کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

رو در رو با رنو داستر و سانگ‌یانگ تیوولی 2016

کدخبر:۲۴۷۷۰چهارشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۴۱۱۰۵۶۶ بازدید

در چند ماه گذشته دو تازه وارد به بازار خودروی کشور را رودرروی یکدیگر قرار داده‏ ایم. خودروهایی که با بازه قیمتی 95 تا 110 میلیون تومان ...

در چند ماه گذشته دو تازه وارد به بازار خودروی کشور را رودرروی یکدیگر قرار داده‏ ایم. خودروهایی که با بازه قیمتی 95 تا 110 میلیون تومان می‏ توانند در صورت تعریف مناسب استراتژی فروش و خدمات پس از فروش، رقابت خوبی ایجاد کرده و هر یک، علاقه‏ مندان به کراس‏اور با خصایص و خوی رانندگی متفاوت را به سمت خود جذب کنند. 

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خبرماشین، بازارهای پررونق اتومبیل در دنیا  بر حسب تنوع مدل، قیمت‏ گذاری رقابتی و خدمات پس از فروش، شناسایی می ‏شوند. اگر از این حیث بخواهیم بازار خودرویی کشورمان را نه تنها با دنیا، بلکه با کشورهای قاره آسیا- اوراسیا مثل ترکیه، چین، کره و یا کل بازار کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه کنیم، می‏بینیم که همچنان تشنه ورود برندهای متعدد و خودروهایی با کلاس‏ بندی گوناگون و قیمت‏ های به شدت رقابتی است که خودروهای اقتصادی در محدوده قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان، بیشترین سهم را از آن خود می‏ کنند. بازه دوم قیمت 40 تا 100 و بازه سوم را می‏ توان 100تا 200 و در نهایت 200 تا 300 میلیون تومان در نظر گرفت که بر اساس آمار به ترتیب 40 ، 18، 21 و 21 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده ‏اند. 

در این میان، بازه اول صرفاً در انحصار خودروهای داخلی و مونتاژ شده چینی بوده، اما در کلاس دوم، صحبت از خودروهای وارداتی است. در این کلاس ‏بندی، خودروسازان به‏دلیل نیاز بازار، سرمایه‏ گذاری بزرگی روی انواع کلاس ‏های شاسی بلند به ‏ویژه کراس ‏اورهای میان سایز کرده‏اندکه رنو داستر فیس ‏لیفت و سانگ یانگ تیوولی با قیمت 95 تا 110 میلیون تومان جز این دسته از خودروها قرارمی گیرند.
 

رنو داستر و سانگ‌یانگ تیوولی 2016


داستر فیس لیفت، خانوادگی، مهندسی شده و جادار 

داستر، از زمان ورود به بازار کشور توسط نمایندگی وطنی، به ‏دلیل کمبود برخی آپشن‏ های موجود و حضور چینی‏ های پر رنگ و لعاب و ارزان‏تر (همانند توپ تو خالی) و برخوردار نبودن از کیفیت بالای تولید، علی رغم شایستگی ‏های فنی، مورد اقبال بازار قرار نگرفت. اما به مرور زمان، مدل‏ های 2015 و پس از عرضه گونه فیس لیفت شده 2016 و با پس دادن امتحان نه چندان درخشان چینی ‏ها (که از حیث فنی و ارزش برند و بازار دست دوم نامناسب هیچ‏ گاه با نزدیک ‏ترین برند‏های آسیایی قابل مقایسه نبوده چه برسد به برندی اروپایی) کم ‏کم جای خود را در بازار پیدا کرد. 

مجهز شدن نمونه 2016 به امکانات بهتر و بیشتر، طراحی اسپرت‏ و بالا رفتن کیفیت به‏ ویژه در اتاق، بازی را در این کلاس رقابتی به سمت و سویی دیگر چرخاند. داستر 2016 با سوار شدن روی پلت ‏فرم B0 رنو-نیسان، علیرغم اینکه همچنان در گونه تک دیفرانسیل با جعبه دنده اتوماتیک در بازار موجود بوده، همچنان ورود نمونه دو دف آن درهاله ای ازابهام قراردارد. 

مدل 2016 به لطف یک فیس ‏لیفت خوب و فنی در نمای جلو، از چراغ ‏های جدید و اسپرت ‏تر همراه با Day Light، جلو پنجره و لوگوی باز طراح شده رنو بهره برده که به ‏عنوان شناسه به روز رسانی شده این برند شناخته می ‏شود. رینگ‏ های 16 اینچی خاکستری Black Diamond، و استفاده از کروم در باربند، سر اگزوز، دستگیره داخلی درها، تریم دور خروجی‏ های سیستم تهویه مطبوع و ... از دیگر تغییرات ظاهری این مدل هستند. 


