59،
27
8
خلاصه چه بخواهید یا نخواهید چین جز کشورهای صنعتی جهان است ما کجای دنیا قرار داریم و چین هر روز بیشرفته هم می شود و قوی تر و سرمایه دارتر ای کاش ما هم نفت نداشتیم . ما ایرانی ها خودمان هیچ بیشرفتی نکردیم ولی هیچ کس را هم قبول نداریم . الان توی فامیل یا همسایه یک نفر سرمایه دار بشود سریع می گویم یا گنج گرفته یا دوزدی کرده . اقا ماشین چینی الان 5سال امده به بازار جهانی 10 سال دیگر ببینید که چین چه غول خودرو سازی جهان می شود ما هنوز بعد 20 سال داریم پزو 405 تولید می کنیم . حالا لیفان در طی 3 سال هر چند ماه دارد تعقیر تولید می دهد .
مالدیو: 1395/4/1210:09:08،
18
12
یک سال صبر کنید هیچ خودروئی بالای 50 نخرید تا مجبور بتولید خودروی باکیفیت کنند الان H30 Cross با 45 میلیون
با دنده اتومات چرا چری اریزو را 70 میلیون میخواهند بفروشند با پول لیفان820 رنو فلوئنس دنده ای صفر ازهمه
بهتره لااقل خودروی چینی را گران نخرید
آرش66: 1395/4/1210:37:15،
22
8
لیفان 820 نباید خودروی بی کیفیتی باشه لااقل از داخلی های صفر و کره ای های چند سال کارکرده باید بهتر باشه اما مشکل، قیمت گزافش هست که 85 م زیاده و بهتر بود در حدود 45 تا 50 م می بود.
پوریا: 1395/4/1211:01:36،
24
11
چین سال گذشته بزرگترین صادر کننده در دنیا شد.اونهایی که اطلاعات ندارند الکی صحبت نکنند.
شما اگر از خودروی المانی تعریف می کنی حداقل
300 میلیون تومان باید هزینه کنی انهم سدان کوچک
320 را بخری ولی لیفان ه20 با موتور 2400 و امکانات
زیاد و گارانتی 5 ساله حتما به این قیمت ارزش دارد.
بهزاد: 1395/4/1212:53:36،
25
11
لطفا منصفانه نظر بدید با این مبلغ بهترین انتخابها یا جک اس 5 ویا لیفان 820 پس خواهشا" فرا فکنی نکنید . البته که کیفیت برخی از قطعات پایینه ولی شما داری حدود هشتاد و چند میلیون پول میدی نه بیشتر
اره اگه داری برو وای اف یا کمری بخر ولی صفر.
شما اگه ماشین صفر معقول میخوای بهترین انتخابها جک اس 5 اتومات و 820 ویا تیولی
محمد رضا شمشیری: 1395/4/1213:50:21،
17
12
با سلام
دوستان عزیز. من خودم ممیز سیستم های کیفیت در آلمان هستم و از کیفیت سر در می آورم، اگر اندکی شعور و آگاهی و صلاحیت طبق IRCA Appproved داشتید بدون شک به لیفان 820 این طور بی محبا نمی تاختید.
فکر نکنید که من از روی احساس و دیمی حرف می زنم خود دکتر رضایی شاهده.
رخ خودرو بسیار عالی و تکنولوژی ساخت خیلی خوبه.
مسعود: 1395/4/1215:03:20،
22
12
دوستان من مدیر طراحی شرکت BMW هستم اگه جای شما بودم حتما لیفان رو انتخاب میکردم چون خودمم لیفان دارم الان ۳ ساله و ازش راضیم بجون خودم دروغ نمیگم!!
مسعود: 1395/4/1215:05:18،
22
13
من که به شخصه ترجیح می دم ماشین صفر بخرم تا دست دوم مردم رو که معلوم نیست چه بلاهایی به سرش آوردند و وقتی به خرج افتاده گذاشتند برای فروش
Deni: 1395/4/1215:39:21،
25
9
این قیمت ها همش واسه فروشندهاست
کسی که واقعا خریدار هست قیمت رو تعيين میکنه
من خودم ماشينمو 150 میلیون با توجه به قیمت بازار واسه فروش گذاشتم بعد 5 ماه تو نمايشگاه موند که زیر قیمت نفروختم آخرش مجبور شدم 125 بفروشم ، قیمت بازار اصلا ملاک نیست چون صراحتا مشتری میگفت من این قیمت میخوام پولم نقده خواستی بفروش نخواستي نفروش !
الانم شما نميگي با 85 اپتيما می خری بیا من واست ازرا 2010 بخرم همین قیمت 70 تومن هم اپتيما 2010 ميخرم تازه منت هم ميکشن پول نقد بدم .
تو ایران قیمت ماشین بر اساس مده
اگه عامه پسند باشه مثل شاسی بلند 50 میلیون اضافه هم بفروش ميره مثل را و فور سانتافه
در حالت عادی خريدار قیمت ميده نه فروشنده !
رامتین: 1395/6/2817:18:59،
15
5
سلام دوستان من لیفان 820خریدم قبلش هم کمری 2008 داشتم باید بگم کیفیت صندلی و داشبورد به تویوتا نمیرسه اما از همه لحاظ زیر پای عالی داره شتاب و سرعتش عالی انگار همون کمری ولی مدرن تر و اپشن بیشتر نظر تمام دوستان محترم هست اما با این قیمت ی ماشین صفر سوار میشی با 5سال گارانتی
علی: 1395/7/621:25:10،
6
9
بلاخره باید به این نکته توجه کنید که توی ایران زندگی میکنید این یک حقیقته و باید بپذیرید و یا باید پول زیادی برای برند های مطرح پرداخت کنید یا با چینی های به نسبت با کیفیت کنار بیایید و یا اینکه به امید روزی بنشیینید که برند های مطرح مثل مرسدس . آئودی و بی ام دبلیو رو بتونید با این قیمت ها بخرید موهایتان مثل دندان هایتان سفید شده ... واقع بین باشید
عرفان: 1395/8/512:22:57،
3
4
شما اول اطلاعاتتون رو کامل کنین بعد مقایسه راه بندازین کاری ندارم که کدوم بهتره ولی اولا موتور لیفان 820 2.4 تویوتاست دوما ESP هم داره که شما گفتین اپتیما داره درضمن ماشین شش سال کارکرده بدون گارانتی به نظر من با توجه به سنش خرج زیادی داره ولی ماشین صفر اگه خراب شه همه چیزش از روی گارانتی تعمیر می شه و کاملا رایگانه.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل