کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
نیسان
تاپیک شاپ

رونمایی از کراس‌اوور کوچک تویوتا با نام C-HR

کدخبر:۲۴۷۵۴چهارشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۱۹۸۱۵۵ بازدید

در نسخهٔ تولیدی C-HR همچنان همانند مدل کانسپت، به لطف استفاده از دستگیرهٔ درهای عقب پنهان و سقف شیب‌دار، طراحی کوپه مانندی دیده ...

پدال- شرکت نیسان با معرفی مدل جوک در سال 2010، یکی از اولین خودروسازانی بود که به بخش کراس اوورهای کوچک یا ساب کامپکت راه یافت. کم‌کم این کلاس خودرویی بسیار محبوب و پرطرفدار شد و به همین دلیل دیگر خودروسازان دنیا نیز کراس اوورهای ساب کامپکتی را معرفی کردند. شرکت تویوتا هم یکی از آن‌ها بود که در نمایشگاه پاریس 2014 کانسپتی را بانام C-HR رونمایی کرد. این کانسپت یک کراس اوور کوچک 3 در بود که با استقبال گرمی از سوی مردم مواجه شد.
 

Toyota-C-HR


به همین دلیل تویوتا در نمایشگاه فرانکفورت 2015 نسخهٔ 5 در C-HR کانسپت را نیز با تغییراتی در داخل و خارج رونمایی کرده و وعدهٔ بتولید رسیدن آن را داد. حال بالاخره سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ تولیدی C-HR را رونمایی کرده و تصاویری از آن منتشر کرده است. بدین ترتیب تویوتا با C-HR رسماً به کلاس کراس اوورها ساب کامپکت واردشده و رقابتی را با خودروهایی چون هوندا HR-V، نیسان جوک، مزدا CX-3 و دو قلوهای اوپل موکا و بیوک انکور آغاز خواهد کرد.


Toyota-C-HR
 

تویوتا می‌گوید C-HR حتی توانایی رقابت با کراس اوورهای پریمیوم را هم دارد و ادعا می‌کند که در ساخت کابین آن از موادی با کیفیتِ بسیار بالا استفاده‌شده است. این مواد شامل پوشش چرم برای تمام سطوح پس‌زمینه، چرم ناپای نرم برای تمام قسمت‌های قابل‌لمس و متریال باکیفیت در ساخت تمامی دکمه‌های کابین می‌شود. «Alexandre Gommier» از مرکز طراحی ED2 تویوتا در رابطه با C-HR می‌گوید:

«هدف ما در مرکز طراحی اروپایی تویوتا ارائهٔ یک سبک منحصربه‌فرد بود؛ ترکیبی از مدرنیته و زیبایی. طراحی داخلی منحصربه‌فرد C-HR ساختاری پایدار و نوآورانه دارد که این ویژگی‌های کلیدی، فرصت نزدیک شدن به دیدگاهی تازه در طراحی را به ما می‌دهد. درنتیجه C-HR ویترینی است که تجدیدنظر در طراحی‌های داخلی تویوتا و همین‌طور فضای داخلی آیندهٔ محصولات این شرکت را نمایش می‌دهد».


Toyota-C-HR
 


Toyota-C-HR
 

اروپایی‌ها می‌توانند دو نوع پیشرانه را برای این کراس اوور انتخاب کنند. نسخهٔ پایه با یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه می‌شود که 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی و یا یک نمونهٔ CVT انتقال میابد که گیربکس اول فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو و دومی به‌صورت سفارشی با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. این پیشرانه به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر سوخت مصرف کرده و در هر کیلومتر 128 گرم دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند.

تویوتا بجای ارائهٔ موتور دیزلی برای C-HR، یک قوای محرکهٔ هیبریدی را برای آن در نظر گرفته است که دقیقاً با قوای محرکهٔ هیبریدی آخرین‌مدل پریوس یکسان است. در این مدل یک پیشرانهٔ بنزینی 1.8 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی 120 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تویوتا ادعا می‌کند که این مدل مصرف سوخت ترکیبی 3.7 لیتر در هر صد کیلومتر داشته و فقط 85 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. همچنین برای بازارهای خاصی چون اوکراین و مناطق قفقاز نیز یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی با 150 اسب بخار قدرت صرفاً به همراه یک گیربکس CVT ارائه خواهد شد.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
نگین خودرو

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
سکه ثامن
کلینیک دی
جار میزنم
تورآنتالیا