کابین داستر
 

بزرگ‏ ترین اتفاق داخلی در داستر 2016، استفاده از کنسولی با طراحی جدید است که فضای داخلی ماشین را به نسبت نمونه ‏های 2015 دگرگون کرده و محیط آن را از فضایی ساده به اتاقی اسپرت و پویا و مشتری‏ پسند مبدل ساخته است. ارتفاع و عرض تعریف شده درها در داستر، باعث شده تا ورود و خروج همانند یک اس‏ یو وی به راحتی صورت گیرد. صندلی‏ های جلو جادار وراحت و فرمان خوش دست و خوش کیفیت با جا نمایی کروز کنترل و کنترل ‏کننده سیستم صوتی و بلوتوث، از ارگونومی خوبی سود می برند.

برخلاف تیوولی، داستر از سیستم کی ‏لس استفاده نکرده و صرفاً باز و بسته شدن درها در کنار سیستم ضد سرقت توسط یک ریموت سوئیچ شکل صورت می‏ گیرد که وظیفه خاموش و روشن کردن ماشین را نیز بر عهده دارد. در پشت فرمان، نمایشگر دو قلوی کیلومتر و دور شمار و درسمت راست کامپیوتر سفری و نمایشگر دنده و ... وجود دارد که در تیوولی کامپیوتر سفری در سایز کوچک ‏تری به وسط این دو نمایشگر تغییر مکان داده است. 

ماشین روی استارت ‏های اولیه بی ‏صدا و آرام حرکت می ‏کند، اما با افزایش دور موتور، پیشرانه کمی صدای خشن به خود می ‏گیرد و کندی قابل لمسی درکندن از زمین حس نمی‏شود. دراین میان گیربکس با نرمی و بی ‏صدایی عالی تعویض شده، اما به‏ دلیل ضریب سینک‏ پذیری پایین‏ تر به نسبت تیوولی، از سرعت کمتری در ارتقاء و افزایش ضریب دنده ‏ها و معکوس‏ گیری برخوردار است. 

شتاب‏ گیری با آن به کمک حالت تیپ‏ ترونیک و قدرت مانورپذیری به ‏ویژه در دنده 2 به 3 و 3 به 4 قابل توجهی با افزایش صدای پیشرانه است و این گشتاور 195 نیوتن‏ متری، شما را از داشتن رانندگی پویا و قلدر بی ‏نصیب نمی ‏کند، که البته به‏ دلیل تعریف وزن به اسب‏ بخار یک به 5.8 در داستر، در مقابل عدد یک به 5.10 در تیوولی، با هر فشاری روی پدال گاز به ‏ویژه در حالت تیپ ‏ترونیک، بازی با دور موتور و سبقت ‏گیری به راحتی صورت می‏ گیرد و ضعفی از نظر در اختیار داشتن قدرت موتور به چشم نمی‏ آید. 

پیشرانه استفاده شده از سوی رنو با کد F4R، از موتورهای موفق این شرکت بوده و در ورژن‏ های اسپرت و RS این شرکت فرانسوی، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و از پتانسیل بالایی برای تقویت برخوردار است که روی کلیو نسل 3 و ترافیک هم سوار می‏ شود. 


موتور داستر
 

جعبه دنده‏ نیز که نرمی، بی ‏صدایی و عملکرد عالی آن در یک رانندگی پرترافیک و پرفشار به وضوح نمایان می ‏شود، در کنار داستر، به ‏صورت مشترک روی ساندرو، سیمبول، لوگان، مادوس و کانگو مورد استفاده قرار می‏ گیرد و یکی از بی ‏آزارترین نمونه ‏های موجود بوده که دارای کمی تنبلی در تعویض از 3 به 4 است. 

فرمان در کنار کمی سنگینی، حس خوبی از سطح جاده داشته و در 3/3 دور قفل شده و میدان گردشی عالی دارد و به خوبی ضربات سطح جاده را دفع می ‏کند. همچنین کاملاً در دست و قابل کنترل بوده و می‏توان با تغییر ارتفاع آن به شرایط پایدارتری رسید.

در پروسه سواری گرفتن، سیستم تعلیق نرم (به نسبت کراس ‏اورهای رقیب) و البته انتخاب مهندسی شده رینگ ‏های 16 اینچی، سواری پایدار با کمترین میزان صدا و لرزش را به‏وجود آورده است. به اضافه اینکه ابعاد تعریف شده داخل اتاق به ‏دلیل ارتفاع و عرض و طول بیشتر داستر (به نسبت تیوولی) فضای راحت ‏تر در بخش ‏هایی چون فاصله سر، شانه و پاها ایجاد کرده ودر ردیف عقب در کنار قابلیت حمل 3 سرنشین با 3 پشت سری و 3 کمربند ایمنی سواری با ثباتی را ایجاد می‏کند. همچنین در داخل خودرو، فضاهای بیشتری در پشت شیشه عقب، درها و میانه کنسول برای آن در نظر گرفته شده تا بتواند خصایص یک خودروی نیمه آفرود را در یک سفر کوهستانی بیشتر آشکار کند. 

در خصوص شرایط فروش نیز، به ‏دلیل رویه مثبت ‏تر نگین خودرو البته در قیاس با گذشته، به خاطر تحویل به روز‏تر (7 تا 30 روز کاری) فاصله قیمت عرضه شده از سوی شرکت با نمونه‏ های آزاد بسیار نزدیک و در بازه قیمتی 102 تا 105 میلیون تومان بوده، در صورتی که در مورد تیوولی به‏ دلیل پروسه تحویل در مدت زمان 120 تا 180 روز کاری با قیمت شرکتی حدود 95 میلیون ، فاصله قیمتی نمونه تحویل شرکت با بازار آزاد به 10 تا 15 میلیون تومان رسیده است. 


رنو داستر و سانگ‌یانگ تیوولی 2016
 

تیوولی، پرامکانات، اسپرت وخوش کیفیت 

سانگ‏ یانگ کره جنوبی که در پی یک دوره تغییرات مالی در سال 2011 حدود 70 درصد سهام آن از طرف ماهیندرای هند خریداری شد، از سال 2015 و با معرفی مدل کانپست X100 تصمیم گرفت تا با نگاهی قدرتمند‏تر به بازار خودرویی به‏ ویژه آسیا و اروپا گام گذارد. در هر حال X100 با رونمایی در نمایشگاه خودروی پکن 2014 و یک پوست‏ اندازی، مبدل به تیوولی در کلاس B جهانی شد که خود کره‏ای‏ ها با عاریت گرفتن نامش از شهری در لازیو (همان Tivoli با مبدل شده به جمله I lov it در حالت معکوس) آن را یک مینی کراس‏ اور لقب دادند. 

تیوولی که زبان طراحی نوآورانه سانگ‏ یانگ را با خود به دوش می ‏کشد، در حالی گام به بازار کراس ‏اور پسند کشورمان گذاشته، که چهره متفاوت و امکانات بسیار مناسب آن در کنار کیفیت خوب تولید، قیمت قابل رقابت، توانسته توجه مصرف ‏کنندگان رده دوم بازار (یعنی گروه 40 تا 100 میلیونی)‏ را به سمت خود جلب کند. 

ابعاد این ماشین (در هر 3 بخش و البته فواصل اکسل‏ ها) از داستر کمتر و کوچک‏تر بوده و به همین دلیل با داخل شدن به اتاق، تغییر مهندسی فضاهای درنظر گرفته شده، کاهش ملموس ابعاد داخلی و خصلت و زبان متفاوت طراحی اسپرت‏ تر کاملاً مشهود است. به اضافه اینکه ارتفاع کمتر آن تا زمین و به ‏ویژه فاصله کم تایر تا اتاق  از حس راندن یک خودروی شاسی بلند (کراس‏اور) کاسته و بیشتر شما را به یاد راندن یک سواری اسپرت می اندازد.

نمای عقبی، تا حدود زیادی شما را به فضای مینی‏ کانتری ‏من برده، اما فرم عصبانی چراغ ‏های جلو، بر جذابیت دماغه آن افزوده است. پوشش چرم صندلی ‏ها و فرمان D شکل اسپرت به همراه کنسولی پویا و اسپرت، همه مواردی هستند که در چنین طیف قیمتی برای یک خریدار جلب توجه می‏ کنند. ماشین که از سامانه کی ‏لس و استارتر سود می‏برد، باروشن شدن روی حرکت اولیه به نرمی اززمین کنده و صدای پیشرانه، مرا یاد موتورهای هیوندای می اندازد. در دور موتورهای 4 تا 5 هزار، در اتاق صدای موتور افزایش یافته که این مسئله در قیاس با داستر بیشتر است .

از طرفی صدای تایرها در داخل فضای اتاق، به‏ دلیل رینگ ‏های 18 اینچی بزرگ ، تایرهای دیواره کوتاه و مرکز ثقل کمتر ماشین و نزدیک ‏تر بودنش به زمین، بیشتر از رقیب فرانسوی است و با افزایش سرعت، به مرور از آرامش داخل کابین کاسته می‏شود. در مبحث توانایی ‏های نیمه آفرود و رانندگی اسپرت نیز، جدول 3 آیتمی زیرنشان دهنده برتری داستر در بخش نیمه آفرود وبرتری تیوولی در رانندگی اسپرت است. (هر چه اعداد بیشتر باشد، مناسب‏تر برای رانندگی کوهستانی و هر چه کمتر باشد، مناسب‏تر برای رانندگی اسپرت است.)

 

فاکتورها

داستر

تیوولی

زاویه ورود / خروج (درجه-هر چه بیشتر بهتر)

36 و 30

28 و 20

فاصله تایر تا اتاق (در آفرود هرچه بیشتر بهتر)

205 میلی‏متر

167 میلی‏متر

زاویه عبور از رمپ (در آفرود هر چه بیشتر، بهتر)

24 درجه

17 درجه

 

با وجود داده های بالا قطعا نمی توان بی درنگ با هردوی این رقبا بصورت یکسان وارد مسیر‏های دشوار شد. به اضافه اینکه سایز بزرگ رینگ‏ ها، اگرچه بر زیبایی خودرو افزوده، اما از آرامش رانندگی کاسته و فرمان، لرزش‏ ها و تکان ‏های بیشتری دارد، که این مسئله در داخل خودرو مشخص‏ تر و برخلاف سواری نرم داستر، در تیوولی با تکان ‏های بعضاً تیزتر در معابر، همراه است که در ردیف عقب بیش از جلو لمس می‏شود، البته این مسئله بر هندلینگ و چسبندگی خودرو به نسبت رقیبش افزوده است و لذت رانندگی اسپرت آنرا بالا برده است.

در خصوص فضا سازی ‏ها نیز، باید گفت موقعیت مناسب قرارگیری پشت فرمان و صندلی ‏های اسپرت و خوش کیفیت که به خوبی بدن را در بر می ‏گیرند، به اضافه ردیف عقبی که می‏تواند 3 سرنشین میان اندازه را در خود جای دهد، از دیگر خصیصه‏ های این مینی کراس‏ اور هستند. البته تیوولی برای رسیدن به این ابعاد مناسب مجبور به فدا کردن بخشی از فضای صندوق بار شده، که در هنگام سفر به چشم می‏ آید. 


کابین تیوولی

در هنگام تعویض خطوط و مانورپذیری نیز، با سرعت 100 کیلومتر، طبیعتا بدلیل خصایص اسپرت تر، سایز رینگ و ارتفاع کم با آن جسارت بیشتری را تجربه و مراعات کمتری با پدال گاز می کنید، اما ایمنی باید همیشه چاشنی رانندگی تان باشد. از طرفی به واسطه وجود ترمزهای دیسکی در هر4 چرخ تیوولی قادر به تولید نیروی ترمز بالایی است ولی وارد مدار شدن سیستم ترمز با عجله صورت گرفته و گاهی به تیزی خودرو را نگاه می ‏دارد در صورتی که داستر دارای ترمزی بالشتکی و نرم است .

گیربکس 6 سرعته خودکار (تیپ‏ ترونیک) آیسین در جاده و مسیرهای شهری، مجموعه‏ ای قابل اتکا و مطمئن است، اما در مقام مقایسه با داستر، به‏ دلیل اسب‏ بخار و گشتاور کمتر، وزن سنگین ‏ترخودرو و نسبت عددی بیشتر اسب به وزن، از قدرت مانور کمتر، اما پایداری بهتری برخوردار بوده و جدا از شتاب‏ گیری اولیه تیزتر، در شتاب‏ های ثانویه کمتر بودن 35 نیوتن متری گشتاورش در مقابل داستر قابل لمس بوده و می تواند رانندگی کوهستانی را تحت تاثیر قراردهد.

با این حال جفت شدن بسیار خوب موتور و گیربکس، از تیوولی یک خودروی شهری خانوادگی کاربردی و اسپرت و خوش پیکر شاخص ساخته است. 

در نتیجه ‏گیری نهایی، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‏ ها در این محدوده قیمتی، رنو داستر است. برای سواری شهری و نیمه خشن آفرود (کوهستان و صحرا) علی رغم تک دیفرانسیل بودن، پیشرانه قوی‏ تر، گشتاور بالاتر، ارتفاع بیشتر از زمین، سواری نرم‏ تر در مسیرهای نا مسطح، صندوق بار بزرگ ‏تر، فضای اتاق بیشتر به واسطه سقف بلندتر، عرض بیشتر و اکسل ‏های طویل‏تر، مجهز بودن به باربند، کابین آرام ‏تر، زاویه ورود و خروج بیشتر، فرمان سنگین ‏تر و سیستم تعلیق با ثبات‏تر گزینه خوبی است. 

اما بدون شک یکی از بهترین انتخاب ‏ها در این محدوده قیمتی، برای رانندگی اسپرت شهری و سفرهای بین شهری، به واسطه کیفیت بسیار خوب ساخت در این کلاس، به ‏ویژه صندلی و داشبورد، آپشن‏ها و امکانات رفاهی بیشتر و کامل‏تر، فرمان خوش دست و اسپرت و تیز، فضای کابین ایده‏آل و رینگ‏های اسپرت‏ تر، هندلینگ بالاتر، گیربکس 6 سرعته ضریب پائین و هماهنگ و موتور قوی، سنگ یانگ تیوولی است. پس حالا می‏ توانید با بررسی فاکتورهای بالا، نگاه به بودجه خود و آنالیز نیازهای روزمره، نسبت به انتخاب خودروی مورد علاقه خود از دو خلق خوی متفاوت یکی را برگزینید. سواری نرم یا اسپرت. 


رنو داستر و سانگ‌یانگ تیوولی 2016
 

مقایسه مشخصات فنی

فاکتورها

رنو داستر

سانگ ‏یانگ تیوولی

گنجایش و آرایش موتور

1998 سی ‏سی 4 سیلندر و 16 سوپاپ

1597 سی ‏سی 4 سیلندر و 16 سوپاپ

قدرت موتور (اسب‏ بخار/دور در دقیقه)

135 /5500

128/ 6000

گشتاور (نیوتن ‏متر/ دور بر دقیقه)

195/ 3750

160 / 4600

وزن (کیلوگرم)

1205

1300

نسب وزن به اسب ‏بخار (هر چه کوچک‏تر بهتر)

5/8

5/10

طول/عرض/ارتفاع (میلی‏متر)

4315 / 2000 /1690

4202 / 1798 / 1600

فواصل اکسل ها (میلی‏متر)

2673

2600

فضای صندوق بار

475 لیتر

423 لیتر

نسبت تعادل (هر چه عدد کوچک‏تر باشد بهتر است)

07/1

1/1

شعاع چرخش (متر)

4/10

6/10

قفل تا فقل فرمان (دور)

3/3

1/3

ابعاد رینگ و تایر

کانتیننتال 215/65R16

Nexen 215/45R18

گنجایش مخزن سوخت (لیتر)

50

47

 میانگین مصرف سوخت در 100 کیلومتر شهری (لیتر)

2/8

2/7

نوع جعبه دنده (با احتساب دنده عقب)

5 سرعته اتوماتیک (تیپ‏ترونیک)

6 سرعته اتوماتیک (تیپ‏ترونیک)

شتاب صفر تا 100 کیلومتر (ثانیه)

حدود 11

حدود 13

حداکثر سرعت (کیلومتر)

171

175

تعداد کیسه هوا

4

7

قیمت فروش در بازار آزاد (میلیون تومان)

102 تا 104

98 تا 110

موعد تحویل شرکتی (روز کاری)

7

120

گارانتی

5 سال یا 150 هزار کیلومتر

5 سال یا 150 هزار کیلومتر

سرویس‏ های رایگان

1000 و 10 هزار کیلومتر

اطلاعی در دست نیست

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سالار: 1395/4/913:54:32،
216
243
دو خودرو که از ضایعات و آشغالهای کشورهای صنعتی تولید شده و در ایران با 3 برابر قیمت جهانی عرضه میشه؛ هیچ نیازی به مقایسه نداره...
وقت ملت رو تلف نکنید...
احمد: 1395/4/914:00:12،
248
37
بله خودمون میدونیم لیاقت ماها فراری و پورشه است ملت ایران با فرهنگ رانندگی بالاش باید بهترین خودروهای جهان رو سوار شن برا شما هم بوگاتی میگیریم اونم شیرون
حاجی: 1395/4/914:05:38،
109
53
والا نسبت به قیمتشون جفتشون خوب هستند. هر چند برند رنو یه چیز دیگست. البته این مدلای رومانی یه کم زشتن ولی خب رنو مدلای فرانسوی مثل قاجار و تالیزمان و کپچر و کلیو داره که واقعا حرف زبادی واسه گفتن دارند.
فاروق: 1395/4/914:05:46،
107
51
این گزارش توسط م ف یکی از گزارشگران مجله ماشین تهیه شده که به شدت طرفدار رنو است
داستر یک ماشین ارزان قیمت است و تریم داخلی ان بسیار ساده است
گیربکس داستر 4 سرعته و مریوط به عهد عتیق است
متور 2 لیتری 135 اسب تولید میکند که موتور به روزی نیست
درصورتی که تیوولی موتور و گیربکس به روزی دارد و داخل آن هم بروز و زیباست
وحید: 1395/4/914:11:30،
76
89
قطعا تیوولی نسبت به خودروهای موجود در بازار و قیمتش گزینه ی خوبی
ali: 1395/4/914:31:26،
55
32
هر دو خودرو خودرو های روز هستن به ویژه سانگ یانگ تیوولی که البته قیمتشون به خاطر عوارض گمرکی و ارزش پایین ریال برای ما گرون تموم میشه.پس به جای این کامنت های تکراری و نخ نما بیایم دو تا حرف حساب بزنیم
حسین: 1395/4/915:13:20،
56
85
نه آشغال چینی ... نه زباله فرانسوی ... نه گاری کره ای ... ماشین فقط وفقط آلمان وژاپن ... چه گرون چه ارزون ، چه کوچیک و چه بزرگ ...
علی: 1395/4/915:30:48،
65
23
زمانی ماشین خارجی از لحاظ ایرانی ... بنز بود ! بی ام و بود! تویوتا بود ! کادیلاک و آمریکایی بود ! حالا به چه آشغال هایی میگن خوب !!!!!!!
غمگسار: 1395/4/916:40:18،
40
13
نتونستم قیمتشو هضم کنم !

100 میلیون تومن؟؟؟؟؟

موتور گیریبکس چیه داره مگه؟؟؟ ایمنی چی ؟؟؟

اصلا قیمت جهانی چی میگه ؟ اینها چی میگن ؟!!!!
چت روم: 1395/4/913:58:51،
36
72
ایران جیب مقایسه مزخرفی رو انجام دادی متاسفم
حسین: 1395/4/915:22:50،
44
55
چینی ها آشغالن ... و فرانسوی ها و کره ای ها مضخرف ترین ماشینهای دنیا !!!! همشونم تو ایران جمع شدن !!!! مقایسه هم نمیخوان ...
ebi: 1395/4/914:00:01،
54
43
این آفتابه ها رو هم دو برابر قیمت میدن.
كورش: 1395/4/914:23:54،
41
55
ايران جيب وجدانا براي اين تبليغات چند پول ميگيري ؟ حداقل ماشينهايي را بذار كه ارزش بررسي داشته باشن نه آشغالاي چيني و اينارو
امیر: 1395/4/914:24:26،
89
62
هر چند داستر قیافه و چهره به روزی ندارد اما بنده 100%
انرا به تیوولی که موتور ضعیفی دارد ترجیح می دهم.تولید
اروپایی از نظر کیفیت همواره بهتر از کره است.
خشایار: 1395/4/914:48:24،
46
44
هه چقد هم تابلو داری از رنو طرفداری میکنی ههههههه.. واقعا کسی هم هست از داستر که گیربکسش 4 سرعته هست و ظاهرشم که افتضاح هست و به گفته همین مقاله اتاقش هم کیفیت نداره خوشش بیاد و بخره.. واقعا باید به عقل اون بنده خدا شک کرد
سپهبد سورنا : 1395/4/914:51:16،
26
53
مشکل شما همینه که عشقه اروپا هستین یعنی اگر تیبا هم ساخت اروپا بود میگفتین بهترین ماشین دنیا تیبا هست
اشکان: 1395/6/2907:52:19،
12
14
ماشین کره ای چینی مثل سانگ یانگ که نه برند داره و نه کیفیت و نه قیافه رو با خودروی اروپایی که کیفیتش محشره و برند خوشنام و با اصالت رنو مقایسه نکنید...
اونایی که که از داستر چیزی نمیدونن لطفا نظر ندهند و به پراید سواری شان برسند!
داستر محشره...رنو قابل اعتماده...
نامور: 1395/4/914:41:02،
52
18



داستر از تزئینات زده تا قیمت ماشین رو پایین بیاره ولی از فنی کم نگزاشته

شاهد مثال هم لاستیکهای کانتی ننتال آلمان تایرهای داستر
محمدرضا: 1395/4/914:44:14،
57
43
سانگ یانگ رو نمیدونم ولی متاسفانه ما یک عدد داستر تو خانواده داریم( متعلق به مادر خانمم هست ) . چند بار که از پشت توسان2700 قدیمی خودم نشستم پشت داستر حالم به هم خورد. واقعا نمیدونم این تست ها و تعاریف از کجا میان. من مگان ام داشتم و میتونم بگم حتی مگان از داستر سرتر هست. واقعا و بدون تعصب خدمتتون عرض میکنم سمت داستر نرید چون اولا فقط یه کم شبیه به شاسی بلند هست و هیچ چیزش ربطی به شاسی بلند نداره پشت فرمونش ام که بشینید دقیقا انگار ال 90 سوار شدید. ثانیا یه گیربکس به درد نخور و گیج داره که مدام الکی معکوس میکشه و تو سر بالایی ام اصلا راه نمیره. یه توسان یا اسپورتیج 2010 یا 2009 تو این رنج قیمت خیلی خیلی از داستر بهتره.
رضا: 1395/4/917:56:22،
34
14
شاسی ال نود و داستر یکیه.پس فرمونبازیشونم یکیه
ممد: 1395/4/914:47:15،
43
20
من نه کارمند جاییم نه نفعی دارم ولی با حرف بیخودی هم مخالفم.

1280 کیلوگرم وزن تیوولی هست که 128 اسب بخار توان موتور می شه تقریبا یک اسب بخار بر صد کیلوگرم که در این سگمت بسیار خوب هست.

برای مقایسه می توانید توان نیسان جوک (که در ایران موتور 1600 تنفس طبیعی خواهد داشت) ، کیا سول و رنو کپچر رو مقایسه کنید که همه ماشین های خوبی در رده هستند و اکثرا از توان تیوولی کمتر.

البته جو کامنت های ایرانجیب متاسفانه جو بسیار منفی برای همه چیز از ماشین تا بورس و قیمت دلار و... هست، و منفی بافی و غرغر کردن بیشتره دارد تا کامنت بی طرفانه .
حاجی: 1395/4/915:53:36،
25
16
چرا ما فکر می کنیم ماشینه و توان و گشتاورش. بابا توان موتور باید تبدیل بشه به حرکت و شتاب. این بین ده تا سیستم دیگم هست از نحوه تنفس گرفته تا گیربکس و ای سی یو و کلاج و حتی پولوس و دینانیک ماشینو و غیره.

سانگ یانگ بزرگترین ایرادش لش بودنشه و البته کوبیدن ماشین تو دست اندازو صدای موتور. البته حسنم زیاد داره.

ولی عدد روی کاغذ با واقعیت خیلی فرق داره.
678: 1395/4/914:48:27،
44
24
این موتور 2لیتری رنو قدیمی شده و فقط مصرف زیاد و بازده
کم 135 اسب درحالی که سانگ یانگ کوراندو جدید با همین حجم 149 اسب و گشتاور 197 بازده بهتر از رنو دارد
جا دارد رنو از موتور بروزتری که راندمان بالا دارد استفاده کند
الان توسان 2016 با موتور چهار سیلندر ۲۰۰۰ سی سی ۱۶۵ اسب بخار
رضا: 1395/4/915:13:10،
42
48
100%تیوولی بهتره.هم از طراحی بدنه هم طراحی داخلی هم موتور بروزتر وکم مصرف تر.
داستر اصلا زشته مایه ننگه
1: 1395/4/915:23:45،
64
32
رنوداستر شبيه فلج اطفاله ها.ديدن اونجا مشتري نداره.گفتن چه جايي بهترازايران.
پرستش: 1395/7/1212:57:57،
9
11
سلام
من برای خرید خودروی داستر اطلاعات متنوعی رو بررسی کردم و قصد خریدش رو دارم، البته قبلا قصد داشتم یه قشقایی بخرم ولی با توجه به سال تولیدش پشیمون شدم و داسترو و تیوولی رو بررسی کردم و در نهایت به داستر رسیدم:
1- من مسافرت جاده ای کوهستانی زیاد دارم و از اتوبان کمتر استفاده میکنم،
2- داستر اخیرا دو دف به بازار ارائه داده که بهبود عملکرد در چهار چرخش واقعا مشهوده
3- این خودرو چهارمین خودروی پرفروش اروپا در کلاس خودشه، هر چند قشقایی رتبه اول رو داشت در کلاس خودش که امیدوارم دوباره حتما تولید بشه در ایران و من مطمینا مشتریش خواهم بود.
3- سواری بسیار نرم تری نسبت به تیولی داشت
5- اتاقکش تقریبابدون صدا و آسایشش زیاده
6- درباره طراحی ولی حق رو به تمام کسانی میدم که این خودرو رو نازیبا نامیدن، بنظرم شباهت طراحی بدنه به رونیز زیاده و در طراحی داخلی شبیه ال نوده

آرش: 1395/4/915:54:34،
40
14
ملت در صحنه آه ندارن با ناله سودا كنند اينهايي هم كه نظر ميدن اكثرا" پرايد سوارند بيا 405 را با پرايد براشون مقايسه كنيد
امیر: 1395/4/917:40:19،
22
16
کیفیت برگ برنده داستر است و همچنین ماشین محکم
و برای افرود مناسب است.در بقیه موارد در مقابل تیوولی
حرفی برای گفتن ندارد!!
علیرضا: 1395/4/1001:21:54،
21
13
لااقل یکم اطلاعاتان را بالا ببردید بعد هی بگید چینی اشغال ...
من مدت ده سال است با این چینیها در حال کار کردن هستم و توی این 10 سال به جرات می توان بگویم سرعت رشد 10 برابری داشتند ...
دوست عزیز اگر هم جنس اشغالی از چین در ایران می بینید علتش قدرت خرید ضعیف مردم ماست که تاجر را وادار می کند جنس ارزان وارد کند وگر نه در چین کالاهای بسیار با کیفیت و قیمت های نجومی تولید و به تمام دنیا عرضه می شود
امیر: 1395/4/1007:43:32،
23
19
تیولی چی هست اصلا از لپ لپ‌در اومده پیشینش کجاست؟ یه برند معتبر مثل رنو یا حالا همون داچیا رو با چی مقایسه میکنی؟ مثل اینه که یه گوشی چینی رو مثلا با ایفون نه ولی موتورولا مقایسه کنی. خخخخخخ
محمدرضا: 1395/4/1009:57:26،
24
15
سلام دوست من تيولي داره و داداشم داستر
هميشه ميگه كاشداستر ميخريذم اين تيولي خيلي لشه و راه نميره...خيلي هم خشكه
بر عكس داداشم خيلي راضيه...ميگه واقعا انتخاب خوبي كردم اين ماشين مثل بقيه رنوها مرگ نداره و اصن خراب نميشه
خودم اسپورتيج دارم با اين حال ميگم داستر بهتر بود كلا
حاتم: 1395/4/1012:58:42،
12
12
خیلی فجیع جانبداری کردین درسته کیفیت ماشین چینی پایینه ولی با همین ابعاد و توان نصف اینا قیمت دارن
Ali: 1395/4/1111:45:49،
25
13
سلام ..اگر اینقدر داستر خوبه چرا تیوولی کاندیدای خودرو بر تر اروپا شده ؟؟؟ ایرانجیب همه چی رو بر عکس عنوان کرده ...رنو داستر تک دف و واسه آفرود مقایسه کردی که زاویه ورود و خروج رو گفتید ؟ یخوده تحقیق کنید میبینید که رنو داستر یه طرح شکست خورده بوده که حتی تو ایران هم جواب نداده ..در عوض تیوولی در اروپا فروش خیلی خوبی داشته ... در ایران هم هرکی داشته کاملا راضی بوده ...
اشکان: 1395/6/2907:57:53،
9
11
دوست عزیز لطفا اطلاعاتتو کامل کن...برا من سواله که سانگ یانگ رو با رنو مقایسه میکنید!!رنو برند محبوب و اروپایی و اصیله!کره ای بی کیفیت و البته سانگ یانگ دست چینه!تیوولی تنبل و اصلا کیفیت داستر رونداره!لطفا سانگ یانگ رو بزرگ نکنید!داستر عالیه...رنو
محمد : 1395/7/2010:25:31،
2
2
اگه خوب هم باشن قیمتشون نمی ارزه خودروی 30 نهایت 40 تومن میدن 110

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل